Teamleider callcenter inbound worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Teamleider callcenter inbound worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Hoe kan je Teamleider callcenter inbound worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.

De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Teamleider callcenter inbound? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Teamleider callcenter inbound goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Teamleider callcenter inbound?

Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Teamleider callcenter inbound wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Teamleider callcenter inbound.

Alles over hoe je Teamleider callcenter inbound kunt worden


Omscholen met baangarantie en salaris

Voor beroepen met goede baankansen
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Hoe word je Teamleider callcenter inbound?

De teamleider callcenter inbound heeft HBO werk en denkniveau, aangevuld met bijvoorbeeld een managementopleiding en/of trainingen. Daarnaast is het vak een pre dat de teamleider callcenter inbound enkele jaren ervaring als teamleider binnen een dienstverlenende organisatie heeft.

Welke vaardigheden heb je nodig om Teamleider callcenter inbound te worden?

Om Teamleider callcenter inbound te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.

De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Teamleider callcenter inbound zijn Analyseren, Gestructureerd werken en Luisteren. Ook zijn Verbanden leggen, Evalueren en Redeneren belangrijke vaardigheden als je Teamleider callcenter inbound wilt worden. Verder zijn Accuratesse, Zorgvuldigheid en Voorbereiden ook erg gewenste vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig om Teamleider callcenter inbound te worden?

Als je Teamleider callcenter inbound wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.

Gewenste competenties Teamleider callcenter inbound

  • Delegeren
  • Inzicht in omgeving
  • Klantgerichtheid
  • Kritisch
  • Leiderschap
  • Luisteren
  • Omgaan met details
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken

Welke eigenschappen heb je nodig om Teamleider callcenter inbound te worden?

De eigenschappen die je nodig hebt om Teamleider callcenter inbound te worden zijn Overwicht, Gedrevenheid en Zelfverzekerdheid. Andere belangrijke eigenschappen zijn Waarnemendheid, Gedetailleerdheid en Leergierigheid.


Met welke persoonstypen kun je Teamleider callcenter inbound worden?

Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Teamleider callcenter inbound. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.

De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Teamleider callcenter inbound zijn de Baas en de Waarnemer.

De teamleider callcenter inbound is een baas. Hij geeft leiding aan het team van callcenter agents, motiveert ze om goed te werken en zorgt voor een goede sfeer. Daarnaast vindt hij het niet erg om streng op te moeten treden wanneer iemand zijn werk niet goed doet en heeft hij ten alle tijde de leiding binnen het callcenter in hand.

Ook is de teamleider callcenter inbound een waarnemer. Hij let goed op de actuele ontwikkelingen binnen het callcenter om te kunnen blijven kijken naar verbeterpunten en let daarnaast goed op de inzet van de medewerkers om hun ontwikkeling bij te houden en waar nodig met ze om de tafel te gaan om hun ontwikkeling te bespreken.

Opleiding Teamleider callcenter inbound

Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Teamleider callcenter inbound kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Teamleider callcenter inbound. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Teamleider callcenter inbound. Maar ook cursussen en trainingen voor de Teamleider callcenter inbound.

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Teamleider callcenter inbound

Er zijn geen opleidingen Teamleider callcenter inbound aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Teamleider callcenter inbound in werkt

Bekijk meer opleidingen Zakelijke Dienstverlening

Omscholen tot Teamleider callcenter inbound

Hoe kan je omscholen tot Teamleider callcenter inbound? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Teamleider callcenter inbound zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Teamleider callcenter inbound

Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Teamleider callcenter inbound?

Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Teamleider callcenter inbound. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.

Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.

Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Teamleider callcenter inbound?

Als je wilt omscholen tot Teamleider callcenter inbound is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.

Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.

Salaris Teamleider callcenter inbound

Wat verdient een Teamleider callcenter inbound? Het salaris van een Teamleider callcenter inbound begint bij €1900,- bruto per maand. Een ervaren Teamleider callcenter inbound verdient tot maximaal €2800,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.