Leraar handvaardigheid: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Leraar handvaardigheid: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Leraar handvaardigheid? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar handvaardigheid wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar handvaardigheid, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Leraar handvaardigheid
- Wat doet een Leraar handvaardigheid
- Salaris Leraar handvaardigheid
- Vacatures Leraar handvaardigheid
- Doorgroeien als Leraar handvaardigheid
- Opleidingen Leraar handvaardigheid
- Omscholen tot Leraar handvaardigheid
- Hoe word je Leraar handvaardigheid
- Competenties Leraar handvaardigheid
- Persoonstypen Leraar handvaardigheid
Vacatures Leraar handvaardigheid
Vacatures laden...
Wat is een Leraar handvaardigheid?
De leraar handvaardigheid geeft les in het vak handvaardigheid. De leraar handvaardigheid geeft les op een middelbare school. De leraar handvaardigheid geeft les aan VMBO, HAVO of VWO klassen en geeft les in het vak handvaardigheid. Hij leert zijn leerlingen alle aspecten van het vak handvaardigheid kennen en laat ze zich ontwikkelen op het gebied van handvaardigheid. Zo geeft hij bijvoorbeeld les in kleien, voorwerpen maken van papier-maché, verven, naaien, breien en figuurzagen. Daarnaast kan de leraar handvaardigheid ook workshops geven op een centrum voor de kunsten of thuis (of op locatie) workshops geven aan mensen die zich daarvoor bij hem hebben opgegeven.
De leraar handvaardigheid ontwikkelt lesmateriaal, geeft opdrachten en huiswerk, kijkt deze na en becijfert deze. Hij geeft groepsgericht les maar geeft leerlingen waar nodig ook individuele begeleiding. Het belangrijkste aspect van zijn beroep is de leerlingen kennis laten maken met de verschillende vormen handvaardigheid en ze eventueel enthousiast te maken over het vak en de vormen die het vak rijk is. Het vak handvaardigheid is op de middelbare scholen vaak een welkome afwisseling van de theoretische vakken en daarom kan de leraar handvaardigheid de lessen wat losser geven. Wel neemt hij de sfeer in de klas waar, treedt hij waar nodig streng op en let hij goed op als de leerlingen met wat gevaarlijkere materialen (als figuurzagen) omgaan om ervoor te zorgen dat de les veilig verloopt en er geen onvoorziene dingen kunnen gebeuren.
De leraar handvaardigheid is sociaal vaardig, goed in de omgang met leerlingen en zelf ook creatief aangelegd.
Past het beroep Leraar handvaardigheid bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Leraar handvaardigheid per niveau
Vacatures Leraar handvaardigheid per stad
Vacatures Leraar handvaardigheid Alkmaar
Vacatures Leraar handvaardigheid Almelo
Vacatures Leraar handvaardigheid Almere
Vacatures Leraar handvaardigheid Alphen aan den Rijn
Vacatures Leraar handvaardigheid Amersfoort
Vacatures Leraar handvaardigheid Amstelveen
Vacatures Leraar handvaardigheid Amsterdam
Vacatures Leraar handvaardigheid Apeldoorn
Vacatures Leraar handvaardigheid Arnhem
Vacatures Leraar handvaardigheid Assen
Vacatures Leraar handvaardigheid Bergen op Zoom
Vacatures Leraar handvaardigheid Breda
Vacatures Leraar handvaardigheid Capelle aan den IJssel
Vacatures Leraar handvaardigheid Delft
Vacatures Leraar handvaardigheid Den Bosch
Vacatures Leraar handvaardigheid Den Haag
Vacatures Leraar handvaardigheid Den Helder
Vacatures Leraar handvaardigheid Deventer
Vacatures Leraar handvaardigheid Doetinchem
Vacatures Leraar handvaardigheid Dordrecht
Vacatures Leraar handvaardigheid Ede
Vacatures Leraar handvaardigheid Eindhoven
Vacatures Leraar handvaardigheid Emmen
Vacatures Leraar handvaardigheid Enschede
Vacatures Leraar handvaardigheid Gouda
Vacatures Leraar handvaardigheid Groningen
Vacatures Leraar handvaardigheid Haarlem
Vacatures Leraar handvaardigheid Haarlemmermeer
Vacatures Leraar handvaardigheid Heerlen
Vacatures Leraar handvaardigheid Helmond
Vacatures Leraar handvaardigheid Hengelo
Vacatures Leraar handvaardigheid Hilversum
Vacatures Leraar handvaardigheid Hoogeveen
Vacatures Leraar handvaardigheid Hoorn
Vacatures Leraar handvaardigheid Katwijk
Vacatures Leraar handvaardigheid Leeuwarden
Vacatures Leraar handvaardigheid Leiden
Vacatures Leraar handvaardigheid Lelystad
Vacatures Leraar handvaardigheid Maastricht
Vacatures Leraar handvaardigheid Middelburg
Vacatures Leraar handvaardigheid Nieuwegein
Vacatures Leraar handvaardigheid Nijmegen
Vacatures Leraar handvaardigheid Oss
Vacatures Leraar handvaardigheid Purmerend
Vacatures Leraar handvaardigheid Roermond
Vacatures Leraar handvaardigheid Roosendaal
Vacatures Leraar handvaardigheid Rotterdam
Vacatures Leraar handvaardigheid Schiedam
Vacatures Leraar handvaardigheid Spijkenisse
Vacatures Leraar handvaardigheid Terneuzen
Vacatures Leraar handvaardigheid Tilburg
Vacatures Leraar handvaardigheid Utrecht
Vacatures Leraar handvaardigheid Veenendaal
Vacatures Leraar handvaardigheid Venlo
Vacatures Leraar handvaardigheid Vlaardingen
Vacatures Leraar handvaardigheid Westland
Vacatures Leraar handvaardigheid Zaanstad
Vacatures Leraar handvaardigheid Zeist
Salarisschaal Leraar handvaardigheid
Wat verdient een Leraar handvaardigheid?
Het salaris van een Leraar Handvaardigheid ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.
Competentieniveau’s Docent VO:
- Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
- Niveau LC - Professionele fase
- Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
- Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase
Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.
Salarisschalen Docent VO
Niveau | Startsalaris | Maximaal |
---|---|---|
Docent LB | € 2822,- | € 4301,- |
Docent LC | € 2840,- | € 5012,- |
Docent LD | € 2851,- | € 5699,- |
Docent LE | € 3659,- | € 6178,- |
Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand
Meer weten over het salaris Leraar handvaardigheid
Hoe word je een Leraar handvaardigheid?
De leraar handvaardigheid heeft een opleiding ''docent beeldende kunst en vormgeving'' gevolgd (hbo, vierjarig).
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar handvaardigheid
Er zijn geen opleidingen Leraar handvaardigheid aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar handvaardigheid in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot Leraar handvaardigheid
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar handvaardigheid. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar handvaardigheid
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar handvaardigheid
Als je Leraar handvaardigheid wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar handvaardigheid zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Leraar handvaardigheid
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Leraar handvaardigheid?
Competenties Leraar handvaardigheid
Een Leraar handvaardigheid heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Leraar handvaardigheid
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Luisteren
- Verbanden leggen
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Buiten kaders denken
- Durf
- Luistervaardigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Positiviteit
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Zorgvuldigheid
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar handvaardigheid nodig?
De leraar handvaardigheid is een waarnemer. Hij let goed op de klas, en op de ontwikkelingen binnen de kunstwereld en past eventueel zijn lesmateriaal hierop aan (en kan zijn leerlingen op die manier ook op een leuke manier aanspreken en laten zien dat hij de ontwikkelingen volgt). Daarnaast let hij goed op de leerlingen als zij bezig gaan met de verschillende materialen en geeft hij waar nodig individuele begeleiding.
Daarnaast is de leraar handvaardigheid een gever. Hij geeft zijn kennis over het vak handvaardigheid en het gebruik van verschillende materialen op zijn leerlingen over en maakt ze enthousiast voor het vak.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Leraar handvaardigheid
- Empathie
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Leraar handvaardigheid?
Het arbeidsmarktperspectief voor de leraar handvaardigheid is gemiddeld; er is voldoende werkgelegenheid binnen de middelbare scholen. Daarnaast kan de leraar handvaardigheid ook workshops handvaardigheid gaan geven (bijvoorbeeld thuis of op locatie) of werkzaam zijn bij een centrum voor de kunsten.
De leraar handvaardigheid kan doorgroeien door meerdere kunstvakken te gaan geven, lesmateriaal te ontwikkelen, mentorklassen op zich te nemen of thuis of op locatie workshops te gaan geven.
De actuele kans op werk voor een Leraar handvaardigheid
Het beroep Leraar handvaardigheid is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Leraar handvaardigheid
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Leraar handvaardigheid
Het beroep Leraar handvaardigheid is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten culturele en kunstzinnige vorming vo/mbo.
Verwante beroepen Leraar handvaardigheid
Mogelijke specialisaties voor een Leraar handvaardigheid
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Doorgroei beroepen voor een Leraar handvaardigheid
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Docent Indonesisch (1e graads)
Docent Aziatische talen (1e graads)
Docent klassieke talen (1e graads)
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Leraar handvaardigheid?
De leraar handvaardigheid is werkzaam op een middelbare school, centrum voor de kunsten of is zelfstandig werkzaam en geeft workshops (thuis of op locatie).
- Collega's
- Leerlingen (of mensen die workshops volgen)
- Directeur school of centrum voor de kunsten
- Ouders van leerlingen
Verwante beroepen Leraar handvaardigheid:
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: HBO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Leraar handvaardigheid in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- Collega's
- Leerlingen (of mensen die workshops volgen)
- Directeur school of centrum voor de kunsten
- Ouders van leerlingen
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2822 tot €5699