Advertising Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Advertising Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Advertising Manager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Advertising Manager wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Advertising Manager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Advertising Manager
Vacatures Advertising Manager
Vacatures laden...
Wat is een Advertising Manager?
De Advertising Manager is verantwoordelijk voor het regelen van reclamemogelijkheden voor zijn bedrijf. De Advertising Manager koopt reclameruimte op in bepaalde media en bepaalt hoe deze ruimte ingevuld moet worden. Het kan ook zijn dat het bedrijf zelf reclameruimte verkoopt, waar de Advertising Manager dan ook verantwoordelijk voor is.
De Advertising Manager houdt zich niet alleen bezig met het binnenhalen van reclamedeals en het onderhouden van contacten, maar moet ook zorgen dat de reclame er creatief en overtuigend uitziet en zo nieuwe klandizie aantrekt. De reclame moet weergeven waar het bedrijf voor staat, aantrekkelijk zijn, en ook nog op de goede plaatsen te zien zijn. De reclame moet vanzelf meer reclame gaan genereren. Hiervoor is contact nodig met een reclamebureau of de creatieve afdeling binnen het bedrijf.
Waar de Advertising Manager zich voornamelijk mee bezighoudt wisselt. Sommige bedrijven verkopen enkel reclame, anderen hebben het heel hard zelf nodig. De Advertising Manager heeft zo een heel afwisselende baan, waarbij hij steeds zijn contacten gebruikt om dingen gedaan te krijgen en het profiel van de organisatie vorm te geven en te verbeteren.
Past het beroep Advertising Manager bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Advertising Manager per niveau
Vacatures Advertising Manager per stad
Vacatures Advertising Manager Alkmaar
Vacatures Advertising Manager Almelo
Vacatures Advertising Manager Almere
Vacatures Advertising Manager Alphen aan den Rijn
Vacatures Advertising Manager Amersfoort
Vacatures Advertising Manager Amstelveen
Vacatures Advertising Manager Amsterdam
Vacatures Advertising Manager Apeldoorn
Vacatures Advertising Manager Arnhem
Vacatures Advertising Manager Assen
Vacatures Advertising Manager Bergen op Zoom
Vacatures Advertising Manager Breda
Vacatures Advertising Manager Capelle aan den IJssel
Vacatures Advertising Manager Delft
Vacatures Advertising Manager Den Bosch
Vacatures Advertising Manager Den Haag
Vacatures Advertising Manager Den Helder
Vacatures Advertising Manager Deventer
Vacatures Advertising Manager Doetinchem
Vacatures Advertising Manager Dordrecht
Vacatures Advertising Manager Ede
Vacatures Advertising Manager Eindhoven
Vacatures Advertising Manager Emmen
Vacatures Advertising Manager Enschede
Vacatures Advertising Manager Gouda
Vacatures Advertising Manager Groningen
Vacatures Advertising Manager Haarlem
Vacatures Advertising Manager Haarlemmermeer
Vacatures Advertising Manager Heerlen
Vacatures Advertising Manager Helmond
Vacatures Advertising Manager Hengelo
Vacatures Advertising Manager Hilversum
Vacatures Advertising Manager Hoogeveen
Vacatures Advertising Manager Hoorn
Vacatures Advertising Manager Katwijk
Vacatures Advertising Manager Leeuwarden
Vacatures Advertising Manager Leiden
Vacatures Advertising Manager Lelystad
Vacatures Advertising Manager Maastricht
Vacatures Advertising Manager Middelburg
Vacatures Advertising Manager Nieuwegein
Vacatures Advertising Manager Nijmegen
Vacatures Advertising Manager Oss
Vacatures Advertising Manager Purmerend
Vacatures Advertising Manager Roermond
Vacatures Advertising Manager Roosendaal
Vacatures Advertising Manager Rotterdam
Vacatures Advertising Manager Schiedam
Vacatures Advertising Manager Spijkenisse
Vacatures Advertising Manager Terneuzen
Vacatures Advertising Manager Tilburg
Vacatures Advertising Manager Utrecht
Vacatures Advertising Manager Veenendaal
Vacatures Advertising Manager Venlo
Vacatures Advertising Manager Vlaardingen
Vacatures Advertising Manager Westland
Vacatures Advertising Manager Zaanstad
Vacatures Advertising Manager Zeist
Salarisschaal Advertising Manager
Wat verdient een Advertising Manager?
Het salaris van een Advertising Manager zal ongeveer tussen de €2500 en €3900 per maand bedragen, al kan het bij grote internationale bedrijven hoger liggen. Vaak komt er bij dit soort functies een bonusregeling kijken, en verder ook aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden die per bedrijf of organisatie verschillen.
Meer weten over het salaris Advertising Manager
Hoe word je een Advertising Manager?
Er bestaat geen specifieke opleiding voor Advertising Manager. Over het algemeen wordt van hem minimaal HBO werk- en denkniveau verwacht. Het kan dan nuttig zijn om een HBO of WO opleiding te volgen in de richting van Reclame of Marketing, van waaruit men een netwerk kan gaan cultiveren in de marketing- of reclameindustrie.
Opleidingen Advertising Manager
Omscholen tot Advertising Manager
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Advertising Manager. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Advertising Manager
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Advertising Manager
Als je Advertising Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Advertising Manager zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Advertising Manager
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Advertising Manager?
Competenties Advertising Manager
Een Advertising Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: spontaan, relaties, nieuwe contacten, sociabiliteit
Omschrijving
Deze mensen bouwen relaties en netwerken op met verschillende mensen. En deze netwerken en relaties gebruiken ze om in de toekomst zaken voor elkaar te krijgen. Deze netwerkers zijn vaak in het gezelschap van anderen en leggen vaak gemakkelijk contact met mensen. Ook vinden deze mensen het leuk om nieuwe dingen uit te proberen om op die manier nieuwe contacten te leggen. Ze brengen mensen binnen in hun netwerk met elkaar in contact zodat zij hier hun voordeel mee kunnen doen.
Sterke punten
Deze mensen nemen vaak initiatief op verschillende gebieden. Op een proactieve manier proberen ze nieuwe relaties te leggen. Deze mensen kunnen vaak goed luisteren en zich inleven in andere personen. Deze netwerkers zijn hulpvaardig, spontaan en erg sociaal.
Zwakke punten
Mensen die te graag willen netwerken kunnen ‘gemaakt’ overkomen en opdringerig overkomen. Het lijkt ze niet meer te gaan om de persoon maar puur om hun netwerk uit te breiden. Daarnaast kunnen ze zich ook teveel inleven in anderen. Het lijkt dan of ze zich overal mee willen bemoeien.
Steekwoorden: ambitieus, doorzettingsvermogen, durf, kansrijk
Omschrijving
Deze mensen hebben kennis op veel verschillende gebieden. Zij zien nieuwe kansen en bedreigingen van de markt en durven nieuwe producten op de markt te lanceren. Zij nemen hierbij risico’s en proberen zakelijke voordelen te behalen. Zij spelen in op ‘gaten’ in de markt. Hierbij proberen zij zowel hun eigen belangen als de belangen van eventuele gebruikers goed in de gaten te houden. Deze ondernemers doen onderzoek naar haalbaarheid, klantvriendelijkheid en proberen hierop te anticiperen.
Sterke punten
Mensen die over deze competentie beschikken zien overal mogelijkheden. Zij creëren kansen en nemen gedurfde besluiten. Deze mensen kunnen hun producten goed verkopen en weten zakelijke contracten binnen te halen. Daarnaast zijn deze mensen echte doorzetters, zij willen graag hun eigen gestelde doelen behalen. Goed kunnen netwerken valt ook onder de competentie ondernemerschap. Deze mensen zijn goed in het contact leggen en houden met mensen.
Zwakke punten
Een valkuil kan zijn dat deze ondernemer teveel risico’s neemt. Daarnaast kan de ondernemer zich ook opdringen aan de kopers. Het ondernemerschap brengt ook een risico met zich mee, deze mensen zetten zich voor 150% in voor de onderneming, hierdoor is de kans groter dat ze overspannen raken van het harde werken.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis
Omschrijving
Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling.
Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.
Vaardigheden Advertising Manager
- Durf
- Luistervaardigheid
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Kansen zien
- Contacten leggen
- Ambitie
- Doorzettingsvermogen
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Voorstellingsvermogen
- Toekomstgerichtheid
- Probleemoplossend
Wat voor persoonlijkheid heeft een Advertising Manager nodig?
De Advertising Manager is veel bezig met het onderhouden van contacten, en met het praten met verschillende. Het is dan belangrijk dat de Advertising Manager het leuk vindt om steeds ergens anders mee bezig te zijn. Ook is het nuttig dat hij goed is in het communiceren met en aantrekken van mensen door interessante verhalen te vertellen en anderen enthousiast te maken (Levensgenieter). Daarnaast is het natuurlijk van belang dat de advertising manager steeds zijn doel voor ogen blijft houden en altijd de reclame-doeleinden van het bedrijf najaagt (Succesvolle Werker).
Wat voor persoonlijkheidstype is de levensgenieter? De levensgenieter heeft een opvallende persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De levensgenieter is erg optimistisch, en kan dit optimisme goed op anderen overbrengen door overtuigend, en vooral ook veel, te praten. Hij zit vol nieuwe ideeën en potentiële toekomstvisies. Ook is hij actief en innovatief. Hij kan anderen goed motiveren en overtuigen van zijn eigen ideeën en snel schakelen tussen onderwerpen en projecten.
Zwakke eigenschappen
Een levensgenieter kan niet tegen routine. Hij is niet goed in dingen afmaken en hij rent weg van emoties en plichten. Grenzen moet je een levensgenieter dan ook vooral niet op willen leggen.
Omgang
Een levensgenieter is uiterst goed gezelschap. Hij is grappig en intrigerend en kan veel fascinerende verhalen vertellen. Het moet alleen niet te serieus worden, want dan rent de levensgenieter weg.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Advertising Manager
- Optimisme
- Energiek
- Vindingrijkheid
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Advertising Manager?
Er is niet veel vraag naar Advertising Managers, omdat een Advertising Manager vaak ook zijn eigen werk regelt. Bijna alles verloopt dan via het netwerk dat hij heeft opgebouwd. Een succesvolle Advertising Manager kan bij een groot, internationaal bedrijf terechtkomen en daar de leiding krijgen over de gehele marketingafdeling. De grootste kansen liggen hierdoor dan ook in het buitenland.
De actuele kans op werk voor een Advertising Manager
Het beroep Advertising Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Advertising Manager
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Advertising Manager
Het beroep Advertising Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing.
Verwante beroepen Advertising Manager
Mogelijke specialisaties voor een Advertising Manager
Waar werkt een Advertising Manager?
Advertising Managers kunnen terecht bij elk bedrijf dat op een of andere manier afhankelijk is van reclame en de klandizie die deze publiciteit oplevert. Dit kan bijvoorbeeld bij een marketingbureau zijn of bij een groot bedrijf op de marketingafdeling. De Advertising Manager draagt bij aan het vergroten van de naamsbekendheid en zo ook de winst van een bedrijf. Hij is dus werkzaam in de profit sector.
Met wie werkt een Advertising Manager samen?
De Advertising Manager heeft een breed netwerk van mensen die in het bedrijfsleven zitten, vaak in meerdere branches en functies. Belangrijk is het contact met de reclamemensen op het reclamebureau, omdat deze alle reclames aanbrengen en dus op dezelfde lijn moeten zitten met het bedrijf. Ook heeft de advertising manager contact met de Marketing of Advertising Managers bij andere bedrijven zodat zij contacten en diensten uit kunnen wisselen.
Met welke mensen de Advertising Manager precies te maken heeft is afhankelijk van de functie, maar het is voor dit beroep altijd handig om een groot netwerk te onderhouden.
- Marketing Manager
- Advertising Manager
Verwante beroepen Advertising Manager:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Advertising Manager in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Marketing Manager
- Advertising Manager
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2500 tot €3900