Leraar handvaardigheid: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Leraar handvaardigheid: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Leraar handvaardigheid? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar handvaardigheid wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar handvaardigheid, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Leraar handvaardigheid


Vacatures Leraar handvaardigheid

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Leraar handvaardigheid?

De leraar handvaardigheid geeft les in het vak handvaardigheid. De leraar handvaardigheid geeft les op een middelbare school. De leraar handvaardigheid geeft les aan VMBO, HAVO of VWO klassen en geeft les in het vak handvaardigheid. Hij leert zijn leerlingen alle aspecten van het vak handvaardigheid kennen en laat ze zich ontwikkelen op het gebied van handvaardigheid. Zo geeft hij bijvoorbeeld les in kleien, voorwerpen maken van papier-maché, verven, naaien, breien en figuurzagen. Daarnaast kan de leraar handvaardigheid ook workshops geven op een centrum voor de kunsten of thuis (of op locatie) workshops geven aan mensen die zich daarvoor bij hem hebben opgegeven.

De leraar handvaardigheid ontwikkelt lesmateriaal, geeft opdrachten en huiswerk, kijkt deze na en becijfert deze. Hij geeft groepsgericht les maar geeft leerlingen waar nodig ook individuele begeleiding. Het belangrijkste aspect van zijn beroep is de leerlingen kennis laten maken met de verschillende vormen handvaardigheid en ze eventueel enthousiast te maken over het vak en de vormen die het vak rijk is. Het vak handvaardigheid is op de middelbare scholen vaak een welkome afwisseling van de theoretische vakken en daarom kan de leraar handvaardigheid de lessen wat losser geven. Wel neemt hij de sfeer in de klas waar, treedt hij waar nodig streng op en let hij goed op als de leerlingen met wat gevaarlijkere materialen (als figuurzagen) omgaan om ervoor te zorgen dat de les veilig verloopt en er geen onvoorziene dingen kunnen gebeuren.

De leraar handvaardigheid is sociaal vaardig, goed in de omgang met leerlingen en zelf ook creatief aangelegd.


Past het beroep Leraar handvaardigheid bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Leraar handvaardigheid per stad

Vacatures Leraar handvaardigheid Alkmaar

Vacatures Leraar handvaardigheid Almelo

Vacatures Leraar handvaardigheid Almere

Vacatures Leraar handvaardigheid Alphen aan den Rijn

Vacatures Leraar handvaardigheid Amersfoort

Vacatures Leraar handvaardigheid Amstelveen

Vacatures Leraar handvaardigheid Amsterdam

Vacatures Leraar handvaardigheid Apeldoorn

Vacatures Leraar handvaardigheid Arnhem

Vacatures Leraar handvaardigheid Assen

Vacatures Leraar handvaardigheid Bergen op Zoom

Vacatures Leraar handvaardigheid Breda

Vacatures Leraar handvaardigheid Capelle aan den IJssel

Vacatures Leraar handvaardigheid Delft

Vacatures Leraar handvaardigheid Den Bosch

Vacatures Leraar handvaardigheid Den Haag

Vacatures Leraar handvaardigheid Den Helder

Vacatures Leraar handvaardigheid Deventer

Vacatures Leraar handvaardigheid Doetinchem

Vacatures Leraar handvaardigheid Dordrecht

Vacatures Leraar handvaardigheid Ede

Vacatures Leraar handvaardigheid Eindhoven

Vacatures Leraar handvaardigheid Emmen

Vacatures Leraar handvaardigheid Enschede

Vacatures Leraar handvaardigheid Gouda

Vacatures Leraar handvaardigheid Groningen

Vacatures Leraar handvaardigheid Haarlem

Vacatures Leraar handvaardigheid Haarlemmermeer

Vacatures Leraar handvaardigheid Heerlen

Vacatures Leraar handvaardigheid Helmond

Vacatures Leraar handvaardigheid Hengelo

Vacatures Leraar handvaardigheid Hilversum

Vacatures Leraar handvaardigheid Hoogeveen

Vacatures Leraar handvaardigheid Hoorn

Vacatures Leraar handvaardigheid Katwijk

Vacatures Leraar handvaardigheid Leeuwarden

Vacatures Leraar handvaardigheid Leiden

Vacatures Leraar handvaardigheid Lelystad

Vacatures Leraar handvaardigheid Maastricht

Vacatures Leraar handvaardigheid Middelburg

Vacatures Leraar handvaardigheid Nieuwegein

Vacatures Leraar handvaardigheid Nijmegen

Vacatures Leraar handvaardigheid Oss

Vacatures Leraar handvaardigheid Purmerend

Vacatures Leraar handvaardigheid Roermond

Vacatures Leraar handvaardigheid Roosendaal

Vacatures Leraar handvaardigheid Rotterdam

Vacatures Leraar handvaardigheid Schiedam

Vacatures Leraar handvaardigheid Spijkenisse

Vacatures Leraar handvaardigheid Terneuzen

Vacatures Leraar handvaardigheid Tilburg

Vacatures Leraar handvaardigheid Utrecht

Vacatures Leraar handvaardigheid Veenendaal

Vacatures Leraar handvaardigheid Venlo

Vacatures Leraar handvaardigheid Vlaardingen

Vacatures Leraar handvaardigheid Westland

Vacatures Leraar handvaardigheid Zaanstad

Vacatures Leraar handvaardigheid Zeist

Vacatures Leraar handvaardigheid Zoetermeer

Vacatures Leraar handvaardigheid Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Leraar handvaardigheid

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Leraar handvaardigheid?

Het salaris van een Leraar Handvaardigheid ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.

Competentieniveau’s Docent VO:

  • Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
  • Niveau LC - Professionele fase
  • Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
  • Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase

Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.

Salarisschalen Docent VO

Niveau Startsalaris Maximaal
Docent LB € 2822,- € 4301,-
Docent LC € 2840,- € 5012,-
Docent LD € 2851,- € 5699,-
Docent LE € 3659,- € 6178,-

 

Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand


Meer weten over het salaris Leraar handvaardigheid

Salaris aankomend Leraar handvaardigheid Salaris junior Leraar handvaardigheid Wat is het salaris van een medior Leraar handvaardigheid? Welk salaris krijgt een senior Leraar handvaardigheid?


Hoe word je een Leraar handvaardigheid? 

De leraar handvaardigheid heeft een opleiding ''docent beeldende kunst en vormgeving'' gevolgd (hbo, vierjarig).

Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar handvaardigheid

Er zijn geen opleidingen Leraar handvaardigheid aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar handvaardigheid in werkt

Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & Entertainment


Omscholen tot Leraar handvaardigheid

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar handvaardigheid. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar handvaardigheid

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar handvaardigheid

Als je Leraar handvaardigheid wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar handvaardigheid zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Leraar handvaardigheid

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Leraar handvaardigheid?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Leraar handvaardigheid

Een Leraar handvaardigheid heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Analytisch
Analytisch

Steekwoorden Competentie Analytisch:

analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch 

Omschrijving

Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.

Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.  

Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.

Creativiteit
Creativiteit

Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend

Omschrijving

Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.

Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.

Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.

Inzicht in omgeving
Inzicht in omgeving

Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht

Omschrijving

Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.

Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen. 

Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.  

Luisteren
Luisteren

Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen

Omschrijving

Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit. 

Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.

Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.

Motiveren
Motiveren

Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen

Omschrijving

Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.

Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig. 

Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.

Omgaan met details
Omgaan met details

Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch

Omschrijving

Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.

Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.

Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus

Omschrijving

Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.

Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.

Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out. 

Uitdrukkingsvaardigheid
Uitdrukkingsvaardigheid

Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk

Omschrijving

Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.

Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.

Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.

Vaardigheden Leraar handvaardigheid

  • Analyseren
  • Systematisch denken
  • Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
  • Luisteren
  • Verbanden leggen
  • Nieuwe oplossingen bedenken
  • Buiten kaders denken
  • Durf
  • Luistervaardigheid
  • Belangstelling hebben
  • Vragen stellen
  • Stimuleren
  • Overtuigingskracht
  • Positiviteit
  • Gestructureerd werken
  • Accuratesse
  • Zorgvuldigheid
  • Doelgericht werken
  • Doorzettingsvermogen
  • Ambitie
  • Helder communiceren
  • Inlevingsvermogen
  • Taalkennis
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar handvaardigheid nodig? 

De leraar handvaardigheid is een waarnemer. Hij let goed op de klas, en op de ontwikkelingen binnen de kunstwereld en past eventueel zijn lesmateriaal hierop aan (en kan zijn leerlingen op die manier ook op een leuke manier aanspreken en laten zien dat hij de ontwikkelingen volgt). Daarnaast let hij goed op de leerlingen als zij bezig gaan met de verschillende materialen en geeft hij waar nodig individuele begeleiding.

Daarnaast is de leraar handvaardigheid een gever. Hij geeft zijn kennis over het vak handvaardigheid en het gebruik van verschillende materialen op zijn leerlingen over en maakt ze enthousiast voor het vak.


Eigenschappen Leraar handvaardigheid

  • Empathie
  • Behulpzaamheid
  • Vriendelijkheid
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Leraar handvaardigheid?

Het arbeidsmarktperspectief voor de leraar handvaardigheid is gemiddeld; er is voldoende werkgelegenheid binnen de middelbare scholen. Daarnaast kan de leraar handvaardigheid ook workshops handvaardigheid gaan geven (bijvoorbeeld thuis of op locatie) of werkzaam zijn bij een centrum voor de kunsten.

De leraar handvaardigheid kan doorgroeien door meerdere kunstvakken te gaan geven, lesmateriaal te ontwikkelen, mentorklassen op zich te nemen of thuis of op locatie workshops te gaan geven.

De actuele kans op werk voor een Leraar handvaardigheid

Het beroep Leraar handvaardigheid is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo is in de huidige periode zeer goed

Huidige aantal vacatures

0

Baankans Leraar handvaardigheid

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Leraar handvaardigheid

Het beroep Leraar handvaardigheid is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.

Mogelijke specialisaties voor een Leraar handvaardigheid

vakleerkracht euritmie

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)

vakleerkracht muziek

docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming

docent muziektheorie (2e graads)

docent muziekleer algemeen (2e graads)

docent muziekgeschiedenis (2e graads)

docent algemene muzikale vorming (2e graads)

docent kunsteducatie

docent kunstgeschiedenis

docent kunstzinnige vorming

docent kunstvakken

Docent creatief schrijven

Docent jazzgeschiedenis

Docent popgeschiedenis

Docent volksmuziekgeschiedenis

Docent hiphopgeschiedenis

Docent bluesgeschiedenis

Docent klassieke muziekgeschiedenis

docent handtekenen (1e graads)

docent etsen (1e graads)

vakleerkracht tekenen

docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a

docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b

docent etsen (2e graads)

docent confectienaaien (2e graads)

docent leerbewerking (2e graads)

docent kleermaken, akte no

docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd

docent dameskleermaken, akte nq

docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr

docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns

docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11

vakleerkracht textiele werkvormen

docent onder- en bovenkleding, akte na

leraar textiele werkvormen (2e graads)

docent kostuumnaaien (2e graads)

vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)

docent kleermaken (2e graads)

docent naaldvakken (2e graads)

docent beeldhouwen

docent boetseren

docent beeldende vakken

docent beeldende vorming en muziek

docent toegepast teha en av

docent boetseren, akte nt

docent keramiekbewerken

docent audiovisuele vakken

Docent film en media

Docent filmgeschiedenis

Docent filmtheorie

Docent 3D max

Docent After Effects

docent muziektheorie (1e graads)

docent muziekonderwijs b schoolmuziek

docent musiconomie (1e graads)

docent muziekgeschiedenis (1e graads)

muziekdocent (1e graads)

docent kerkmuziek (1e graads)

docent muzikale expressie (1e graads)

docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)

docent muzisch agogisch werken (1e graads)

docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)

docent zang (1e graads)

docent muziekleer algemeen (1e graads)

Docent songwriting

Docent klanksynthese

docent kunstnaaldwerk (1e graads)

docent textiel en vormgeving (1e graads)

docent modekritiek (1e graads)

docent mode-ontwerpen (1e graads)

docent mode (1e graads)

docent jazzballet

vakleerkracht dans

docent folklore-dans

docent dansgeschiedenis

docent danstechnieken

docent showmusicaldans

docent moderne dans

docent klassieke dans

docent choreografie

docent ballet

docent bewegingsexpressie

docent creatieve expressie

docent dramatische expressie

docent beeldende expressie

docent vrije expressie

docent handenarbeid (1e graads)

docent filmkunde

docent mime

docent stemvorming en taalbeheersing

vakleerkracht drama

docent dramaturgie

docent grimeren

docent toneelspel

docent handenarbeid (2e graads)

vakleerkracht handvaardigheid

Doorgroei beroepen voor een Leraar handvaardigheid

Docent Perzisch (1e graads)

Docent Frans (2e graads)

Docent Portugees (1e graads)

Docent Nederlands (1e graads)

Docent Spaans (1e graads)

Docent Scandinavische talen (1e graads)

docent zweeds (1e graads)

docent deens (1e graads)

docent noors (1e graads)

Docent Fins

Docent Duits (1e graads)

Docent Engels (1e graads)

Docent Esperanto (2e graads)

Docent Fries (2e graads)

vakleerkracht fries

Docent Hongaars (1e graads)

Docent Indonesisch (1e graads)

Docent Aziatische talen (1e graads)

docent thais (1e graads)

docent japans (1e graads)

docent chinees (1e graads)

Docent Russisch (1e graads)

Docent Arabisch (1e graads)

Docent Italiaans (2e graads)

Docent klassieke talen (1e graads)

Docent Arabisch (2e graads)

Docent Turks (1e graads)

Docent Duits (2e graads)

Docent Engels (2e graads)

vakleerkracht engels

Docent Frans (1e graads)

Docent Fries (1e graads)

Docent Hebreeuws (1e graads)

Docent Italiaans (1e graads)

Docent Russisch (2e graads)

Docent Spaans (2e graads)

Docent Turks (2e graads)

Docent Nederlands (2e graads)

Docent natuur- / scheikunde (2e graads)

docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)

Docent biologie (1e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)

Docent techniek (2e graads)

docent pie (produceren, installeren & energie)

docent m&t (mobiliteit & transport)

docent bwi (bouwen, wonen, interieur)

docent human technology

Docent wiskunde (1e graads)

Docent wiskunde (2e graads)

Docent natuurkunde (1e graads)

docent sterrenkunde (1e graads)

Docent biologie (2e graads)

leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)

leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)

Docent natuurkunde (2e graads)

docent natuurkunde en mechanica, akte n 1

Docent scheikunde (1e graads)

Docent scheikunde (2e graads)

Docent management en organisatie

docent organisatiekunde

docent overheid en non-profit management

Docent algemene economie (1e graads)

docent macro-economie

docent micro-economie (1e graads)

docent monetaire economie (1e graads)

docent overheidsfinanciën (1e graads)

docent openbare financiën (1e graads)

docent economie 1 (1e graads)

Docent algemene economie (2e graads)

docent economie 1 (2e graads)

Docent maatschappijleer (1e graads)

Docent filosofie (2e graads)

Docent filosofie (1e graads)

Docent godsdienst (2e graads)

docent bijbelkennis (2e graads)

docent kerkgeschiedenis (2e graads)

docent islam godsdienst (2e graads)

docent cathegese (2e graads)

docent levensbeschouwing (2e graads)

Docent aardrijkskunde (1e graads)

docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)

docent demografie (1e graads)

docent hydrografie (1e graads)

docent meteorologie (1e graads)

docent geografie (1e graads)

docent sociale geografie (1e graads)

docent economische aardrijkskunde (1e graads)

docent fysische geografie (1e graads)

Docent geschiedenis (2e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)

Docent geschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis (1e graads)

docent oudheidkunde (1e graads)

docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)

docent histografie (1e graads)

docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)

docent economische geschiedenis (1e graads)

docent sociale geschiedenis (1e graads)

Docent cultuurgeschiedenis

Docent aardrijkskunde (2e graads)

docent demografie (2e graads)

docent sociale geografie (2e graads)

docent geografie (2e graads)

Docent godsdienst (1e graads)

docent christelijke geloofsleer (1e graads)

docent cathegese (1e graads)

docent kerkgeschiedenis (1e graads)

docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)

docent godsdienstpedagogiek (1e graads)

docent godsdienstsociologie (1e graads)

docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)

docent bijbelkennis (1e graads)

docent levensbeschouwing (1e graads)

Docent maatschappijleer (2e graads)

Docent leren, loopbaan, burgerschap

Docent lichamelijke oefening (1e graads)

docent gymnastiek, akte n gy

vakleerkracht gymnastiek

docent sport en bewegingsleer (1e graads)

docent sport en recreatie (1e graads)

docent ritmische gymnastiek (1e graads)

Meer steden Minder steden

Waar werkt een Leraar handvaardigheid?

De leraar handvaardigheid is werkzaam op een middelbare school, centrum voor de kunsten of is zelfstandig werkzaam en geeft workshops (thuis of op locatie).


Met wie werkt een Leraar handvaardigheid samen? 

Het netwerk van de leraar handvaardigheid bestaat uit zijn collega's, de leerlingen (of mensen die workshops bij hem volgen), de directeur van de school of centrum voor de kunsten en de ouders van leerlingen (tijdens oudergesprekken).


  • Collega's
  • Leerlingen (of mensen die workshops volgen)
  • Directeur school of centrum voor de kunsten
  • Ouders van leerlingen
Leraar handvaardigheid

Verwante beroepen Leraar handvaardigheid:

Docent beeldende kunst en vormgeving
Salaris: €1600 tot €2000
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Leraar tekenen
Salaris: €2822 tot €5699
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Leraar handvaardigheid in één oogopslag

Persoonstype:

Netwerk:

  • Collega's
  • Leerlingen (of mensen die workshops volgen)
  • Directeur school of centrum voor de kunsten
  • Ouders van leerlingen

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2822 tot €5699

Baankans:

Aantal vacatures:

0

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

0



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar