Docent beeldende kunst en vormgeving: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent beeldende kunst en vormgeving: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent beeldende kunst en vormgeving? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent beeldende kunst en vormgeving wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent beeldende kunst en vormgeving, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent beeldende kunst en vormgeving
- Wat doet een Docent beeldende kunst en vormgeving
- Salaris Docent beeldende kunst en vormgeving
- Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving
- Doorgroeien als Docent beeldende kunst en vormgeving
- Opleidingen Docent beeldende kunst en vormgeving
- Omscholen tot Docent beeldende kunst en vormgeving
- Hoe word je Docent beeldende kunst en vormgeving
- Competenties Docent beeldende kunst en vormgeving
- Persoonstypen Docent beeldende kunst en vormgeving
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving
Vacatures laden...
Wat is een Docent beeldende kunst en vormgeving?
De docent beeldende kunst en vormgeving geeft les in beeldende kunstvakken.
De docent beeldende kunst en vormgeving geeft les op een middelbare school of MBO of HBO opleiding. De docent beeldende kunst en vormgeving geeft les in beeldende kunstvakken als tekenen, schilderen, kleien en beeldhouwen. Daarnaast kan de docent beeldende kunst en vormgeving ook les geven in het gebruik van photoshop of andere animatieprogramma's op de computer.
De docent beeldende kunst en vormgeving geeft les in de beeldende vakken en probeert zijn kennis aan zijn leerlingen over te brengen. Hij leert ze de verschillende aspecten binnen de teken en schilderkunst, (waaronder bijvoorbeeld perspectief tekenen, portretten tekenen, figuren of vrij schilderen) leert de leerlingen omgaan met verschillende materialen (zoals verf, pennen, potloden en klei maar ook hamers en beitels voor het beeldhouwen) en leert de leerlingen zich ontwikkelen binnen de beeldende kunsten. Daarnaast kan de docent beeldende kunst en vormgeving ook les geven in vakken rondom de beeldende vakstudie (waaronder bijvoorbeeld kunstgeschiedenis) om zo de leerlingen ook theoretische kennis op te laten doen en ze meer over de kunst en de geschiedenis van de kunst te leren. Daarnaast ontwikkelt hij lesmateriaal en controleert en becijfert hij de opdrachten en werken van zijn leerlingen.
Voor het beroep van docent beeldende kunst en vormgeving is het belangrijk dat de docent zelf creatief en origineel is, kan werken met verschillende materialen en deze kennis op leerlingen over kan brengen. Hij moet zowel op een leuke en interessante manier les kunnen geven als de leiding blijven houden en waar nodig streng optreden.
Voor het beroep van docent beeldende kunst en vormgeving zijn sociale en representatieve vaardigheden dan ook erg belangrijk.
Past het beroep Docent beeldende kunst en vormgeving bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving per niveau
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving per stad
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Alkmaar
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Almelo
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Almere
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Amersfoort
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Amstelveen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Amsterdam
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Apeldoorn
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Arnhem
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Assen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Bergen op Zoom
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Breda
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Delft
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Den Bosch
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Den Haag
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Den Helder
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Deventer
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Doetinchem
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Dordrecht
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Ede
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Eindhoven
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Emmen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Enschede
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Gouda
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Groningen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Haarlem
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Haarlemmermeer
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Heerlen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Helmond
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Hengelo
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Hilversum
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Hoogeveen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Hoorn
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Katwijk
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Leeuwarden
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Leiden
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Lelystad
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Maastricht
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Middelburg
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Nieuwegein
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Nijmegen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Oss
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Purmerend
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Roermond
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Roosendaal
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Rotterdam
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Schiedam
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Spijkenisse
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Terneuzen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Tilburg
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Utrecht
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Veenendaal
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Venlo
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Vlaardingen
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Westland
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Zaanstad
Vacatures Docent beeldende kunst en vormgeving Zeist
Salarisschaal Docent beeldende kunst en vormgeving
Wat verdient een Docent beeldende kunst en vormgeving?
De docent beeldende kunst en vormgeving verdient bruto tussen de €1600,- en €2000,- per maand.
Meer weten over het salaris Docent beeldende kunst en vormgeving
Hoe word je een Docent beeldende kunst en vormgeving?
Voor het beroep van docent beeldende kunst en vormgeving is een HBO studie ''docent beeldende kunst en vormgeving'' te volgen op een school met HBO opleidingen. Deze opleiding duurt over het algemeen vier jaar maar is met een relevant diploma of relevante ervaring binnen de beeldende kunstbranche ook in twee en een half jaar te volgen.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent beeldende kunst en vormgeving
Er zijn geen opleidingen Docent beeldende kunst en vormgeving aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent beeldende kunst en vormgeving in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot Docent beeldende kunst en vormgeving
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent beeldende kunst en vormgeving. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent beeldende kunst en vormgeving
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent beeldende kunst en vormgeving
Als je Docent beeldende kunst en vormgeving wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent beeldende kunst en vormgeving zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent beeldende kunst en vormgeving
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent beeldende kunst en vormgeving?
Competenties Docent beeldende kunst en vormgeving
Een Docent beeldende kunst en vormgeving heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis
Omschrijving
Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling.
Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.
Vaardigheden Docent beeldende kunst en vormgeving
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
- Voorstellingsvermogen
- Toekomstgerichtheid
- Probleemoplossend
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent beeldende kunst en vormgeving nodig?
De docent beeldende kunst en vormgeving is een gever. Hij geeft zijn kennis en ervaring door middel van praktijk en theorielessen over op de leerlingen en helpt ze ontwikkelen.
Daarnaast is de docent beeldende kunst en vormgeving een waarnemer. Hij luistert naar zijn leerlingen, geeft ze advies, let goed op de ontwikkeling binnen hun werk en opdrachten, kijkt wie er meer hulp nodig heeft en geeft diegene meer advies en hulp en let daarnaast op de orde in de klas en treedt waar nodig streng op om zo de orde in de klas te bewaken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Docent beeldende kunst en vormgeving
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Docent beeldende kunst en vormgeving?
Het arbeidsmarktperspectief voor een docent beeldende kunst en vormgeving is vrij groot. Omdat er steeds meer docenten met pensioen gaan komt er steeds meer werkgelegenheid voor jongere docenten.
Daarnaast kan de docent beeldende kunst en vormgeving binnen de school ook doorgroeien door bijvoorbeeld ook de rol van klassenmentor op zich te nemen.
De actuele kans op werk voor een Docent beeldende kunst en vormgeving
Het beroep Docent beeldende kunst en vormgeving is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Docent beeldende kunst en vormgeving
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent beeldende kunst en vormgeving
Het beroep Docent beeldende kunst en vormgeving is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.
Verwante beroepen Docent beeldende kunst en vormgeving
Mogelijke specialisaties voor een Docent beeldende kunst en vormgeving
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Doorgroei beroepen voor een Docent beeldende kunst en vormgeving
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent beeldende kunst en vormgeving?
De docent beeldende kunst en vormgeving werkt op een middelbare school of op een MBO of HBO opleiding.
Met wie werkt een Docent beeldende kunst en vormgeving samen?
Het netwerk van de docent beeldende kunst en vormgeving bestaat uit zijn collega's, de directeur van de school, de leerlingen en (tijdens oudergesprekken) de ouders van de leerlingen.
- Collega's
- Directeur van de school
- Leerlingen
- Ouders
Verwante beroepen Docent beeldende kunst en vormgeving:
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Docent beeldende kunst en vormgeving in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Collega's
- Directeur van de school
- Leerlingen
- Ouders
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1600 tot €2000