Service Level Specialist: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Service Level Specialist: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Service Level Specialist? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Service Level Specialist wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Service Level Specialist, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Service Level Specialist


Vacatures Service Level Specialist

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Service Level Specialist?

De Service Level Agreement, SLA, is een overeenkomst tussen de aanbieder en gebruiker van een dienst of product in IT. Hierin is vastgelegd welke diensten verleend zullen worden hoe deze vorm krijgen. Het is de taak van de Service Level Specialist om ervoor te zorgen dat de vorderingen in dienstverlening getoetst worden, om zo een bepaalde servicestandaard hoog te houden. De Service Level Specialist overziet zowel het technisch onderhoud als de gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit van het IT product om zo te garanderen dat er te allen tijde aan de SLA (en alle andere regulaties)  wordt voldaan.

De Service Level Specialist houdt de klant natuurlijk op de hoogte van zijn inspanningen om de afspraken uit de SLA na te komen. Dit overleg op zich is alweer een afspraak uit de SLA.  Omdat de SLA dikwijls verandert is het nodig om steeds alert te blijven en veranderingen door te voeren die alle IT services betreffen. De Service Level Specialist is dan ook constant bezig om de verschillende IT services te integreren en zo een duidelijk plaatje te creëren. Dit werk en de SLA zelf, zijn essentieel om voor goede service in IT te kunnen voorzien.

Een Service Level Specialist houdt zich dus niet alleen met onderhoud en regulering bezig,maar heeft ook contact met opdrachtgevers en leveranciers.


Past het beroep Service Level Specialist bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Salarisschaal Service Level Specialist

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Service Level Specialist?

Het gemiddelde salaris van een Service Level Specialist in Nederland ligt tussen de € 3.000 en € 4.600 per maand, afhankelijk van ervaring en kennis. Een Senior Service Level Specialist kan tot € 5.000 verdienen.

Dit salaris geldt bij een 40-urige werkweek. Bekijk ook Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Service Level Specialist, of het salaris per ervaringsniveau.


Meer weten over het salaris Service Level Specialist

Salaris Service Level Specialist per ervaringsniveau Salaris per uur, per maand, per jaar


Hoe word je een Service Level Specialist? 

Een Service Level Specialist heeft een academische achtergrond, vaak een Master, in de richting van Organisatie, IT, of Bedrijfsrecht. Goede beheersing van de Engelse taal is vaak gewenst.

Opleidingen Service Level Specialist

ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve - Inclusief Examen [ITIL4P-CAI]
OVERVIEW This 3-day ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve training course compiles for the candidates the understanding of the key concepts, principles, value and challenges of ITIL 4’s five …
ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve - Inclusief Examen [ITIL4P-CAI]
ITIL4CAI ITIL 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve + Examen Klassikaal
Volg de ITIL 4 Specialist Create, Deliver, Support, deze driedaagse ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improvement-training behandeld de belangrijkste concepten, principes, waarde en uitdagingen van de vijf managementpraktijken van …
ITIL4CAI ITIL 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve + Examen Klassikaal
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) E-Learning with Exam [E-ITIL4-DSV-GEL]
OVERVIEW As vital as IT is, it doesn’t exist in a vacuum. Successful IT managers must be able to assess interactions with users, suppliers, partners, and customers in order to …
ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) E-Learning with Exam [E-ITIL4-DSV-GEL]
Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)
The Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) v1.0 course helps you prepare for the Cisco® CCNP® Collaboration and CCIE® Collaboration certifications, and advanced-level roles focused on implementation and operation …
Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR)
Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies | CLCOR | Exam 350-801
Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) | Exam 350-801 The Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR) v1.0 course helps you prepare for the Cisco® CCNP® Collaboration and CCIE® …
Implementing and Operating Cisco Collaboration Core Technologies | CLCOR | Exam 350-801



Interesse en Motivatie Service Level Specialist

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Service Level Specialist?


Competenties Service Level Specialist

Een Service Level Specialist heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Anticiperen
Anticiperen
Conceptueel denken
Conceptueel denken
Integriteit
Integriteit
Kritisch
Kritisch
Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Vaardigheden Service Level Specialist

  • Analytisch vermogen
  • Initiatief ontplooien
  • Inzicht in omgeving
  • Verbanden leggen
  • Creatief denken
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Betrouwbaarheid
  • Consequent handelen
  • Loyaliteit
  • Analyseren
  • Evalueren
  • Redeneren
  • Voorbereiden
  • Gestructureerd werken
  • Prioriteiten stellen
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Service Level Specialist nodig? 

De Service Level Specialist moet met veel verschillende mensen om kunnen gaan en vanuit de SLA blijven overleggen over onderhoud en strategie. Hierin moet de hij zowel de kant van de klant en leveranciers kunnen inzien, als die van het eigen bedrijf, en moet hij tussen deze standpunten een middenweg kunnen vinden (Bemiddelaar). Verder is het belangrijk voor het wetmatige gedeelte, de SLA zelf, dat de Service Level Specialist goed weet wat de SLA precies inhoudt en hoe dat vertaald moet worden naar daadwerkelijke IT services. Hiervoor moet men oog voor detail hebben (Waarnemer).


Eigenschappen Service Level Specialist

  • Empathie
  • Diplomatiek
  • Zorgzaamheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Service Level Specialist?

De Service Level Specialist werkt exclusief voor grote, vaak internationale bedrijven. Dat, en het feit dat men een behoorlijke academische achtergrond nodig heeft, betekent dat er in Nederland maar een zeer gelimiteerd aantal banen als Service Level Specialist beschikbaar is. In het buitenland, waar de positie wat gebruikelijker is, zal dit anders kunnen liggen.

Afhankelijk van je achtergrond kan je als Service Level Specialist eventueel doorgroeien in de juridische sector of in management.

De actuele kans op werk voor een Service Level Specialist

Het beroep Service Level Specialist is onderdeel van de beroepsfamilie Managers ict (algemeen). De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers ict (algemeen) is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Service Level Specialist

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Waar werkt een Service Level Specialist?

De Service Level Specialist werkt op contractbasis bij grote IT bedrijven. Vaak is de Service Level Specialist dus een freelancer, maar hij kan ook door een juridisch bureau in dienst worden genomen om zo steeds gedetacheerd te worden naar verschillende bedrijven.


Met wie werkt een Service Level Specialist samen? 

De SLA brengt alle verschillende kanten van een product of dienst samen, waardoor de Service Level Specialist zelf vaak in het midden van een groot web zit. Zo moet de Service Level Specialist onderhandelen met IT'ers over mogelijke veranderingen, klanten en leveranciers op de hoogte houden van de SLA en alle verdere mogelijke communicatie aangaan die nodig is om de SLA hoog te houden.


  • IT'er
  • Klant
  • Leverancier
Service Level Specialist

Alles over het beroep Service Level Specialist in één oogopslag

Sector:

Persoonstype:

Netwerk:

  • IT'er
  • Klant
  • Leverancier

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €3000 tot €5000

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar