Docent natuur- / scheikunde (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent natuur- / scheikunde (2e graads): Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent natuur- / scheikunde (2e graads)? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent natuur- / scheikunde (2e graads) wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent natuur- / scheikunde (2e graads), wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Wat doet een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Salaris Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Doorgroeien als Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Opleidingen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Omscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Hoe word je Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Competenties Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Persoonstypen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Vacatures laden...
Wat is een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
Als Docent Scheikunde/Natuurkunde sta je voor de klas. Je bent verantwoordelijk voor het onderwijzen van leerlingen op het gebied van Natuurkunde en Scheikunde in de breedste zin van het woord: fysica, chemie, alchemie, enz. Daarbij heb je je primaire lestaken die vaak de meeste tijd in beslag nemen, maar je hebt ook een aantal secundaire taken zoals individuele begeleiding van leerlingen, administratie (cijfers, aanwezigheid etc.), vergaderingen bijwonen en sectieoverleg. Dan is er nog het voorbereiden van de lessen en het maken en nakijken van proefwerken, overhoringen en oefeningen. Het surveilleren bij lessen of proefwerken en het deelnemen aan eventuele buitenschoolse activiteiten zoals excursies hoort ook tot je takenpakket.
De tijd dat een docentbaan een 8.00-15.00 baan was is inmiddels voorbij. Full-time leraren zijn veelal heel wat uren kwijt aan vergaderen, lessen voorbereiden en andersoortige taken.
Past het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) per niveau
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) per stad
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Alkmaar
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Almelo
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Almere
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Amersfoort
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Amstelveen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Amsterdam
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Apeldoorn
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Arnhem
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Assen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Bergen op Zoom
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Breda
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Delft
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Den Bosch
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Den Haag
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Den Helder
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Deventer
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Doetinchem
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Dordrecht
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Ede
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Eindhoven
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Emmen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Enschede
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Gouda
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Groningen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Haarlem
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Haarlemmermeer
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Heerlen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Helmond
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Hengelo
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Hilversum
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Hoogeveen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Hoorn
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Katwijk
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Leeuwarden
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Leiden
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Lelystad
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Maastricht
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Middelburg
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Nieuwegein
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Nijmegen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Oss
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Purmerend
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Roermond
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Roosendaal
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Rotterdam
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Schiedam
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Spijkenisse
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Terneuzen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Tilburg
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Utrecht
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Veenendaal
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Venlo
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Vlaardingen
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Westland
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Zaanstad
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Zeist
Vacatures Docent natuur- / scheikunde (2e graads) Zoetermeer
Salarisschaal Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Wat verdient een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Hoe word je een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
De meeste docenten Natuur- en Scheikunde hebben een 1e of 2e graads opleiding HBO Natuurkunde/Scheikunde gevolgd (nu Bachelor of Education in Physics/Chemistry). Ook is het mogelijk een WO opleiding of Onderwijsmaster ( wetenschappelijke lerarenopleiding ) Chemie / Fysica / Natuurkunde / Scheikunde te volgen aan de Universiteit (gelijk aan een 1e graads opleiding). Wanneer er een gebrek heerst aan voldoende instromend personeel dan kan een directie overwegen iemand op basis van ervaring aan te nemen. De kandidaat moet dan wel aantoonbare vakkennis en/of onderwijskwaliteiten bezitten.
Met een 1e graads bevoegdheid mag je aan alle klassen lesgeven en verdien je meer dan wanneer je een 2e graads bevoegdheid hebt. Een 2e graads docent mag alleen aan de jaargangen 1 t/m 3 lesgeven met uitzondering van VMBO waarbij men wel alle jaren mag onderwijzen.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Er zijn geen opleidingen Docent natuur- / scheikunde (2e graads) aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads). Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Als je Docent natuur- / scheikunde (2e graads) wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent natuur- / scheikunde (2e graads) zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
Competenties Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten
Omschrijving
Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.
Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.
Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Vaardigheden Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Stimuleren
- Luistervaardigheid
- Feedback geven
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Verbanden leggen
- Creatief denken
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) nodig?
De Leraar Natuur- en Scheikunde moet een leidend figuur zijn die zijn leerlingen kan aansturen om op een orderlijke manier, soms invidueel, soms in groepsverband, de Natuur- en Scheikunde te doorgronden . Daarnaast moet hij in staat zijn klassen en individuele leerlingen snel te leren kennen (Baas).
Docenten Natuur- en Scheikunde staan erom bekend hun vakgebied veel waarde toe te kennen. De Leraar Natuur- en Scheikunde moet grip hebben op zijn leerlingen en kennis hebben van abstractie. Echter, hij moet deze ook weer kunnen concretiseren en vergelijkingen/formules op een heldere wijze uitleggen. Net als zijn leerlingen moet de Docent Natuur- en Scheikunde net zo lang rekenen/stuwen met sommen of probleemstukken tot ze zijn opgelost (Perfectionist).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de perfectionist? Voor de perfectionist is het niet gauw goed. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De perfectionist is integer, idealistisch en gedisciplineerd. Hij is een streber. De hoge eisen die een perfectionist zichzelf stelt vertalen zich naar sterke, rechtvaardige keuzes en nauwkeurig beredeneerde eindresultaten. Als de perfectionist zich ergens voor inzet, dan is dat ook volledig.
Zwakke eigenschappen
De perfectionist kan dwangmatig werken en snel gefrustreerd raken als iets tegenzit.
Verder is de perfectionist erg gespannen en kan zo in de eigen denkbeelden vast komen te zitten.
Omgang
In de samenwerking met anderen is de perfectionist vaak inflexibel en veeleisend. De sociale omgang verloopt dus stroef.
Eigenschappen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Idealistisch
- Gedisciplineerdheid
- Punctueel
Wat zijn de baankansen voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
Het arbeidsmarktperspectief voor een beginnende Leraar Scheikunde/Natuurkunde (of iemand die zoek naar een baan als leraar Scheikunde/Natuurkunde) is al een aantal jaren zeer goed. Waar er bij vakken als geschiedenis en aardrijkskunde weinig werkgelegenheid is, is dat bij de bètavakken (natuur/scheikunde, wiskunde) juist tegenovergesteld. Elke week komen er nieuwe vacatures bij.
De carrièremogelijkheden voor een Leraar Scheikunde/Natuurkunde zijn niet heel groot. Dit vraagt echter om relativering. Als met carrièremogelijkheden wordt bedoeld: interne mogelijkheden, dan zijn deze zeker voorhanden. Sowieso groeit een leraar automatisch elk jaar door in zijn salaris: hoe meer ervaringsjaren, hoe meer men verdient. De verhogingen zijn echter niet groot en de top is relatief snel bereikt. Doorgroeien in salarisschalen en mogelijkheden kan dan alleen als men op 1e graads niveau gaat lesgeven.
Verder zijn er mogelijkheden wat betreft aanvullende taken als sectievoorzitter, mentorschap, en men kan zelfs een andere functie gaan bekleden zoals afdelingshoofd, iets in management, conrector of zelfs rectorschap tot en met zitting in de raad van bestuur. Buiten de klaslokalen blijkt het moeilijker om een switch te maken, maar de mogelijkheden zijn er altijd. Sommige leraren kunnen op jonge leeftijd nog prima switchen naar het bedrijfsleven en men kan er voor kiezen om de wetenschap in te gaan (op zoek naar een promotietraject) of uiteraard zelf het pad uitstippelen (eigen bedrijf, etc.)
De actuele kans op werk voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
6
Baankans Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten exacte vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Doorgroei beroepen voor een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent natuur- / scheikunde (2e graads)?
Een Leraar Natuurkunde/Scheikunde komt meestentijds te werken in een non-profit onderwijsinstelling. In 9 van de 10 gevallen zal het een instelling voor voortgezet onderwijs betreffen (Middelbare School). Soms kan men ook bij een instelling aan de slag waar men aan volwassenen lesgeeft.
Met wie werkt een Docent natuur- / scheikunde (2e graads) samen?
Een Leraar Natuur- en Scheikunde komt het meest in contact met leerlingen. Daarnaast zal hij collega docenten buiten de lessen spreken. Incidenteel zal hij een mentor of afdelingsleider spreken. Vaak gaat het dan om uitwisselen van informatie over individuele leerlingen of of over een klas. De rector of conrector spreekt men maar heel af en toe. Het betreft dan voortgangsgesprekken of gewoon 'gesprekken in de gang'.
- Leerling
- Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Verwante beroepen Docent natuur- / scheikunde (2e graads):
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Docent natuur- / scheikunde (2e graads) in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Leerling
- Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €4366