Citymarketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Citymarketeer: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Citymarketeer? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Citymarketeer wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Citymarketeer, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Citymarketeer


Vacatures Citymarketeer

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Citymarketeer?

Een Citymarketeer is iemand die verantwoordelijk is voor het veranderen of versterken van het imago van een stad, stadswijk of gemeente.
 
Werkzaamheden van een Citymarketeer zijn onder andere:
- Voorbereiden, plannen en uitvoeren van activiteiten (zoals evenementen)
- De marketingactiviteiten communiceren naar de media
- Onderzoek doen naar behoeftes en advies geven aan het bestuur
- Contact onderhouden met een breed netwerk
- Ondernemers stimuleren activiteiten te organiseren
- Bureau inschakelen om nieuwe slogan/nieuw logo voor de stad te maken

Wat de Citymarketeer precies doet, hangt natuurlijk wel af van bijvoorbeeld zijn werkgebied.
 

Past het beroep Citymarketeer bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Citymarketeer per stad

Vacatures Citymarketeer Alkmaar

Vacatures Citymarketeer Almelo

Vacatures Citymarketeer Almere

Vacatures Citymarketeer Alphen aan den Rijn

Vacatures Citymarketeer Amersfoort

Vacatures Citymarketeer Amstelveen

Vacatures Citymarketeer Amsterdam

Vacatures Citymarketeer Apeldoorn

Vacatures Citymarketeer Arnhem

Vacatures Citymarketeer Assen

Vacatures Citymarketeer Bergen op Zoom

Vacatures Citymarketeer Breda

Vacatures Citymarketeer Capelle aan den IJssel

Vacatures Citymarketeer Delft

Vacatures Citymarketeer Den Bosch

Vacatures Citymarketeer Den Haag

Vacatures Citymarketeer Den Helder

Vacatures Citymarketeer Deventer

Vacatures Citymarketeer Doetinchem

Vacatures Citymarketeer Dordrecht

Vacatures Citymarketeer Ede

Vacatures Citymarketeer Eindhoven

Vacatures Citymarketeer Emmen

Vacatures Citymarketeer Enschede

Vacatures Citymarketeer Gouda

Vacatures Citymarketeer Groningen

Vacatures Citymarketeer Haarlem

Vacatures Citymarketeer Haarlemmermeer

Vacatures Citymarketeer Heerlen

Vacatures Citymarketeer Helmond

Vacatures Citymarketeer Hengelo

Vacatures Citymarketeer Hilversum

Vacatures Citymarketeer Hoogeveen

Vacatures Citymarketeer Hoorn

Vacatures Citymarketeer Katwijk

Vacatures Citymarketeer Leeuwarden

Vacatures Citymarketeer Leiden

Vacatures Citymarketeer Lelystad

Vacatures Citymarketeer Maastricht

Vacatures Citymarketeer Middelburg

Vacatures Citymarketeer Nieuwegein

Vacatures Citymarketeer Nijmegen

Vacatures Citymarketeer Oss

Vacatures Citymarketeer Purmerend

Vacatures Citymarketeer Roermond

Vacatures Citymarketeer Roosendaal

Vacatures Citymarketeer Rotterdam

Vacatures Citymarketeer Schiedam

Vacatures Citymarketeer Spijkenisse

Vacatures Citymarketeer Terneuzen

Vacatures Citymarketeer Tilburg

Vacatures Citymarketeer Utrecht

Vacatures Citymarketeer Veenendaal

Vacatures Citymarketeer Venlo

Vacatures Citymarketeer Vlaardingen

Vacatures Citymarketeer Westland

Vacatures Citymarketeer Zaanstad

Vacatures Citymarketeer Zeist

Vacatures Citymarketeer Zoetermeer

Vacatures Citymarketeer Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Citymarketeer

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Citymarketeer?

Een Citymarketeer kan rekenen op zo’n €3000,- tot €6000,- bruto per maand. Hoe hoog het bedrag precies is, hangt af van zijn leeftijd, ervaring en opleiding.
 
Als secundaire arbeidsvoorwaarden kunnen bijvoorbeeld gelden: vakantietoeslag (8% van het jaarsalaris) en een eindejaarsuitkering (minimaal 5% van het jaarsalaris). Bovendien hebben sommige gemeenten een systeem van flexibele beloning. Als je goed presteert, bestaan er mogelijkheden voor het verkrijgen van functioneringspremies, gratificaties, extra periodieken of tijdelijke toeslagen.
 

Meer weten over het salaris Citymarketeer

Salaris aankomend Citymarketeer Salaris junior Citymarketeer Wat is het salaris van een medior Citymarketeer? Welk salaris krijgt een senior Citymarketeer?


Hoe word je een Citymarketeer? 

Om Citymarketeer te worden, kun je het beste een HBO-opleiding Marketing Management doen. Deze duurt vier jaar.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Citymarketeer

Er zijn geen opleidingen Citymarketeer aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Citymarketeer in werkt

Bekijk alle opleidingen Overheid & Semi-overheid


Omscholen tot Citymarketeer

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Citymarketeer. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Citymarketeer

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Citymarketeer

Als je Citymarketeer wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Citymarketeer zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Citymarketeer

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Citymarketeer?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Citymarketeer

Een Citymarketeer heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Financieel bewustzijn
Financieel bewustzijn

Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit

Omschrijving

Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.

Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn. 

Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.

Initiatief ontplooien
Initiatief ontplooien

Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus

Omschrijving

Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.

Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.

Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.

 

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Onderhandelen
Onderhandelen

Steekwoorden: overtuigen, luisteren, creativiteit, durf, bemiddelen

Omschrijving

In bepaalde situaties is het nodig dat er onderhandeld wordt. Onderhandelaars proberen op een bepaalde manier te onderhandelen zodat het voor beide partijen een win-winsituatie is. Zij maken hierbij gebruik van argumenten, maar luisteren ook naar het verhaal van anderen. Tijdens onderhandelingen komt deze persoon met verschillende ideeën die het conflict op een goede manier kan oplossen.

Sterke punten
Onderhandelaars kunnen goed overtuigen, maar ook luisteren. Zij proberen voor beide partijen de beste oplossing te zoeken. Verder zijn deze mensen vaak creatief en durven ze ideeën te opperen.

Zwakke punten
Teveel willen onderhandelen, kan leiden tot frustratie. Er zijn onderhandelaars die overal een onderhandeling/wedstrijd van maken. Hierdoor kan het lijken alsof ze niet luisteren of niets aannemen van andere mensen. Dit wekt irritaties op. Tevens kunnen tijdens een onderhandeling de spanningen nog weleens oplopen, waardoor het kan zijn dat een onderhandelaar ‘op de man gaat spelen’. Hij wil inspelen op de emoties om zo de ander te overtuigen van zijn gelijk.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Vaardigheden Citymarketeer

  • Cijfermatigheid
  • Onderhandelen
  • Rekenvaardigheid
  • Proactiviteit
  • Ondernemendheid
  • Oplossingsgerichtheid
  • Luistervaardigheid
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Overtuigingskracht
  • Creativiteit
  • Bemiddelen
  • Voorbereiden
  • Gestructureerd werken
  • Prioriteiten stellen
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Citymarketeer nodig? 

Persoonstypen die bij een Citymarketeer passen zijn Waarnemer en Succesvolle Werker.
 
Een Citymarketeer moet veel inzicht hebben in de markt en trends kunnen opmerken en analyseren. Hij/zij luistert goed naar behoeftes en wensen van anderen. Hij/zij doet zijn best deze te vertalen naar effectieve promotie (Waarnemer).
 
Tevens heeft een Citymarketing een sterke behoefte om productief te zijn. Hij/zij wil graag successen behalen. Hij/zij is ijverig, praktisch en zelfverzekerd. Ook kan Hij/zij goed onderhandelen en is Hij/zij innovatief en besluitvaardig (Succesvolle Werker).
 

Eigenschappen Citymarketeer

  • Enthousiasme
  • Zelfverzekerdheid
  • Ondernemendheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Citymarketeer?

Het arbeidsmarktperspectief is goed voor een Citymarketeer. Steeds meer steden, dorpen, stadswijken en gemeenten investeren in promotie om toeristen en bedrijven te lokken. 
 
Bij goed presteren kan een Citymarketeer meer verantwoordelijkheden krijgen en leidinggevende taken krijgen. Er zijn dus zeker doorgroeimogelijkheden.
 

De actuele kans op werk voor een Citymarketeer

Het beroep Citymarketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Marktonderzoekers en marketeers is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Citymarketeer

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Citymarketeer

Het beroep Citymarketeer is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers.


Waar werkt een Citymarketeer?

Een Citymarketeer is werkzaam bij een gemeente. Hij/zij werkt dus in de non-profitsector. Vaak worden ook vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en sectoren als wonen, cultuur, toerisme en recreatie betrokken bij de citymarketing. De Citymarketeer stuurt bureaus (profitsector) aan die marketingacties organiseren


Met wie werkt een Citymarketeer samen? 

Een Citymarketeer moet een breed netwerk onderhouden. Mensen met wie Hij/zij in aanraking komt (o.a.):
- Gemeentebestuur
- Andere Citymarketeers
- Inwoners
- Evenementenbureaus
- Reclamebureaus
 

  • Gemeentebestuur
  • Andere Citymarketeers
  • Inwoners
  • Evenementenbureaus
  • Reclamebureaus
Citymarketeer

Verwante beroepen Citymarketeer:

Marketing Manager
Salaris: €3700 tot €6500
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Citymarketeer in één oogopslag

Beroepsgroep:

Netwerk:

  • Gemeentebestuur
  • Andere Citymarketeers
  • Inwoners
  • Evenementenbureaus
  • Reclamebureaus

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3000 tot €6000

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar