CRM Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
CRM Marketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als CRM Marketeer? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je CRM Marketeer wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als CRM Marketeer, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als CRM Marketeer
Vacatures CRM Marketeer
Vacatures laden...
Wat is een CRM Marketeer?
De CRM Marketeer is een Marketeer die als strategie Customer Relationship Management (CRM) heeft. Een CRM Marketeer is verantwoordelijk voor de opzet, uitvoering en coördinatie van campagnes die gericht zijn op een specifieke consumentengroep en die als doel hebben de loyaliteit aan een bedrijf of merk te vergroten. Hiervoor moet een CRM Marketeer zelfstandig business cases maken en prioriteiten kunnen stellen. Daarnaast is het behouden van klanten en het uitbreiden van het klantenbestand een belangrijk deel van de werkzaamheden.
De CRM Marketeer werkt samen met een Database Marketeer. Samen analyseren zij de ontwikkelingen op zowel consumenten- als marktgebied. Verder wordt het kwalitatieve tevredenheidsonderzoek gevolgd en wordt er een pro-actieve bijdrage aan het CRM beleid geleverd.
Tot slot eontwikkelt de CRM Marketeer samen met de afdeling Sales en Marketing het CRM jaarplan en houdt de uitvoering hiervan in de gaten.
Past het beroep CRM Marketeer bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures CRM Marketeer per niveau
Vacatures CRM Marketeer per stad
Vacatures CRM Marketeer Alkmaar
Vacatures CRM Marketeer Almelo
Vacatures CRM Marketeer Almere
Vacatures CRM Marketeer Alphen aan den Rijn
Vacatures CRM Marketeer Amersfoort
Vacatures CRM Marketeer Amstelveen
Vacatures CRM Marketeer Amsterdam
Vacatures CRM Marketeer Apeldoorn
Vacatures CRM Marketeer Arnhem
Vacatures CRM Marketeer Bergen op Zoom
Vacatures CRM Marketeer Capelle aan den IJssel
Vacatures CRM Marketeer Den Bosch
Vacatures CRM Marketeer Den Haag
Vacatures CRM Marketeer Den Helder
Vacatures CRM Marketeer Deventer
Vacatures CRM Marketeer Doetinchem
Vacatures CRM Marketeer Dordrecht
Vacatures CRM Marketeer Eindhoven
Vacatures CRM Marketeer Enschede
Vacatures CRM Marketeer Groningen
Vacatures CRM Marketeer Haarlem
Vacatures CRM Marketeer Haarlemmermeer
Vacatures CRM Marketeer Heerlen
Vacatures CRM Marketeer Helmond
Vacatures CRM Marketeer Hengelo
Vacatures CRM Marketeer Hilversum
Vacatures CRM Marketeer Hoogeveen
Vacatures CRM Marketeer Katwijk
Vacatures CRM Marketeer Leeuwarden
Vacatures CRM Marketeer Leiden
Vacatures CRM Marketeer Lelystad
Vacatures CRM Marketeer Maastricht
Vacatures CRM Marketeer Middelburg
Vacatures CRM Marketeer Nieuwegein
Vacatures CRM Marketeer Nijmegen
Vacatures CRM Marketeer Purmerend
Vacatures CRM Marketeer Roermond
Vacatures CRM Marketeer Roosendaal
Vacatures CRM Marketeer Rotterdam
Vacatures CRM Marketeer Schiedam
Vacatures CRM Marketeer Spijkenisse
Vacatures CRM Marketeer Terneuzen
Vacatures CRM Marketeer Tilburg
Vacatures CRM Marketeer Utrecht
Vacatures CRM Marketeer Veenendaal
Vacatures CRM Marketeer Vlaardingen
Vacatures CRM Marketeer Westland
Vacatures CRM Marketeer Zaanstad
Salarisschaal CRM Marketeer
Wat verdient een CRM Marketeer?
Het salaris van een CRM Marketeer kan sterk variëren. het hangt namelijk af van de opleiding, ervaring en functioneren. Gemiddeld verdient een CRM Marketeer tussen de €2500 en €5000 per maand. Dit kan echter door bonusregelingen meer worden.
Naast een marktconform salaris en een bonusregeling zijn er verschillende opleidingsmogelijkheden, circa 30 vakantiedagen, netto reiskostenvergoeding, een pensioen- en collectieve ziektekostenregeling met daarnaast veel ruimte om te ondernemen.
Meer weten over het salaris CRM Marketeer
Hoe word je een CRM Marketeer?
HBO of WO niveau is gewenst. Een pré daarbij is een opleiding in de richting Communicatie, Marketing, Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie. Verder wordt vaak relevante werkervaring gevraagd.
Opleidingen CRM Marketeer
Omscholen tot CRM Marketeer
Je kan op verschillende manieren omscholen tot CRM Marketeer. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor CRM Marketeer
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot CRM Marketeer
Als je CRM Marketeer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar CRM Marketeer zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie CRM Marketeer
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties CRM Marketeer
Een CRM Marketeer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus
Omschrijving
Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.
Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.
Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden CRM Marketeer
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Proactiviteit
- Ondernemendheid
- Oplossingsgerichtheid
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een CRM Marketeer nodig?
De CRM Marketeer is qua persoonlijkheid een Succesvolle werker en een Baas.
De Baas of Leider neigt zeer sterk naar zelfstandigheid en tracht gevoelens van zwakheid of afhankelijkheid te vermijden. De Baas staat bekend om zijn krachtige uitstraling en is niet bang om negatieve emoties, zoals boosheid, te uiten. Positieve eigenschappen uiten zich in: energie, loyaliteit, zelfvertrouwen en gezag. Daarentegen zijn er ook verschillende negatieve eigenschappen: dominantie, opstandigheid, ongevoeligheid en arrogantie. In relaties is een Baas zorgzaam, loyaal, oprecht en ijverig, maar ook strijdlustig en onbuigzaam.
De Succesvolle werker heeft een sterke behoefte om productief te zijn. Hierin wordt er geprobeerd mislukkingen te vermijden en successen te behalen. De Succesvolle Werker wordt graag in een goed daglicht gezien. Zijn positieve eigenschappen uiten zich in zelfverzekerdheid, gedrevenheid, ijverigheid, energie en een praktisch doen en laten. Daar staat tegenover dat Succesvolle werkers ook narcistisch, prestatiegericht, ijdel, oppervlakkig en dominant kunnen zijn.
In relaties kunnen Succesvolle werkers waarderend, betrouwbaar en gevend zijn, maar ook defensief en ongeduldig.
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen CRM Marketeer
- Zelfverzekerdheid
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Enthousiasme
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een CRM Marketeer?
Een CRM Marketeer kan in veel verschillende sectoren aan de slag en vormt ondertussen een vast gegeven binnen een bedrijf. Er worden veel eisen gesteld aan de CRM Marketeer, maar er zijn ook veel vacatures waardoor er het arbeidsmarktperspectief gemiddeld genoemd kan worden.
Verder worden er meestal opleidingsmogelijkheden aangeboden, wat doorgroeimogelijkheden (naar bijvoorbeeld leidinggevende functies) vergroot.
De actuele kans op werk voor een CRM Marketeer
Het beroep CRM Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
1
Baankans CRM Marketeer
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden CRM Marketeer
Het beroep CRM Marketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers.
Verwante beroepen CRM Marketeer
Mogelijke specialisaties voor een CRM Marketeer
Doorgroei beroepen voor een CRM Marketeer
Productmanager farmaceutisch bedrijf
medewerker spacemanagement (winkelinrichting)
spacemanager (winkelinrichting)
client services director reclame
medewerker marketing en communicatie
ondernemer netwerkmarketing (cosmetica)
ondernemer netwerkmarketing (telefonie en computers)
ondernemer netwerkmarketing (gezondheidsproducten)
ondernemer netwerkmarketing (financiële producten en verzekeringen)
Waar werkt een CRM Marketeer?
De CRM Marketeer is voornamelijk bij middelgrote tot grote profit organisaties te vinden.
Met wie werkt een CRM Marketeer samen?
De CRM Marketeerwerkt met veel verschillende afdelingen samen. Zo is er onder andere contact met de Afdeling Sales, Afdeling Marketing, Afdeling Communicatie, Afdeling HRM en de accountants.
- Marketingmedewerker
- Accountmanager
- Afdeling HRM
- Database Marketeer
Verwante beroepen CRM Marketeer:
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep CRM Marketeer in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Marketingmedewerker
- Accountmanager
- Afdeling HRM
- Database Marketeer
Salarisindicatie:
- Van €2500 tot €5700