Acceptant: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Acceptant: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Acceptant? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Acceptant wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Acceptant, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Acceptant
Vacatures Acceptant
Vacatures laden...
Wat is een Acceptant?
Een Acceptant behandelt hypotheek- en verzekeringsaanvragen en beoordeelt het risico bij de acceptatie. Hierbij wordt gekeken of de aanvraag geaccepteerd kan worden en zo ja, op welke voorwaarden dit kan gebeuren.
Een Acceptant is werkzaam voor een hypotheek- of verzekeringsmaatschappij. Hij maakt deel uit van de acceptatieafdeling. Hij voert administratieve werkzaamheden uit zoals het verwerken van aanvragen en adviezen in systemen en het versturen van correspondentie. Daarnaast stelt een Acceptant de omvang van het te verzekeren risico vast, berekent hij de premies en stelt hij de acceptatievoorwaarden op.
Past het beroep Acceptant bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Acceptant?
Een Acceptant is meestal gespecialiseerd in een bepaald vakgebied zoals zorgverzekeringen, hypotheken, schade- en levensverzekeringen. Er zijn dus meerdere typen acceptanten. Zo heb je medisch acceptanten, schade acceptanten en hypotheekacceptanten.
De medisch acceptant kijkt naar het medische deel van de verzekeringsaanvraag. Hij beoordeelt medische risico's bij het aanvragen en wijzigen van zorg- en levensverzekeringen. De Acceptant beoordeelt gezondheidsrisico's zoals het overlijdensrisico en het arbeidsongeschiktheidrisico. De medisch acceptant vraagt aanvullende medische informatie op bij cliënten en verzoekt om gezondheidskeuringen. Hij verzorgt alle medische correspondentie rondom een aanvraag in opdracht van de medisch adviseur. De medische beoordeling gebeurd onder toezicht van de medisch adviseur. De medisch acceptant kijkt naast het medische deel ook naar het financiële deel van de verzekeringsaanvraag. Hij beoordeelt dan of het aangevraagde bedrag gerechtvaardigd is.
De schade acceptant heeft in principe dezelfde werkzaamheden als een medisch acceptant alleen dan op het gebied van schadeverzekeringen. Hij beoordeelt zelfstandig verzekeringsaanvragen van zowel particulieren als bedrijfsmatige relaties. Net als de medisch acceptant accepteert hij risico's en stelt hij vast binnen welke voorwaarden deze risico's geaccepteerd kunnen worden. Hij zorgt voor de polisopmaak, brengt offertes uit en bewaakt de klantenportefeuille.
De hypotheekacceptant behandelt nieuwe hypotheekaanvragen. Hij onderzoekt de kredietwaardigheid van de aanvragen. De hypotheekacceptant beoordeelt de aangeboden risico's en accepteert hypotheekaanvragen die uitgekeerd kunnen worden. Daarnaast verzorgt hij ook de opmaak van aktes en nota's.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Acceptant per niveau
Vacatures Acceptant per stad
Vacatures Acceptant Alphen aan den Rijn
Vacatures Acceptant Amersfoort
Vacatures Acceptant Amstelveen
Vacatures Acceptant Bergen op Zoom
Vacatures Acceptant Capelle aan den IJssel
Vacatures Acceptant Den Helder
Vacatures Acceptant Doetinchem
Vacatures Acceptant Haarlemmermeer
Vacatures Acceptant Leeuwarden
Vacatures Acceptant Maastricht
Vacatures Acceptant Middelburg
Vacatures Acceptant Nieuwegein
Vacatures Acceptant Roosendaal
Vacatures Acceptant Spijkenisse
Vacatures Acceptant Veenendaal
Vacatures Acceptant Vlaardingen
Salarisschaal Acceptant
Wat verdient een Acceptant?
De primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn per maatschappij verschillend. In het CAO verzekeringsbedrijf is vastgelegd dat het startsalaris van een Acceptant €1789 bedraagt. Een Acceptant kan doorgroeien naar een bruto salaris van €3011.
Meer weten over het salaris Acceptant
Hoe word je een Acceptant?
De meeste acceptanten leren het vak op de werkplek. Een afgeronde MBO opleiding is echter wel een vereiste. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen moet de Acceptant een HBO opleiding gevolgd hebben. Studierichtingen die passen bij het vak van Acceptant zijn bijvoorbeeld Bank- en verzekeringswezen (MBO) of Financial Service Management (HBO).
De belangrijkste diploma's dat een Acceptant in bezit moet hebben zijn een WFT en het SEH diploma. Vanuit het Wet Financieel Toezicht (WFT) kan de acceptant verschillende vakopleidingen volgen. Zo bestaat er WFT Schade, WFT leven en WFT hypotheken. Het Stichting Erkende Hypotheekadviseurs (SEH) diploma is een vereiste voor de hypotheekacceptant. Voor de medisch acceptant is het aan te raden een medische opleiding of cursus gevolgd te hebben.
Overige cursussen dat een Acceptant kan volgen zijn: Woningfinanciering 1 en 2, Assurantie A en B, Beleggen A.
Opleidingen Acceptant
Omscholen tot Acceptant
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Acceptant. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Acceptant
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Acceptant
Als je Acceptant wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Acceptant zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Acceptant
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Acceptant
Een Acceptant heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf
Omschrijving
Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.
Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.
Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.
Steekwoorden: cijfers, onderhandelen, geld, bewustzijn, creativiteit
Omschrijving
Deze mensen hebben een goed beeld van de cijfers. Zij weten bijvoorbeeld wat de inkomsten en uitgaven zijn van de organisatie. Zij kunnen de waarden van geld realistisch schatten en weten ook hoe ze dit toe kunnen passen in hun werkzaamheden. Ze weten hoe ze de financiële situatie kunnen verbeteren.
Sterke punten
Mensen die financieel bewust zijn, zijn vaak ook creatief. Zij weten de waarde van geld en wat ze daarvoor kunnen krijgen. Op een creatieve manier proberen zij zoveel mogelijk voor een bepaald bedrag te krijgen. Bij deze competentie passen ook de competenties ‘overtuigen’ en ‘onderhandelen’. Over geld wordt altijd gepraat en deze personen willen zoveel mogelijk waar voor hun geld. Ze willen onderhandelen en de ander overtuigen van hun standpunten. Ook weten ze waar ze op kunnen besparen en waar winsten te behalen zijn.
Zwakke punten
Mensen die teveel met cijfers bezig zijn, kunnen de aandacht voor andere zaken verliezen. Zo kan het gebeuren dat zij geen ruimte meer overlaten voor andere creatieve ideeën. Ook kunnen zij zodanig streven naar winst, dat bijvoorbeeld het welzijn van de werknemers wordt ondergesneeuwd.
Steekwoorden: discipline, betrouwbaar, structureel, loyaal
Omschrijving
Integere mensen voeren zorgvuldig hun taken uit. Ze houden hierbij rekening met de geldende sociale en ethische normen ten aanzien van gevoelige informatie, contact met anderen en posities en belangen. Deze mensen houden zichzelf verantwoordelijk voor hun werkzaamheden. Moraliteit staat hoog in het vaandel bij deze mensen.
Sterke punten
Deze mensen zijn eerlijk, betrouwbaar en bekijken alles vanuit een moreel oogpunt. Verder zijn integere mensen vaak erg gestructureerd en raken ze bij tegenslag niet van hun stuk. Bovendien zijn deze mensen vaak erg beheerst. Deze mensen worden ook wel vaak loyaal genoemd.
Zwakke punten
Integere mensen hebben vaak moeite met zeggen wat ze bedoelen. Ze hebben moeite met de informatie helder en duidelijk te verspreiden. Verder laten zij zich snel afleiden van hun werkzaamheden. Sommige integere mensen zijn goed in het manipuleren van anderen. Ze houden bewust informatie achter, of ze zijn loslippig met betrekking tot vertrouwelijke informatie. Dit gebeurt vaak met het oog op het eigenbelang.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Vaardigheden Acceptant
- Oog voor detail
- Zorgvuldigheid
- Nauwkeurigheid
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Beslissingen nemen
- Afwegen
- Prioriteiten stellen
- Cijfermatigheid
- Onderhandelen
- Rekenvaardigheid
- Betrouwbaarheid
- Consequent handelen
- Loyaliteit
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Analytisch vermogen
- Inlevingsvermogen
- Logisch redeneren
- Luistervaardigheid
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
Wat voor persoonlijkheid heeft een Acceptant nodig?
Cijfermatig inzicht en nauwkeurig werken zijn belangrijke competenties van een Acceptant. Bovendien is een Acceptant een specialist op een bepaald vakgebied. Daarom past het persoonlijkheids type Waarnemer goed bij een Acceptant. Hij kan veel specifieke informatie verzamelen op zijn kennisgebied en gaat integer met persoonlijke informatie om. De Waarnemer is ook geschikt als Acceptant vanwege zijn werkmotivatie.
Gedrevenheid, klantgerichtheid en besluitvaardigheid. Relevante kernwoorden voor een goede Acceptant. Kernwoorden die passen bij het persoonstype Succesvolle werker. Zo'n persoon is gericht op het zo efficiënt mogelijk behalen van resultaten. Als Acceptant zijn die resultaten het verwerken van verzekeringsaanvragen met een geringe risico voor de verzekeraar.
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Acceptant
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Acceptant?
Vanwege de economische moeilijke tijden is het anno 2011 lastig om als starter een baan te bemachtigen als Acceptant. Bedrijven kiezen ervoor om intern mensen op te leiden tot Acceptant, of nemen iemand aan met veel ervaring in het vak.
Op dit moment zijn er veel vacatures van Acceptant. Werkgevers zoeken daarbij dus wel uitsluitend naar ervaren acceptanten.
De doorgroeimogelijkheden van een Acceptant zijn beperkt. Vakinhoudelijk kan hij doorgroeien richting senior acceptant. De Acceptant krijgt dan bijvoorbeeld tekenbevoegdheid bij hogere bedragen. Daarnaast kan hij opschuiven naar de zakelijke kant van de acceptatie. Denk daarbij aan het opmaken van jaarinkomens uit de cijfers van ZZP'ers. Wanneer de Acceptant meer beleidsmatig wil gaan werken zou hij door kunnen groeien naar teamleider of manager van een acceptatie afdeling.
De actuele kans op werk voor een Acceptant
Het beroep Acceptant is onderdeel van de beroepsfamilie Verzekeringsagenten. De kans op werk voor de beroepsfamilie Verzekeringsagenten is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
6
Baankans Acceptant
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Acceptant
Het beroep Acceptant is onderdeel van de beroepsfamilie Verzekeringsagenten.
Verwante beroepen Acceptant
Mogelijke specialisaties voor een Acceptant
assurantieadviseur particulieren
medewerker commerciële buitendienst assurantiën
relatiebeheerder verzekeringen
verzekeringsadviseur buitendienst
accountmanager inkomensverzekeringen
accountmanager levensverzekeringen
adjunct-inspecteur verzekeringen
teamleider acceptatie (verzekeringen)
teamleider levensverzekeringen
teamleider schadeverzekeringen
acceptant motorrijtuigenverzekeringen
acceptant recreatieverzekeringen
acceptant transportverzekeringen
medewerker binnendienst verzekeringsmaatschappij
senior acceptant verzekeringen
acceptant aansprakelijkheidsverzekeringen
Waar werkt een Acceptant?
Een Acceptant is werkzaam in de profit-sector. De meeste Acceptanten zijn te vinden bij verzekerings- of hypotheekbedrijven. Een Acceptant kan ook in dienst zijn van een detacheringsbedrijf of intermediair. Het is een commercieel beroep en bij de maatschappijen waar de Acceptant werkt denkt hij altijd aan winstbejag.
Met wie werkt een Acceptant samen?
Een Acceptant rapporteert aan zijn teamleider van de acceptatieafdeling. Uiteraard komt hij in contact met andere acceptanten op de werkvloer. Het belangrijkste contact van een Acceptant is zijn klant. Dat kan een verzekerde zijn of bijvoorbeeld een hypotheekaanvrager. Hij werkt in de regel voor een verzekeraar maar is ook te vinden bij intermediairs en detacheringsbedrijven. De Acceptant komt afhankelijk van zijn vakgebied in aanraking met verschillende tussenpersonen. Een medisch acceptant heeft een goed contact met artsen en een medisch adviseur bij de betreffende maatschappij. Een Acceptant op het gebied van hypotheken kent in een accountmanager een belangrijk persoon in zijn netwerk.
- Verzekeraar
- Klant
- Accountmanager
- Medisch adviseur
- Tussenpersoon
Verwante beroepen Acceptant:
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Acceptant in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Verzekeraar
- Klant
- Accountmanager
- Medisch adviseur
- Tussenpersoon
Salarisindicatie:
- Van €1789 tot €3011