reserveringsmedewerker callcenter Taken, Verantwoordelijkheden, Vacatures en Opleidingen
Wat is een reserveringsmedewerker callcenter?
Het beroep reserveringsmedewerker callcenter is een variant van het beroep callcentermedewerker (inbound) en is onderdeel van de beroepsfamilie klantcontactmedewerkers-inbound
Beschrijving van het moederberoep inbound callcentermedewerker
Een inbound callcentermedewerker, of callcenter medewerker inbound is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is.
Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig. Waar de callcenter medewerker moet zorgen voor de verkoop van producten is de inbound medewerker verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf. Daarom wordt dit beroep ook vaak Klantenservice Medewerker, of Telefonisch Klantenservice Medewerker genoemd.
De term inbound staat voor inkomende telefoontjes, hetgeen het ook het verschil tussen Inbound Callcentermedewerker en Outbound Callcentermedewerker aangeeft. Een andere naam hiervoor is Contactcenter, hetgeen ook de reactieve rol aangeeft. Dan krijgt dit beroep de naam Medewerker Contactcenter, of Contact Center Agent.
Wat doet een inbound callcentermedewerker?
De inbound callcentermedewerker is werkzaam bij een MKB tot Grootbedrijf en krijgt de klanten aan de telefoon die een specifieke vraag over het product of de dienst hebben.
Binnen een callcenterorganisatie wordt er over het algemeen voor meerdere bedrijven gewerkt. Zo kan de inbound callcentermedewerker bijvoorbeeld afspraken inplannen voor de winterbandenwissel als hij werkt voor Euromaster, helpt hij mensen met vragen over de pakketpost bij PostNL of moet hij technische vragen over internet of telefonie beantwoorden als hij werkzaam is voor KPN.
Waar de outbound callcentermedewerker verantwoordelijk is voor sales en bepaalde targets moet halen (iets waar streng op wordt gelet) is dit bij de inbound callcentermedewerker vrij vaak niet het geval.
Het kan zijn dat de inbound callcentermedewerker bij bijvoorbeeld werkzaamheden voor KPN na afloop van het gesprek de klant iets moet proberen aan te bieden maar dit is niet altijd het geval.
De inbound callcentermedewerker is over het algemeen verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf en heeft vrijwel niet met targets of sales te maken. Hierdoor is dit beroep ideaal voor mensen die niet willen verkopen maar wel werkzaam willen zijn binnen de callcenterbranche.
Voorbeeldwerkzaamheden inbound callcentermedewerker:
- voert gesprekken aan de hand van gespreksschema's (scripts of beslisbomen)
- Geeft informatie over producten en diensten (zoals gebruiksgoederen, levensmiddelen, abonnementen en verzekeringen)
- beantwoordt vragen over deze producten of diensten,
- onderzoekt problemen en lost deze op
- registeerd en behandelt klachten
- geeft advies en/of neemt bestellingen op
- legt de gesprekshistorie vast in de computer
Andere beroepen binnen de beroepsfamilie klantcontactmedewerkers-inbound
Past het beroep reserveringsmedewerker callcenter bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesVacatures reserveringsmedewerker callcenter
Wil je een beter salaris verdienen als reserveringsmedewerker callcenter? Misschien kan je via deze vacatures een loonsverhoging krijgen
Vacatures laden...
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter per niveau
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter per stad
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Alkmaar
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Almelo
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Almere
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Alphen aan den Rijn
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amersfoort
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amstelveen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Amsterdam
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Apeldoorn
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Arnhem
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Assen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Bergen op Zoom
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Breda
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Capelle aan den IJssel
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Delft
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Bosch
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Haag
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Den Helder
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Deventer
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Doetinchem
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Dordrecht
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Ede
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Eindhoven
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Emmen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Enschede
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Gouda
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Groningen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Haarlem
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Haarlemmermeer
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Heerlen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Helmond
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hengelo
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hilversum
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hoogeveen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Hoorn
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Katwijk
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Leeuwarden
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Leiden
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Lelystad
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Maastricht
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Middelburg
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Nieuwegein
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Nijmegen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Oss
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Purmerend
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Roermond
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Roosendaal
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Rotterdam
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Schiedam
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Spijkenisse
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Terneuzen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Tilburg
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Utrecht
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Veenendaal
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Venlo
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Vlaardingen
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Westland
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zaanstad
Vacatures reserveringsmedewerker callcenter Zeist
reserveringsmedewerker callcenter worden: Opleidingen tot reserveringsmedewerker callcenter
Wil je reserveringsmedewerker callcenter worden? Hieronder vind je de opleidingen voor de reserveringsmedewerker callcenter.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot reserveringsmedewerker callcenter
Er zijn geen opleidingen reserveringsmedewerker callcenter aanwezig.
Doorgroei mogelijkheden reserveringsmedewerker callcenter
Het beroep reserveringsmedewerker callcenter is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-inbound.
Verwante beroepen reserveringsmedewerker callcenter
Doorgroei beroepen voor een reserveringsmedewerker callcenter
Hoofd beroepsgroep reserveringsmedewerker callcenter
Het beroep reserveringsmedewerker callcenter valt binnen de hoofdberoepsgroep Administratief personeel
Administratief personeel doet verschillende werkzaamheden die te maken hebben met de verwerking van informatie. Zoals het registreren, organiseren, bewaren, berekenen en ophalen van bedrijfsinformatie.
Administratief personeel voert diverse administratieve en/of secretariële taken uit in verband met geldverwerking, informatieverzoeken, contracten en afbraakbeheer
Het opleidings- en werk- denkniveau van Administratief personeel ligt gemiddeld genomen op VMBO tot HBO niveau. In veel gevallen kunnen de kennis en vaardigheden ook via werkervaring en additionele training worden opgedaan.
Veelvoorkomende taken en werkzaamheden van Administratief Personeel
- De administratieve verwerking van gesprekken en kennis op schrift en/of in computers
- Het invoeren van gegevens in computers en administratieve software
- het uitvoeren van secretariële werkzaamheden
- het bijhouden van een administratie met betrekking tot voorraden, productie en transport
- het bijhouden van registers met betrekking tot personen- en goederenvervoer
- het uitvoeren van administratieve taken in bibliotheken
- documenten indienen en postverwerking
- drukwerk voorbereiden en controleren
- het uitvoeren van geldverwerkingsoperaties
- het verstrekken van door klanten gevraagde informatie en afspraakbeheer
- het bedienen van de telefooncentrale
- het beheren van de algemene email
De begeleiding van andere werknemers kan bij de verantwoordelijkheden horen
Subhoofdgroepen adminstratief personeel
Beroepen in deze hoofdgroep worden ingedeeld in de volgende subhoofdgroepen:
- 41 Administratief medewerkers
- 42 Klantvoorlichters, kassiers, incassomedewerkers
- 43 Boekhoudkundig medewerkers en voorraadbeheerders
- 44 Overig administratief personeel
Solliciteren op de functie reserveringsmedewerker callcenter
Wanneer je gaat solliciteren voor een baan als reserveringsmedewerker callcenter dien je te letten op welke zaken er voor dit beroep specifiek gelden. Per beroepsgroep en functie verschilt bijvoorbeeld het taalgebruik en zijn bepaalde vaardigheden voor reserveringsmedewerker callcenter belangrijker dan voor een ander beroep. Bij een sollicitatie is jouw CV een van de belangrijkste punten waar naar wordt gekeken, naast ook jouw motivatiebrief. Sta je op het punt te gaan solliciteren als reserveringsmedewerker callcenter. Bekijk dan onze tips.
Bekijk onze CV en sollicitatietipsIs het beroep reserveringsmedewerker callcenter iets voor je?
Zou je graag reserveringsmedewerker callcenter willen worden? Of weet je nog niet welk beroep bij jou past? Als je wilt weten hoe je jouw eigenschappen en competenties kunt gebruiken op de arbeidsmarkt, vul dan onze beroepskeuze test in en kom erachter of een baan als reserveringsmedewerker callcenter bij jou past.
Doe de gratis beroepskeuzetestFAQ / Veelgestelde vragen beroep reserveringsmedewerker callcenter
❓ Hoeveel vacatures reserveringsmedewerker callcenter hebben jullie op nu online staan?
Wij hebben op dit moment 0 vacatures reserveringsmedewerker callcenter online staan van verschillende vacaturesites & werkgevers. Je vindt op nationaleberoepengids.nl de introductie van de vacatures en kan doorklikken naar de vacaturesite of de werkgever.
❓ Hoe kan ik het beste mijn beroepskeuze maken?
Wij proberen je op nationaleberoepengids.nl alle informatie te bieden die je nodig hebt om jouw beroeps- en loopbaankeuzes te maken. Zo hebben we natuurlijk de Beroepskeuzetest, maar ook de Omschoolwijzer voor als je reserveringsmedewerker callcenter wilt worden. Op deze pagina geven we je de antwoorden op jouw vragen over het salaris, de baankans, de functie, de competenties en de persoonstypen, zodat jij kan nadenken of het beroep reserveringsmedewerker callcenter iets voor jou is.