Leraar filosofie: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Leraar filosofie: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Leraar filosofie? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar filosofie wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar filosofie, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Leraar filosofie
Vacatures Leraar filosofie
Vacatures laden...
Wat is een Leraar filosofie?
De leraar filosofie geeft les in het vak filosofie.
De leraar filosofie geeft les op de middelbare school in vmbo, havo en vwo klassen, het gymnasium of het volwassenenonderwijs. Daarnaast kan de leraar filosofie ook les op specifieke MBO of HBO opleidingen geven.
De leraar filosofie geeft les in het vak filosofie. Hij leert de leerlingen van alles over de verschillende filosofen, de verschillende manieren van denken en de verschillende culturen. Daarnaast houdt de leraar filosofie vaak een discussie in de klas of bespreekt hij dingen klassikaal zodat de leerlingen hun eigen mening kunnen ontdekken en ontwikkelen.
De leraar filosofie bereidt zijn eigen lesmateriaal voor, geeft de leerlingen door hem geschreven of uitgezochte opdrachten, huiswerk, toetsen en tentamens en kijkt deze na en becijfert deze. Daarnaast geeft de leraar filosofie de leerlingen waar nodig individuele begeleiding.
De belangrijkste taak van de leraar filosofie is zijn leerlingen voorbereiden op het tentamen of examen en de leerlingen aan het denken zetten en ervoor zorgen dat zij kennis maken met de verschillende manier van denken. Hij weet zijn kennis en visie op een interessante en leuke manier aan zijn leerlingen of studenten over te brengen en geeft waar nodig ook individuele begeleiding.
Past het beroep Leraar filosofie bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Leraar filosofie per niveau
Vacatures Leraar filosofie per stad
Vacatures Leraar filosofie Alkmaar
Vacatures Leraar filosofie Almelo
Vacatures Leraar filosofie Almere
Vacatures Leraar filosofie Alphen aan den Rijn
Vacatures Leraar filosofie Amersfoort
Vacatures Leraar filosofie Amstelveen
Vacatures Leraar filosofie Amsterdam
Vacatures Leraar filosofie Apeldoorn
Vacatures Leraar filosofie Arnhem
Vacatures Leraar filosofie Assen
Vacatures Leraar filosofie Bergen op Zoom
Vacatures Leraar filosofie Breda
Vacatures Leraar filosofie Capelle aan den IJssel
Vacatures Leraar filosofie Delft
Vacatures Leraar filosofie Den Bosch
Vacatures Leraar filosofie Den Haag
Vacatures Leraar filosofie Den Helder
Vacatures Leraar filosofie Deventer
Vacatures Leraar filosofie Doetinchem
Vacatures Leraar filosofie Dordrecht
Vacatures Leraar filosofie Ede
Vacatures Leraar filosofie Eindhoven
Vacatures Leraar filosofie Emmen
Vacatures Leraar filosofie Enschede
Vacatures Leraar filosofie Gouda
Vacatures Leraar filosofie Groningen
Vacatures Leraar filosofie Haarlem
Vacatures Leraar filosofie Haarlemmermeer
Vacatures Leraar filosofie Heerlen
Vacatures Leraar filosofie Helmond
Vacatures Leraar filosofie Hengelo
Vacatures Leraar filosofie Hilversum
Vacatures Leraar filosofie Hoogeveen
Vacatures Leraar filosofie Hoorn
Vacatures Leraar filosofie Katwijk
Vacatures Leraar filosofie Leeuwarden
Vacatures Leraar filosofie Leiden
Vacatures Leraar filosofie Lelystad
Vacatures Leraar filosofie Maastricht
Vacatures Leraar filosofie Middelburg
Vacatures Leraar filosofie Nieuwegein
Vacatures Leraar filosofie Nijmegen
Vacatures Leraar filosofie Oss
Vacatures Leraar filosofie Purmerend
Vacatures Leraar filosofie Roermond
Vacatures Leraar filosofie Roosendaal
Vacatures Leraar filosofie Rotterdam
Vacatures Leraar filosofie Schiedam
Vacatures Leraar filosofie Spijkenisse
Vacatures Leraar filosofie Terneuzen
Vacatures Leraar filosofie Tilburg
Vacatures Leraar filosofie Utrecht
Vacatures Leraar filosofie Veenendaal
Vacatures Leraar filosofie Venlo
Vacatures Leraar filosofie Vlaardingen
Vacatures Leraar filosofie Westland
Vacatures Leraar filosofie Zaanstad
Vacatures Leraar filosofie Zeist
Salarisschaal Leraar filosofie
Wat verdient een Leraar filosofie?
Het salaris van een Leraar Filosofie in het Voortgezet onderwijs ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.
Competentieniveau’s Docent VO:
- Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
- Niveau LC - Professionele fase
- Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
- Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase
Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.
Salarisschalen Docent VO
Niveau | Startsalaris | Maximaal |
---|---|---|
Docent LB | € 2822,- | € 4301,- |
Docent LC | € 2840,- | € 5012,- |
Docent LD | € 2851,- | € 5699,- |
Docent LE | € 3659,- | € 6178,- |
Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand
Meer weten over het salaris Leraar filosofie
Hoe word je een Leraar filosofie?
De leraar filosofie heeft een opleiding ''Docent Filosofie'' gevolgd. Dit is een HBO opleiding. De opleiding is over het algemeen vierjarig.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar filosofie
Er zijn geen opleidingen Leraar filosofie aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar filosofie in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Leraar filosofie
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar filosofie. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar filosofie
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar filosofie
Als je Leraar filosofie wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar filosofie zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Leraar filosofie
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Leraar filosofie?
Competenties Leraar filosofie
Een Leraar filosofie heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: discipline, betrouwbaar, structureel, loyaal
Omschrijving
Integere mensen voeren zorgvuldig hun taken uit. Ze houden hierbij rekening met de geldende sociale en ethische normen ten aanzien van gevoelige informatie, contact met anderen en posities en belangen. Deze mensen houden zichzelf verantwoordelijk voor hun werkzaamheden. Moraliteit staat hoog in het vaandel bij deze mensen.
Sterke punten
Deze mensen zijn eerlijk, betrouwbaar en bekijken alles vanuit een moreel oogpunt. Verder zijn integere mensen vaak erg gestructureerd en raken ze bij tegenslag niet van hun stuk. Bovendien zijn deze mensen vaak erg beheerst. Deze mensen worden ook wel vaak loyaal genoemd.
Zwakke punten
Integere mensen hebben vaak moeite met zeggen wat ze bedoelen. Ze hebben moeite met de informatie helder en duidelijk te verspreiden. Verder laten zij zich snel afleiden van hun werkzaamheden. Sommige integere mensen zijn goed in het manipuleren van anderen. Ze houden bewust informatie achter, of ze zijn loslippig met betrekking tot vertrouwelijke informatie. Dit gebeurt vaak met het oog op het eigenbelang.
Steekwoorden: analytisch vermogen, overtuigen, vragen stellen, accuratesse
Omschrijving
Deze mensen beoordelen en analyseren opdrachten op hun eigen manier. Ze leggen een lijst met criteria langs de opdracht en bekijken zo bijvoorbeeld de haalbaarheid van de opdracht. Bij iedere taak stellen zij zichzelf verschillende vragen en plaatsen vervolgens kanttekeningen. Over het algemeen beschikken deze mensen over een brede kennis en zijn ze goed op de hoogte van hun omgeving.
Sterke punten
Deze mensen kunnen vaak ook goed analyseren. Omdat ze erg precies zijn, bekijken ze taken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast werken kritische mensen accuraat en netjes. Ook overtuigen is een eigenschap die past bij kritisch zijn. Kritische mensen bekijken opdrachten vanuit verschillende perspectieven en stellen vervolgens argumenten op. Deze argumenten gebruiken ze vervolgens om anderen op een goede manier te overtuigen.
Zwakke punten
Mensen die te kritisch zijn, kunnen overkomen als de zogenaamde ‘pietlutten’. Verder kunnen deze mensen weleens star overkomen. Zij zijn te kritisch en willen hun mening niet bijstellen. Hierdoor kan een discussie weleens lastig zijn.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: analytisch vermogen, structureel, zelfkennis, visie
Omschrijving
Deze mensen kunnen zuiver en helder redeneren. Deze personen houden rekening met feiten en gebruiken verschillende perspectieven om een oordeel te vormen over bijvoorbeeld een werksituatie. Daarnaast beoordelen zij bijvoorbeeld de haalbaarheid en de planning van een opdracht.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak erg gestructureerd en scheiden dan ook de hoofd- van de bijzaken. Verder hebben deze mensen over het algemeen vaak een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken zaken vanuit verschillende perspectieven. Daarnaast beschikken deze mensen vaak over een goede zelfkennis, ze bekijken hun eigen presteren ook vanuit verschillende visies.
Zwakke punten
Wanneer er teveel wordt geoordeeld, kan dit demotivatie oproepen. Dit gebeurt met name dan bij anderen. Deze mensen oordelen dan overal over, ook wanneer het hen niet wordt gevraagd. Dit kan zorgen voor onderlinge irritaties. Als laatste kunnen deze mensen hun eigen oordeel op nummer één zetten, hierdoor kan het zijn dat de omgeving zich achtergesteld voelt.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Vaardigheden Leraar filosofie
- Luistervaardigheid
- Stimuleren
- Feedback geven
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Oog voor detail
- Zorgvuldigheid
- Nauwkeurigheid
- Betrouwbaarheid
- Consequent handelen
- Loyaliteit
- Analyseren
- Evalueren
- Redeneren
- Analytisch vermogen
- Inlevingsvermogen
- Logisch redeneren
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar filosofie nodig?
De leraar filosofie is een gever. Hij geeft zijn kennis en visie over op de leerlingen en geeft ze waar nodig individuele begeleiding. Daarnaast is de leraar filosofie ook een bemiddelaar; hij luistert naar de leerlingen tijdens discussies, geeft ze advies en fungeert als gespreksleider en komt tussenbeide wanneer dit nodig is. Ook is de leraar filosofie een waarnemer; hij let goed op de leerlingen in de klas en daarnaast ook op de ontwikkelingen binnen de maatschappij om dit in zijn lesmateriaal mee te kunnen nemen.
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Leraar filosofie
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Leraar filosofie?
Het arbeidsmarktperspectief en de werkgelegenheid voor de leraar filosofie is gemiddeld. Omdat er niet op elke middelbare school aandacht aan filosofie wordt geschonken en het vak niet overal wordt gegeven kan het gebeuren dat de leraar filosofie moet verhuizen naar een andere regio of stad om daar les te kunnen geven aan een middelbare school.
De actuele kans op werk voor een Leraar filosofie
Het beroep Leraar filosofie is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Leraar filosofie
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Leraar filosofie
Het beroep Leraar filosofie is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten maatschappelijke vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Leraar filosofie
Mogelijke specialisaties voor een Leraar filosofie
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
Doorgroei beroepen voor een Leraar filosofie
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Leraar filosofie?
De leraar filosofie werkt op een middelbare school, op het volwassenenonderwijs of geeft les op MBO of HBO scholen.
- Collega's
- Leerlingen
- Directeur van de school
- Ouders van leerlingen
Verwante beroepen Leraar filosofie:
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Leraar filosofie in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Collega's
- Leerlingen
- Directeur van de school
- Ouders van leerlingen
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2822 tot €5699