docent kunstgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

docent kunstgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als docent kunstgeschiedenis? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je docent kunstgeschiedenis wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als docent kunstgeschiedenis, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als docent kunstgeschiedenis


Vacatures docent kunstgeschiedenis

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een docent kunstgeschiedenis?

De docent kunstgeschiedenis geeft les in het vak kunstgeschiedenis.

De docent kunstgeschiedenis geeft les op een MBO of HBO opleiding op een school in de richting kunst, kunst en cultuur, theatervormgeving of een andere soortgelijke opleiding. De voornaamste taak van de docent kunstgeschiedenis is zijn kennis en visie op het gebied van het vak kunstgeschiedenis overbrengen op zijn leerlingen/studenten zodat ze dit kunnen gebruiken en kunnen meenemen in hun toekomstige beroep binnen de kunst/theaterwereld. De docent kunstgeschiedenis geeft onder andere lessen over de oorsprong van de verschillende vormen binnen de beeldende kunst, de ontwikkeling van de verschillende vormen en kunststromingen binnen de beeldende kunst en over de verschillende bekende beeldende kunstenaars en wat hun invloed is geweest op de hedendaagse kunst en de kunstgeschiedenis. De docent kunstgeschiedenis geeft theorieles en geeft zijn leerlingen/studenten na aanleiding van deze klassikale lessen opdrachten, toetsen, huiswerk en tentamens die hij vervolgens nakijkt, met de leerlingen/studenten bespreekt en waar nodig becijfert. Na aanleiding van al deze resultaten kijkt de docent kunstgeschiedenis naar de studieontwikkeling en studievoortgang van zijn leerlingen/studenten, houdt deze nauwgezet bij en gaat waar nodig met de leerlingen/studenten om de tafel om te kijken wat er beter kan en hoe hij daarbij kan helpen.

De docent kunstgeschiedenis heeft verstand van het vak kunstgeschiedenis en weet zijn kennis en visie op een interessante, leuke en educatieve manier op zijn leerlingen/studenten over te brengen. Daarnaast durft hij streng op te treden wanneer een leerling/student zich vervelend gedraagt om ten alle tijde de orde in de klas te bewaren en/of herstellen. De docent kunstgeschiedenis geeft klassikaal les en kan hierbij gebruik maken van een powerpoint. Ook kan de docent kunstgeschiedenis zijn leerlingen/studenten meenemen naar een museum om ze daar les te geven en ze de verschillende soorten beeldende kunst en de ontwikkeling hierin te laten zien en hierover te vertellen.

Naast zijn werkzaamheden in de klas is de docent kunstgeschiedenis ook aanwezig tijdens ouderavonden (om met de ouders van leerlingen/studenten de studieontwikkeling en studievoortgang van hun kind te bespreken) en bij vergaderingen met collega's (waar hij de opleiding en de school bespreekt en kijkt naar verbeterpunten en daarnaast de leerlingen/studenten bespreekt).


Past het beroep docent kunstgeschiedenis bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures docent kunstgeschiedenis per stad

Vacatures docent kunstgeschiedenis Alkmaar

Vacatures docent kunstgeschiedenis Almelo

Vacatures docent kunstgeschiedenis Almere

Vacatures docent kunstgeschiedenis Alphen aan den Rijn

Vacatures docent kunstgeschiedenis Amersfoort

Vacatures docent kunstgeschiedenis Amstelveen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Amsterdam

Vacatures docent kunstgeschiedenis Apeldoorn

Vacatures docent kunstgeschiedenis Arnhem

Vacatures docent kunstgeschiedenis Assen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Bergen op Zoom

Vacatures docent kunstgeschiedenis Breda

Vacatures docent kunstgeschiedenis Capelle aan den IJssel

Vacatures docent kunstgeschiedenis Delft

Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Bosch

Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Haag

Vacatures docent kunstgeschiedenis Den Helder

Vacatures docent kunstgeschiedenis Deventer

Vacatures docent kunstgeschiedenis Doetinchem

Vacatures docent kunstgeschiedenis Dordrecht

Vacatures docent kunstgeschiedenis Ede

Vacatures docent kunstgeschiedenis Eindhoven

Vacatures docent kunstgeschiedenis Emmen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Enschede

Vacatures docent kunstgeschiedenis Gouda

Vacatures docent kunstgeschiedenis Groningen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Haarlem

Vacatures docent kunstgeschiedenis Haarlemmermeer

Vacatures docent kunstgeschiedenis Heerlen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Helmond

Vacatures docent kunstgeschiedenis Hengelo

Vacatures docent kunstgeschiedenis Hilversum

Vacatures docent kunstgeschiedenis Hoogeveen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Hoorn

Vacatures docent kunstgeschiedenis Katwijk

Vacatures docent kunstgeschiedenis Leeuwarden

Vacatures docent kunstgeschiedenis Leiden

Vacatures docent kunstgeschiedenis Lelystad

Vacatures docent kunstgeschiedenis Maastricht

Vacatures docent kunstgeschiedenis Middelburg

Vacatures docent kunstgeschiedenis Nieuwegein

Vacatures docent kunstgeschiedenis Nijmegen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Oss

Vacatures docent kunstgeschiedenis Purmerend

Vacatures docent kunstgeschiedenis Roermond

Vacatures docent kunstgeschiedenis Roosendaal

Vacatures docent kunstgeschiedenis Rotterdam

Vacatures docent kunstgeschiedenis Schiedam

Vacatures docent kunstgeschiedenis Spijkenisse

Vacatures docent kunstgeschiedenis Terneuzen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Tilburg

Vacatures docent kunstgeschiedenis Utrecht

Vacatures docent kunstgeschiedenis Veenendaal

Vacatures docent kunstgeschiedenis Venlo

Vacatures docent kunstgeschiedenis Vlaardingen

Vacatures docent kunstgeschiedenis Westland

Vacatures docent kunstgeschiedenis Zaanstad

Vacatures docent kunstgeschiedenis Zeist

Vacatures docent kunstgeschiedenis Zoetermeer

Vacatures docent kunstgeschiedenis Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal docent kunstgeschiedenis

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een docent kunstgeschiedenis?

Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand. 


Meer weten over het salaris docent kunstgeschiedenis

Salaris aankomend docent kunstgeschiedenis Salaris junior docent kunstgeschiedenis Wat is het salaris van een medior docent kunstgeschiedenis? Welk salaris krijgt een senior docent kunstgeschiedenis?


Hoe word je een docent kunstgeschiedenis? 

De docent kunstgeschiedenis heeft een opleiding op de kunstacademie gevolgd (of een andere soortgelijke kunstopleiding gevolgd) (HBO, vierjarig) en daarna eventueel een onderwijsbevoegdheid behaald of heeft de opleiding ''Kunstgeschiedenis'' gevolgd (WO, vierjarig) en is daarna les gaan geven.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot docent kunstgeschiedenis

Er zijn geen opleidingen docent kunstgeschiedenis aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een docent kunstgeschiedenis in werkt

Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & Entertainment


Omscholen tot docent kunstgeschiedenis

Je kan op verschillende manieren omscholen tot docent kunstgeschiedenis. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor docent kunstgeschiedenis

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot docent kunstgeschiedenis

Als je docent kunstgeschiedenis wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar docent kunstgeschiedenis zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie docent kunstgeschiedenis

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een docent kunstgeschiedenis?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties docent kunstgeschiedenis

Een docent kunstgeschiedenis heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Initiatief ontplooien
Initiatief ontplooien

Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus

Omschrijving

Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.

Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.

Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.

 

Kritisch
Kritisch

Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse 

Omschrijving

Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.

Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.

Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Overtuigen
Overtuigen

Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.

Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.

Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Presenteren
Presenteren

Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht

Omschrijving

Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.

Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.

Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties. 

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Vaardigheden docent kunstgeschiedenis

  • Luistervaardigheid
  • Gestructureerd werken
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Accuratesse
  • Zorgvuldigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Argumentatiekracht
  • Voorbereiden
  • Prioriteiten stellen
  • Proactiviteit
  • Ondernemendheid
  • Oplossingsgerichtheid
  • Analyseren
  • Evalueren
  • Redeneren
  • Stimuleren
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Ontspannenheid
  • Improvisatievermogen
  • Helder communiceren
  • Inlevingsvermogen
  • Taalkennis
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een docent kunstgeschiedenis nodig? 

De docent kunstgeschiedenis is een waarnemer. Hij let goed op de studievoortgang en de studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten en kijkt naar hun inzet tijdens de klassikale lessen. Na aanleiding hiervan kan hij de leerlingen/studenten waar nodig extra tips, adviezen en individuele begeleiding bieden. Dit maakt de docent kunstgeschiedenis ook tot een gever. Hij biedt begeleiding en hulp aan en geeft daarnaast zijn kennis en visie op het gebied van het vak kunstgeschiedenis over op zijn leerlingen/studenten.


Eigenschappen docent kunstgeschiedenis

  • Empathie
  • Behulpzaamheid
  • Vriendelijkheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een docent kunstgeschiedenis?

Het arbeidsmarktperspectief voor de docent kunstgeschiedenis is vrij laag. Er is vrij weinig werkgelegenheid omdat het vak kunstgeschiedenis over het algemeen alleen op vrij specifieke en exacte opleidingen wordt gegeven. Wel kan de docent kunstgeschiedenis zich ook in andere (kunst)vakken specialiseren en hierin les gaan geven om de werkgelegenheid voor zichzelf te bevorderen.

Naast zijn werkzaamheden als docent kan de docent kunstgeschiedenis ook een andere rol binnen het onderwijs op zich nemen (bijvoorbeeld een mentorrol).

De actuele kans op werk voor een docent kunstgeschiedenis

Het beroep docent kunstgeschiedenis is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten hoger onderwijs taal en cultuur. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten hoger onderwijs taal en cultuur is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans docent kunstgeschiedenis

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden docent kunstgeschiedenis

Het beroep docent kunstgeschiedenis is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.

Mogelijke specialisaties voor een docent kunstgeschiedenis

vakleerkracht euritmie

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)

vakleerkracht muziek

docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming

docent muziektheorie (2e graads)

docent muziekleer algemeen (2e graads)

docent muziekgeschiedenis (2e graads)

docent algemene muzikale vorming (2e graads)

docent kunsteducatie

docent kunstzinnige vorming

docent kunstvakken

Docent creatief schrijven

Docent jazzgeschiedenis

Docent popgeschiedenis

Docent volksmuziekgeschiedenis

Docent hiphopgeschiedenis

Docent bluesgeschiedenis

Docent klassieke muziekgeschiedenis

docent handtekenen (1e graads)

docent etsen (1e graads)

vakleerkracht tekenen

docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a

docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b

docent etsen (2e graads)

docent confectienaaien (2e graads)

docent leerbewerking (2e graads)

docent kleermaken, akte no

docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd

docent dameskleermaken, akte nq

docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr

docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns

docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11

vakleerkracht textiele werkvormen

docent onder- en bovenkleding, akte na

leraar textiele werkvormen (2e graads)

docent kostuumnaaien (2e graads)

vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)

docent kleermaken (2e graads)

docent naaldvakken (2e graads)

docent beeldhouwen

docent boetseren

docent beeldende vakken

docent beeldende vorming en muziek

docent toegepast teha en av

docent boetseren, akte nt

docent keramiekbewerken

docent audiovisuele vakken

Docent film en media

Docent filmgeschiedenis

Docent filmtheorie

Docent 3D max

Docent After Effects

docent muziektheorie (1e graads)

docent muziekonderwijs b schoolmuziek

docent musiconomie (1e graads)

docent muziekgeschiedenis (1e graads)

muziekdocent (1e graads)

docent kerkmuziek (1e graads)

docent muzikale expressie (1e graads)

docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)

docent muzisch agogisch werken (1e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)

docent zang (1e graads)

docent muziekleer algemeen (1e graads)

Docent songwriting

Docent klanksynthese

docent kunstnaaldwerk (1e graads)

docent textiel en vormgeving (1e graads)

docent modekritiek (1e graads)

docent mode-ontwerpen (1e graads)

docent mode (1e graads)

docent jazzballet

vakleerkracht dans

docent folklore-dans

docent dansgeschiedenis

docent danstechnieken

docent showmusicaldans

docent moderne dans

docent klassieke dans

docent choreografie

docent ballet

docent bewegingsexpressie

docent creatieve expressie

docent dramatische expressie

docent beeldende expressie

docent vrije expressie

docent handenarbeid (1e graads)

docent filmkunde

docent mime

docent stemvorming en taalbeheersing

vakleerkracht drama

docent dramaturgie

docent grimeren

docent toneelspel

docent handenarbeid (2e graads)

vakleerkracht handvaardigheid

Doorgroei beroepen voor een docent kunstgeschiedenis

Docent Perzisch (1e graads)

Docent Frans (2e graads)

Docent Portugees (1e graads)

Docent Nederlands (1e graads)

Docent Spaans (1e graads)

Docent Scandinavische talen (1e graads)

docent zweeds (1e graads)

docent deens (1e graads)

docent noors (1e graads)

Docent Fins

Docent Duits (1e graads)

Docent Engels (1e graads)

Docent Esperanto (2e graads)

Docent Fries (2e graads)

vakleerkracht fries

Docent Hongaars (1e graads)

Docent Indonesisch (1e graads)

Docent Aziatische talen (1e graads)

docent thais (1e graads)

docent japans (1e graads)

docent chinees (1e graads)

Docent Russisch (1e graads)

Docent Arabisch (1e graads)

Docent Italiaans (2e graads)

Docent klassieke talen (1e graads)

Docent Arabisch (2e graads)

Docent Turks (1e graads)

Docent Duits (2e graads)

Docent Engels (2e graads)

vakleerkracht engels

Docent Frans (1e graads)

Docent Fries (1e graads)

Docent Hebreeuws (1e graads)

Docent Italiaans (1e graads)

Docent Russisch (2e graads)

Docent Spaans (2e graads)

Docent Turks (2e graads)

Docent Nederlands (2e graads)

Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)

Docent biologie (1e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)

Docent techniek (2e graads)

docent pie (produceren, installeren & energie)

docent m&t (mobiliteit & transport)

docent bwi (bouwen, wonen, interieur)

docent human technology

Docent wiskunde (1e graads)

Docent wiskunde (2e graads)

Docent natuurkunde (1e graads)

docent sterrenkunde (1e graads)

Docent biologie (2e graads)

leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)

Docent natuurkunde (2e graads)

docent natuurkunde en mechanica, akte n 1

Docent scheikunde (1e graads)

Docent scheikunde (2e graads)

Docent management en organisatie

docent organisatiekunde

docent overheid en non-profit management

Docent algemene economie (1e graads)

docent macro-economie

docent micro-economie (1e graads)

docent monetaire economie (1e graads)

docent overheidsfinanciën (1e graads)

docent openbare financiën (1e graads)

docent economie 1 (1e graads)

Docent algemene economie (2e graads)

docent economie 1 (2e graads)

Docent maatschappijleer (1e graads)

Docent filosofie (2e graads)

Docent filosofie (1e graads)

Docent godsdienst (2e graads)

docent bijbelkennis (2e graads)

docent kerkgeschiedenis (2e graads)

docent islam godsdienst (2e graads)

docent cathegese (2e graads)

docent levensbeschouwing (2e graads)

Docent aardrijkskunde (1e graads)

docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)

docent demografie (1e graads)

docent hydrografie (1e graads)

docent meteorologie (1e graads)

docent geografie (1e graads)

docent sociale geografie (1e graads)

docent economische aardrijkskunde (1e graads)

docent fysische geografie (1e graads)

Docent geschiedenis (2e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)

Docent geschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis (1e graads)

docent oudheidkunde (1e graads)

docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)

docent histografie (1e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)

docent economische geschiedenis (1e graads)

docent sociale geschiedenis (1e graads)

Docent cultuurgeschiedenis

Docent aardrijkskunde (2e graads)

docent demografie (2e graads)

docent sociale geografie (2e graads)

docent geografie (2e graads)

Docent godsdienst (1e graads)

docent christelijke geloofsleer (1e graads)

docent cathegese (1e graads)

docent kerkgeschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)

docent godsdienstpedagogiek (1e graads)

docent godsdienstsociologie (1e graads)

docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)

docent bijbelkennis (1e graads)

docent levensbeschouwing (1e graads)

Docent maatschappijleer (2e graads)

Docent leren, loopbaan, burgerschap

Docent lichamelijke oefening (1e graads)

docent gymnastiek, akte n gy

vakleerkracht gymnastiek

docent sport en bewegingsleer (1e graads)

docent sport en recreatie (1e graads)

docent ritmische gymnastiek (1e graads)

Meer steden Minder steden

Waar werkt een docent kunstgeschiedenis?

De docent kunstgeschiedenis werkt op een MBO of HBO opleiding op een school.


Met wie werkt een docent kunstgeschiedenis samen? 

Het netwerk van de docent kunstgeschiedenis bestaat uit zijn collega's, de directeur van de school, zijn leerlingen/studenten, de ouders van leerlingen/studenten tijdens ouderavonden en mensen uit het vak die op school komen spreken.


  • Collega's
  • Directeur van de school
  • Leerlingen/studenten
  • Ouders van leerlingen/studenten
  • Mensen uit het vak
docent kunstgeschiedenis

Verwante beroepen docent kunstgeschiedenis:

Hoogleraar Kunstgeschiedenis
Salaris: €6009 tot €10272
Opleiding: WO
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Docent theatergeschiedenis
Salaris: €1500 tot €1900
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
Salaris: €2882 tot €5784
Opleiding: HBO
Baankans: Onbekend

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep docent kunstgeschiedenis in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Collega's
  • Directeur van de school
  • Leerlingen/studenten
  • Ouders van leerlingen/studenten
  • Mensen uit het vak

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2865 tot €4366

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar