Docent cultuurgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Docent cultuurgeschiedenis: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Docent cultuurgeschiedenis? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Docent cultuurgeschiedenis wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Docent cultuurgeschiedenis, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Docent cultuurgeschiedenis
- Wat doet een Docent cultuurgeschiedenis
- Salaris Docent cultuurgeschiedenis
- Vacatures Docent cultuurgeschiedenis
- Doorgroeien als Docent cultuurgeschiedenis
- Opleidingen Docent cultuurgeschiedenis
- Omscholen tot Docent cultuurgeschiedenis
- Hoe word je Docent cultuurgeschiedenis
- Competenties Docent cultuurgeschiedenis
- Persoonstypen Docent cultuurgeschiedenis
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis
Vacatures laden...
Wat is een Docent cultuurgeschiedenis?
De docent cultuurgeschiedenis geeft les in het vak cultuurgeschiedenis.
De docent cultuurgeschiedenis geeft les op een MBO of HBO opleiding in de richting kunst, kunst en cultuur, media, theater of een andere soortgelijke opleiding. De docent cultuurgeschiedenis geeft les in alle facetten van het vak cultuurgeschiedenis. Zijn voornaamste taak is zijn kennis op het gebied van het vak cultuurgeschiedenis op zijn leerlingen/studenten overbrengen zodat zij deze kennis kunnen meenemen naar hun toekomstige beroep. De docent cultuurgeschiedenis geeft les in onder andere cultuurhistorie, cultuurgeschiedenis voor 1900 en cultuurgeschiedenis na 1900, historisch-ruimtelijke wetenschappen en het benaderen van de cultuurhistorische inhoud binnen de actualiteit.
De docent cultuurgeschiedenis ontwikkelt zijn eigen lesmateriaal of maakt gebruikt van bestaand lesmateriaal. Hij geeft zijn leerlingen/studenten toetsen, opdrachten, huiswerk en tentamens die hij vervolgens zelf ook nakijkt, met de leerlingen/studenten bespreekt en waar nodig becijfert. Na aanleiding van de behaalde studieresultaten en de inzet in de klas kijkt de docent cultuurgeschiedenis naar de studievoortgang van zijn leerlingen/studenten en gaat waar nodig met ze om de tafel om de voortgang te bespreken en te kijken wat er beter kan.
De docent cultuurgeschiedenis heeft verstand van het vak cultuurgeschiedenis en weet zijn kennis en visie op een leuke, educatieve en interessante manier op zijn leerlingen/studenten over te brengen. Daarnaast durft hij ook streng op te treden wanneer een leerling/student zich vervelend gedraagt om de orde in de klas te bewaken en/of herstellen. Naast zijn werkzaamheden als docent cultuurgeschiedenis is de docent cultuurgeschiedenis ook aanwezig bij vergaderingen met collega's (om de opleiding en de leerlingen/studenten te bespreken en te kijken naar verbeterpunten binnen de opleiding en de school) en is hij aanwezig bij ouderavonden (om met de ouders van leerlingen/studenten de studievoortgang van hun kind te bespreken).
Past het beroep Docent cultuurgeschiedenis bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis per niveau
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis per stad
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Alkmaar
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Almelo
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Almere
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Alphen aan den Rijn
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Amersfoort
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Amstelveen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Amsterdam
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Apeldoorn
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Arnhem
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Assen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Bergen op Zoom
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Breda
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Capelle aan den IJssel
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Delft
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Den Bosch
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Den Haag
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Den Helder
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Deventer
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Doetinchem
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Dordrecht
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Ede
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Eindhoven
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Emmen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Enschede
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Gouda
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Groningen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Haarlem
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Haarlemmermeer
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Heerlen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Helmond
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Hengelo
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Hilversum
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Hoogeveen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Hoorn
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Katwijk
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Leeuwarden
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Leiden
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Lelystad
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Maastricht
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Middelburg
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Nieuwegein
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Nijmegen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Oss
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Purmerend
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Roermond
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Roosendaal
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Rotterdam
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Schiedam
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Spijkenisse
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Terneuzen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Tilburg
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Utrecht
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Veenendaal
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Venlo
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Vlaardingen
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Westland
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Zaanstad
Vacatures Docent cultuurgeschiedenis Zeist
Salarisschaal Docent cultuurgeschiedenis
Wat verdient een Docent cultuurgeschiedenis?
Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris Docent cultuurgeschiedenis
Hoe word je een Docent cultuurgeschiedenis?
De docent cultuurgeschiedenis heeft een opleiding cultuurhistorie (WO, vierjarig) gevolgd of is na jaren praktijkervaring als cultuurhistoricus of kunsthistoricus als docent cultuurgeschiedenis gaan werken.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Docent cultuurgeschiedenis
Er zijn geen opleidingen Docent cultuurgeschiedenis aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Docent cultuurgeschiedenis in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Docent cultuurgeschiedenis
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Docent cultuurgeschiedenis. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Docent cultuurgeschiedenis
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Docent cultuurgeschiedenis
Als je Docent cultuurgeschiedenis wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Docent cultuurgeschiedenis zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Docent cultuurgeschiedenis
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Docent cultuurgeschiedenis?
Competenties Docent cultuurgeschiedenis
Een Docent cultuurgeschiedenis heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: proactief, ondernemend, toekomst, ambitieus
Omschrijving
Deze personen komen zelf met oplossingen of nieuwe ideeën. Ze zien bepaalde kansen en proberen hierop in te spelen. Met het oplossen van problemen of het maken van taken reageren deze personen proactief. Ze staan vooraan om iets te ondernemen.
Sterke punten
Proactiviteit is een eigenschap die direct wordt gekoppeld aan initiatiefnemende personen. Ze zijn ook ambitieus. Ze willen dingen verbeteren, problemen oplossen, doelen stellen en die ook bereiken. Daarnaast komen ze vaak met creatieve ideeën en kijken daarbij optimistisch naar de toekomst.
Zwakke punten
Deze personen kunnen overijverig overkomen. Ze hebben altijd ideeën en oplossingen. Deze competentie wordt dan ook weleens gekoppeld aan de term bemoeial. Een idee opperen wanneer dit niet gewenst is, kan voor veel mensen frustrerend zijn. Daarnaast kunnen iniatiefnemers betweterig overkomen, omdat zij altijd vooraan staan. Anderen krijgen dan minder kans hun ideeën op tafel te leggen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Docent cultuurgeschiedenis
- Luistervaardigheid
- Stimuleren
- Gestructureerd werken
- Feedback geven
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Voorbereiden
- Prioriteiten stellen
- Proactiviteit
- Ondernemendheid
- Oplossingsgerichtheid
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Docent cultuurgeschiedenis nodig?
De docent cultuurgeschiedenis is een gever. Hij geeft zijn kennis en visie op het gebied van het vak cultuurgeschiedenis over op zijn leerlingen/studenten en geeft ze waar nodig individuele begeleiding en extra tips en/of adviezen. Ook is de docent cultuurgeschiedenis een waarnemer. Hij let op de studievoortgang en studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten (zowel in de klas als na aanleiding van het ingeleverde werk) en geeft aan wanneer hij denkt dat ze extra hard moeten gaan werken of individuele begeleiding nodig hebben.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Docent cultuurgeschiedenis
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Docent cultuurgeschiedenis?
Het arbeidsmarktperspectief voor de docent cultuurgeschiedenis is laag. Er is vrij weinig werkgelegenheid omdat het vak cultuurgeschiedenis alleen op exacte opleidingen wordt gegeven. Wel kan de docent cultuurgeschiedenis ook in specifieke vakken als kunstgeschiedenis of theatergeschiedenis les gaan geven.
Naast zijn werk als docent cultuurgeschiedenis kan de docent cultuurgeschiedenis ook andere werkzaamheden binnen het onderwijs op zich nemen (waaronder bijvoorbeeld een mentorrol).
Doorgroei mogelijkheden Docent cultuurgeschiedenis
Het beroep Docent cultuurgeschiedenis is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Docent cultuurgeschiedenis
Mogelijke specialisaties voor een Docent cultuurgeschiedenis
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
Doorgroei beroepen voor een Docent cultuurgeschiedenis
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Docent cultuurgeschiedenis?
De docent cultuurgeschiedenis werkt op een MBO of HBO opleiding op een school.
Met wie werkt een Docent cultuurgeschiedenis samen?
Het netwerk van de docent cultuurgeschiedenis bestaat uit zijn leerlingen/studenten, de directeur van de school, de ouders van leerlingen/studenten en zijn collega's.
- Leerlingen/studenten
- Directeur van de school
- Collega's
- Ouders van leerlingen/studenten
Verwante beroepen Docent cultuurgeschiedenis:
Opleiding: HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Docent cultuurgeschiedenis in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Leerlingen/studenten
- Directeur van de school
- Collega's
- Ouders van leerlingen/studenten
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €4366