Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads), wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Wat doet een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Salaris Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Doorgroeien als Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Opleidingen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Omscholen tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Hoe word je Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Competenties Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Persoonstypen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Vacatures laden...
Wat is een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
De docent houtbewerking geeft les in het vak houtbewerking.
De docent houtbewerking geeft les op een middelbare school (zowel VMBO als HAVO en VWO klassen), het gymnasium of op een MBO of HBO opleiding (met name in de richting techniek of design). De docent houtbewerking geeft les in het vak houtbewerking. Hij leert zijn leerlingen/studenten met verschillende materialen en gereedschappen werken, leert ze hoe ze het beste materialen/producten uit hout kunnen snijden en hoe ze het beste, snelst en veiligst hout kunnen bewerken. De docent houtbewerking geeft zijn leerlingen/studenten opdrachten en toetsen en kijkt deze na en becijfert deze.
De docent houtbewerking ontwikkelt zijn eigen lesmateriaal (waaronder de opdrachten die hij in de klas geeft als de toetsen en het huiswerk). Hij geeft zijn leerlingen/studenten klassikaal les maar geeft ze waar nodig ook individuele begeleiding.
De docent houtbewerking heeft zelf veel verstand van houtbewerking. Hij kan op een interessante, (vaak humorvolle) en educatieve manier zijn kennis op het gebied van houtbewerking op zijn leerlingen/studenten overgeven. Naast het kijken naar de ontwikkeling van de leerlingen/studenten let de docent houtbewerking ook op veiligheid van de leerlingen/studenten. Omdat zij met gevaarlijke gereedschappen aan de slag gaan is het belangrijk dat hij goed op de klas blijft letten en waar nodig streng optreedt.
Past het beroep Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) per niveau
Vacatures omscholen tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Junior Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) vacatures
Medior Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) vacatures
Senior Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) vacatures
Leerling Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) vacatures
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) per stad
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Alkmaar
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Almelo
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Almere
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Amersfoort
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Amstelveen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Amsterdam
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Apeldoorn
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Arnhem
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Assen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Bergen op Zoom
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Breda
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Delft
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Den Bosch
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Den Haag
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Den Helder
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Deventer
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Doetinchem
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Dordrecht
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Ede
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Eindhoven
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Emmen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Enschede
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Gouda
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Groningen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Haarlem
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Haarlemmermeer
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Heerlen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Helmond
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Hengelo
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Hilversum
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Hoogeveen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Hoorn
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Katwijk
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Leeuwarden
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Leiden
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Lelystad
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Maastricht
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Middelburg
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Nieuwegein
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Nijmegen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Oss
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Purmerend
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Roermond
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Roosendaal
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Rotterdam
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Schiedam
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Spijkenisse
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Terneuzen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Tilburg
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Utrecht
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Veenendaal
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Venlo
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Vlaardingen
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Westland
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Zaanstad
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Zeist
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Zoetermeer
Vacatures Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) Zwolle
Salarisschaal Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Wat verdient een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Hoe word je een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
De docent houtbewerking heeft een 2de graads onderwijsbevoegdheid voor het vak houtbewerking of techniek gehaald door een opleiding ''docent techniek'' of ''leraar bouwtechniek'' gevolgd (hbo, vierjarig).
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Er zijn geen opleidingen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads). Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Als je Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
Competenties Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, overtuigen, luisteren
Omschrijving
De regels en procedures die gelden bij een bedrijf volgen deze mensen zonder moeite. Gedisciplineerde mensen houden zich aan de regels die er gelden, deze regels kunnen ze zelf opgesteld hebben of ze kunnen opgelegd zijn door anderen. Bij veranderingen volgen deze mensen ze over het algemeen op, maar deze mensen kunnen ook ontevredenheden aankaarten.
Sterke punten
De regels volgen, vergt wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Meestal zijn gedisciplineerde mensen structureel, ze weten de regels en procedures en kunnen hierdoor dan ook goed gestructureerd werken. Mensen met een ijzersterke discipline zijn meestal goede overtuigers, als zij het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze dit op een goede overtuigende manier duidelijk maken. Maar daarnaast zijn deze mensen vaak ook goede luisteraars, zij luisteren naar de regels en passen zich hierop aan.
Zwakke punten
Mensen die overgediscplineerd zijn kunnen soms stug zijn, ze zijn de flexibiliteit kwijt en houden zich vast aan de regels. Mensen die hard meewerken aan de procedures binnen een bedrijf, kunnen daarin ook doorslaan. Te veel discipline en perfectionisme kan vermoeiend zijn en leiden tot een burn-out.
Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken
Omschrijving
Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.
Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.
Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Vaardigheden Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Zorgvuldigheid
- Analyseren
- Oog voor detail
- Nauwkeurigheid
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Evalueren
- Redeneren
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Doorzettingsvermogen
- Consequent handelen
- Ambitie
- Vernieuwend zijn
- Verbeeldingskracht
- Creatief denken
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) nodig?
De docent houtbewerking is een waarnemer. Hij let op de ontwikkelingen van zijn leerlingen/studenten op het gebied van houtbewerking en let daarnaast op de veiligheid van de klas als zij met gevaarlijke gereedschappen werken.
Daarnaast is de docent houtbewerking een gever. Hij geeft zijn kennis op het gebied van houtbewerking en het gebruik van materialen e.d. over op zijn leerlingen/studenten en geeft ze waar nodig individuele begeleiding.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
Het arbeidsmarktperspectief voor de docent houtbewerking is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid voor de docent houtbewerking met een onderwijsbevoegdheid voor het vak houtbewerking of techniek. Daarnaast kan de docent houtbewerking doorgroeien binnen het onderwijs door ook de rol van mentor op zich nemen of les te gaan geven in andere technische vakken.
De actuele kans op werk voor een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Het beroep Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Vakdocenten bouw-, hout- en civiele technieken. De kans op werk voor de beroepsfamilie Vakdocenten bouw-, hout- en civiele technieken is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Het beroep Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Vakdocenten bouw-, hout- en civiele technieken.
Verwante beroepen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
docent straatmaken (2e graads)
docent grond-, weg- en waterbouwkunde (2e graads)
docent weg- en waterbouwkunde (2e graads)
docent bruggenbouw (2e graads)
docent parketvloerleggen (2e graads)
docent meubelmaken en fijne houtbewerking, akte nf
docent woninginrichting (2e graads)
docent meubeltekenen, akte n 10
docent meubelmaken (2e graads)
docent machinaal houtbewerken (2e graads)
docent meubelstofferen (2e graads)
docent rietmeubelmaken (2e graads)
docent interieurverzorging/vloerbedekking (2e graads)
docent autospuiten (2e graads)
docent schildertechnieken (2e graads)
docent bouwkundig tekenen, akte n 3
docent bouwplaatstechnieken (2e graads)
docent tegelzetten (2e graads)
Doorgroei beroepen voor een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)
Docent paardenhouderij (2e graads)
Docent tuinbouw / akkerbouw (2e graads)
docent tuinbouwkunde (2e graads)
docent land- en tuinbouwkunde, akte n 21
Docent bosbouwkunde (2e graads)
docent bosexploitatie (2e graads)
docent cultuurtechniek (2e graads)
Docent agrotechniek (2e graads)
docent agrarische techniek (2e graads)
Docent agromanagement (2e graads)
docent agrarische economie (2e graads)
docent landbouweconomie (2e graads)
Docent plant en educatie (2e graads)
docent plantenteelt (2e graads)
docent plantenveredeling (2e graads)
Docent dier en educatie (2e graads)
docent dierhouderij (2e graads)
docent dierverzorging (2e graads)
docent water-, bodem- en luchtmanagement
Docent tuin en landschap (2e graads)
docent landschapskunde (2e graads)
docent groene ruimte (2e graads)
docent landschapontwerpen (2e graads)
Docent veehouderij (2e graads)
Docent levensmiddelentechnologie (2e graads)
Docent consumptieve techniek (2e graads)
docent koken en serveren (2e graads)
docent warenkennis (horeca) (2e graads)
docent zuivelbereiding (2e graads)
docent bakken, akte n 22/akte n 23
docent bakkerijtechnieken (2e graads)
docent brood- en banketbakken (2e graads)
docent hbr (horeca, bakkerij en recreatie)
Docent elektronica (2e graads)
docent elektronicatechniek (2e graads)
docent digitale techniek (2e graads)
docent digitale en analoge media (2e graads)
Docent technische informatica (2e graads)
docent automatiseringselektronica (2e graads)
docent computertechniek (2e graads)
docent telecommunicatietechniek (2e graads)
docent automatiseringsenergietechniek (2e graads)
Docent besturingstechniek (2e graads)
docent aandrijf- en besturingstechniek (2e graads)
docent meet- en regeltechniek (2e graads)
Docent textieltechniek (2e graads)
Docent fijnmechanische techniek (2e graads)
docent fijnmetaalbewerken (2e graads)
docent fijnmechanische techniek en elektrotechnisch instrumentmaken, akte nk
docent uurwerktechniek (2e graads)
docent (metaal)graveren (2e graads)
Docent scheepsbouwkunde (2e graads)
docent scheepsbeschieten (2e graads)
Docent (elektrische) energietechniek (2e graads)
docent elektrotechnische montage, akte nu
docent elektriciteitstechniek (2e graads)
Docent motorvoertuigentechniek (2e graads)
docent motorrijtuigen- en rijwielherstellen, akte nw
docent carrosseriebouw (2e graads)
docent bromfietsherstellen (2e graads)
docent autotechniek (2e graads)
Docent installatietechniek (2e graads)
docent fitten, koper-, lood- en zinkbewerken, akte nz
docent gas-, waterfitten, loodgieten (2e graads)
docent elektrische installatietechniek (2e graads
Docent mechanische techniek (2e graads)
docent instrumentmaken (2e graads)
docent vuur-, plaat- en grofbankwerken, akte nh
docent metaalbewerken (2e graads)
docent metaalbewerken, akte nj
docent plaatwerken (2e graads)
docent verspanende bewerking (draaien en frezen) (2e graads)
docent metaalconstructietechniek (2e graads)
docent smeden, vuurwerken (2e graads)
docent technische mechanica (2e graads)
docent mechanische technologie (2e graads)
Docent elektrotechniek (2e graads)
docent lastechniek (2e graads)
docent lastechnologie (2e graads)
Docent schoenmaken (2e graads)
Docent vliegtuigbouwkunde (2e graads)
docent vliegmechanica (2e graads)
Docent werktuigbouwkunde (2e graads)
docent metaalkunde (2e graads)
docent werktuigbouwkundig tekenen, akte n 4
docent werktuigkunde (2e graads)
docent werktuigbouwkundig ontwerpen (2e graads)
docent videotechniek en animatie
Docent grafische techniek (2e graads)
docent reproductietekenen (2e graads)
docent kopieertechniek (2e graads)
docent boekdrukken (2e graads)
docent fototechniek (2e graads)
docent lithografie (2e graads)
docent druktechnieken (2e graads)
Docent procestechniek (2e graads)
docent productietechnologie (2e graads)
docent procestechnologie (2e graads)
docent proceskunde (2e graads)
docent productieautomatisering (2e graads)
Docent chemische procestechniek
docent inkoop en voorraadbeheer
Docent ondernemersvaardigheden
docent ondernemen in midden- en kleinbedrijf
Docent communicatieve management vaardigheden
Docent gedrag, management en organisatie
Docent reclame- en presentatietechnieken
Docent bedrijfseconomie (2e graads)
docent computerboekhouden (2e graads)
docent bedrijfsadministratie (2e graads)
docent handelskennis (2e graads)
Docent omgangskunde (2e graads)
docent opvoedkunde (2e graads)
Docent verpleegkunde (2e graads)
docent verpleging a (2e graads)
docent verpleging b (2e graads)
docent wijkverpleging (2e graads)
docent verpleging z (2e graads)
docent ziekenverpleging (2e graads)
Docent kinderverzorging en opvoeding (2e graads)
docent kinderverzorging en opvoeding en handenarbeid, akte n 20
adjunct-leidster-docente kraamcentrum
Docent verzorging / gezondheidskunde (2e graads)
docent gezondheidsleer (2e graads)
docent gezondheidskunde (2e graads)
docent zorg voor de gezondheid (2e graads)
Docent verzorging / huishoudkunde (2e graads)
docent huishoudkunde (2e graads)
docent zorg voor de gezondheid, de woning , de voeding en de kleding, akte n 12
docent gezondheidszorg, huishoudeconomie en zorg voor de voeding, akte n 18
docent gezondheidszorg, huishoudeconomie en zorg voor de woning en textiel, akte n 17
docent landbouwhuishouden, akte n 19
docent zorg voor de voeding (2e graads)
leraar verzorging/huishoudkunde (2e graads)
docent huishoudelijke vorming (2e graads)
docent zorg voor woning en kleding (2e graads)
docent strafvordering (politie)
docent opsporingsleer (politie)
docent praktisch politie-optreden
docent beveiliging en bewaking (politie)
Docent sociaal psychische problematiek
Docent maritieme technieken (2e graads)
docent zeemanschap (2e graads)
docent binnenvaartkunde, akte n 6
docent binnenvaartkunde (2e graads)
docent radiotechniek en radiovoorschriften, akte n 16a
docent zeevaartkunde (2e graads)
docent scheepswerktuigkunde (2e graads)
docent scheepswerktuigkunde, akte n 13
docent scheepvaart (2e graads)
docent boordwerktuigkunde scheepvaart (2e graads)
Docent machinistenopleiding spoorwegen
Instructeur verkeersdienstsimulator
Instructeur tram- en metrobesturen
Instructeur grondverzet- en graafmachines
instructeur grondverzetmachines
Instructeur gevaarlijke stoffen
instructeur gevaarlijke stoffen adr
instructeur gevaarlijke stoffen adn
instructeur gevaarlijke stoffen rid
docent gevaarlijke stoffen adr
docent gevaarlijke stoffen adn
docent gevaarlijke stoffen rid
Praktijkopleider textielindustrie
bedrijfsleermeester textielindustrie
Praktijkopleider horeca, toerisme en voeding
praktijkopleider brood- en banketbakken
praktijkopleider horeca en keuken
praktijkopleider toerisme, recreatie en reizen
Praktijkopleider uiterlijke verzorging
praktijkopleider voetverzorging
praktijkopleider haarverzorging
praktijkopleider schoonheidsverzorging
Praktijkopleider gezondheidszorg en welzijn
Praktijkopleider schildersbedrijf
praktijkopleider detail- en ambulante handel
praktijkopleider groothandel en distributie
praktijkopleider opslag en magazijn
Praktijkopleider administratie
Praktijkopleider grafische industrie
bedrijfsleermeester grafisch bedrijf
Praktijkopleider metaalindustrie
Waar werkt een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads)?
De docent houtbewerking geeft les op een middelbare school (aan VMBO, HAVO of VWO klassen), op het gymnasium of op een MBO of HBO opleiding.
Met wie werkt een Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) samen?
Het netwerk van de docent houtbewerking bestaat uit de directeur van de school, zijn collega's, de leerlingen/studenten en eventueel hun ouders tijdens ouderavonden.
- Directeur van de school
- Collega's
- Leerlingen/studenten
- Ouders van leerlingen
Verwante beroepen Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads):
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Docent houtbewerkingstechnieken (2e graads) in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Directeur van de school
- Collega's
- Leerlingen/studenten
- Ouders van leerlingen
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €4366