Docent Engels (1e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent Engels (1e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent Engels (1e graads)? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent Engels (1e graads) wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent Engels (1e graads), wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent Engels (1e graads)
- Wat doet een Docent Engels (1e graads)
- Salaris Docent Engels (1e graads)
- Vacatures Docent Engels (1e graads)
- Doorgroeien als Docent Engels (1e graads)
- Opleidingen Docent Engels (1e graads)
- Omscholen tot Docent Engels (1e graads)
- Hoe word je Docent Engels (1e graads)
- Competenties Docent Engels (1e graads)
- Persoonstypen Docent Engels (1e graads)
Vacatures Docent Engels (1e graads)
Vacatures laden...
Wat is een Docent Engels (1e graads)?
Als Docent Engels sta je voor de klas. Je bent verantwoordelijk voor het onderwijzen van leerlingen op het gebied van de Engelse taal en cultuur. Daarbij heb je je primaire lestaken die vaak de meeste tijd in beslag nemen, maar je hebt ook een aantal secundaire taken zoals individuele begeleiding van leerlingen, administratie (cijfers, aanwezigheid etc.), vergaderingen bijwonen en sectieoverleg. Dan is er nog het voorbereiden van de lessen en het maken en nakijken van proefwerken, overhoringen en oefeningen.Ook het surveilleren bij lessen of proefwerken en het deelnemen aan eventuele buitenschoolse activiteiten zoals excursies hoort bij je takenpakket.
De tijd dat een docentbaan een 8.00-15.00 baan was is inmiddels voorbij. Full-time leraren zijn veelal heel wat uren kwijt aan vergaderen, lessen voorbereiden en andersoortige taken.
Past het beroep Docent Engels (1e graads) bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent Engels (1e graads) per niveau
Vacatures Docent Engels (1e graads) per stad
Vacatures Docent Engels (1e graads) Alkmaar
Vacatures Docent Engels (1e graads) Almelo
Vacatures Docent Engels (1e graads) Almere
Vacatures Docent Engels (1e graads) Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent Engels (1e graads) Amersfoort
Vacatures Docent Engels (1e graads) Amstelveen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Amsterdam
Vacatures Docent Engels (1e graads) Apeldoorn
Vacatures Docent Engels (1e graads) Arnhem
Vacatures Docent Engels (1e graads) Assen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Bergen op Zoom
Vacatures Docent Engels (1e graads) Breda
Vacatures Docent Engels (1e graads) Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent Engels (1e graads) Delft
Vacatures Docent Engels (1e graads) Den Bosch
Vacatures Docent Engels (1e graads) Den Haag
Vacatures Docent Engels (1e graads) Den Helder
Vacatures Docent Engels (1e graads) Deventer
Vacatures Docent Engels (1e graads) Doetinchem
Vacatures Docent Engels (1e graads) Dordrecht
Vacatures Docent Engels (1e graads) Ede
Vacatures Docent Engels (1e graads) Eindhoven
Vacatures Docent Engels (1e graads) Emmen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Enschede
Vacatures Docent Engels (1e graads) Gouda
Vacatures Docent Engels (1e graads) Groningen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Haarlem
Vacatures Docent Engels (1e graads) Haarlemmermeer
Vacatures Docent Engels (1e graads) Heerlen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Helmond
Vacatures Docent Engels (1e graads) Hengelo
Vacatures Docent Engels (1e graads) Hilversum
Vacatures Docent Engels (1e graads) Hoogeveen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Hoorn
Vacatures Docent Engels (1e graads) Katwijk
Vacatures Docent Engels (1e graads) Leeuwarden
Vacatures Docent Engels (1e graads) Leiden
Vacatures Docent Engels (1e graads) Lelystad
Vacatures Docent Engels (1e graads) Maastricht
Vacatures Docent Engels (1e graads) Middelburg
Vacatures Docent Engels (1e graads) Nieuwegein
Vacatures Docent Engels (1e graads) Nijmegen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Oss
Vacatures Docent Engels (1e graads) Purmerend
Vacatures Docent Engels (1e graads) Roermond
Vacatures Docent Engels (1e graads) Roosendaal
Vacatures Docent Engels (1e graads) Rotterdam
Vacatures Docent Engels (1e graads) Schiedam
Vacatures Docent Engels (1e graads) Spijkenisse
Vacatures Docent Engels (1e graads) Terneuzen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Tilburg
Vacatures Docent Engels (1e graads) Utrecht
Vacatures Docent Engels (1e graads) Veenendaal
Vacatures Docent Engels (1e graads) Venlo
Vacatures Docent Engels (1e graads) Vlaardingen
Vacatures Docent Engels (1e graads) Westland
Vacatures Docent Engels (1e graads) Zaanstad
Vacatures Docent Engels (1e graads) Zeist
Salarisschaal Docent Engels (1e graads)
Wat verdient een Docent Engels (1e graads)?
Het gemiddeld salaris van Eerstegraads Docenten ligt tussen de €2882,- en €5784,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris Docent Engels (1e graads)
Hoe word je een Docent Engels (1e graads)?
De meeste Docenten Engels hebben een 1e of 2e graads HBO Opleiding Engelse Taal gevolgd (tegenwoordig Bachelor/Master of Education in English Language). Ook is het mogelijk een WO Onderwijsmaster Engels te volgen aan de Universiteit (gelijk aan een 1e graads opleiding). Wanneer er een gebrek heerst aan voldoende instromend personeel dan kan een directie overwegen iemand op basis van ervaring aan te nemen. De kandidaat moet dan wel aantoonbare taalkundige en/of onderwijskwaliteiten bezitten.
Met een 1e graads bevoegdheid mag je aan alle klassen lesgeven en verdien je meer dan wanneer je een 2e graads bevoegdheid hebt. Een 2e graads docent mag alleen aan de jaargangen 1 t/m 3 lesgeven met uitzondering van VMBO waarbij men wel alle jaren mag onderwijzen.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent Engels (1e graads)
Er zijn geen opleidingen Docent Engels (1e graads) aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent Engels (1e graads) in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Docent Engels (1e graads)
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent Engels (1e graads). Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent Engels (1e graads)
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent Engels (1e graads)
Als je Docent Engels (1e graads) wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent Engels (1e graads) zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent Engels (1e graads)
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent Engels (1e graads)?
Competenties Docent Engels (1e graads)
Een Docent Engels (1e graads) heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, overtuigen, luisteren
Omschrijving
De regels en procedures die gelden bij een bedrijf volgen deze mensen zonder moeite. Gedisciplineerde mensen houden zich aan de regels die er gelden, deze regels kunnen ze zelf opgesteld hebben of ze kunnen opgelegd zijn door anderen. Bij veranderingen volgen deze mensen ze over het algemeen op, maar deze mensen kunnen ook ontevredenheden aankaarten.
Sterke punten
De regels volgen, vergt wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Meestal zijn gedisciplineerde mensen structureel, ze weten de regels en procedures en kunnen hierdoor dan ook goed gestructureerd werken. Mensen met een ijzersterke discipline zijn meestal goede overtuigers, als zij het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze dit op een goede overtuigende manier duidelijk maken. Maar daarnaast zijn deze mensen vaak ook goede luisteraars, zij luisteren naar de regels en passen zich hierop aan.
Zwakke punten
Mensen die overgediscplineerd zijn kunnen soms stug zijn, ze zijn de flexibiliteit kwijt en houden zich vast aan de regels. Mensen die hard meewerken aan de procedures binnen een bedrijf, kunnen daarin ook doorslaan. Te veel discipline en perfectionisme kan vermoeiend zijn en leiden tot een burn-out.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Docent Engels (1e graads)
- Luistervaardigheid
- Stimuleren
- Doorzettingsvermogen
- Feedback geven
- Consequent handelen
- Ambitie
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
- Oog voor detail
- Zorgvuldigheid
- Nauwkeurigheid
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent Engels (1e graads) nodig?
De Leraar Engels moet een leidend figuur zijn die zijn leerlingen kan aansturen om op een orderlijke manier, soms individueel, soms in groepsverband, de Engelse taal en literatuur te doorgronden. Daarnaast moet hij in staat zijn klassen en individuele leerlingen snel te leren kennen (Baas).
Docenten Engels staan er bij uitstek om bekend dat zij continu met taal en cultuur bezig zijn. Om dat te kunnen doen moet de Leraar Engels grip hebben op zijn leerlingen. Een goede docent Engels moet echter ook in staat zijn liefde voor het Engels, de Engelse literatuur en Groot-Britannië over te maken aan de leerlingen (Romanticus).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de romanticus? De romanticus is een bijzonder mens. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De romanticus is erg origineel en creatief, waardoor deze innovatieve oplossingen weet te vinden. Hij kan zich ook goed inleven in anderen.
Zwakke eigenschappen
De romanticus is nooit tevreden en streeft altijd naar het onbereikbare. Hij komt vaak met innovatieve oplossingen die niet altijd praktisch zijn. Daarnaast is de romanticus door diens gedachtenproces ook vaak bezig met pijnlijke gevoelens en depressie, waardoor de romanticus zichzelf vaak in de weg zit. Hij voelt zich vaak onbegrepen. Hij is moeilijk te doorgronden en dat kan lastig zijn op de werkvloer.
Omgang
De romanticus heeft niet veel contact met anderen. Denkprocessen zijn voor de romanticus moeilijk te vertalen naar gesprekken. Hij is graag op zichzelf, maar áls hij contact heeft met anderen, gaat dit vaak heel diep.
Eigenschappen Docent Engels (1e graads)
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Originaliteit
- Creativiteit
- Passie
Wat zijn de baankansen voor een Docent Engels (1e graads)?
Het arbeidsmarktperspectief voor een beginnende Leraar Engels (of iemand die zoek naar een baan als leraar Engels) is al een aantal jaren zeer goed. Waar er bij vakken als geschiedenis en aardrijkskunde weinig werkgelegenheid is, is dat bij talen en overige vakken juist niet het geval. De kranten staan dagelijks vol van vacatures in deze secties.
De carrièremogelijkheden voor een Leraar Engels zijn niet heel groot. Dit vraagt echter om relativering. Als met carrièremogelijkheden wordt bedoeld: interne mogelijkheden, dan zijn deze zeker voorhanden. Sowieso groeit een leraar automatisch elk jaar door in zijn salaris: hoe meer ervaringsjaren, hoe meer men verdient. De verhogingen zijn echter niet groot en de top is relatief snel bereikt. Doorgroeien in salarisschalen en mogelijkheden kan dan alleen als men op 1e graads niveau gaat lesgeven.
Verder zijn er mogelijkheden wat betreft aanvullende taken als sectievoorzitter, mentorschap en men kan zelfs een andere functie gaan bekleden zoals afdelingshoofd, iets in management, conrector of zelfs rectorschap tot en met zitting in de raad van bestuur. Buiten de klaslokalen blijkt het moeilijker om een switch te maken, maar de mogelijkheden zijn er altijd. Sommige leraren kunnen op jonge leeftijd nog prima switchen naar het bedrijfsleven, en men kan er voor opteren om de wetenschap in te gaan (op zoek naar een promotietraject) of uiteraard zelf het pad uitstippelen (eigen bedrijf, etc.)
De actuele kans op werk voor een Docent Engels (1e graads)
Het beroep Docent Engels (1e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Docent Engels (1e graads)
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent Engels (1e graads)
Het beroep Docent Engels (1e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Docent Engels (1e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Docent Engels (1e graads)
Doorgroei beroepen voor een Docent Engels (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent Engels (1e graads)?
Een Leraar Engels komt meestentijds te werken in een non-profit onderwijsinstelling. In 9 van de 10 gevallen zal het een instelling voor voortgezet onderwijs betreffen (Middelbare School). Soms kan men ook bij een instelling aan de slag waar men aan volwassenen lesgeeft.
Met wie werkt een Docent Engels (1e graads) samen?
Een Leraar Engels komt het meest in contact met leerlingen. Daarnaast zal hij collega docenten buiten de lessen spreken. Incidenteel zal hij een mentor of afdelingsleider spreken. Vaak gaat het dan om uitwisselen van informatie over individuele leerlingen of of over een klas. De rector of conrector spreekt men maar heel af en toe. Het betreft dan voortgangsgesprekken of gewoon 'gesprekken in de gang'.
- Leerling
- Leraar
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Verwante beroepen Docent Engels (1e graads):
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Docent Engels (1e graads) in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Leerling
- Leraar
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2882 tot €5784