Leraar maatschappijleer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Leraar maatschappijleer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Leraar maatschappijleer? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar maatschappijleer wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar maatschappijleer, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Leraar maatschappijleer
- Wat doet een Leraar maatschappijleer
- Salaris Leraar maatschappijleer
- Vacatures Leraar maatschappijleer
- Doorgroeien als Leraar maatschappijleer
- Opleidingen Leraar maatschappijleer
- Omscholen tot Leraar maatschappijleer
- Hoe word je Leraar maatschappijleer
- Competenties Leraar maatschappijleer
- Persoonstypen Leraar maatschappijleer
Vacatures Leraar maatschappijleer
Vacatures laden...
Wat is een Leraar maatschappijleer?
De leraar maatschappijleer geeft les in het vak maatschappijleer.
De leraar maatschappijleer geeft les op een middelbare school aan VMBO, HAVO en VWO klassen. De leraar maatschappijleer geeft les in het vak maatschappijleer. Hij leert de leerlingen van alles over de maatschappij en bespreekt met de leerlingen de actualiteit. Hij geeft les in de verschillende onderwerpen rondom de maatschappij. Zo geeft de leraar maatschappijleer bijvoorbeeld les over de multiculturele samenleving, beroepen, de Nederlandse staat (politieke lessen) of het Nederlandse koningshuis. De leraar maatschappijleer houdt de actualiteit goed bij en verwerkt dit in zijn lesmateriaal. Hij bereidt zijn eigen lesmateriaal voor, geeft de leerlingen opdrachten, huiswerk en toetsen en kijkt deze na en becijfert deze.
De leraar maatschappijleer heeft veel verstand van het vak maatschappijleer en geeft leerlingen hierin zowel groepsgericht of individueel les. Hij houdt discussies in de klas en zet de klas aan het denken over verschillende actuele onderwerpen om zo de leerlingen een mening te geven zodat ze aan de slag kunnen. De leraar maatschappijleer geeft op een leuke en interessante manier les maar kan waar nodig wel streng optreden. Daarnaast respecteert hij de meningen van de leerlingen maar zorgt hij er wel voor dat deze binnen de perken blijven wanneer de mening te expliciet gegeven wordt. De leraar maatschappijleer helpt de leerlingen hun meningen te vormen en begeleidt ze naar het examen toe.
Past het beroep Leraar maatschappijleer bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Leraar maatschappijleer per niveau
Vacatures Leraar maatschappijleer per stad
Vacatures Leraar maatschappijleer Alkmaar
Vacatures Leraar maatschappijleer Almelo
Vacatures Leraar maatschappijleer Almere
Vacatures Leraar maatschappijleer Alphen aan den Rijn
Vacatures Leraar maatschappijleer Amersfoort
Vacatures Leraar maatschappijleer Amstelveen
Vacatures Leraar maatschappijleer Amsterdam
Vacatures Leraar maatschappijleer Apeldoorn
Vacatures Leraar maatschappijleer Arnhem
Vacatures Leraar maatschappijleer Assen
Vacatures Leraar maatschappijleer Bergen op Zoom
Vacatures Leraar maatschappijleer Breda
Vacatures Leraar maatschappijleer Capelle aan den IJssel
Vacatures Leraar maatschappijleer Delft
Vacatures Leraar maatschappijleer Den Bosch
Vacatures Leraar maatschappijleer Den Haag
Vacatures Leraar maatschappijleer Den Helder
Vacatures Leraar maatschappijleer Deventer
Vacatures Leraar maatschappijleer Doetinchem
Vacatures Leraar maatschappijleer Dordrecht
Vacatures Leraar maatschappijleer Ede
Vacatures Leraar maatschappijleer Eindhoven
Vacatures Leraar maatschappijleer Emmen
Vacatures Leraar maatschappijleer Enschede
Vacatures Leraar maatschappijleer Gouda
Vacatures Leraar maatschappijleer Groningen
Vacatures Leraar maatschappijleer Haarlem
Vacatures Leraar maatschappijleer Haarlemmermeer
Vacatures Leraar maatschappijleer Heerlen
Vacatures Leraar maatschappijleer Helmond
Vacatures Leraar maatschappijleer Hengelo
Vacatures Leraar maatschappijleer Hilversum
Vacatures Leraar maatschappijleer Hoogeveen
Vacatures Leraar maatschappijleer Hoorn
Vacatures Leraar maatschappijleer Katwijk
Vacatures Leraar maatschappijleer Leeuwarden
Vacatures Leraar maatschappijleer Leiden
Vacatures Leraar maatschappijleer Lelystad
Vacatures Leraar maatschappijleer Maastricht
Vacatures Leraar maatschappijleer Middelburg
Vacatures Leraar maatschappijleer Nieuwegein
Vacatures Leraar maatschappijleer Nijmegen
Vacatures Leraar maatschappijleer Oss
Vacatures Leraar maatschappijleer Purmerend
Vacatures Leraar maatschappijleer Roermond
Vacatures Leraar maatschappijleer Roosendaal
Vacatures Leraar maatschappijleer Rotterdam
Vacatures Leraar maatschappijleer Schiedam
Vacatures Leraar maatschappijleer Spijkenisse
Vacatures Leraar maatschappijleer Terneuzen
Vacatures Leraar maatschappijleer Tilburg
Vacatures Leraar maatschappijleer Utrecht
Vacatures Leraar maatschappijleer Veenendaal
Vacatures Leraar maatschappijleer Venlo
Vacatures Leraar maatschappijleer Vlaardingen
Vacatures Leraar maatschappijleer Westland
Vacatures Leraar maatschappijleer Zaanstad
Vacatures Leraar maatschappijleer Zeist
Salarisschaal Leraar maatschappijleer
Wat verdient een Leraar maatschappijleer?
Het salaris van een Leraar Maatschappijleer ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.
Competentieniveau’s Docent VO:
- Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
- Niveau LC - Professionele fase
- Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
- Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase
Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.
Salarisschalen Docent VO
Niveau | Startsalaris | Maximaal |
---|---|---|
Docent LB | € 2822,- | € 4301,- |
Docent LC | € 2840,- | € 5012,- |
Docent LD | € 2851,- | € 5699,- |
Docent LE | € 3659,- | € 6178,- |
Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand
Meer weten over het salaris Leraar maatschappijleer
Hoe word je een Leraar maatschappijleer?
De leraar maatschappijleer heeft een opleiding ''Leraar Maatschappij'' gevolgd. Deze is HBO en vierjarig.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar maatschappijleer
Er zijn geen opleidingen Leraar maatschappijleer aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar maatschappijleer in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Leraar maatschappijleer
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar maatschappijleer. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar maatschappijleer
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar maatschappijleer
Als je Leraar maatschappijleer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar maatschappijleer zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Leraar maatschappijleer
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Leraar maatschappijleer?
Competenties Leraar maatschappijleer
Een Leraar maatschappijleer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: analytisch, zelfontwikkeling, zelfsturing, resultaatgericht, netwerken
Omschrijving
Deze personen weten op een effectieve manier nieuwe informatie tot zich te nemen. Hierbij maken ze gebruik van verschillende middelen, zoals eigen ervaring, informatie van hun netwerk en theoretische kennis. Verder leggen ze verbanden tussen de verschillende informatiestromen. Ze houden zich bezig met veranderingen en de oorzaken en de gevolgen daarvan.
Sterke punten
Deze mensen werken zelfstandig en zijn dan ook onafhankelijk. Ze hebben een duidelijk doel voor ogen en ze kunnen deze nieuwe informatie tot zich nemen en toepassen. Deze personen beschikken dan ook over voldoende zelfontwikkeling en zelfsturing. Deze personen weten wat ze kunnen en wat ze niet kunnen en werken aan verbetering.
Zwakke punten
Mensen die teveel leren kunnen zich verliezen in details en de belangrijke zaken en prioriteiten daardoor uit het oog verliezen.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Leraar maatschappijleer
- Inlevingsvermogen
- Analytisch vermogen
- Logisch redeneren
- Helder communiceren
- Taalkennis
- Zelfontwikkeling
- Concentratievermogen
- Resultaatgerichtheid
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar maatschappijleer nodig?
De leraar maatschappijleer is een gever. Hij geeft zijn kennis en zijn visie op het vak maatschappijleer en de verschillende onderwerpen op de leerlingen over en geeft ze waar nodig individueel les. Ook is de leraar maatschappijleer een waarnemer en een bemiddelaar. Hij let goed op de actualiteit en verwerkt dit in zijn lessen en is de bemiddelaar en gespreksleider tijdens klassikale discussies.
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Leraar maatschappijleer
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Leraar maatschappijleer?
De arbeidsmarktvoorwaarden voor de leraar maatschappijleer zijn gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid. Daarnaast kan de leraar maatschappijleer doorgroeien door een mentorrol op zich te nemen of door te leren om zo ook het vak maatschappijwetenschappen te kunnen geven.
De actuele kans op werk voor een Leraar maatschappijleer
Het beroep Leraar maatschappijleer is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Leraar maatschappijleer
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Leraar maatschappijleer
Het beroep Leraar maatschappijleer is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Leraar maatschappijleer
Mogelijke specialisaties voor een Leraar maatschappijleer
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
Doorgroei beroepen voor een Leraar maatschappijleer
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Leraar maatschappijleer?
De leraar maatschappijleer werkt op een middelbare school of op een volwassenenopleiding.
Met wie werkt een Leraar maatschappijleer samen?
Het netwerk van de leraar maatschappijleer bestaat uit zijn collega's (bij vergaderingen en tijdens pauzes), zijn leerlingen, de ouders van de leerlingen (tijdens ouder kind gesprekken) en de directeur van de school.
- Collega's
- Leerlingen
- Ouders van leerlingen
- Directeur van de school
Verwante beroepen Leraar maatschappijleer:
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Leraar maatschappijleer in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Collega's
- Leerlingen
- Ouders van leerlingen
- Directeur van de school
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2822 tot €5699