Logopedist: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Logopedist: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Logopedist? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Logopedist wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Logopedist, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Logopedist
Vacatures Logopedist
Vacatures laden...
Wat is een Logopedist?
Een Logopedist behandelt mensen met stem-, spraak-, taal-, gehoor- en slikproblemen. Patiënten worden onderzocht door middel van tests ten aan de hand van observaties en testresultaten stelt een Logopedist een behandelingsplan samen. Dit wordt altijd gedaan in overleg met de cliënt en eventueel familieleden. De belangrijkste doelen van een Logopedist zijn het verbeteren van communicatieve vaardigheden van de cliënten (het verstaanbaar maken, ook zonder te kunnen spreken), het aanleren van een betere houding en ademhaling en het bevorderen van de articulatie en stemgebruik.
Past het beroep Logopedist bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Logopedist?
Een Logopedist werkt met allerlei methoden zoals spreektechnieken, ontspanningstechnieken, ademhalingstechnieken en stemtechnieken. De werkzaamheden variëren van het stimuleren van taalontwikkeling bij kinderen tot het aanleren van het gebruiken van hulpmiddelen ter verbetering van de communicatie en het verzinnen van alternatieven om cliënten verstaanbaar te maken (naast gesproken taal). Naast het geven van training en begeleiding is een belangrijke taak het geven van adviezen. Dit kan aan de cliënten zelf zijn (bijvoorbeeld technieken om thuis te oefenen), maar ook aan beroepsbeoefenaars die hun stem veel gebruiken.
Je komt in aanraking met kinderen die stotteren of slissen, kinderen met autisme of verwante stoornissen, verstandelijk gehandicapten, ouderen die door een beroerte niet goed meer kunnen praten, baby’s en dove mensen. Aangezien cliënten meestal met communicatieproblemen naar de praktijk komen is het belangrijk dat er manieren bedacht worden om de patiënten te begrijpen.
Het is belangrijk dat een Logopedist zich in kan leven in cliënten. Door de variëteit in leeftijd en aandoeningen kan er geen standaard behandelingsplan worden opgesteld. Naast inlevingsvermogen is geduld een belangrijke factor die een Logopedist moet bezitten. Het is niet altijd makkelijk om de cliënten nieuwe technieken aan te leren. Als pedagoog moet je goed luisteren en ook onuitgesproken reacties van cliënten opmerken.
Een Logopedist kan werken in een eigen praktijk of kan in loondienst gaan bij een instelling, bijvoorbeeld een revalidatiecentrum, een school voor speciaal onderwijs, ziekenhuis of een verpleeghuis. Een Logopedist kan huis- en schoolbezoeken afleggen en werkt vaak samen in een team. Tot slot houdt hij de cliëntenadministratie bij, o.a. de voortgang van de behandeling.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Logopedist per niveau
Vacatures Logopedist per stad
Vacatures Logopedist Alphen aan den Rijn
Vacatures Logopedist Amersfoort
Vacatures Logopedist Amstelveen
Vacatures Logopedist Amsterdam
Vacatures Logopedist Apeldoorn
Vacatures Logopedist Bergen op Zoom
Vacatures Logopedist Capelle aan den IJssel
Vacatures Logopedist Den Bosch
Vacatures Logopedist Den Helder
Vacatures Logopedist Doetinchem
Vacatures Logopedist Dordrecht
Vacatures Logopedist Eindhoven
Vacatures Logopedist Groningen
Vacatures Logopedist Haarlemmermeer
Vacatures Logopedist Hilversum
Vacatures Logopedist Hoogeveen
Vacatures Logopedist Leeuwarden
Vacatures Logopedist Maastricht
Vacatures Logopedist Middelburg
Vacatures Logopedist Nieuwegein
Vacatures Logopedist Purmerend
Vacatures Logopedist Roosendaal
Vacatures Logopedist Rotterdam
Vacatures Logopedist Spijkenisse
Vacatures Logopedist Terneuzen
Vacatures Logopedist Veenendaal
Vacatures Logopedist Vlaardingen
Salarisschaal Logopedist
Wat verdient een Logopedist?
Het salaris van een Logopedist ligt tussen de €1670 en €3505 per maand.
Het salaris is conform CAO, maar kan verschillen per instelling.
Een zelfstandige Logopedist is afhankelijk van het aantal cliënten dat behandeld wordt en van ziektekostenverzekeraars. Het standaardtarief ligt op het moment op ongeveer €27,30 per half uur.
Meer weten over het salaris Logopedist
Hoe word je een Logopedist?
Om het beroep Logopedist uit te kunnen voeren moet je de HBO opleiding Logopedie hebben afgerond. Deze duurt vier jaar.
Je moet slagen voor een stem- en articulatietest voordat je je kunt diploma halen.
Een BIG registratie is verplicht.
Het is altijd handig om regelmatig bijscholingscursussen te volgen om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen in mogelijke behandelingen.
Ook kan een Logopedist een vervolgopleiding volgen zoals: Logopediewetenschap, Afasietherapie, NDT Logopedie, Orthopedagogiek of Communicatiewetenschappen. Je kan je ook ontwikkelen tot een afdelingshoofd van een instelling in gezondheidszorg. Hiervoor zijn verschillende nascholingen beschikbaar (bijvoorbeeld managementvaardigheden).
Opleidingen Logopedist
Omscholen tot Logopedist
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Logopedist. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Logopedist
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Logopedist
Als je Logopedist wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Logopedist zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Logopedist
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Logopedist
Een Logopedist heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: inlevingsvermogen, veranderingen, flexibiliteit
Omschrijving
Deze mensen blijven doorwerken en presenteren ondanks veranderende omstandigheden. Op het moment van een verandering zijn deze mensen in staat om snel om te schakelen van de oude naar de nieuwe situatie. Daarbij houden deze mensen het overzicht en in crisissituaties weten ze hun taken goed af te ronden.
Sterke punten
Deze mensen hebben vaak een goede discipline en ze zijn stressbestendig. Veranderingen kunnen behoorlijk grote gevolgen hebben en zij weten hier goed mee om te gaan. Daarnaast zijn deze mensen flexibel en kunnen ze zich goed inleven in de situatie. Dat laatste zorgt ervoor dat aanpassen gemakkelijker wordt. Flexibiliteit laten zij zien wanneer zij binnen een verandering zich gemakkelijk aanpassen aan de nieuwe situatie.
Zwakke punten
Teveel aanpassen zorgt ervoor dat je onzeker overkomt. In de zakelijke sfeer kan het voorkomen dat mensen niet meer naar de mening van deze mensen vragen. Het is van belang dat deze personen af en toe van zich laten horen, zo is het duidelijk dat zij ook een mening hebben.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden competentie Flexibiliteit:
aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering
Omschrijving
Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.
Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.
Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.
Steekwoorden: discipline, betrouwbaar, structureel, loyaal
Omschrijving
Integere mensen voeren zorgvuldig hun taken uit. Ze houden hierbij rekening met de geldende sociale en ethische normen ten aanzien van gevoelige informatie, contact met anderen en posities en belangen. Deze mensen houden zichzelf verantwoordelijk voor hun werkzaamheden. Moraliteit staat hoog in het vaandel bij deze mensen.
Sterke punten
Deze mensen zijn eerlijk, betrouwbaar en bekijken alles vanuit een moreel oogpunt. Verder zijn integere mensen vaak erg gestructureerd en raken ze bij tegenslag niet van hun stuk. Bovendien zijn deze mensen vaak erg beheerst. Deze mensen worden ook wel vaak loyaal genoemd.
Zwakke punten
Integere mensen hebben vaak moeite met zeggen wat ze bedoelen. Ze hebben moeite met de informatie helder en duidelijk te verspreiden. Verder laten zij zich snel afleiden van hun werkzaamheden. Sommige integere mensen zijn goed in het manipuleren van anderen. Ze houden bewust informatie achter, of ze zijn loslippig met betrekking tot vertrouwelijke informatie. Dit gebeurt vaak met het oog op het eigenbelang.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: inlevingsvermogen, gevoeligheid, sociabiliteit, waardering, respect
Omschrijving
Deze mensen houden rekening met meningen, gedachten en gevoelens van anderen. Ze zijn zich bewust van hun gedrag en ze letten op hoe ze overkomen bij anderen. Deze mensen geven in een gesprek altijd ruimte aan de ander en ze tonen waardering voor wat een ander te zeggen heeft.
Sterke punten
Deze mensen zijn goede luisteraars, zij tonen oprecht interesse in de meningen en gevoelens van anderen. Ze proberen te helpen waar dat kan en zullen zich te allen tijde respectvol gedragen. Bij deze competentie past ook de competentie ‘integriteit’. Deze mensen houden rekening met anderen en zichzelf en kijken altijd naar verschillende morele opvattingen.
Zwakke punten
Sommige mensen houden teveel rekening met anderen, waardoor ze zichzelf kunnen verliezen. Op die manier kunnen anderen hen bestempelen als onzeker of als iemand die ‘met alle winden mee waait’. Ook kunnen deze mensen overkomen als onduidelijk en onzeker. Ze willen graag alle meningen van anderen meenemen en vinden het dan lastig om een duidelijk standpunt in te nemen.
Vaardigheden Logopedist
- Inlevingsvermogen
- Luistervaardigheid
- Stimuleren
- Respectvol
- Omgaan met veranderingen
- Flexibiliteit
- Feedback geven
- Aanpassingsvermogen
- Lichtvoetigheid
- Vriendelijkheid
- Dienstverlenendheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Gevoeligheid
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Betrouwbaarheid
- Consequent handelen
- Loyaliteit
Wat voor persoonlijkheid heeft een Logopedist nodig?
Je moet verantwoordelijk zijn en je moet betrouwbaar naar je cliënten toe zijn (Loyalist).
Je moet zelfverzekerd en doelgericht werken en je moet je cliënten kunnen motiveren (Succesvolle werker).
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Loyalist? De loyalist is een zeer trouw persoon. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De loyalist is door diens twijfel in anderen zelf erg punctueel, concreet en probleemgericht. Daarnaast heeft de loyalist een goede intuïtie en is hij trouw. Vaak ondersteunt hij het gezag op alle mogelijke manieren. Verder is hij door zijn twijfel en behoefte aan controle goed in het opsporen van fouten en het opzetten en controleren van processen.
Zwakke eigenschappen
De loyalist is erg slecht in het vertrouwen van anderen, en daardoor vaak erg onrustig en teruggetrokken. Door de angst is het moeilijk voor de loyalist om de gevoelens van anderen en die van zichzelf te onderscheiden, waardoor de twijfel in anderen ook erg subjectief is. Ook kan hij zich door zijn twijfel gaan verzetten tegen het gezag.
Omgang
Een loyalist is over het algemeen prettig in de omgang. Hij laat het nooit zien als er iets mis is, maakt grapjes en komt zijn afspraken altijd na. Wel kan de loyalist onrustig zijn in de omgang. Dit kan leiden tot misverstanden. De verhouding tot de autoriteit kan verder tot stroeve relaties met collega’s leiden.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Logopedist
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Trouw
- Integriteit
- Punctueel
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Logopedist?
Op het moment is er genoeg werkt te vinden voor Logopedisten en ze kunnen op zeer veel plaatsen terecht. De helft van de Logopedisten werkt voor zichzelf in een eigen praktijk of groepspraktijk en ongeveer een kwart werkt in het onderwijs.
Een Logopedist kan zich gaan specialiseren op een bepaalde aandoening of stoornis of kan zich gaan richten op een bepaalde groep cliënten (zoals kinderen, ouderen, gehandicapten).
Je kan ook een eigen praktijk beginnen.
De actuele kans op werk voor een Logopedist
Het beroep Logopedist is onderdeel van de beroepsfamilie Logopedisten. De kans op werk voor de beroepsfamilie Logopedisten is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Logopedist
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Logopedist
Het beroep Logopedist is onderdeel van de beroepsfamilie Logopedisten.
Mogelijke specialisaties voor een Logopedist
Doorgroei beroepen voor een Logopedist
Waar werkt een Logopedist?
- Ziekenhuis,
- Revalidatiecentrum,
- Verzorgings- of verpleeghuizen
- Gehandicaptenzorg
- Schoolbegeleidingsdienst
- Speciaal onderwijs of medisch kinderdagverblijf
- Eigen bedrijf
- GGD
- Audiologisch centrum
Met wie werkt een Logopedist samen?
Je werkt vaak in een team rond de patiënt. Je voert overleg met verzorgers, artsen, verpleegkundigen en eventueel ergotherapeuten die met dezelfde patiënt werken. Als je met kinderen werkt kom je ook in aanraking met de leerkrachten.
De doelgroep van een Logopedist bestaat uit mensen met stem-, spraak-, taal-, gehoor- en slikproblemen. Dit kan variëren van baby’s die moeten leren kauwen en zuigen, tot kinderen met taalachterstanden of taalstoornissen, tot ouderen met spraakproblemen en beroepsbeoefenaars die advies willen over stemgebruik.
- Leerkracht
- Begeleider/verzorger
- (Huis)arts
- Ergotherapeut
- Verpleegkundige
Verwante beroepen Logopedist:
Opleiding: MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Logopedist in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Leerkracht
- Begeleider/verzorger
- (Huis)arts
- Ergotherapeut
- Verpleegkundige
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1670 tot €3505