Bemiddelingsmedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Bemiddelingsmedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Bemiddelingsmedewerker? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Bemiddelingsmedewerker wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Bemiddelingsmedewerker, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Bemiddelingsmedewerker
- Wat doet een Bemiddelingsmedewerker
- Salaris Bemiddelingsmedewerker
- Vacatures Bemiddelingsmedewerker
- Doorgroeien als Bemiddelingsmedewerker
- Opleidingen Bemiddelingsmedewerker
- Omscholen tot Bemiddelingsmedewerker
- Hoe word je Bemiddelingsmedewerker
- Competenties Bemiddelingsmedewerker
- Persoonstypen Bemiddelingsmedewerker
Vacatures Bemiddelingsmedewerker
Vacatures laden...
Wat is een Bemiddelingsmedewerker?
Een Bemiddelingsmedewerker of Trajectbegeleider helpt mensen aan een baan. Wanneer werkzoekenden een bepaalde baan zoeken in bijvoorbeeld welzijn of horeca is de Bemiddelingsmedewerker de uitgelezen persoon om in dit zoekproces te bemiddelen. Ook probleemjongeren of allochtonen die het Nederlands nog niet goed beheersen kunnen aan een baan geholpen worden. Een Bemiddelingsmederwerker heeft kennis van de arbeidsmarkt en bijscholingsmogelijkheden, zodat hij diverse werkzoekenden goed kan ondersteunen. Middels een intakegesprek met de werkzoekende worden de wensen en vaardigheden van de werkzoekende vastgesteld, zodat hierbij een passend beroep gevonden kan worden. Het is ook mogelijk dat de Bemiddelingsmedewerker de werkzoekende adviseert over het volgen van een vaardigheidsprogramma, zoals een sociale vaardigheidstraining of hem wijst op andere scholingsmogelijkheden.
Een belangrijk aspect van het werk van de Bemiddelingsmedewerker is het onderhouden van contacten met of een netwerk van potentiële werkgevers. Een Bemiddelingsmedewerker is op de hoogte van de vraag van werkgevers en bemiddelt tussen werkzoekende en werkgever bij het ontstaan van personeelsproblemen of vacatures. Werkgevers kunnen allerlei soorten bedrijven zijn, zowel groot als klein, of overheidsinstanties.
Een Bemiddelingsmedewerker representeert een bepaalde sector, zoals welzijn. Hij is een specialist in deze sector en op de hoogte van alle arbeidsmogelijkheden voor werkzoekenden. Van een Bemiddelingsmedewerker wordt verwacht dat de aan hem toegewezen werkzoekenden op korte termijn een passende werkplaats vinden binnen een bedrijf of instelling. Over het traject van de werkzoekende wordt een verslag gemaakt en vindt regelmatig overleg plaats.
Past het beroep Bemiddelingsmedewerker bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Bemiddelingsmedewerker per niveau
Vacatures Bemiddelingsmedewerker per stad
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Alkmaar
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Almelo
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Almere
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Alphen aan den Rijn
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Amersfoort
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Amstelveen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Amsterdam
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Apeldoorn
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Arnhem
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Assen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Bergen op Zoom
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Breda
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Capelle aan den IJssel
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Delft
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Den Bosch
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Den Haag
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Den Helder
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Deventer
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Doetinchem
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Dordrecht
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Ede
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Eindhoven
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Emmen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Enschede
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Gouda
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Groningen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Haarlem
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Haarlemmermeer
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Heerlen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Helmond
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Hengelo
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Hilversum
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Hoogeveen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Hoorn
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Katwijk
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Leeuwarden
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Leiden
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Lelystad
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Maastricht
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Middelburg
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Nieuwegein
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Nijmegen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Oss
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Purmerend
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Roermond
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Roosendaal
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Rotterdam
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Schiedam
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Spijkenisse
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Terneuzen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Tilburg
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Utrecht
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Veenendaal
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Venlo
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Vlaardingen
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Westland
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Zaanstad
Vacatures Bemiddelingsmedewerker Zeist
Salarisschaal Bemiddelingsmedewerker
Wat verdient een Bemiddelingsmedewerker?
Het startsalaris van een Bemiddelingsmedewerker is €1980 bruto per maand. Dit kan oplopen tot ruim €2945 bruto per maand. Hier bovenop komt nog 8 % vakantietoeslag en een eindjaarsuitkering.
Meer weten over het salaris Bemiddelingsmedewerker
Hoe word je een Bemiddelingsmedewerker?
Het beroep Bemiddelingsmedewerker of Trajectbegeleider is uit te oefenen met een van de volgende opleidingen:
Sociaal Dienstverlener (MBO)
Sociaal Juridisch Medewerker Arbeidsvoorziening en Personeelswerk (MBO)
Sociaal Juridische Dienstverlener (MBO)
Sociaal Maatschappelijk Dienstverlener (MBO)
Sociaal Pedagogisch Werker (niveau 4, MBO)
Sociaal Pedagogische Hulpverlening (HBO)
Culturele en Maatschappelijke Vorming (HBO)
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (HBO)
Toegepaste Psychologie (HBO)
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Bemiddelingsmedewerker
Er zijn geen opleidingen Bemiddelingsmedewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Bemiddelingsmedewerker in werkt
Bekijk alle opleidingen Overheid & Semi-overheidOmscholen tot Bemiddelingsmedewerker
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Bemiddelingsmedewerker. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Bemiddelingsmedewerker
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Bemiddelingsmedewerker
Als je Bemiddelingsmedewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Bemiddelingsmedewerker zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Bemiddelingsmedewerker
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Bemiddelingsmedewerker?
Competenties Bemiddelingsmedewerker
Een Bemiddelingsmedewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Bemiddelingsmedewerker
- Luistervaardigheid
- Feedback geven
- Stimuleren
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Doorzettingsvermogen
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Bemiddelingsmedewerker nodig?
Een Bemiddelingsmedewerker zoekt een passende baan voor een werkzoekende. Om dit te bereiken zal hij acief en creatief moeten zijn in het vinden van arbeidsmogelijkheden voor de werkzoekende. Een Bemiddelingsmedewerker heeft succes als een werkzoekende een passende baan heeft gevonden. Hij is productief, streeft succes na en probeert mislukkingen te vermijden. Hij handelt ook in overeenstemming met maatschappelijke normen (Succesvolle werker).
Een Bemiddelingsmedewerkers, is zoals de naam al aangeeft, een bemiddelaar. Hij is iemand die graag de vrede bewaart, conflicten vermijdt en in relaties steunend en diplomatiek kan zijn. Deze eigenschappen zijn nodig om de relatie tussen werkzoekende en werkgever optimaal te houden (Bemiddelaar).
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Bemiddelingsmedewerker
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Bemiddelingsmedewerker?
Voor een Bemiddelingsmedewerker is het mogelijk om later een functie als manager of beleidsmedewerker te vervullen. Als beleidsmedewerker kan men werken in de sector Zorg en Welzijn of als Teamleider Zorgmanager.
De actuele kans op werk voor een Bemiddelingsmedewerker
Het beroep Bemiddelingsmedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Arbeidsbemiddelaars overheid. De kans op werk voor de beroepsfamilie Arbeidsbemiddelaars overheid is in de huidige periode matig
Huidige aantal vacatures
2
Baankans Bemiddelingsmedewerker
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Bemiddelingsmedewerker
Het beroep Bemiddelingsmedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Arbeidsbemiddelaars overheid.
Mogelijke specialisaties voor een Bemiddelingsmedewerker
Doorgroei beroepen voor een Bemiddelingsmedewerker
trajectbemiddelaar arbeidsbureau
vestigingsmedewerker uitzendbureau
Bemiddelingsmedewerker kinderopvang
bemiddelingsmedewerker gastouderbureau
bemiddelingsmedewerker buitenschoolse opvang
bemiddelingsmedewerker au pair
bemiddelingsmedewerker kinderdagverblijf
Waar werkt een Bemiddelingsmedewerker?
Een Bemiddelingsmedewerker kan zowel in de profit als non-profit sector werken. In de profit sector werkt hij bij een uitzend- of detacheringbureau. In de non-profit sector kan hij werken bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Ook is het mogelijk om bij een bemiddelingsbureau te werken dat bemiddelt voor vrijwilligers. Om voor probleemjongeren een passende baan te zoeken, kan een Bemiddelingsmedewerker werken bij een instelling voor jeugdzorg of welzijn.
Met wie werkt een Bemiddelingsmedewerker samen?
Werkgevers zijn op zoek naar werknemers (werkzoekenden). Een werkgever laat een Bemiddelingsmedewerker weten wat voor soort werknemer hij zoekt.
Een Bemiddelingsmedewerker heeft te maken met allochtonen en jongeren die werk zoeken. Hij is hierbij op de hoogte van de wettelijke regels die gesteld worden voor inburgering en het zoeken van werk voor en door jongeren.
- Werkgever
- Werkzoekende
- Jongeren
Verwante beroepen Bemiddelingsmedewerker:
Opleiding: MBO HBO WO
Baankans: Gemiddeld
Baankans
Opleiding: MBO HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Bemiddelingsmedewerker in één oogopslag
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Werkgever
- Werkzoekende
- Jongeren
Salarisindicatie:
- Van €1980 tot €2945