Interview met een online marketeer

Dennis Marinus Scholtus is Online Marketeer.

Waarom ben jij Online Marketeer geworden?

Ik begon met SEO in 2006 eerst als hobbyist en daarna professionaliseerde
ik mijn digitale vaardigheden. Eén van mijn eerste websites waarop ik
zoekmachine optimalisatie toepaste scoorde destijds in de top van Alexa.com
(Alexa.com toont de meest bezochte websites) en tevens won ik een digitale
gouden NerdyData.com medaille. Door dit eerste succes ontdekte ik dat ik
online marketing en in het bijzonder SEO leuk en boeiend vind en dat ik er
mijn beroep van wilde maken.

Welke opleiding heb je gevolgd om Online Marketeer te worden?
Om online marketeer te worden heb ik vooral veel boeken gelezen, online
tutorials gevolgd maar bovenal veel geëxperimenteerd om te ontdekken wat
wel werkt en wat niet werkt.

Kun je een gemiddelde werkdag beschrijven?
Ik werk als zelfstandige, comfortabel vanuit huis. Mijn dag begint met het
doornemen van de e-mails, waarna ik bepaal welke werkzaamheden ik ga
oppakken en uiteraard spreek ik regelmatig collega-ondernemers en klanten
en ik neem dagelijks de laatste online marketing gerelateerde
ontwikkelingen door.

Welke competenties zijn belangrijk in je beroep?
Zelfsturing en doorzettingsvermogen zijn belangrijk evenals een gezonde
dosis reflectief vermogen en analytisch inzicht om te bepalen of je
werkzaamheden juist hebt uitgevoerd en of er verbeteringen mogelijk zijn.
Het helpt als je op een gezonde wijze kritisch naar jezelf bent.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
De grootste uitdaging is altijd van de laatste, beste, meest veilige online
marketing strategieën op de hoogte zijn en deze snel weten te
implementeren. De online marketing wereld verandert dagelijks waardoor je
er bovenop moet zitten maar het helpt als je weet welke bronnen je daarbij
van dienst kunnen zijn.

Wat geeft jouw baan de meeste voldoening?
Wat mij het meeste voldoening geeft is wanneer ik ondernemers help te
slagen en voor hen een resultaat neerzet waar ze nog jaren van profiteren.

Wat zijn de minder leuke kanten van je baan?
Wat ik minder leuk aan mijn werk vind is als alle werkzaamheden met grote
zorg en aandacht zijn uitgevoerd en Google de website niet hoger rankt in
de Google zoekindex. Gelukkig gebeurt dat zelden.

Wat zou je doen als je geen Online Marketeer zou zijn?
Dan zou ik waarschijnlijk Data Scientist zijn.

Wat was je droombaan als kind?
Als kind wilde ik uitvinder worden.

Hoe zie je de toekomst van Online Marketeer?
Ik zie de toekomst van online marketeers bijzonder rooskleurig. De
consument kiest alsmaar vaker voor online winkelen en bedrijven gaan met
deze trend mee en hierdoor ontstaan er alsmaar meer kansen voor goede
online marketeers die doen wat ze beloven.

Welk advies zou jij mensen die Online Marketeer willen worden geven?
Lees veel, studeer veel, abonneer je op relevante nieuwsbrieven van
toonaangevende online marketeers en blogs. Experimenteer welke online
marketing strategieën het meest succesvol zijn en maak waar wat je belooft.
Voor goede online marketeers die hun nek uitsteken en hun woord houden zijn
er legio kansen.

Mijn Naam is Dennis Marinus Scholtus en ik ben SEO specialist. Wat mijn
werkwijze onderscheidt is dat ik niet aan gevaarlijke linkbuilding doe en
toch weet ik langdurige, geweldige Google rankings voor mijn klanten te
realiseren. De geaccepteerde linkbuilding strategieën van vandaag kunnen
morgen door Google bestraft worden met een penalty. Voor gegarandeerd
veilige SEO bezoek je mijn website: www.ekxo.nl.

 

 

 


Terug naar het overzicht

Zoek een ander beroep