docent kunstgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
docent kunstgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als docent kunstgeschiedenis? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je docent kunstgeschiedenis wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als docent kunstgeschiedenis, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als docent kunstgeschiedenis
- Wat doet een docent kunstgeschiedenis
- Salaris docent kunstgeschiedenis
- Vacatures docent kunstgeschiedenis
- Doorgroeien als docent kunstgeschiedenis
- Opleidingen docent kunstgeschiedenis
- Omscholen tot docent kunstgeschiedenis
- Hoe word je docent kunstgeschiedenis
- Competenties docent kunstgeschiedenis
- Persoonstypen docent kunstgeschiedenis
Vacatures docent kunstgeschiedenis
Vacatures laden...
Wat is een docent kunstgeschiedenis?
De docent kunstgeschiedenis geeft les in het vak kunstgeschiedenis.
De docent kunstgeschiedenis geeft les op een MBO of HBO opleiding op een school in de richting kunst, kunst en cultuur, theatervormgeving of een andere soortgelijke opleiding. De voornaamste taak van de docent kunstgeschiedenis is zijn kennis en visie op het gebied van het vak kunstgeschiedenis overbrengen op zijn leerlingen/studenten zodat ze dit kunnen gebruiken en kunnen meenemen in hun toekomstige beroep binnen de kunst/theaterwereld. De docent kunstgeschiedenis geeft onder andere lessen over de oorsprong van de verschillende vormen binnen de beeldende kunst, de ontwikkeling van de verschillende vormen en kunststromingen binnen de beeldende kunst en over de verschillende bekende beeldende kunstenaars en wat hun invloed is geweest op de hedendaagse kunst en de kunstgeschiedenis. De docent kunstgeschiedenis geeft theorieles en geeft zijn leerlingen/studenten na aanleiding van deze klassikale lessen opdrachten, toetsen, huiswerk en tentamens die hij vervolgens nakijkt, met de leerlingen/studenten bespreekt en waar nodig becijfert. Na aanleiding van al deze resultaten kijkt de docent kunstgeschiedenis naar de studieontwikkeling en studievoortgang van zijn leerlingen/studenten, houdt deze nauwgezet bij en gaat waar nodig met de leerlingen/studenten om de tafel om te kijken wat er beter kan en hoe hij daarbij kan helpen.
De docent kunstgeschiedenis heeft verstand van het vak kunstgeschiedenis en weet zijn kennis en visie op een interessante, leuke en educatieve manier op zijn leerlingen/studenten over te brengen. Daarnaast durft hij streng op te treden wanneer een leerling/student zich vervelend gedraagt om ten alle tijde de orde in de klas te bewaren en/of herstellen. De docent kunstgeschiedenis geeft klassikaal les en kan hierbij gebruik maken van een powerpoint. Ook kan de docent kunstgeschiedenis zijn leerlingen/studenten meenemen naar een museum om ze daar les te geven en ze de verschillende soorten beeldende kunst en de ontwikkeling hierin te laten zien en hierover te vertellen.
Naast zijn werkzaamheden in de klas is de docent kunstgeschiedenis ook aanwezig tijdens ouderavonden (om met de ouders van leerlingen/studenten de studieontwikkeling en studievoortgang van hun kind te bespreken) en bij vergaderingen met collega's (waar hij de opleiding en de school bespreekt en kijkt naar verbeterpunten en daarnaast de leerlingen/studenten bespreekt).
Past het beroep docent kunstgeschiedenis bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures docent kunstgeschiedenis per niveau
Vacatures docent kunstgeschiedenis per stad
Vacatures docent kunstgeschiedenis Alkmaar
Vacatures docent kunstgeschiedenis Almelo
Vacatures docent kunstgeschiedenis Almere
Vacatures docent kunstgeschiedenis Alphen aan den Rijn
Vacatures docent kunstgeschiedenis Amersfoort
Vacatures docent kunstgeschiedenis Amstelveen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Amsterdam
Vacatures docent kunstgeschiedenis Apeldoorn
Vacatures docent kunstgeschiedenis Arnhem
Vacatures docent kunstgeschiedenis Assen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Bergen op Zoom
Vacatures docent kunstgeschiedenis Breda
Vacatures docent kunstgeschiedenis Capelle aan den IJssel
Vacatures docent kunstgeschiedenis Delft
Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Bosch
Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Haag
Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Helder
Vacatures docent kunstgeschiedenis Deventer
Vacatures docent kunstgeschiedenis Doetinchem
Vacatures docent kunstgeschiedenis Dordrecht
Vacatures docent kunstgeschiedenis Ede
Vacatures docent kunstgeschiedenis Eindhoven
Vacatures docent kunstgeschiedenis Emmen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Enschede
Vacatures docent kunstgeschiedenis Gouda
Vacatures docent kunstgeschiedenis Groningen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Haarlem
Vacatures docent kunstgeschiedenis Haarlemmermeer
Vacatures docent kunstgeschiedenis Heerlen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Helmond
Vacatures docent kunstgeschiedenis Hengelo
Vacatures docent kunstgeschiedenis Hilversum
Vacatures docent kunstgeschiedenis Hoogeveen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Hoorn
Vacatures docent kunstgeschiedenis Katwijk
Vacatures docent kunstgeschiedenis Leeuwarden
Vacatures docent kunstgeschiedenis Leiden
Vacatures docent kunstgeschiedenis Lelystad
Vacatures docent kunstgeschiedenis Maastricht
Vacatures docent kunstgeschiedenis Middelburg
Vacatures docent kunstgeschiedenis Nieuwegein
Vacatures docent kunstgeschiedenis Nijmegen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Oss
Vacatures docent kunstgeschiedenis Purmerend
Vacatures docent kunstgeschiedenis Roermond
Vacatures docent kunstgeschiedenis Roosendaal
Vacatures docent kunstgeschiedenis Rotterdam
Vacatures docent kunstgeschiedenis Schiedam
Vacatures docent kunstgeschiedenis Spijkenisse
Vacatures docent kunstgeschiedenis Terneuzen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Tilburg
Vacatures docent kunstgeschiedenis Utrecht
Vacatures docent kunstgeschiedenis Veenendaal
Vacatures docent kunstgeschiedenis Venlo
Vacatures docent kunstgeschiedenis Vlaardingen
Vacatures docent kunstgeschiedenis Westland
Vacatures docent kunstgeschiedenis Zaanstad
Vacatures docent kunstgeschiedenis Zeist
Salarisschaal docent kunstgeschiedenis
Wat verdient een docent kunstgeschiedenis?
Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris docent kunstgeschiedenis
Hoe word je een docent kunstgeschiedenis?
De docent kunstgeschiedenis heeft een opleiding op de kunstacademie gevolgd (of een andere soortgelijke kunstopleiding gevolgd) (HBO, vierjarig) en daarna eventueel een onderwijsbevoegdheid behaald of heeft de opleiding ''Kunstgeschiedenis'' gevolgd (WO, vierjarig) en is daarna les gaan geven.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot docent kunstgeschiedenis
Er zijn geen opleidingen docent kunstgeschiedenis aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een docent kunstgeschiedenis in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot docent kunstgeschiedenis
Je kan op verschillende manieren omscholen tot docent kunstgeschiedenis. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor docent kunstgeschiedenis
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot docent kunstgeschiedenis
Als je docent kunstgeschiedenis wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar docent kunstgeschiedenis zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie docent kunstgeschiedenis
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een docent kunstgeschiedenis?
Competenties docent kunstgeschiedenis
Een docent kunstgeschiedenis heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus
Omschrijving
Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.
Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.
Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden docent kunstgeschiedenis
- Luistervaardigheid
- Gestructureerd werken
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Voorbereiden
- Prioriteiten stellen
- Proactiviteit
- Ondernemendheid
- Oplossingsgerichtheid
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een docent kunstgeschiedenis nodig?
De docent kunstgeschiedenis is een waarnemer. Hij let goed op de studievoortgang en de studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten en kijkt naar hun inzet tijdens de klassikale lessen. Na aanleiding hiervan kan hij de leerlingen/studenten waar nodig extra tips, adviezen en individuele begeleiding bieden. Dit maakt de docent kunstgeschiedenis ook tot een gever. Hij biedt begeleiding en hulp aan en geeft daarnaast zijn kennis en visie op het gebied van het vak kunstgeschiedenis over op zijn leerlingen/studenten.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen docent kunstgeschiedenis
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een docent kunstgeschiedenis?
Het arbeidsmarktperspectief voor de docent kunstgeschiedenis is vrij laag. Er is vrij weinig werkgelegenheid omdat het vak kunstgeschiedenis over het algemeen alleen op vrij specifieke en exacte opleidingen wordt gegeven. Wel kan de docent kunstgeschiedenis zich ook in andere (kunst)vakken specialiseren en hierin les gaan geven om de werkgelegenheid voor zichzelf te bevorderen.
Naast zijn werkzaamheden als docent kan de docent kunstgeschiedenis ook een andere rol binnen het onderwijs op zich nemen (bijvoorbeeld een mentorrol).
De actuele kans op werk voor een docent kunstgeschiedenis
Het beroep docent kunstgeschiedenis is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten hoger onderwijs taal en cultuur. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten hoger onderwijs taal en cultuur is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans docent kunstgeschiedenis
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden docent kunstgeschiedenis
Het beroep docent kunstgeschiedenis is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.
Verwante beroepen docent kunstgeschiedenis
Mogelijke specialisaties voor een docent kunstgeschiedenis
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Doorgroei beroepen voor een docent kunstgeschiedenis
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een docent kunstgeschiedenis?
De docent kunstgeschiedenis werkt op een MBO of HBO opleiding op een school.
Met wie werkt een docent kunstgeschiedenis samen?
Het netwerk van de docent kunstgeschiedenis bestaat uit zijn collega's, de directeur van de school, zijn leerlingen/studenten, de ouders van leerlingen/studenten tijdens ouderavonden en mensen uit het vak die op school komen spreken.
- Collega's
- Directeur van de school
- Leerlingen/studenten
- Ouders van leerlingen/studenten
- Mensen uit het vak
Verwante beroepen docent kunstgeschiedenis:
Opleiding: WO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep docent kunstgeschiedenis in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Collega's
- Directeur van de school
- Leerlingen/studenten
- Ouders van leerlingen/studenten
- Mensen uit het vak
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €4366