Relatiebeheerder: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Relatiebeheerder: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Relatiebeheerder? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Relatiebeheerder wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Relatiebeheerder, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Relatiebeheerder
Vacatures Relatiebeheerder
Vacatures laden...
Wat is een Relatiebeheerder?
Een Relatiebeheerder onderhoudt contacten met de klanten van het bedrijf waar hij voor werkt. De Relatiebeheerder is verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van relevante commerciële netwerken. Hij is daarmee het gezicht van de organisatie.
De Relatiebeheerder inventariseert de behoeften van klanten en vertaalt deze wensen naar optimale oplossingen. Om goed in te kunnen springen op signalen van de klant, dient de Relatiebeheerder goed op de hoogte zijn van alle producten en diensten. Hij weet wat het bedrijf de cliënten te bieden heeft en adviseert de klanten. Tevens beantwoordt de Relatiebeheerder vragen van cliënten. Hij is hierdoor het aanspreekpunt van klanten. Ook regelt hij vaak de facturatie en tijdige afronding ervan. Tevens verzorgt een Relatiebeheerder soms presentaties om het bedrijf in de markt te zetten.
Vaak houdt de Relatiebeheerder niet alleen telefonisch en per e-mail contact met klanten, maar gaat hij ook persoonlijk bij al bestaande of potentieel nieuwe klanten langs. Hij heeft een vriendelijke, overtuigende persoonlijkheid en kan zelfstandig aan de slag. Ook dient de Relatiebeheerder servicegericht te zijn, zonder het commerciële doel uit het oog te verliezen. Hij rapporteert zijn werkzaamheden en vorderingen aan de directie of een manager.
Past het beroep Relatiebeheerder bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Relatiebeheerder per niveau
Vacatures Relatiebeheerder per stad
Vacatures Relatiebeheerder Alkmaar
Vacatures Relatiebeheerder Almelo
Vacatures Relatiebeheerder Almere
Vacatures Relatiebeheerder Alphen aan den Rijn
Vacatures Relatiebeheerder Amersfoort
Vacatures Relatiebeheerder Amstelveen
Vacatures Relatiebeheerder Amsterdam
Vacatures Relatiebeheerder Apeldoorn
Vacatures Relatiebeheerder Arnhem
Vacatures Relatiebeheerder Assen
Vacatures Relatiebeheerder Bergen op Zoom
Vacatures Relatiebeheerder Breda
Vacatures Relatiebeheerder Capelle aan den IJssel
Vacatures Relatiebeheerder Delft
Vacatures Relatiebeheerder Den Bosch
Vacatures Relatiebeheerder Den Haag
Vacatures Relatiebeheerder Den Helder
Vacatures Relatiebeheerder Deventer
Vacatures Relatiebeheerder Doetinchem
Vacatures Relatiebeheerder Dordrecht
Vacatures Relatiebeheerder Ede
Vacatures Relatiebeheerder Eindhoven
Vacatures Relatiebeheerder Emmen
Vacatures Relatiebeheerder Enschede
Vacatures Relatiebeheerder Gouda
Vacatures Relatiebeheerder Groningen
Vacatures Relatiebeheerder Haarlem
Vacatures Relatiebeheerder Haarlemmermeer
Vacatures Relatiebeheerder Heerlen
Vacatures Relatiebeheerder Helmond
Vacatures Relatiebeheerder Hengelo
Vacatures Relatiebeheerder Hilversum
Vacatures Relatiebeheerder Hoogeveen
Vacatures Relatiebeheerder Hoorn
Vacatures Relatiebeheerder Katwijk
Vacatures Relatiebeheerder Leeuwarden
Vacatures Relatiebeheerder Leiden
Vacatures Relatiebeheerder Lelystad
Vacatures Relatiebeheerder Maastricht
Vacatures Relatiebeheerder Middelburg
Vacatures Relatiebeheerder Nieuwegein
Vacatures Relatiebeheerder Nijmegen
Vacatures Relatiebeheerder Oss
Vacatures Relatiebeheerder Purmerend
Vacatures Relatiebeheerder Roermond
Vacatures Relatiebeheerder Roosendaal
Vacatures Relatiebeheerder Rotterdam
Vacatures Relatiebeheerder Schiedam
Vacatures Relatiebeheerder Spijkenisse
Vacatures Relatiebeheerder Terneuzen
Vacatures Relatiebeheerder Tilburg
Vacatures Relatiebeheerder Utrecht
Vacatures Relatiebeheerder Veenendaal
Vacatures Relatiebeheerder Venlo
Vacatures Relatiebeheerder Vlaardingen
Vacatures Relatiebeheerder Westland
Vacatures Relatiebeheerder Zaanstad
Vacatures Relatiebeheerder Zeist
Salarisschaal Relatiebeheerder
Wat verdient een Relatiebeheerder?
Een Relatiebeheerder kan rekenen op zo’n €2000,- tot €3750,- bruto per maand. Dit bedrag is vanzelfsprekend afhankelijk van het aantal jaren werkervaring, de leeftijd, de opleiding en het bedrijf waar de Relatiebeheerder werkzaam is.
De secundaire arbeidsvoorwaarden hangen af van de branche waar het bedrijf waar de Relatiebeheerder werkzaam is bij hoort.
Meer weten over het salaris Relatiebeheerder
Hoe word je een Relatiebeheerder?
Om aan de slag te kunnen als Relatiebeheerder moet je in het bezit zijn van een HBO- of WO-diploma. De opleidingsrichting hangt af van de branche waar het bedrijf onder valt. Er worden veel functies als Relatiebeheerder aangeboden in de Accountancy-branche. Hiervoor is een HBO-diploma Accountancy nodig.
De meeste werkgevers vragen om enkele jaren relevante werkervaring.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Relatiebeheerder
Er zijn geen opleidingen Relatiebeheerder aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Relatiebeheerder in werkt
Bekijk alle opleidingen BankenOmscholen tot Relatiebeheerder
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Relatiebeheerder. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Relatiebeheerder
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Relatiebeheerder
Als je Relatiebeheerder wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Relatiebeheerder zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Relatiebeheerder
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Relatiebeheerder?
Competenties Relatiebeheerder
Een Relatiebeheerder heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: analytisch vermogen, initiatief ontplooien, inzicht in omgeving, inlevingsvermogen
Omschrijving
Deze personen lopen vaak voorop en herkennen situaties. Ze weten vervolgens hoe ze deze het beste kunnen aanpakken. Deze personen leggen verbanden tussen verleden, heden en proberen hier in de toekomst op in te spelen.
Sterke punten
Deze personen hebben over het algemeen een sterk ontwikkeld analytisch vermogen. Ze leggen verbanden en scheiden hoofd- en bijzaken. Daarnaast nemen deze personen vaak initiatief en proberen ze zich in te leven in de situatie en andere personen.
Zwakke punten
Doordat deze personen veel van te voren weren, kan ze voorspelbaar overkomen. Door sommige mensen wordt dit als saai ervaren. Verder kan deze competentie de creativiteit beperken. Doordat veel zaken van tevoren vast liggen, is er minder ruimte voor creatieve oplossingen.
Steekwoorden: durf, motiveren, stressbestendig, resultaatgericht, optimistisch
Omschrijving
In moeilijke tijden weten deze mensen de moed vast te houden en ondanks de omstandigheden toch door te gaan. Deze doorzetters houden vast aan hun ideeën en laten zich niet van de wijs brengen door tegenslagen. Zij houden het resultaat voor ogen en proberen daar op een zo efficiënt mogelijke manier naar toe te werken.
Sterke punten
Deze mensen zetten door en motiveren daarbij zichzelf en anderen. Op die manier proberen deze mensen zowel hun persoonlijke als het gezamenlijke doel te behalen. Om het doel te behalen is behoorlijk wat energie nodig. Daarnaast zijn zij vaak stressbestendig en optimistisch. Ze laten zich niet uit het veld slaan.
Zwakke punten
Deze mensen willen zo graag de eindstreep behalen, dat de omgeving er soms niet meer toe doet. Ook worden deze doorzetters weleens bestempeld als koppig en eigenwijs. Dit heeft als reden dat zij vasthouden aan ideeën en niet willen afwijken van de bedachte paden.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: spontaan, relaties, nieuwe contacten, sociabiliteit
Omschrijving
Deze mensen bouwen relaties en netwerken op met verschillende mensen. En deze netwerken en relaties gebruiken ze om in de toekomst zaken voor elkaar te krijgen. Deze netwerkers zijn vaak in het gezelschap van anderen en leggen vaak gemakkelijk contact met mensen. Ook vinden deze mensen het leuk om nieuwe dingen uit te proberen om op die manier nieuwe contacten te leggen. Ze brengen mensen binnen in hun netwerk met elkaar in contact zodat zij hier hun voordeel mee kunnen doen.
Sterke punten
Deze mensen nemen vaak initiatief op verschillende gebieden. Op een proactieve manier proberen ze nieuwe relaties te leggen. Deze mensen kunnen vaak goed luisteren en zich inleven in andere personen. Deze netwerkers zijn hulpvaardig, spontaan en erg sociaal.
Zwakke punten
Mensen die te graag willen netwerken kunnen ‘gemaakt’ overkomen en opdringerig overkomen. Het lijkt ze niet meer te gaan om de persoon maar puur om hun netwerk uit te breiden. Daarnaast kunnen ze zich ook teveel inleven in anderen. Het lijkt dan of ze zich overal mee willen bemoeien.
Steekwoorden Competentie Onafhankelijkheid:
zelfverzekerd, zelfkennis, zelfontwikkeling, kritisch, zelfstandig
Omschrijving
Deze mensen nemen beslissingen op basis van hun eigen overtuigingen en niet zozeer op basis van overtuigingen van anderen. Deze mensen hebben vaak een duidelijke koers en laten zich niet zomaar van de wijs brengen. Zij werken zelfstandig en durven besluiten te nemen. Ze kijken kritisch naar het werk en hun functioneren, waardoor ze zichzelf verder kunnen ontwikkelen.
Sterke punten
Over het algemeen zijn deze mensen zelfverzekerd en beschikken ze over een goede zelfkennis en –ontwikkeling. Zij zetten voor zichzelf een bepaalde koers uit en bewandelen zelfstandig de weg ernaar toe.
Zwakke punten
Onafhankelijke mensen kunnen afstandelijk overkomen. Ze doen vaak dingen zelfstandig en hierdoor kan het voor omgeving lijken alsof ze zich afsluiten. Nog een gevaar van zelfstandig werken is stress. Onafhankelijke mensen vinden het lastig om hulp te vragen, waardoor de werkdruk enorm kan oplopen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Vaardigheden Relatiebeheerder
- Luistervaardigheid
- Analytisch vermogen
- Initiatief ontplooien
- Inzicht in omgeving
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Kansen zien
- Contacten leggen
- Inlevingsvermogen
- Logisch redeneren
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Motivatie
- Tegenslagen verwerken
- Stressbestendig
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Zelfsturing
- Zelfontwikkeling
- Durf
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
Wat voor persoonlijkheid heeft een Relatiebeheerder nodig?
Persoonstypen die passen bij een Relatiebeheerder zijn Succesvolle Werker en Waarnemer.
Een Relatiebeheerder is energiek, optimistisch, zelfverzekerd en gaat doelgericht te werk. Hij is klantgericht, maar verliest het commerciële doel niet uit het oog. Hij is overtuigend en is communicatief sterk (Succesvolle Werker).
Tevens is een Relatiebeheerder analytisch, onderzoekend, intellectueel en onafhankelijk. Hij luistert naar de wensen van klanten en kan deze vertalen naar oplossingen. Hij weet alles over de producten en diensten van het bedrijf waar hij voor werkt (Waarnemer).
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Relatiebeheerder
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Relatiebeheerder?
Het aantal openstaande vacatures voor een Relatiebeheerder is redelijk goed. Bedrijven uit diverse branches bieden functies als Relatiebeheerder aan, dus de opleidingseisen kunnen verschillen.
Bij goed functioneren kan een Relatiebeheerder steeds meer verantwoordelijkheid krijgen. Hij mag dan vaker persoonlijk langs bij klanten en/of hij krijgt leiding over andere specialisten. De Relatiebeheerder kan bijvoorbeeld doorgroeien naar Supervisor.
De actuele kans op werk voor een Relatiebeheerder
Het beroep Relatiebeheerder is onderdeel van de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten. De kans op werk voor de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
22
Baankans Relatiebeheerder
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Relatiebeheerder
Het beroep Relatiebeheerder is onderdeel van de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten.
Verwante beroepen Relatiebeheerder
Mogelijke specialisaties voor een Relatiebeheerder
key accountmanager advertenties uitgeverij
sales trainee zakelijke diensten
international accountmanager zakelijke diensten
key accountmanager zakelijke diensten
national accountmanager zakelijke diensten
accountmanager schadeverzekeringen
accountmanager transportverzekeringen
accountmanager uitvaartverzekeringen
accountmanager variaverzekeringen
accountmanager zorgverzekeringen
accountmanager ongevallenverzekeringen
accountmanager aansprakelijkheidsverzekeringen
accountmanager brandverzekeringen
Waar werkt een Relatiebeheerder?
Een Relatiebeheerder kan bij verschillende bedrijven aan de slag. Deze bedrijven horen thuis in de profitsector. Er wordt namelijk gestreefd naar zoveel mogelijk klanten met als doel zoveel mogelijk winst te maken. Veel banen worden aangeboden in de financiële sector.
Met wie werkt een Relatiebeheerder samen?
De Relatiebeheerder heeft een groot relatienetwerk opgebouwd en probeert deze verder uit te breiden. Hij komt dus veel in aanraking met bestaande of mogelijk nieuwe klanten.
De Relatiebeheerder rapporteert zijn vorderingen aan een Manager of de Directie.
- Klanten
- Manager
- Directie
Verwante beroepen Relatiebeheerder:
Opleiding: HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Relatiebeheerder in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Klanten
- Manager
- Directie
Salarisindicatie:
- Van €2000 tot €3750