Medewerker Ondersteuning Frontoffice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Medewerker Ondersteuning Frontoffice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Ondersteuning Frontoffice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Ondersteuning Frontoffice wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Ondersteuning Frontoffice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Medewerker Ondersteuning Frontoffice


Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?

De Medewerker Ondersteuning Frontoffice werkt in een openbare bibliotheek. Hij ondersteunt collega's van de leenservice, klantenservice en informatie & advies en is zowel achter de balie als tussen het publiek actief. Achter de balie houdt hij zich bezig met administratieve klussen, het aannemen van klachten en de doorverwijzing van bezoekers. Klanten ondersteunt hij bij het gebruik van kopieerapparaat, printer en computer. Zijn rol als gastheer komt verder naar voren bij publieksactiviteiten als lezingen en tentoonstellingen, waarbij hij de bezoekers ontvangt. Hij assisteert ook bij bijvoorbeeld een klassenbezoek.


Past het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice per stad

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Alkmaar

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Almelo

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Almere

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Alphen aan den Rijn

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amersfoort

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amstelveen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amsterdam

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Apeldoorn

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Arnhem

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Assen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Bergen op Zoom

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Breda

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Capelle aan den IJssel

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Delft

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Bosch

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Haag

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Helder

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Deventer

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Doetinchem

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Dordrecht

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Ede

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Eindhoven

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Emmen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Enschede

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Gouda

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Groningen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Haarlem

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Haarlemmermeer

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Heerlen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Helmond

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hengelo

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hilversum

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hoogeveen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hoorn

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Katwijk

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Leeuwarden

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Leiden

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Lelystad

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Maastricht

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Middelburg

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Nieuwegein

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Nijmegen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Oss

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Purmerend

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Roermond

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Roosendaal

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Rotterdam

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Schiedam

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Spijkenisse

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Terneuzen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Tilburg

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Utrecht

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Veenendaal

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Venlo

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Vlaardingen

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Westland

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zaanstad

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zeist

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zoetermeer

Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?

Een Medewerker Ondersteuning Frontoffice verdient tussen de €1900 en €2100 bruto per maand.

Naast het bruto maandloon zijn er de vakantietoeslag (8% van ieder maandsalaris), eindejaarsuitkering (1,5% van het bruto jaarsalaris) en onregelmatigheidstoeslagen. Ook kent de bibliotheek gunstige voorwaarden rond (bij)scholing van personeel.


Meer weten over het salaris Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Salaris aankomend Medewerker Ondersteuning Frontoffice Salaris junior Medewerker Ondersteuning Frontoffice Wat is het salaris van een medior Medewerker Ondersteuning Frontoffice? Welk salaris krijgt een senior Medewerker Ondersteuning Frontoffice?


Hoe word je een Medewerker Ondersteuning Frontoffice? 

Een afgeronde VMBO-t opleiding geeft toegang tot de functie van Medewerker Ondersteuning Frontoffice. Ook de MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken is geschikt; deze biedt bovendien doorgroeimogelijkheden. Bibliotheken geven werknemers ook de mogelijkheid een eenjarige deeltijdopleiding tot Bibliotheekmedewerker te doen.

Opleidingen Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Online Opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd excl. Suite4Zorg training
De online opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd is geschikt voor iedereen die wil werken als Backoffice Medewerker in het Sociaal Domein. Daarnaast kun je de opleiding volgen als je al werkzaam …
Online Opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd excl. Suite4Zorg training
Online Opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd incl. Suite4Zorg training
De online opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd is geschikt voor iedereen die wil werken als Backoffice Medewerker in het Sociaal Domein. Daarnaast kun je de opleiding volgen als je al werkzaam …
Online Opleiding Backoffice Medewerker Wmo/Jeugd incl. Suite4Zorg training



Omscholen tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Als je Medewerker Ondersteuning Frontoffice wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Medewerker Ondersteuning Frontoffice zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Een Medewerker Ondersteuning Frontoffice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Flexibiliteit
Flexibiliteit

Steekwoorden competentie Flexibiliteit:

aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering

Omschrijving

Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.

Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.

Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.

Inzicht in omgeving
Inzicht in omgeving

Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht

Omschrijving

Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.

Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen. 

Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.  

Klantgerichtheid
Klantgerichtheid

Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend

Omschrijving

Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.

Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.

Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Samenwerken
Samenwerken

Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit

Omschrijving

Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.

Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.

Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.

Vaardigheden Medewerker Ondersteuning Frontoffice

  • Inlevingsvermogen
  • Aanpassingsvermogen
  • Lichtvoetigheid
  • Luisteren
  • Analyseren
  • Verbanden leggen
  • Vriendelijkheid
  • Respectvol
  • Dienstverlenendheid
  • Gestructureerd werken
  • Accuratesse
  • Zorgvuldigheid
  • Sensitiviteit
  • Harmonie creëren
  • Gezamenlijk resultaat bereiken
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Ondersteuning Frontoffice nodig? 

De Medewerker Ondersteuning Frontoffice helpt diverse collega's hun taken, beleid of ideeën te realiseren. Hij heeft een dienstverlenende instelling en haalt voldoening uit het ondersteunen van anderen. Hij is vriendelijk en toegankelijk (Gever). Hij heeft met veel mensen te maken en moet dus goed samen kunnen werken en zich kunnen schikken naar de mening van een ander. Hij is betrouwbaar en neemt zijn taken serieus (Loyalist).


Eigenschappen Medewerker Ondersteuning Frontoffice

  • Empathie
  • Behulpzaamheid
  • Vriendelijkheid
  • Trouw
  • Integriteit
  • Punctueel



Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?

De Medewerker Ondersteuning Frontoffice kan eventueel overstappen naar de gelijkwaardige functie van medewerker klantenservice & leenservice. Extra scholing, bijvoorbeeld de MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken, maakt de functie van medewerker informatie & advies mogelijk.

De actuele kans op werk voor een Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Medewerker Ondersteuning Frontoffice

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers.


Waar werkt een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?

De Medewerker Ondersteuning Frontoffice werkt in een openbare bibliotheek of gemeentebibliotheek. Dit zijn instellingen in de non-profit sector.


Met wie werkt een Medewerker Ondersteuning Frontoffice samen? 

De Medewerker Ondersteuning Frontoffice heeft direct te maken met alle diensten en collega's die onder frontoffice vallen. Dit betekent met klantenservice, leenservice en informatie & advies. Het hoofd frontoffice is zijn directe baas. Tot slot is klantcontact een belangrijk onderdeel van zijn functie.


  • Opruimhulp
  • Medewerker Klantenservice & Leenservice
  • Hoofd Frontoffice
  • Bezoekers
Medewerker Ondersteuning Frontoffice

Verwante beroepen Medewerker Ondersteuning Frontoffice:

Medewerker Klantenservice & Leenservice
Salaris: €1900 tot €2350
Opleiding:
Baankans: Goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Opruimhulp
  • Medewerker Klantenservice & Leenservice
  • Hoofd Frontoffice
  • Bezoekers

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €1900 tot €2100

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar