Service Coördinator worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Service Coördinator worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Hoe kan je Service Coördinator worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.

De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Service Coördinator? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Service Coördinator goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Service Coördinator?

Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Service Coördinator wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Service Coördinator.

Alles over hoe je Service Coördinator kunt worden


Omscholen met baangarantie en salaris

Voor beroepen met goede baankansen
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Hoe word je Service Coördinator?

Het soort systeem waarvoor een Service Coördinator verantwoordelijkheid zal krijgen wordt bepaald door de genoten opleiding. Men kan daarom op MBO niveau een studie in Techniek of Management volgen, of op HBO Informatica, Electrotechniek of Werktuigbouwkunde. Al deze richtingen kunnen leiden tot een baan als Service Coördinator.

Welke vaardigheden heb je nodig om Service Coördinator te worden?

Om Service Coördinator te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.

De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Service Coördinator zijn Analytisch vermogen, Inlevingsvermogen en Initiatief ontplooien. Ook zijn Inzicht in omgeving, Aanpassingsvermogen en Lichtvoetigheid belangrijke vaardigheden als je Service Coördinator wilt worden. Verder zijn Logisch redeneren, Oog voor detail en Zorgvuldigheid ook erg gewenste vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig om Service Coördinator te worden?

Als je Service Coördinator wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.

Gewenste competenties Service Coördinator

  • Accuratesse
  • Anticiperen
  • Delegeren
  • Flexibiliteit
  • Klantgerichtheid
  • Oordeelsvorming
  • Plannen en organiseren
  • Stressbestendigheid

Welke eigenschappen heb je nodig om Service Coördinator te worden?

De eigenschappen die je nodig hebt om Service Coördinator te worden zijn Idealistisch, Gedisciplineerdheid en Punctueel. Andere belangrijke eigenschappen zijn Enthousiasme, Zelfverzekerdheid en Ondernemendheid.


Met welke persoonstypen kun je Service Coördinator worden?

Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Service Coördinator. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.

De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Service Coördinator zijn de Perfectionist en de Succesvolle werker.

De Service Coördinator moet alles op orde houden om goede service te kunnen bieden en steeds naar optimalisering van het servicesysteem toe werken (Perfectionist). Verder is het belangrijk dat de Service Coördinator klantgericht is en goed kan overzien hoe alles precies geregeld moet worden om zo goed werk te kunnen leveren en klachten te voorkomen (Succesvolle werker).

Opleiding Service Coördinator

Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Service Coördinator kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Service Coördinator. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Service Coördinator. Maar ook cursussen en trainingen voor de Service Coördinator.

Top 5 opleidingen Service Coördinator

ITIL® Foundation (IT Service Management, processen, architectuur, inclusief examenvoucher ook Live Online)
Inhoud van de training ITIL® foundation is het belangrijkste certificaat voor IT-professionals en medewerkers die meer van IT Service Management willen weten. Organisaties die volgens ITIL® werken gebruiken het complete …
ITIL® Foundation (IT Service Management, processen, architectuur, inclusief examenvoucher ook Live Online)
ISO/IEC 20000 Associate Bridge in IT Service Management (ook Live Online)
De training IT Service Management Associate Bridge is gebaseerd op ISO/IEC 20000 en is sterk gericht op de plan, do, check en act activiteiten van de Deming cyclus van het …
ISO/IEC 20000 Associate Bridge in IT Service Management (ook Live Online)
Integrated Service Management (ISM) Foundation [ISMF]
OVERVIEW Een succesvol samenwerkend team heeft één doel, taal en basiswerkwijze. De ISM Foundation training levert de basiskennis die daarvoor nodig is. De taal die in IT-afdelingen wordt gesproken is …
Integrated Service Management (ISM) Foundation [ISMF]
IT Service Management Foundation based on ISO/IEC 20000:2018 - Inclusief Examen [ISO20000F]
OVERVIEW De training ISO 20000 Foundation geeft u inzicht in de basis van Service Quality Management volgens ISO\IEC 20000. Tevens geeft deze training een prima voorbereiding op het verkrijgen van …
IT Service Management Foundation based on ISO/IEC 20000:2018 - Inclusief Examen [ISO20000F]
ISM Foundation
De training ISM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven …
ISM Foundation

Omscholen tot Service Coördinator

Hoe kan je omscholen tot Service Coördinator? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Service Coördinator zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Service Coördinator

Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Service Coördinator?

Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Service Coördinator. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.

Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.

Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Service Coördinator?

Als je wilt omscholen tot Service Coördinator is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.

Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.

Salaris Service Coördinator

Wat verdient een Service Coördinator? Het salaris van een Service Coördinator begint bij €2200,- bruto per maand. Een ervaren Service Coördinator verdient tot maximaal €3400,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.

Alle opleidingen Service Coördinator

Masterclass Service Management

Masterclass Service Management

De training Masterclass Service Management kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open …

  • Onderwerp opleiding Service Coördinator
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.475,00
  • Duur 3 dagen
ISO/IEC 20000 Auditor in IT Service Management (ook Live Online)

ISO/IEC 20000 Auditor in IT Service Management (ook Live Online)

Inhoud van deze 3 daagse training: Praktische kennis van de interne audit cyclus (eerste audit). Kennis en technieken voor leveranciersaudits (tweede audit). Kennis en technieken voor certificeringscontroles (derde audit). U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen …

  • Onderwerp opleiding Service Coördinator
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.515,00
  • Duur 3 dagen
ISO/IEC 20000 Foundation (Kwaliteit, Service Management) (ook Live Online)

ISO/IEC 20000 Foundation (Kwaliteit, Service Management) (ook Live Online)

ITSM Foundation based on ISO/IEC 20000 U kunt deze training nu ook Live Online vanuit huis volgen met (bijna) alle voordelen van beide situaties: U kunt vragen stellen De trainer zal u uitdagen om uw begrip te testen U heeft …

  • Onderwerp opleiding Service Coördinator
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 850,00
  • Duur 2 dagen
Problem Solving for Service Management - Inclusief Examen [KF]

Problem Solving for Service Management - Inclusief Examen [KF]

OVERVIEW Systematic problem solving is one of the essential skills that organizations look for these days. The confident professionals who know how to approach an incident and solve it the "first time every time" are in highest demand. They are …

  • Onderwerp opleiding Service Coördinator
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.645,00
  • Duur 2 dagen
ServiceNow Field Service Management (FSM) Implementation [SNFSMI]

ServiceNow Field Service Management (FSM) Implementation [SNFSMI]

OVERVIEW ServiceNow ® Field Service Management (FSM) helps companies efficiently manage location-based work tasks. Field Service Management Implementation focuses specifically on field service management applications and related functionality, most of which may be configured during an implementation using a low-code …

  • Onderwerp opleiding Service Coördinator
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.790,00
  • Duur 2 dagen