Citymarketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Citymarketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Citymarketeer? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Citymarketeer wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Citymarketeer, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Citymarketeer
Vacatures Citymarketeer
Vacatures laden...
Wat is een Citymarketeer?
Wat de Citymarketeer precies doet, hangt natuurlijk wel af van bijvoorbeeld zijn werkgebied.
Past het beroep Citymarketeer bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Citymarketeer per niveau
Vacatures Citymarketeer per stad
Vacatures Citymarketeer Alkmaar
Vacatures Citymarketeer Almelo
Vacatures Citymarketeer Almere
Vacatures Citymarketeer Alphen aan den Rijn
Vacatures Citymarketeer Amersfoort
Vacatures Citymarketeer Amstelveen
Vacatures Citymarketeer Amsterdam
Vacatures Citymarketeer Apeldoorn
Vacatures Citymarketeer Arnhem
Vacatures Citymarketeer Bergen op Zoom
Vacatures Citymarketeer Capelle aan den IJssel
Vacatures Citymarketeer Den Bosch
Vacatures Citymarketeer Den Haag
Vacatures Citymarketeer Den Helder
Vacatures Citymarketeer Deventer
Vacatures Citymarketeer Doetinchem
Vacatures Citymarketeer Dordrecht
Vacatures Citymarketeer Eindhoven
Vacatures Citymarketeer Enschede
Vacatures Citymarketeer Groningen
Vacatures Citymarketeer Haarlem
Vacatures Citymarketeer Haarlemmermeer
Vacatures Citymarketeer Heerlen
Vacatures Citymarketeer Helmond
Vacatures Citymarketeer Hengelo
Vacatures Citymarketeer Hilversum
Vacatures Citymarketeer Hoogeveen
Vacatures Citymarketeer Katwijk
Vacatures Citymarketeer Leeuwarden
Vacatures Citymarketeer Leiden
Vacatures Citymarketeer Lelystad
Vacatures Citymarketeer Maastricht
Vacatures Citymarketeer Middelburg
Vacatures Citymarketeer Nieuwegein
Vacatures Citymarketeer Nijmegen
Vacatures Citymarketeer Purmerend
Vacatures Citymarketeer Roermond
Vacatures Citymarketeer Roosendaal
Vacatures Citymarketeer Rotterdam
Vacatures Citymarketeer Schiedam
Vacatures Citymarketeer Spijkenisse
Vacatures Citymarketeer Terneuzen
Vacatures Citymarketeer Tilburg
Vacatures Citymarketeer Utrecht
Vacatures Citymarketeer Veenendaal
Vacatures Citymarketeer Vlaardingen
Vacatures Citymarketeer Westland
Vacatures Citymarketeer Zaanstad
Salarisschaal Citymarketeer
Wat verdient een Citymarketeer?
Meer weten over het salaris Citymarketeer
Hoe word je een Citymarketeer?
Om Citymarketeer te worden, kun je het beste een HBO-opleiding Marketing Management doen. Deze duurt vier jaar.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Citymarketeer
Er zijn geen opleidingen Citymarketeer aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Citymarketeer in werkt
Bekijk alle opleidingen Overheid & Semi-overheidOmscholen tot Citymarketeer
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Citymarketeer. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Citymarketeer
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Citymarketeer
Als je Citymarketeer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Citymarketeer zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Citymarketeer
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Citymarketeer
Een Citymarketeer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit
Omschrijving
Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.
Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn.
Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.
Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus
Omschrijving
Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.
Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.
Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: overtuigen, luisteren, creativiteit, durf, bemiddelen
Omschrijving
In bepaalde situaties is het nodig dat er onderhandeld wordt. Onderhandelaars proberen op een bepaalde manier te onderhandelen zodat het voor beide partijen een win-winsituatie is. Zij maken hierbij gebruik van argumenten, maar luisteren ook naar het verhaal van anderen. Tijdens onderhandelingen komt deze persoon met verschillende ideeën die het conflict op een goede manier kan oplossen.
Sterke punten
Onderhandelaars kunnen goed overtuigen, maar ook luisteren. Zij proberen voor beide partijen de beste oplossing te zoeken. Verder zijn deze mensen vaak creatief en durven ze ideeën te opperen.
Zwakke punten
Teveel willen onderhandelen, kan leiden tot frustratie. Er zijn onderhandelaars die overal een onderhandeling/wedstrijd van maken. Hierdoor kan het lijken alsof ze niet luisteren of niets aannemen van andere mensen. Dit wekt irritaties op. Tevens kunnen tijdens een onderhandeling de spanningen nog weleens oplopen, waardoor het kan zijn dat een onderhandelaar ‘op de man gaat spelen’. Hij wil inspelen op de emoties om zo de ander te overtuigen van zijn gelijk.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Vaardigheden Citymarketeer
- Cijfermatigheid
- Onderhandelen
- Rekenvaardigheid
- Proactiviteit
- Ondernemendheid
- Oplossingsgerichtheid
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Overtuigingskracht
- Creativiteit
- Bemiddelen
- Voorbereiden
- Gestructureerd werken
- Prioriteiten stellen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Citymarketeer nodig?
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Citymarketeer
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Citymarketeer?
De actuele kans op werk voor een Citymarketeer
Het beroep Citymarketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Citymarketeer
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Citymarketeer
Het beroep Citymarketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers.
Verwante beroepen Citymarketeer
Mogelijke specialisaties voor een Citymarketeer
Doorgroei beroepen voor een Citymarketeer
seo specialist (search engine optimization)
seo marketeer (search engine optimization)
client services director reclame
medewerker marketing en communicatie
ondernemer netwerkmarketing (cosmetica)
ondernemer netwerkmarketing (telefonie en computers)
ondernemer netwerkmarketing (gezondheidsproducten)
ondernemer netwerkmarketing (financiële producten en verzekeringen)
Waar werkt een Citymarketeer?
Een Citymarketeer is werkzaam bij een gemeente. Hij/zij werkt dus in de non-profitsector. Vaak worden ook vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en sectoren als wonen, cultuur, toerisme en recreatie betrokken bij de citymarketing. De Citymarketeer stuurt bureaus (profitsector) aan die marketingacties organiseren.
Met wie werkt een Citymarketeer samen?
- Gemeentebestuur
- Andere Citymarketeers
- Inwoners
- Evenementenbureaus
- Reclamebureaus
Verwante beroepen Citymarketeer:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Citymarketeer in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Gemeentebestuur
- Andere Citymarketeers
- Inwoners
- Evenementenbureaus
- Reclamebureaus
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €3000 tot €6000