Medewerker Ondersteuning Frontoffice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Medewerker Ondersteuning Frontoffice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Ondersteuning Frontoffice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Ondersteuning Frontoffice wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Ondersteuning Frontoffice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Wat doet een Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Salaris Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Doorgroeien als Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Opleidingen Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Omscholen tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Hoe word je Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Competenties Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Persoonstypen Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Vacatures laden...
Wat is een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
De Medewerker Ondersteuning Frontoffice werkt in een openbare bibliotheek. Hij ondersteunt collega's van de leenservice, klantenservice en informatie & advies en is zowel achter de balie als tussen het publiek actief. Achter de balie houdt hij zich bezig met administratieve klussen, het aannemen van klachten en de doorverwijzing van bezoekers. Klanten ondersteunt hij bij het gebruik van kopieerapparaat, printer en computer. Zijn rol als gastheer komt verder naar voren bij publieksactiviteiten als lezingen en tentoonstellingen, waarbij hij de bezoekers ontvangt. Hij assisteert ook bij bijvoorbeeld een klassenbezoek.
Past het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice per niveau
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice per stad
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Alkmaar
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Almelo
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Almere
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Alphen aan den Rijn
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amersfoort
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amstelveen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Amsterdam
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Apeldoorn
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Arnhem
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Assen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Bergen op Zoom
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Breda
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Capelle aan den IJssel
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Delft
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Bosch
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Haag
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Den Helder
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Deventer
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Doetinchem
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Dordrecht
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Ede
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Eindhoven
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Emmen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Enschede
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Gouda
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Groningen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Haarlem
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Haarlemmermeer
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Heerlen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Helmond
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hengelo
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hilversum
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hoogeveen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Hoorn
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Katwijk
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Leeuwarden
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Leiden
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Lelystad
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Maastricht
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Middelburg
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Nieuwegein
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Nijmegen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Oss
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Purmerend
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Roermond
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Roosendaal
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Rotterdam
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Schiedam
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Spijkenisse
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Terneuzen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Tilburg
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Utrecht
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Veenendaal
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Venlo
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Vlaardingen
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Westland
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zaanstad
Vacatures Medewerker Ondersteuning Frontoffice Zeist
Salarisschaal Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Wat verdient een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
Een Medewerker Ondersteuning Frontoffice verdient tussen de €1900 en €2100 bruto per maand.
Naast het bruto maandloon zijn er de vakantietoeslag (8% van ieder maandsalaris), eindejaarsuitkering (1,5% van het bruto jaarsalaris) en onregelmatigheidstoeslagen. Ook kent de bibliotheek gunstige voorwaarden rond (bij)scholing van personeel.
Meer weten over het salaris Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Hoe word je een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
Een afgeronde VMBO-t opleiding geeft toegang tot de functie van Medewerker Ondersteuning Frontoffice. Ook de MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken is geschikt; deze biedt bovendien doorgroeimogelijkheden. Bibliotheken geven werknemers ook de mogelijkheid een eenjarige deeltijdopleiding tot Bibliotheekmedewerker te doen.
Opleidingen Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Omscholen tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Als je Medewerker Ondersteuning Frontoffice wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Medewerker Ondersteuning Frontoffice zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
Competenties Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Een Medewerker Ondersteuning Frontoffice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden competentie Flexibiliteit:
aanpassingsvermogen, assertiviteit, inlevingsvermogen, luisteren, omgaan met verandering
Omschrijving
Deze mensen passen zich aan aan veranderende omstandigheden. Een verandering in de werkzaamheden wordt vlot geaccepteerd door deze personen. Zij kunnen hun eigen denkpatronen loslaten en zich inleven in de gedachten van anderen. Tijdens discussies zijn flexibele personen vaak objectief en proberen ze de standpunten helder te krijgen.
Sterke punten
Deze mensen kunnen zich goed inleven in personen en zich aanpassen aan situaties. Verder zijn deze mensen assertief, zij hebben zelf een bepaald doel, maar kijken ook naar de doelen van anderen. Luisteren en analyseren zijn ook eigenschappen die passen bij de competentie flexibiliteit. Flexibele personen proberen te luisteren naar de meningen van anderen en kunnen deze vervolgens analyseren.
Zwakke punten
Iemand die te flexibel zijn, wordt ook weleens besluiteloos genoemd. Zij vinden alles goed en gaan overal mee akkoord. Er wordt dan snel vanuit gegaan dat deze persoon geen mening heeft en hij kan hierdoor buitengesloten worden.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit
Omschrijving
Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.
Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.
Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.
Vaardigheden Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Inlevingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Lichtvoetigheid
- Luisteren
- Analyseren
- Verbanden leggen
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Sensitiviteit
- Harmonie creëren
- Gezamenlijk resultaat bereiken
Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Ondersteuning Frontoffice nodig?
De Medewerker Ondersteuning Frontoffice helpt diverse collega's hun taken, beleid of ideeën te realiseren. Hij heeft een dienstverlenende instelling en haalt voldoening uit het ondersteunen van anderen. Hij is vriendelijk en toegankelijk (Gever). Hij heeft met veel mensen te maken en moet dus goed samen kunnen werken en zich kunnen schikken naar de mening van een ander. Hij is betrouwbaar en neemt zijn taken serieus (Loyalist).
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Loyalist? De loyalist is een zeer trouw persoon. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De loyalist is door diens twijfel in anderen zelf erg punctueel, concreet en probleemgericht. Daarnaast heeft de loyalist een goede intuïtie en is hij trouw. Vaak ondersteunt hij het gezag op alle mogelijke manieren. Verder is hij door zijn twijfel en behoefte aan controle goed in het opsporen van fouten en het opzetten en controleren van processen.
Zwakke eigenschappen
De loyalist is erg slecht in het vertrouwen van anderen, en daardoor vaak erg onrustig en teruggetrokken. Door de angst is het moeilijk voor de loyalist om de gevoelens van anderen en die van zichzelf te onderscheiden, waardoor de twijfel in anderen ook erg subjectief is. Ook kan hij zich door zijn twijfel gaan verzetten tegen het gezag.
Omgang
Een loyalist is over het algemeen prettig in de omgang. Hij laat het nooit zien als er iets mis is, maakt grapjes en komt zijn afspraken altijd na. Wel kan de loyalist onrustig zijn in de omgang. Dit kan leiden tot misverstanden. De verhouding tot de autoriteit kan verder tot stroeve relaties met collega’s leiden.
Eigenschappen Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Trouw
- Integriteit
- Punctueel
Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
De Medewerker Ondersteuning Frontoffice kan eventueel overstappen naar de gelijkwaardige functie van medewerker klantenservice & leenservice. Extra scholing, bijvoorbeeld de MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken, maakt de functie van medewerker informatie & advies mogelijk.
De actuele kans op werk voor een Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers.
Verwante beroepen Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Mogelijke specialisaties voor een Medewerker Ondersteuning Frontoffice
Waar werkt een Medewerker Ondersteuning Frontoffice?
De Medewerker Ondersteuning Frontoffice werkt in een openbare bibliotheek of gemeentebibliotheek. Dit zijn instellingen in de non-profit sector.
Met wie werkt een Medewerker Ondersteuning Frontoffice samen?
De Medewerker Ondersteuning Frontoffice heeft direct te maken met alle diensten en collega's die onder frontoffice vallen. Dit betekent met klantenservice, leenservice en informatie & advies. Het hoofd frontoffice is zijn directe baas. Tot slot is klantcontact een belangrijk onderdeel van zijn functie.
- Opruimhulp
- Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Hoofd Frontoffice
- Bezoekers
Verwante beroepen Medewerker Ondersteuning Frontoffice:
Opleiding:
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Medewerker Ondersteuning Frontoffice in één oogopslag
Beroepsgroep:
Netwerk:
- Opruimhulp
- Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Hoofd Frontoffice
- Bezoekers
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1900 tot €2100