Klantenservice
Met de beroepsgroep Klantenservice worden de beroepen bedoelt die te maken hebben met de omgang met klanten. De meeste beroepen in deze groep zijn dan ook uitsluitend gericht op het beantwoorden van vragen van klanten en het oplossen van problemen. Goede communicatieve vaardigheden en veel geduld zijn daarmee de belangrijkste vaardigheden voor deze beroepsgroep.
Wil je weten of de beroepsgroep Klantenservice bij jou past?
Met baansuggestie krijg je kansrijke banen te zien die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid. Je kunt daarmee inspiratie op doen en kijken welke beroepsgroep bij jou past! Bekijk jouw baansuggesties!
Wat wordt er verdiend in de beroepsgroep Klantenservice?
Het gemiddeld inkomen voor iemand met een beroep in de Klantenservice ligt rond de 2250 euro per maand. Nauwelijks zijn er functies waarbij men boven deze salarisgrens zit. Maar het feit dat je voor de functies binnen deze beroepsgroep geen specifieke opleiding nodig hebt, zorgt ook voor lage salarissen. Deze beroepsgroep wordt ook wel op de volgende wijze benoemd: afdeling klantenservice, servicebalie, callcenter afdeling, of servicegerichte beroepen
66 Beroepen in de beroepsgroep Klantenservice
Opleiding: MBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO, WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing, MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: Geen
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing, MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: MBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: MBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing, HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: MBO, HBO
Baankans: Matig
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing, MBO
Baankans: Zeer goed