Medewerker Klantenservice worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Medewerker Klantenservice worden: Opleiding, Omscholen en Vaardigheden

Hoe kan je Medewerker Klantenservice worden? Er zijn over het algemeen een aantal verschillende manieren om een beroep te leren. Je kunt de inhoud van een beroep leren via het regulier beroepsonderwijs, maar ook via gerichte cursussen en trainingen. Je kunt een nieuw beroep vaak ook deels on-the-job, oftewel in de praktijk leren. Je kunt vaak ook via zelfstudie, of via speciale omscholing jouw nieuwe beroep leren.

De eerste stap is om je in het beroep te verdiepen. Wat ga je doen als Medewerker Klantenservice? Welke vaardigheden en eigenschappen heb je nodig om je werk als Medewerker Klantenservice goed te kunnen uitvoeren? Hoe ziet je werkdag eruit? Wat ga je verdienen als Medewerker Klantenservice?

Al deze informatie bieden wij jou hier, zodat jij kunt bepalen of je inderdaad Medewerker Klantenservice wilt worden. Zo ja, dan vind je hier de opleidingen en omscholingen tot Medewerker Klantenservice.

Alles over hoe je Medewerker Klantenservice kunt worden


Omscholen met baangarantie en salaris

Voor beroepen met goede baankansen
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...

Hoe word je Medewerker Klantenservice?

Om aan de slag te kunnen als Medewerker Klantenservice wordt vaak geen specifieke opleiding gevraagd. Wel zijn er opleidingen en cursussen beschikbaar die je kunnen opleidingen tot Klantenservicemedewerker en je vaardigheden hiervoor kunnen verbeteren.

Welke vaardigheden heb je nodig om Medewerker Klantenservice te worden?

Om Medewerker Klantenservice te kunnen worden heb een aantal verschillende vaardigheden nodig. Een aantal persoonlijke vaardigheden en een aantal praktische of technische vaardigheden.

De vrijwel noodzakelijke vaardigheden voor een Medewerker Klantenservice zijn Luistervaardigheid, Belangstelling hebben en Vragen stellen. Ook zijn Spontaniteit, Sociaal gevoel en Analytisch vermogen belangrijke vaardigheden als je Medewerker Klantenservice wilt worden. Verder zijn Initiatief ontplooien, Inzicht in omgeving en Integriteit ook erg gewenste vaardigheden.

Welke competenties heb je nodig om Medewerker Klantenservice te worden?

Als je Medewerker Klantenservice wilt worden zal je ook een aantal competenties nodig hebben. Een competentie is een combinatie van kennis, vaardigheden, eigenschappen en ervaring.

Gewenste competenties Medewerker Klantenservice

  • Anticiperen
  • Conflicten beheersen
  • Creativiteit
  • Energie
  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Sociabiliteit
  • Uitdrukkingsvaardigheid

Welke eigenschappen heb je nodig om Medewerker Klantenservice te worden?

De eigenschappen die je nodig hebt om Medewerker Klantenservice te worden zijn Empathie, Behulpzaamheid en Vriendelijkheid. Andere belangrijke eigenschappen zijn Trouw, Integriteit en Punctueel. Daarnaast zijn Enthousiasme, Zelfverzekerdheid en Ondernemendheid ook goed van pas komende eigenschappen om Medewerker Klantenservice te kunnen worden.


Met welke persoonstypen kun je Medewerker Klantenservice worden?

Er zijn een aantal persoonstypen die passen bij het beroep Medewerker Klantenservice. Dit zijn geen zwart/wit vereisten, maar vaak is het wel zo dat een bepaald persoonstype van nature een bepaald beroep beter uitoefent dan iemand met een ander persoonstype.

De persoonstypen die het meest passen bij het beroep Medewerker Klantenservice zijn de Gever en de Loyalist.

De Medewerker Klantenservice moet een klantgerichte instelling hebben, beschikken over goede communicatieve vaardigheden en goed met verschillende soorten mensen om kunnen gaan (Gever). Daarnaast moet de medewerker ook beschikken over commercieel inzicht en hard kunnen werken om zoveel mogelijk klanten zo snel mogelijk bij klachten en problemen te woord te kunnen staan (Succesvolle werker).

Opleiding Medewerker Klantenservice

Er zijn een aantal verschillende opleidingsvormen waarmee je Medewerker Klantenservice kunt worden. Er zijn opleidingen die je vanaf het begin opleiden tot Medewerker Klantenservice. Je vindt opleidingen met baangarantie, of andere manieren voor omscholing tot Medewerker Klantenservice. Maar ook cursussen en trainingen voor de Medewerker Klantenservice.

Top 5 opleidingen Medewerker Klantenservice

Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice
Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de vervolgopleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. …
Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice
Opleiding Medewerker Klantenservice
Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de opleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. …
Opleiding Medewerker Klantenservice
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte telefonische service- en advies gesprekken / Telefoontraining / Customer service / Klantenservice
Gesprek leiden en sturen, gespreksstructuur, telefoonetiquette, vraagtechnieken, efficiënt doorverbinden, spiegelen aan klanttypen, omgaan met irritatie en ongenoegen.  Wat is het doel van deze training? U leert uw telefonische servicegesprekken op …
Klant- en servicegericht telefoneren / Efficiënte telefonische service- en advies gesprekken / Telefoontraining / Customer service / Klantenservice
Opleiding Medewerker Klantenservice
OPLEIDING MEDEWERKER KLANTENSERVICE Wil je een opleiding Medewerker Klantenservice volgen om aan de slag te kunnen in een administratieve functie? Bij LSSO Opleidingen kun je direct starten! De opleiding Medewerker Klantenservice …
Opleiding Medewerker Klantenservice
CUSTOMER SERVICE MEDEWERKER / KLANTENSERVICE
Algemene informatie: De wijze waarop het telefonisch contact met je klant verloopt, bepaalt grotendeels het beeld van een organisatie. Vaak is dit een belangrijk visitekaartje. Wil je weten en leren …
CUSTOMER SERVICE MEDEWERKER / KLANTENSERVICE

Omscholen tot Medewerker Klantenservice

Hoe kan je omscholen tot Medewerker Klantenservice? Waar moet je aan denken? Welke vormen van omscholing tot Medewerker Klantenservice zijn er? Alles wat je wilt weten vind je hier:

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Klantenservice

Welke basisvaardigheden heb je nodig voor omscholing tot Medewerker Klantenservice?

Je hoeft natuurlijk nog niet alle beroepsspecifieke skills te hebben voordat je begint met jouw omscholing tot Medewerker Klantenservice. Er zijn wel een aantal basisvaardigheden die je nodig hebt, zoals meestal Nederlandse taalkennis, of rekenvaardigheid.

Er zijn vaak ook branche overdraagbare vaardigheden die jouw kans op omscholing verhogen. Denk hierbij over het algemeen aan computer vaardigheden, of communicatie vaardigheden.

Welke motivatie heb je nodig voor omscholing tot Medewerker Klantenservice?

Als je wilt omscholen tot Medewerker Klantenservice is jouw motivatie een van de belangrijkste selectiecriteria van zowel de opleider als jouw mogelijke nieuwe werkgever. Je hebt namelijk nog geen werkervaring dus jouw werkgever zal wel goed overtuigd moeten zijn voordat hij/zij in jouw omscholing investeert.

Wanneer jouw motivatie erg hoog is, is de kans dat je het vak snel leert en jouw werk goed uitvoert erg groot. Daarom is motivatie überhaupt een groot selectiecriterium voor alle werkgevers.

Salaris Medewerker Klantenservice

Wat verdient een Medewerker Klantenservice? Het salaris van een Medewerker Klantenservice begint bij €2000,- bruto per maand. Een ervaren Medewerker Klantenservice verdient tot maximaal €3400,- bruto per maand. Het salaris is afhankelijk van opleiding, ervaring en inzet.

Alle opleidingen Medewerker Klantenservice

Opleiding Medewerker Klantenservice - Individueel

Opleiding Medewerker Klantenservice - Individueel

Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de opleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze opleiding ben je breed inzetbaar en kun je …

  • Onderwerp opleiding Medewerker Klantenservice
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 2.450,00
  • Duur 160 uren
Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice - Individueel

Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice - Individueel

Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de vervolgopleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze vervolgopleiding ben je breed inzetbaar en kun je …

  • Onderwerp opleiding Medewerker Klantenservice
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 675,00
  • Duur 160 uren
Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice - Thuisstudie

Vervolgopleiding Medewerker Klantenservice - Thuisstudie

Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de vervolgopleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze vervolgopleiding ben je breed inzetbaar en kun je …

  • Onderwerp opleiding Medewerker Klantenservice
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 530,00
  • Duur 160 uren
Opleiding Medewerker Klantenservice - Thuisstudie

Opleiding Medewerker Klantenservice - Thuisstudie

Is service verlenen voor jou vanzelfsprekend en word jij blij van tevreden klanten? Dan is de opleiding Klantenservice Medewerker van Fabius echt iets voor jou! Klantenservice medewerkers zijn veel gevraagd. Met deze opleiding ben je breed inzetbaar en kun je …

  • Onderwerp opleiding Medewerker Klantenservice
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.995,00
  • Duur 320 uren
Facilitair Servicedesk Medewerker

Facilitair Servicedesk Medewerker

Algemeen Het licht in het damestoilet is kapot, het bureau van de directiesecretaresse moet verplaatst worden, de plant in de vergaderzaal is erg dor..... Je bent hét aanspreekpunt voor al dit soort opmerkingen en je zorgt dat deze bij de …

  • Onderwerp opleiding Medewerker Klantenservice
  • Lesmethode Klassikaal
  • Prijs € 1.950,00
  • Duur 3 dagen
Beoordeling