docent organisatiekunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
docent organisatiekunde: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als docent organisatiekunde? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je docent organisatiekunde wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als docent organisatiekunde, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als docent organisatiekunde
- Wat doet een docent organisatiekunde
- Salaris docent organisatiekunde
- Vacatures docent organisatiekunde
- Doorgroeien als docent organisatiekunde
- Opleidingen docent organisatiekunde
- Omscholen tot docent organisatiekunde
- Hoe word je docent organisatiekunde
- Competenties docent organisatiekunde
- Persoonstypen docent organisatiekunde
Vacatures docent organisatiekunde
Vacatures laden...
Wat is een docent organisatiekunde?
De docent organisatiekunde geeft les in het vak organisatiekunde.
De docent organisatiekunde geeft les op een MBO of HBO opleiding in de richting accountancy, bedrijfseconomie, fiscale economie of een andere soortgelijke economische opleiding. De voornaamste taak van de docent organisatiekunde is zijn kennis en visie op het gebied van het vak organisatiekunde overbrengen op zijn leerlingen/studenten. Hij leert zijn leerlingen/studenten onder andere hoe ze de omgeving van een organisatie in kaart kunnen brengen, hoe ze een model van strategievorming kunnen omschrijven en hanteren, hoe ze een organogram kunnen tekenen, de cultuur van een organisatie kunnen typeren en hoe ze verschillende vormen van besluitvorming kunnen omschrijven.
De docent organisatiekunde ontwikkelt zijn eigen lesmateriaal of maakt gebruik van bestaand lesmateriaal en geeft zijn leerlingen/studenten opdrachten, tentamens, huiswerk en andere opdrachten die hij vervolgens nakijkt, met de leerlingen/studenten bespreekt en waar nodig becijfert. Naar aanleiding van al dit gemaakte werk kan de docent organisatiekunde de studievoortgang en studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten nauwgezet bijhouden en waar nodig met ze om de tafel gaan om te kijken wat er niet goed gaat, wat er beter kan en hoe hij ze daar het beste bij kan helpen.
De docent organisatiekunde heeft verstand van het vak organisatiekunde en weet zijn kennis en visie op een interessante en educatieve manier op zijn leerlingen/studenten over te brengen. Daarnaast durft hij ook streng op te treden wanneer leerlingen/studenten zich vervelend gedragen of geen goede inzet tonen om ten alle tijde de leerlingen/studenten zo optimaal mogelijk te begeleiden en de orde in de klas te bewaren. Ook kan de docent organisatiekunde projecten begeleiden.
Naast zijn werkzaamheden in de klas is de docent organisatiekunde ook aanwezig tijdens vergaderingen met collega's om de leerlingen/studenten te bespreken en te kijken naar verbeterpunten binnen de school en opleiding.
Past het beroep docent organisatiekunde bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures docent organisatiekunde per niveau
Vacatures docent organisatiekunde per stad
Vacatures docent organisatiekunde Alkmaar
Vacatures docent organisatiekunde Almelo
Vacatures docent organisatiekunde Almere
Vacatures docent organisatiekunde Alphen aan den Rijn
Vacatures docent organisatiekunde Amersfoort
Vacatures docent organisatiekunde Amstelveen
Vacatures docent organisatiekunde Amsterdam
Vacatures docent organisatiekunde Apeldoorn
Vacatures docent organisatiekunde Arnhem
Vacatures docent organisatiekunde Assen
Vacatures docent organisatiekunde Bergen op Zoom
Vacatures docent organisatiekunde Breda
Vacatures docent organisatiekunde Capelle aan den IJssel
Vacatures docent organisatiekunde Delft
Vacatures docent organisatiekunde Den Bosch
Vacatures docent organisatiekunde Den Haag
Vacatures docent organisatiekunde Den Helder
Vacatures docent organisatiekunde Deventer
Vacatures docent organisatiekunde Doetinchem
Vacatures docent organisatiekunde Dordrecht
Vacatures docent organisatiekunde Ede
Vacatures docent organisatiekunde Eindhoven
Vacatures docent organisatiekunde Emmen
Vacatures docent organisatiekunde Enschede
Vacatures docent organisatiekunde Gouda
Vacatures docent organisatiekunde Groningen
Vacatures docent organisatiekunde Haarlem
Vacatures docent organisatiekunde Haarlemmermeer
Vacatures docent organisatiekunde Heerlen
Vacatures docent organisatiekunde Helmond
Vacatures docent organisatiekunde Hengelo
Vacatures docent organisatiekunde Hilversum
Vacatures docent organisatiekunde Hoogeveen
Vacatures docent organisatiekunde Hoorn
Vacatures docent organisatiekunde Katwijk
Vacatures docent organisatiekunde Leeuwarden
Vacatures docent organisatiekunde Leiden
Vacatures docent organisatiekunde Lelystad
Vacatures docent organisatiekunde Maastricht
Vacatures docent organisatiekunde Middelburg
Vacatures docent organisatiekunde Nieuwegein
Vacatures docent organisatiekunde Nijmegen
Vacatures docent organisatiekunde Oss
Vacatures docent organisatiekunde Purmerend
Vacatures docent organisatiekunde Roermond
Vacatures docent organisatiekunde Roosendaal
Vacatures docent organisatiekunde Rotterdam
Vacatures docent organisatiekunde Schiedam
Vacatures docent organisatiekunde Spijkenisse
Vacatures docent organisatiekunde Terneuzen
Vacatures docent organisatiekunde Tilburg
Vacatures docent organisatiekunde Utrecht
Vacatures docent organisatiekunde Veenendaal
Vacatures docent organisatiekunde Venlo
Vacatures docent organisatiekunde Vlaardingen
Vacatures docent organisatiekunde Westland
Vacatures docent organisatiekunde Zaanstad
Vacatures docent organisatiekunde Zeist
Salarisschaal docent organisatiekunde
Wat verdient een docent organisatiekunde?
Het gemiddeld salaris van voor de klas staande tweede graads docenten in het voortgezet en volwassendeonderwijs ligt tussen de €2865,- en €4366,- bruto per maand.
Meer weten over het salaris docent organisatiekunde
Hoe word je een docent organisatiekunde?
De docent organisatiekunde heeft een WO opleiding ''Economics'', ''Finance'', ''Financial Management'', ''Fiscale Economie'', ''Leraar 1e graad Economie en Bedrijfswetenschappen'' of een andere soortgelijke WO opleiding gevolgd of heeft de opleiding ''Leraar Bedrijfseconomie'' gevolgd (HBO, vierjarig).
Opleidingen, cursussen en trainingen tot docent organisatiekunde
Er zijn geen opleidingen docent organisatiekunde aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een docent organisatiekunde in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot docent organisatiekunde
Je kan op verschillende manieren omscholen tot docent organisatiekunde. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor docent organisatiekunde
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot docent organisatiekunde
Als je docent organisatiekunde wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar docent organisatiekunde zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie docent organisatiekunde
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een docent organisatiekunde?
Competenties docent organisatiekunde
Een docent organisatiekunde heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: inlevingsvermogen, gevoeligheid, sociabiliteit, waardering, respect
Omschrijving
Deze mensen houden rekening met meningen, gedachten en gevoelens van anderen. Ze zijn zich bewust van hun gedrag en ze letten op hoe ze overkomen bij anderen. Deze mensen geven in een gesprek altijd ruimte aan de ander en ze tonen waardering voor wat een ander te zeggen heeft.
Sterke punten
Deze mensen zijn goede luisteraars, zij tonen oprecht interesse in de meningen en gevoelens van anderen. Ze proberen te helpen waar dat kan en zullen zich te allen tijde respectvol gedragen. Bij deze competentie past ook de competentie ‘integriteit’. Deze mensen houden rekening met anderen en zichzelf en kijken altijd naar verschillende morele opvattingen.
Zwakke punten
Sommige mensen houden teveel rekening met anderen, waardoor ze zichzelf kunnen verliezen. Op die manier kunnen anderen hen bestempelen als onzeker of als iemand die ‘met alle winden mee waait’. Ook kunnen deze mensen overkomen als onduidelijk en onzeker. Ze willen graag alle meningen van anderen meenemen en vinden het dan lastig om een duidelijk standpunt in te nemen.
Vaardigheden docent organisatiekunde
- Luistervaardigheid
- Stimuleren
- Analyseren
- Gestructureerd werken
- Feedback geven
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Evalueren
- Redeneren
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Voorbereiden
- Prioriteiten stellen
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Inlevingsvermogen
- Respectvol
- Gevoeligheid
Wat voor persoonlijkheid heeft een docent organisatiekunde nodig?
De docent organisatiekunde is een waarnemer. Hij let goed op de studievoortgang en studieontwikkeling van zijn leerlingen/studenten zodat hij ze zo optimaal mogelijk les kan geven en kan begeleiden. Dit maakt de docent organisatiekunde ook tot een gever. Hij geeft zijn kennis en visie op het gebied van het vak organisatiekunde over op zijn leerlingen/studenten en biedt ze waar nodig individuele begeleiding of extra tips en adviezen.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen docent organisatiekunde
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een docent organisatiekunde?
Het arbeidsmarktperspectief voor de docent organisatiekunde is gemiddeld. Er is voldoende werkgelegenheid op de verschillende economische opleidingen. Daarnaast kan de docent organisatiekunde de werkgelegenheid voor zichzelf vergroten door ook in andere economische vakken les te gaan geven.
Doorgroei mogelijkheden docent organisatiekunde
Het beroep docent organisatiekunde is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten economische vakken vo/mbo.
Verwante beroepen docent organisatiekunde
Mogelijke specialisaties voor een docent organisatiekunde
Doorgroei beroepen voor een docent organisatiekunde
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een docent organisatiekunde?
De docent organisatiekunde geeft les op een MBO of HBO opleiding op een school.
Met wie werkt een docent organisatiekunde samen?
Het netwerk van de docent organisatiekunde bestaat uit zijn leerlingen/studenten, zijn collega's, de directeur van de school en mensen uit de economische sector die op school over hun vak komen spreken.
- Leerlingen/studenten
- Collega's
- Directeur van de school
- Mensen uit het vak
Verwante beroepen docent organisatiekunde:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep docent organisatiekunde in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Leerlingen/studenten
- Collega's
- Directeur van de school
- Mensen uit het vak
Salarisindicatie:
- Van €2865 tot €4366