Crisismanager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Crisismanager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Crisismanager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Crisismanager wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Crisismanager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Crisismanager
Vacatures Crisismanager
Vacatures laden...
Wat is een Crisismanager?
De Crisismanager wordt door bedrijf ingeschakeld wanneer de problemen zo hoog opgestapeld zijn dat het bedrijf er niet meer zelf uit kan komen. Crisismanagers worden vaak ingeroepen bij financiële problemen of een dreigend faillisement, wanneer het al bijna te laat is. Het probleem ligt vaak in de organisatie van het bedrijf, waardoor een Crisismanager goed moet kunnen spitten om de structuur van het bedrijf boven te halen, mits het bedrijf al een structuur heeft.
Past het beroep Crisismanager bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Crisismanager?
Nadat er een goed plaatje van het bedrijf is gemaakt, wordt het management onder de loep genomen en zonodig vervangen. Daarna wordt er pas een financieel reddingsplan in werking gesteld. Een Crisismanager kan ofwel op zichzelf het benodigde onderzoek doen en actie ondernemen, of in een team werken dat in ploegen de problemen en verborgen financiën achterhaalt en verbetert.
Vaak zijn een goede structuur en management de belangrijkste factoren in het scheppen van een gezondere bedrijfscultuur. Het is zaak om de mensen die voor verandering openstaan te stimuleren, en diegene die verandering blokkeren buiten spel te zetten. Hiervoor heeft een Crisismanager een sterk psychologisch inzicht nodig. Uiteindelijk gaat het toch om mensen, niet cijfers. Leidinggevende kwaliteiten zijn nodig om mensen goed aan het werk te krijgen.
Wanneer het bedrijf gered kan worden en blijft bestaan is het ook de taak van de Crisismanager om geschikte opvolging aan te stellen, om de verdere stimulatie van een gezonde bedrijfscultuur te garanderen.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Crisismanager per niveau
Vacatures Crisismanager per stad
Vacatures Crisismanager Alkmaar
Vacatures Crisismanager Almelo
Vacatures Crisismanager Almere
Vacatures Crisismanager Alphen aan den Rijn
Vacatures Crisismanager Amersfoort
Vacatures Crisismanager Amstelveen
Vacatures Crisismanager Amsterdam
Vacatures Crisismanager Apeldoorn
Vacatures Crisismanager Arnhem
Vacatures Crisismanager Bergen op Zoom
Vacatures Crisismanager Capelle aan den IJssel
Vacatures Crisismanager Den Bosch
Vacatures Crisismanager Den Haag
Vacatures Crisismanager Den Helder
Vacatures Crisismanager Deventer
Vacatures Crisismanager Doetinchem
Vacatures Crisismanager Dordrecht
Vacatures Crisismanager Eindhoven
Vacatures Crisismanager Enschede
Vacatures Crisismanager Groningen
Vacatures Crisismanager Haarlem
Vacatures Crisismanager Haarlemmermeer
Vacatures Crisismanager Heerlen
Vacatures Crisismanager Helmond
Vacatures Crisismanager Hengelo
Vacatures Crisismanager Hilversum
Vacatures Crisismanager Hoogeveen
Vacatures Crisismanager Katwijk
Vacatures Crisismanager Leeuwarden
Vacatures Crisismanager Leiden
Vacatures Crisismanager Lelystad
Vacatures Crisismanager Maastricht
Vacatures Crisismanager Middelburg
Vacatures Crisismanager Nieuwegein
Vacatures Crisismanager Nijmegen
Vacatures Crisismanager Purmerend
Vacatures Crisismanager Roermond
Vacatures Crisismanager Roosendaal
Vacatures Crisismanager Rotterdam
Vacatures Crisismanager Schiedam
Vacatures Crisismanager Spijkenisse
Vacatures Crisismanager Terneuzen
Vacatures Crisismanager Tilburg
Vacatures Crisismanager Utrecht
Vacatures Crisismanager Veenendaal
Vacatures Crisismanager Vlaardingen
Vacatures Crisismanager Westland
Vacatures Crisismanager Zaanstad
Salarisschaal Crisismanager
Wat verdient een Crisismanager?
De arbeidsvoorwaarden vor de Crisismanager zijn afhankelijk van het soort bedrijf en dienstverband. Naar schatting ligt het salaris tussen de €2850 en €4964 bruto per maand. In de praktijk zullen er uitschieters naar boven en beneden zijn. Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn over het algemeen wel aantrekkelijk, vooral ook omdat het om een bestuursfunctie gaat en daar altijd zekere voordelen aan zijn verbonden.
Meer weten over het salaris Crisismanager
Hoe word je een Crisismanager?
Er is geen specifieke opleiding in Crisismanagement. Een vooropleiding in Sociale Psychologie of Bestuurskunde (HBO of WO) biedt een goede basis. Verdere specialisatie kan worden ontwikkeld door cursussen te volgen in (crisis)Management.
Opleidingen Crisismanager
Omscholen tot Crisismanager
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Crisismanager. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Crisismanager
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Crisismanager
Als je Crisismanager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Crisismanager zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Crisismanager
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Crisismanager
Een Crisismanager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf
Omschrijving
Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.
Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.
Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.
Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren
Omschrijving
Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.
Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.
Steekwoorden Competentie Durf / Lef / Moed:
lef, doorzetten, confrontatie, risico's, resultaatgericht, ambitie, flexibiliteit, moed
Omschrijving
Deze mensen nemen risico’s en nemen beslissingen. Hiermee proberen ze een voordeel te behalen. In discussies hoor je deze persoon regelmatig en ze zijn niet bang om confrontaties aan te gaan. Bij tegenslagen komen ze met een, soms niet populaire maar noodzakelijke, oplossing.
Sterke punten
Deze mensen houden van een uitdaging en gaan graag een discussie aan. Durfals zijn meestal resultaatgericht en nemen risico’s en beslissingen om hun doel te behalen. Beslissingen kunnen onbekende gevolgen hebben, deze mensen zijn dan vaak ook flexibel. Ze passen zich makkelijk aan en laten zich niet uit het veld slaan. Het zijn dan ook doorzetters die sterk in hun schoenen staan.
Zwakke punten
Soms kan het zijn dat deze mensen te gewaagde beslissingen nemen. Ze nemen dan door hun impulsiviteit te grote risico’s. Durfals kunnen dan ook onbetrouwbaar overkomen.
Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit
Omschrijving
Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.
Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn.
Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.
Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus
Omschrijving
Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.
Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.
Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Vaardigheden Crisismanager
- Analyseren
- Besluitvaardigheid
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Bereid om risico's te nemen
- Positiviteit
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Delegeren
- Motiveren
- Beslissingen nemen
- Afwegen
- Prioriteiten stellen
- Integriteit
- Zelfbeheersing
- Bemiddelingskracht
- Cijfermatigheid
- Onderhandelen
- Rekenvaardigheid
- Proactiviteit
- Ondernemendheid
- Oplossingsgerichtheid
- Analytisch vermogen
- Inlevingsvermogen
- Logisch redeneren
- Doorzettingsvermogen
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
Wat voor persoonlijkheid heeft een Crisismanager nodig?
Als Crisismanager moet men leidinggeven over een bedrijf dat dicht bij de afgrond staat. Je moet dus om kunnen gaan met mensen die onzeker zijn en snel antwoorden willen. Een goed inzicht in de kwaliteiten van mensen en de kracht om die mensen aan te sturen is dus heel belangrijk (Baas). Daarnaast is het belangrijk om zo snel en efficiënt mogelijk resultaat te boeken, zodat een faillisement in ieder geval afgewend kan worden (Succesvolle werker).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Crisismanager
- Zelfverzekerdheid
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Enthousiasme
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Crisismanager?
In deze crisistijd is er veel vraag naar Crisismanagers. Er is dan ook veel werk beschikbaar. Met ervaring in de crisismanagement kan men doorgroeien naar hogere management- of directiefuncties.
De actuele kans op werk voor een Crisismanager
Het beroep Crisismanager is onderdeel van de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Crisismanager
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Crisismanager
Het beroep Crisismanager is onderdeel van de beroepsfamilie Bedrijfskundigen en organisatieadviseurs.
Mogelijke specialisaties voor een Crisismanager
Doorgroei beroepen voor een Crisismanager
BI (business intelligence) Consultant
bi (business intelligence) specialist
bi (business intelligence) analist
Wetenschappelijk onderzoeker bedrijfs- en consumentenwetenschappen
onderzoeker in opleiding (oio) bedrijfs- en consumentenwetenschappen
assistent in opleiding (aio) bedrijfs- en consumentenwetenschappen
huishoudwetenschapper (onderzoeken/publiceren)
assistent in opleiding (aio) huishoudwetenschappen
onderzoeker in opleiding (oio) huishoudwetenschappen
promovendus bedrijfs- en consumentenwetenschappen
Wetenschappelijk onderzoeker bestuurskunde
onderzoeker in opleiding (oio) bestuurskunde
assistent in opleiding (aio) bestuurskunde
Wetenschappelijk onderzoeker bedrijfskunde
onderzoeker in opleiding (oio) bedrijfskunde
Waar werkt een Crisismanager?
Alle soorten bedrijven in crisis kunnen een Crisismanager gebruiken. Het zijn echter vaak de grote bedrijven die er ook daadwerkelijk een kunnen inzetten. Daarnaast kan men freelance crisismanagen of voor een adviesbureau gaan werken.
Met wie werkt een Crisismanager samen?
Het belangrijkste onderdeel van het werk van de Crisismanager is het gesprek aangaan met personeel en bestuur, om zo het bedrijf te leren kennen. Daarnaast werkt hij samen met financiële dienstverleners zoals accountants.
- Personeel
- Bestuur
- Financiële Dienstverlener
- Accountant
Verwante beroepen Crisismanager:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO MBA
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Crisismanager in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Personeel
- Bestuur
- Financiële Dienstverlener
- Accountant
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2850 tot €4964