Teamleider callcenter inbound: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Teamleider callcenter inbound: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Teamleider callcenter inbound? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Teamleider callcenter inbound wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Teamleider callcenter inbound, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Teamleider callcenter inbound
- Vacatures Teamleider callcenter inbound
- Opleidingen Teamleider callcenter inbound
- Salaris Teamleider callcenter inbound
- Hoe word je Teamleider callcenter inbound
- Doorgroeien als Teamleider callcenter inbound
- Toekomst Teamleider callcenter inbound
- Competenties Teamleider callcenter inbound
- Omschoolsuggesties
Vacatures Teamleider callcenter inbound
Vacatures laden...
Wat is een Teamleider callcenter inbound?
De teamleider callcenter inbound is werkzaam als teamleider binnen een callcenter.
De teamleider callcenter inbound is werkzaam binnen een callcenter bij de inboundafdeling (de afdeling waar telefoontjes binnenkomen en waar de call agents deze moeten beantwoorden). De teamleider callcenter inbound stuurt zijn team van call agents aan op het realiseren van de kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen. Zo kan het zijn dat er bij de inboundafdeling gebeld wordt door mensen met vragen over hun digitale internet en dat de callcenter agents deze vragen op een zo snel mogelijke manier moeten beantwoorden. De teamleider callcenter inbound kijkt of dit gebeurt en geeft waar nodig tips en adviezen om gesprekken sneller en efficiënter te laten verlopen zonder dat het de kwaliteit van een goed gesprek verliest.
De teamleider callcenter inbound draagt zorg voor een optimale tevredenheid van de opdrachtgever, klanten van de opdrachtgever en je collega's. De teamleider callcenter inbound probeert continue de dienstverlening te verbeteren en kijkt goed naar de constante ontwikkelingen binnen het callcenter om zo goed mogelijk op ontwikkelingen in te kunnen springen en deze mee te kunnen nemen binnen de werkwijze. De teamleider callcenter inbound is ook verantwoordelijk voor het selecteren van nieuwe call agents (door middel van sollicitatieprocedures), kan de nieuwe agents helpen opleiden, beoordeelt hun functioneren en draagt zorg voor hun optimale persoonlijke ontwikkeling.
De teamleider callcenter inbound is verantwoordelijk voor de sfeer binnen het team waarin professioneel gewerkt wordt in een plezierige sfeer. Alle werkzaamheden van de teamleider callcenter inbound rapporteert hij aan de customer operations manager.
De teamleider callcenter inbound is een verantwoordelijke werker, is communicatief vaardig en is ook flexibel inzetbaar (hij moet het bijvoorbeeld niet erg vinden om 's avonds nog te moeten werken). Hij kan een team coachen en motiveren maar vindt het ook niet erg om streng op te moeten treden wanneer mensen hun werkzaamheden niet goed of niet goed genoeg uitvoeren zodat er ten alle tijde goed gewerkt wordt.
Past het beroep Teamleider callcenter inbound bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Salarisschaal Teamleider callcenter inbound
Wat verdient een Teamleider callcenter inbound?
Het gemiddelde salaris van een Teamleider callcenter inbound in Nederland ligt tussen de € 2.500 en € 3.700 per maand, afhankelijk van ervaring en kennis. Een Senior Teamleider callcenter inbound kan tot € 4.000 verdienen.
Dit salaris geldt bij een 40-urige werkweek. Bekijk ook Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Teamleider callcenter inbound, of het salaris per ervaringsniveau.
Meer weten over het salaris Teamleider callcenter inbound
Hoe word je een Teamleider callcenter inbound?
De teamleider callcenter inbound heeft HBO werk en denkniveau, aangevuld met bijvoorbeeld een managementopleiding en/of trainingen. Daarnaast is het vak een pre dat de teamleider callcenter inbound enkele jaren ervaring als teamleider binnen een dienstverlenende organisatie heeft.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Teamleider callcenter inbound
Er zijn geen opleidingen Teamleider callcenter inbound aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Teamleider callcenter inbound in werkt
Bekijk alle opleidingen Zakelijke DienstverleningInteresse en Motivatie Teamleider callcenter inbound
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Teamleider callcenter inbound?
Competenties Teamleider callcenter inbound
Een Teamleider callcenter inbound heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Vaardigheden Teamleider callcenter inbound
- Analyseren
- Gestructureerd werken
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Evalueren
- Redeneren
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Voorbereiden
- Prioriteiten stellen
- Overzicht hebben
- Leiderschap
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Sensitiviteit
- Harmonie creëren
- Gezamenlijk resultaat bereiken
Wat voor persoonlijkheid heeft een Teamleider callcenter inbound nodig?
De teamleider callcenter inbound is een baas. Hij geeft leiding aan het team van callcenter agents, motiveert ze om goed te werken en zorgt voor een goede sfeer. Daarnaast vindt hij het niet erg om streng op te moeten treden wanneer iemand zijn werk niet goed doet en heeft hij ten alle tijde de leiding binnen het callcenter in hand.
Ook is de teamleider callcenter inbound een waarnemer. Hij let goed op de actuele ontwikkelingen binnen het callcenter om te kunnen blijven kijken naar verbeterpunten en let daarnaast goed op de inzet van de medewerkers om hun ontwikkeling bij te houden en waar nodig met ze om de tafel te gaan om hun ontwikkeling te bespreken.
Eigenschappen Teamleider callcenter inbound
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Teamleider callcenter inbound?
Het arbeidsmarktperspectief is goed. Er zijn veel callcenters in Nederland waar de teamleider callcenter inboud als teamleider aan de slag kan. Daarnaast kan de teamleider callcenter inbound ook aan de slag als teamleider telesales binnen een callcenterbedrijf.
De actuele kans op werk voor een Teamleider callcenter inbound
Het beroep Teamleider callcenter inbound is onderdeel van de beroepsfamilie Teamleiders/supervisors contactcenter. De kans op werk voor de beroepsfamilie Teamleiders/supervisors contactcenter is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Teamleider callcenter inbound
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Waar werkt een Teamleider callcenter inbound?
De teamleider callcenter inbound werkt in een callcenter.
Met wie werkt een Teamleider callcenter inbound samen?
Het netwerk van de teamleider callcenter inbound bestaat uit zijn callagents, de opdrachtgevers (waarvoor gebeld wordt), de klanten (die bellen), zijn collega's en de customer operations manager aan wie hij zijn werkzaamheden rapporteert.
- Callagents
- Opdrachtgevers
- Klanten
- Collega's
- Custom operations manager
Verwante beroepen Teamleider callcenter inbound:
Opleiding: Geen
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: Geen Cursus / Bijscholing MBO HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Teamleider callcenter inbound in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Callagents
- Opdrachtgevers
- Klanten
- Collega's
- Custom operations manager
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2500 tot €4000