Leraar Aardrijkskunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Leraar Aardrijkskunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Leraar Aardrijkskunde? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar Aardrijkskunde wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar Aardrijkskunde, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Leraar Aardrijkskunde
- Wat doet een Leraar Aardrijkskunde
- Salaris Leraar Aardrijkskunde
- Vacatures Leraar Aardrijkskunde
- Doorgroeien als Leraar Aardrijkskunde
- Opleidingen Leraar Aardrijkskunde
- Omscholen tot Leraar Aardrijkskunde
- Hoe word je Leraar Aardrijkskunde
- Competenties Leraar Aardrijkskunde
- Persoonstypen Leraar Aardrijkskunde
Vacatures Leraar Aardrijkskunde
Vacatures laden...
Wat is een Leraar Aardrijkskunde?
Als Docent Aardrijkskunde sta je voor de klas. Je bent verantwoordelijk voor het onderwijzen van leerlingen op het gebied van Aardrijkskunde (Geografie). Je hebt je primaire lestaken die vaak de meeste tijd in beslag nemen, maar je hebt ook een aantal secundaire taken zoals individuele begeleiding van leerlingen, administratie (cijfers, aanwezigheid etc.), vergaderingen bijwonen en sectieoverleg. Dan is er ook nog het voorbereiden van de lessen en het maken en nakijken van proefwerken, overhoringen en oefeningen. Ook zal je soms moeten surveilleren bij lessen of proefwerken of deelnemen aan eventuele buitenschoolse activiteiten zoals excursies.
De tijd dat een docentenbaan een 8.00-15.00 baan was is inmiddels voorbij. Full-time Leraren zijn veelal heel wat uren kwijt aan vergaderen, lessen voorbereiden en andersoortige taken.
Past het beroep Leraar Aardrijkskunde bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Leraar Aardrijkskunde per niveau
Vacatures Leraar Aardrijkskunde per stad
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Alkmaar
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Almelo
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Almere
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Alphen aan den Rijn
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Amersfoort
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Amstelveen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Amsterdam
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Apeldoorn
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Arnhem
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Assen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Bergen op Zoom
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Breda
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Capelle aan den IJssel
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Delft
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Den Bosch
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Den Haag
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Den Helder
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Deventer
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Doetinchem
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Dordrecht
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Ede
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Eindhoven
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Emmen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Enschede
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Gouda
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Groningen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Haarlem
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Haarlemmermeer
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Heerlen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Helmond
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Hengelo
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Hilversum
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Hoogeveen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Hoorn
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Katwijk
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Leeuwarden
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Leiden
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Lelystad
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Maastricht
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Middelburg
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Nieuwegein
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Nijmegen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Oss
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Purmerend
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Roermond
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Roosendaal
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Rotterdam
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Schiedam
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Spijkenisse
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Terneuzen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Tilburg
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Utrecht
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Veenendaal
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Venlo
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Vlaardingen
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Westland
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Zaanstad
Vacatures Leraar Aardrijkskunde Zeist
Salarisschaal Leraar Aardrijkskunde
Wat verdient een Leraar Aardrijkskunde?
Het salaris van een Leraar Aardrijkskunde ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.
Competentieniveau’s Docent VO:
- Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
- Niveau LC - Professionele fase
- Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
- Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase
Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.
Salarisschalen Docent VO
Niveau | Startsalaris | Maximaal |
---|---|---|
Docent LB | € 2822,- | € 4301,- |
Docent LC | € 2840,- | € 5012,- |
Docent LD | € 2851,- | € 5699,- |
Docent LE | € 3659,- | € 6178,- |
Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand
Meer weten over het salaris Leraar Aardrijkskunde
Hoe word je een Leraar Aardrijkskunde?
De meeste Docenten Aardrijkskunde hebben een 1e of 2e graads HBO opleiding Aardrijkskunde gevolgd (tegenwoordig Bachelor / Master of Education in Geography). Ook is het mogelijk een WO Onderwijsmaster Aardrijkskunde te volgen aan de Universiteit (gelijk aan een 1e graads opleiding). Wanneer er een gebrek heerst aan voldoende instromend personeel dan kan een directie overwegen iemand op basis van ervaring aan te nemen. De kandidaat moet dan wel aantoonbare geografische kennis en/of onderwijskwaliteiten bezitten.
Met een 1e graads bevoegdheid mag je aan alle klassen lesgeven en verdien je meer dan wanneer je een 2e graads bevoegdheid hebt. Een 2e graads docent mag alleen aan de jaargangen 1 t/m 3 lesgeven met uitzondering van VMBO waarbij men wel alle jaren mag onderwijzen.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar Aardrijkskunde
Er zijn geen opleidingen Leraar Aardrijkskunde aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar Aardrijkskunde in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Leraar Aardrijkskunde
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar Aardrijkskunde. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar Aardrijkskunde
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar Aardrijkskunde
Als je Leraar Aardrijkskunde wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar Aardrijkskunde zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Leraar Aardrijkskunde
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Leraar Aardrijkskunde?
Competenties Leraar Aardrijkskunde
Een Leraar Aardrijkskunde heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: zelfbewust, integriteit, beheersing, luisteren
Omschrijving
Deze personen herkennen en erkennen een conflict. Door te erkennen dat er een conflict is ontstaan, zetten zij de eerste stap om het conflict op te lossen. Ze bepalen wat de inhoud van het conflict is en hoe deze opgelost kan worden. Ze communiceren hierover met alle betrokken partijen en uiteindelijk zorgen ze ervoor dat het conflict op een nette manier wordt opgelost.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak integer. Tijdens een conflict proberen zij te allen tijde het moraal hoog te houden. Daarbij zijn ze onpartijdig en willen ze het beste resultaat behalen voor alle partijen. Deze personen kunnen vaak ook goed luisteren en overtuigen.
Zwakke punten
Het gevaar van conflictbeheersing is dat de personen die zich hiermee bezighouden als ‘meningloos’ worden bestempeld. Ze bemiddelen tijdens conflicten tussen meerdere partijen, maar nemen soms geen duidelijk standpunt in.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Vaardigheden Leraar Aardrijkskunde
- Integriteit
- Zelfbeheersing
- Bemiddelingskracht
- Luisteren
- Analyseren
- Verbanden leggen
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Doorzettingsvermogen
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar Aardrijkskunde nodig?
De Leraar Aardrijkskunde moet een leidend figuur zijn die zijn leerlingen kan aansturen om op een orderlijke manier, soms invidueel, soms in groepsverband, de geografie te doorgronden. Daarnaast moet hij in staat zijn klassen en individuele leerlingen snel te leren kennen (De Baas).
Leraren Aardrijkskunde staan er bij uitstek om bekend dat zij veel met de stof bezig zijn. Om dat te kunnen doen moet de Leraar Aardrijkskunde grip hebben op zijn leerlingen. Een goede Leraar Aardrijkskunde moet echter ook in staat zijn verhalen te vertellen. Hij dient als het ware een gids te zijn die leerlingen de weg in de geografie wijst (De Romanticus).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Leraar Aardrijkskunde
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Leraar Aardrijkskunde?
Het arbeidsmarktperspectief voor een beginnende Leraar Aardrijskunde (of iemand die zoek naar een baan als Leraar Aardrijskunde) is al een aantal jaren niet best. Waar er bij vakken als scheikunde, wiskunde, Duits, Frans, Engels, Nederlands veel werkgelegenheid is, is dat bij Aardrijskunde een stuk minder het geval.
De carrièremogelijkheden voor een Leraar Aardrijskunde zijn niet heel groot. Dit vraagt echter om relativering. Als met carrièremogelijkheden wordt bedoeld: interne mogelijkheden, dan zijn deze zeker voorhanden. Sowieso groeit een leraar automatisch elk jaar door in zijn salaris: hoe meer ervaringsjaren, hoe meer men verdient. De verhogingen zijn echter niet groot en de top is relatief snel bereikt.
Doorgroeien in salarisschalen en mogelijkheden kan dan alleen als men op 1e graads niveau gaat lesgeven. Verder zijn er mogelijkheden wat betreft aanvullende taken als sectievoorzitter, mentorschap, en men kan zelfs een andere functie gaan bekleden zoals afdelingshoofd, een managementfunctie, conrector of zelfs rectorschap tot en met zitting in de raad van bestuur. Buiten de klaslokalen blijkt het moeilijker om een switch te maken maar de mogelijkheden zijn er altijd. Sommige leraren kunnen op jonge leeftijd nog prima switchen naar het bedrijfsleven, men kan er ook voor kiezen om de wetenschap in te gaan (op zoek naar een promotietraject) of uiteraard zelf het pad uitstippelen (eigen bedrijf, etc.)
De actuele kans op werk voor een Leraar Aardrijkskunde
Het beroep Leraar Aardrijkskunde is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
5
Baankans Leraar Aardrijkskunde
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Leraar Aardrijkskunde
Het beroep Leraar Aardrijkskunde is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Leraar Aardrijkskunde
Mogelijke specialisaties voor een Leraar Aardrijkskunde
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
Doorgroei beroepen voor een Leraar Aardrijkskunde
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Leraar Aardrijkskunde?
Een Leraar Aardrijkskunde komt meestentijds te werken in een non-profit onderwijsinstelling. In 9 van de 10 gevallen zal het een voortgezet onderwijs instelling betreffen (Middelbare School). Soms kan men ook bij een instelling aan de slag waar men aan volwassenen lesgeeft.
Met wie werkt een Leraar Aardrijkskunde samen?
Een Leraar Aardrijkskunde komt het meest in contact met leerlingen. Daarnaast zal hij collega docenten buiten de lessen spreken. Incidenteel zal hij een mentor of afdelingsleider spreken. Vaak gaat het dan om uitwisselen van informatie over individuele leerlingen of of over een klas. De rector of conrector spreekt men maar heel af en toe. Het betreft dan voortgangsgesprekken of gewoon 'gesprekken in de gang'.
- Leerling
- Collega Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Verwante beroepen Leraar Aardrijkskunde:
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Leraar Aardrijkskunde in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Netwerk:
- Leerling
- Collega Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2822 tot €5699