Docent culturele en kunstzinnige vormgeving: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent culturele en kunstzinnige vormgeving: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent culturele en kunstzinnige vormgeving? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent culturele en kunstzinnige vormgeving wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent culturele en kunstzinnige vormgeving, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Wat doet een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Salaris Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Doorgroeien als Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Opleidingen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Omscholen tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Hoe word je Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Competenties Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Persoonstypen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Vacatures laden...
Wat is een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving geeft les op een middelbare school. Hij geeft les aan VMBO,HAVO, VWO klassen, aan leerlingen binnen het hogere beroepsonderwijs en op de volwasseneneducatie. De docent culturele en kunstzinnige vormgeving geeft CKV. De docent culturele en kunstzinnige vormgeving leert zijn leerlingen kennis maken met de verschillende aspecten rondom kunst en cultuur. Hij neemt zijn leerlingen mee op bezoek naar musea, bioscopen, tentoonstellingen en het theater om ze daar in aanraking met (beeldende) kunst, verschillende soorten films en cabaret, dans en theatervoorstellingen te laten komen.
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving geeft zijn leerlingen opdrachten en toetsen, ontwikkelt lesmateriaal voor in zijn lessen, en geeft de leerlingen individueel en groepsgericht les. Hij praat met ze over kunst en cultuur, laat ze (zowel op bezoeken aan cultuurinstellingen als op een televisie in de klas) verschillende soorten kunst en cultuur zien en probeert zijn leerlingen op deze manier enthousiast te krijgen voor de verschillende vormen en genres binnen de kunst en cultuur.
De voornaamste en belangrijkste taak van de docent culturele en kunstzinnige vormgeving is de leerling laten ervaren wat kunst en cultuur is, ze op deze manier te laten zien welke vormen er allemaal zijn en ze enthousiast te maken. De docent culturele en kunstzinnige vormgeving laat zijn leerlingen samen met hem of zelfstandig voorstellingen, musea, films en tentoonstellingen bezoeken en laat ze literaire boeken lezen. Daarnaast maakt en ontwikkelt hij lesmateriaal en controleert hij opdrachten en kijkt hij deze na.
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving heeft verstand van kunst en cultuur en kan zijn kennis en enthousiasme op zijn leerlingen overbrengen. Daarnaast kan hij goed met leerlingen omgaan en waar nodig streng optreden.
Past het beroep Docent culturele en kunstzinnige vormgeving bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving per niveau
Vacatures omscholen tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Junior Docent culturele en kunstzinnige vormgeving vacatures
Medior Docent culturele en kunstzinnige vormgeving vacatures
Senior Docent culturele en kunstzinnige vormgeving vacatures
Leerling Docent culturele en kunstzinnige vormgeving vacatures
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving per stad
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Alkmaar
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Almelo
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Almere
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Amersfoort
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Amstelveen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Amsterdam
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Apeldoorn
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Arnhem
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Assen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Bergen op Zoom
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Breda
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Delft
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Den Bosch
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Den Haag
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Den Helder
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Deventer
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Doetinchem
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Dordrecht
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Ede
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Eindhoven
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Emmen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Enschede
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Gouda
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Groningen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Haarlem
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Haarlemmermeer
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Heerlen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Helmond
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Hengelo
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Hilversum
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Hoogeveen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Hoorn
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Katwijk
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Leeuwarden
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Leiden
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Lelystad
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Maastricht
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Middelburg
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Nieuwegein
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Nijmegen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Oss
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Purmerend
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Roermond
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Roosendaal
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Rotterdam
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Schiedam
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Spijkenisse
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Terneuzen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Tilburg
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Utrecht
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Veenendaal
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Venlo
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Vlaardingen
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Westland
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Zaanstad
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Zeist
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Zoetermeer
Vacatures Docent culturele en kunstzinnige vormgeving Zwolle
Salarisschaal Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Wat verdient een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving verdient tussen de €1500,- en €1900,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Hoe word je een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving heeft een opleiding ''docent beeldende kunst en vormgeving'' (hbo, vierjarig) of ''voorbereidend hoger onderwijs kunstgeschiedenis en culturele kunstzinnige vorming/kunst'' (wo, vierjarig) gevolgd.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Er zijn geen opleidingen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Als je Docent culturele en kunstzinnige vormgeving wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent culturele en kunstzinnige vormgeving zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
Competenties Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Inlevingsvermogen
- Analytisch vermogen
- Logisch redeneren
- Helder communiceren
- Taalkennis
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
- Luistervaardigheid
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving nodig?
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving is een gever. Hij weet zijn enthousiasme en zijn kennis op het gebied van kunst en cultuur op zijn leerlingen over te geven om ze zo met kunst en cultuur kennis te laten maken en ze enthousiast te maken.
Daarnaast is de docent culturele en kunstzinnige vormgeving een waarnemer. Hij bezoekt van tevoren voorstellingen om te kijken of deze geschikt zijn, heeft verstand van kunst en cultuur, let op details en werkt accuraat om zo iedere leerling groepsgericht een goede les te geven en eventueel individueel te helpen.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
Het arbeidsmarktperspectief en de werkgelegenheid voor de docent culturele en kunstzinnige vormgeving is voldoende en gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid voor de docent culturele en kunstzinnige vormgeving.
Daarnaast kan de docent culturele en kunstzinnige vormgeving doorgroeien binnen zijn vakgebied door ook andere lessen te geven (binnen de creatieve vakken) of de rol van mentor op zich te nemen.
De actuele kans op werk voor een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Het beroep Docent culturele en kunstzinnige vormgeving is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
1
Baankans Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Het beroep Docent culturele en kunstzinnige vormgeving is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.
Verwante beroepen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Docent textiele werkvormen (2e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Doorgroei beroepen voor een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving?
De docent culturele en kunstzinnige vormgeving werkt op een middelbare school of op het hoger beroepsonderwijs.
Met wie werkt een Docent culturele en kunstzinnige vormgeving samen?
Het netwerk van de docent culturele en kunstzinnige vormgeving bestaat uit zijn leerlingen, de directeur van de school, zijn collega's en eventueel kunstenaars, cabaretiers, acteurs, dansers en schrijvers die op school op bezoek komen en over hun vak vertellen aan de leerlingen.
- Leerlingen
- Directeur van de school
- Collega's
- Kunstenaars, schrijvers, theatermakers, dansers
Verwante beroepen Docent culturele en kunstzinnige vormgeving:
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Docent culturele en kunstzinnige vormgeving in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Leerlingen
- Directeur van de school
- Collega's
- Kunstenaars, schrijvers, theatermakers, dansers
Salarisindicatie:
- Van €1500 tot €1900