Office Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Office Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden

Dus je wilt misschien wel werken als Office Manager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Office Manager wilt worden.

Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Office Manager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het werken als Office Manager


Vacatures Office Manager

Nationale Beroepengids

Vacatures laden...


Wat is een Office Manager?

Een Office Manager is degene die verantwoordelijk is voor de goede verloop van alle kantooraangelegenheden. Het is een zeer veelzijdig beroep, want de rol van een Office Manager kan per werkgever flink verschillen qua inhoud en niveau. 

In sommige kantoren is een Office Manager iemand die leiding geeft aan medewerkers van het secretariaat. Dit kan gaan om een directiesecretariaat, maar ook om een afdelingssecretariaat. Dan zorgt de Office Manager voor een goede werkverdeling tussen de secretaresses, een goede kwaliteit van het secretariële werk en een geode samenwerking met andere afdelingen. Op dat moment werkt de Office Manager zelf ook mee op de secretariële afdeling.

In andere gevallen, zeker bij kleine organsaties is de Office Manager verantwoordelijk voor nog veel meer zaken die te maken hebben met administratie en kantoor.

 


Past het beroep Office Manager bij jou?

Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.

Bekijk jouw baansuggesties

Wat doet een Office Manager?

De Office Manager heeft over het algemeen taken die overeenkomen met de taken van een Directiesecretaresse. Denk hierbij aan het regelen van afspraken, het voorbereiden van vergaderingen, het verzorgen van zakelijke correspondentie en het contactvoeren met andere afdelingen. Daarnaast houdt een Office Manager zich bezig met het beheren van personele en facilitaire zaken en het hierboven al genoemde leiding geven aan het secretariaat.

Het beheren van personele zaken houdt in dat de Office Manager een deel van de personeelsadministratie bijhoudt en het aanspreekpunt is voor zijn afdeling en de P&O-adviseurs. Het beheren van facilitaire zaken houdt in dat de Office Manager de aankoop van kantoorartikelen doet en de budgetten beheert en zich bezighoudt met de kantoorinrichting.

Samengevat zorgt de Office Manager ervoor dat alle middelen die nodig zijn om te werken aanwezig zijn, doelen worden vastgesteld, de teamleden gemotiveerd zijn en het werk verdeeld wordt. Verder is hij de schakel tussen de verschillende afdelingen en voert hij functioneringsgesprekken.

Voorbeeldtaken, verantwoordelijkheden en werkzaamheden van een Office Manager

  • Administratie (Financiële rapportages, document control, planning etc.)
  • De (secretariële) ondersteuning van het management
  • De begeleiding van een Office Management personeel of stagiares
  • De ondersteuning bij- of de volledige de organisatie van bijeenkomsten.
  • Het beoordelen van binnenkomende telefoongesprekken
  • Facilitaire zaken (vaatwasser uitruimen, papier bijvullen, toners vervangen, etc.)
Voorbeeldtaken Office Manager van een kleiner kantoor
  • Inkomende correspondentie verwerken
  • Ontvangst clienten; het visitekaartje van het kantoor zijn
  • Het notuleren bij vergaderingen
  • Organiseren van andere voorkomende kantooractiviteiten
  • Verzorgen representativiteit van het kantoor
  • Administratieve / financiele ondersteuning
  • Facturen aanmaken
  • Dossiers archiveren

 

Heb je wel eens gedacht aan?

Omscholen naar een beroep met baankansen?
Nationale Beroepengids

Vacatures laden...



Vacatures Office Manager per stad

Vacatures Office Manager Alkmaar

Vacatures Office Manager Almelo

Vacatures Office Manager Almere

Vacatures Office Manager Alphen aan den Rijn

Vacatures Office Manager Amersfoort

Vacatures Office Manager Amstelveen

Vacatures Office Manager Amsterdam

Vacatures Office Manager Apeldoorn

Vacatures Office Manager Arnhem

Vacatures Office Manager Assen

Vacatures Office Manager Bergen op Zoom

Vacatures Office Manager Breda

Vacatures Office Manager Capelle aan den IJssel

Vacatures Office Manager Delft

Vacatures Office Manager Den Bosch

Vacatures Office Manager Den Haag

Vacatures Office Manager Den Helder

Vacatures Office Manager Deventer

Vacatures Office Manager Doetinchem

Vacatures Office Manager Dordrecht

Vacatures Office Manager Ede

Vacatures Office Manager Eindhoven

Vacatures Office Manager Emmen

Vacatures Office Manager Enschede

Vacatures Office Manager Gouda

Vacatures Office Manager Groningen

Vacatures Office Manager Haarlem

Vacatures Office Manager Haarlemmermeer

Vacatures Office Manager Heerlen

Vacatures Office Manager Helmond

Vacatures Office Manager Hengelo

Vacatures Office Manager Hilversum

Vacatures Office Manager Hoogeveen

Vacatures Office Manager Hoorn

Vacatures Office Manager Katwijk

Vacatures Office Manager Leeuwarden

Vacatures Office Manager Leiden

Vacatures Office Manager Lelystad

Vacatures Office Manager Maastricht

Vacatures Office Manager Middelburg

Vacatures Office Manager Nieuwegein

Vacatures Office Manager Nijmegen

Vacatures Office Manager Oss

Vacatures Office Manager Purmerend

Vacatures Office Manager Roermond

Vacatures Office Manager Roosendaal

Vacatures Office Manager Rotterdam

Vacatures Office Manager Schiedam

Vacatures Office Manager Spijkenisse

Vacatures Office Manager Terneuzen

Vacatures Office Manager Tilburg

Vacatures Office Manager Utrecht

Vacatures Office Manager Veenendaal

Vacatures Office Manager Venlo

Vacatures Office Manager Vlaardingen

Vacatures Office Manager Westland

Vacatures Office Manager Zaanstad

Vacatures Office Manager Zeist

Vacatures Office Manager Zoetermeer

Vacatures Office Manager Zwolle

Meer steden Minder steden

Salarisschaal Office Manager

Bovenstaande bedragen zijn bruto maandsalarissen.

Wat verdient een Office Manager?

Een Office Manager kan rekenen op zo’n €2500,- tot €4200,- bruto per maand bij een fulltime werkaanstelling. Het precieze bedrag hangt onder andere af van de leeftijd en ervaring van de Office Manager, maar ook van zijn precieze takenpakket.

De secundaire arbeidsvoorwaarden hangen af van het bedrijf waar de Office Manager werkzaam is, maar bestaan vaak in elk geval uit een vakantietoeslag van 8% en een eindejaarsuitkering.


Meer weten over het salaris Office Manager

Salaris aankomend Office Manager Salaris junior Office Manager Wat is het salaris van een medior Office Manager? Welk salaris krijgt een senior Office Manager?


Hoe word je een Office Manager? 

Om Office Manager te worden, is de 4-jarige HBO-opleiding Office Management een goede keus. Er zijn ook nog kortere opleidingen, vooral in het professioneel onderwijs

Tijdens een opleiding Office management krijg je vakken als bedrijfskunde, informatiemanagement, marketing en communicatie. Je leer adviseren, leidinggeven en projecten managen.

Opleidingen Office Manager

Directiesecretaresse / Office Management Support (Deeltijd MBO4 - Den Haag / Online)
Beroep De directiesecretaresse, personal assistent of managementassistent is de rechterhand van de directeur, een bekende Nederlander of de manager. De werkzaamheden richten zich op het verzorgen van de post, agendabeheer, …
Directiesecretaresse / Office Management Support (Deeltijd MBO4 - Den Haag / Online)
Officemanager
In deze erkende opleiding word je in no-time opgeleid tot een veelzijdige officemanager. Je zult na het afronden van deze cursus in staat zijn om een kantoor of afdeling perfect …
Officemanager
Cursus Officemanagement
CURSUS OFFICEMANAGEMENT Wil je een cursus Officemanagement volgen? Bij De LSSO Opleidingen kun je direct starten! De cursus Officemanagement van LSSO Opleidingen richt zich op kennis en vaardigheden die …
Cursus Officemanagement
Directiesecretaresse / Office Management Support (Beroepsopleiding KBC4 - Den Haag / Online)
Beroep De directiesecretaresse, managementassistent of personal assistent is de rechterhand van de directeur, een manager of bijvoorbeeld een BN-er (bekende Nederlander). De werkzaamheden richten zich op het verzorgen van de …
Directiesecretaresse / Office Management Support (Beroepsopleiding KBC4 - Den Haag / Online)
MBO Officemanagement (privé-les)
Wilt u de spil in de organisatie zijn en daarnaast een boeiende en afwisselende baan? Binnen officemanagement treft u al deze aspecten aan. Deze functie vraag om een brede kennis …
MBO Officemanagement (privé-les)



Omscholen tot Office Manager

Je kan op verschillende manieren omscholen tot Office Manager. Zelfstandig of georganiseerd.

Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Office Manager

Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Office Manager

Als je Office Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Office Manager zijn de volgende zaken belangrijk:

Interesse en Motivatie Office Manager

Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.

Wat doet een Office Manager?

Ga naar de omschoolwijzer


Competenties Office Manager

Een Office Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.

Aanpassingsvermogen
Aanpassingsvermogen

Steekwoorden: inlevingsvermogen, veranderingen, flexibiliteit 

Omschrijving

Deze mensen blijven doorwerken en presenteren ondanks veranderende omstandigheden. Op het moment van een verandering zijn deze mensen in staat om snel om te schakelen van de oude naar de nieuwe situatie. Daarbij houden deze mensen het overzicht en in crisissituaties weten ze hun taken goed af te ronden.

Sterke punten
Deze mensen hebben vaak een goede discipline en ze zijn stressbestendig. Veranderingen kunnen behoorlijk grote gevolgen hebben en zij weten hier goed mee om te gaan. Daarnaast zijn deze mensen flexibel en kunnen ze zich goed inleven in de situatie. Dat laatste zorgt ervoor dat aanpassen gemakkelijker wordt. Flexibiliteit laten zij zien wanneer zij binnen een verandering zich gemakkelijk aanpassen aan de nieuwe situatie.

Zwakke punten
Teveel aanpassen zorgt ervoor dat je onzeker overkomt. In de zakelijke sfeer kan het voorkomen dat mensen niet meer naar de mening van deze mensen vragen. Het is van belang dat deze personen af en toe van zich laten horen, zo is het duidelijk dat zij ook een mening hebben.

Accuratesse
Accuratesse

Steekwoorden Competentie Accuratesse:

precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme

Omschrijving

Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.

Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.

Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.

 

Assertiviteit
Assertiviteit

Steekwoorden: bemiddelen, onderhandelen, overtuigen, voor zichzelf opkomen

Omschrijving

Deze personen proberen het goed te doen voor zichzelf en voor iemand anders. Per situatie bekijken assertieve mensen de voor- en nadelen voor beide partijen. In bepaalde situaties zullen deze personen eerder voor zichzelf opkomen en in andere situaties geven ze de ander zijn zin. Ze gaan confrontaties niet uit de weg en vinden het fijn om zo nu en dan wat tegengas te krijgen.

Sterke punten
Deze personen hebben lef nodig om voor zichzelf en een ander op te komen. Daarbij kunnen ze goed luisteren en anderen overtuigen. Ze geven de ander de ruimte om te praten en zullen zelf ook proberen iemand te overtuigen van hun standpunt.

Zwakke punten
In bepaalde situaties kunnen deze personen ervoor kiezen om hun gelijk te halen. Daarentegen kan het ook voorkomen dat deze personen bewust de ander zijn zin geven. Omdat dit niet vast staat, kan het zijn dat deze personen wispelturig overkomen.

Energie
Energie

Steekwoorden: vitaliteit, uithoudingsvermogen, actief, levenlust.

Omschrijving

Energiekelingen zitten vol levenslust. Ze willen graag werken en dit kunnen ze dan ook uren achter elkaar. Deze mensen zetten hun energie gericht in en plannen efficiënt hun taken in, waardoor ze geen onnodige energie verspillen. Ook al krijgt deze persoon extra werk en draait hij veel overuren, deze mensen hoor je niet. Ze laten zich niet zomaar uit het veld slaan.

Sterke punten
Mensen met een hoog energielevel zijn vaak doorzetters. Als zich problemen voordoen, blijven ze optimistisch en pakken ze het probleem met beide handen aan. Ook zijn energiekelingen vaak behoorlijk stressbestendig. Omdat ze hun energie effeciënt inzetten, ervaren ze vaak minder stress dan anderen. Deze mensen kunnen als actief worden omschreven. Naast het werk hebben ze nog veel andere bezigheden. Een ander sterk punt van deze mensen is de resultaatgerichtheid. Ze willen graag presteren en door hun energie effectief te verdelen, boeken ze vele resultaten.

Zwakke punten
De uitdrukking ‘teveel hooi op je vork nemen’ komt bij deze mensen vaker voor. Ze willen graag anderen helpen en nemen hen werk uit handen. Er zijn energiekelingen die weleens willen doorslaan. Aan het eind van een lange werkdag willen ze graag nog een vergadering om bepaalde punten te bespreken of gaan eenmaal thuis meteen weer andere energiekostende dingen doen.

Inzicht in omgeving
Inzicht in omgeving

Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht

Omschrijving

Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.

Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen. 

Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.  

Plannen en organiseren
Plannen en organiseren

Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten

Omschrijving

Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.

Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.

Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen. 

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid

Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus

Omschrijving

Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.

Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.

Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out. 

Samenwerken
Samenwerken

Steekwoorden: samenwerken, resultaten, assertiviteit

Omschrijving

Goed samenwerken is bijdragen aan het samenwerkingsproces, de resultaten en de harmonie binnen een team. Deze personen willen niet alleen een goede bijdrage leveren aan de opdracht, maar ook aan de sfeer binnen het team. Onder deze competentie vallen verschillende aspecten: respect hebben voor andere groepsgenoten, elkaar helpen met taken en meedenken.

Sterke punten
Een sterk punt is dat deze personen vaak een goede mensenkennis hebben, zij kunnen anderen goed inschatten en houden daarbij het resultaat en de taken in het achterhoofd. Deze mensen zijn vaak assertief, zij houden hun persoonlijke doel en het doel van de ander goed in de gaten. Ook goed kunnen netwerken is te benoemen als sterk punt.

Zwakke punten
Mensen die teveel samenwerken, kunnen hun onafhankelijkheid verliezen. Ze vinden het moeilijk om nog alleen te werken, omdat ze altijd reactie/feedback krijgen van groepsgenoten. Ook zijn de relaties van deze mensen soms belangrijker dan de werkzaamheden. Het moet vooral gezellig zijn.

Stressbestendigheid
Stressbestendigheid

Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie

Omschrijving

Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.

Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.

Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.

Vaardigheden Office Manager

  • Doorzettingsvermogen
  • Doelgericht werken
  • Ambitie
  • Incasseringsvermogen
  • Rust bewaren
  • Inlevingsvermogen
  • Omgaan met veranderingen
  • Flexibiliteit
  • Oog voor detail
  • Zorgvuldigheid
  • Nauwkeurigheid
  • Uitdrukkingsvaardigheid
  • Ontspannenheid
  • Grenzen aangeven
  • Vitaliteit
  • Levenslust
  • Positiviteit
  • Luisteren
  • Analyseren
  • Verbanden leggen
  • Voorbereiden
  • Gestructureerd werken
  • Prioriteiten stellen
  • Sensitiviteit
  • Harmonie creëren
  • Gezamenlijk resultaat bereiken
Bekijk meer Bekijk minder

Wat voor persoonlijkheid heeft een Office Manager nodig? 

Persoonstypen die passen bij een Office Manager zijn Baas en Waarnemer.

De Office Manager moet goed leiding kunnen geven. Hij staat sterk in zijn schoenen, is direct en duidelijk, maar ook beschermend (Baas).

Tevens kan de Office Manager goed waarnemen. Hij heeft een goed overzicht en speelt in op conclusies die hij trekt uit zijn waarnemingen (Waarnemer).


Eigenschappen Office Manager

  • Trouw
  • Integriteit
  • Punctueel
  • Waarnemendheid
  • Gedetailleerdheid
  • Leergierigheid



Wat zijn de baankansen voor een Office Manager?

Het belang van een goed office management wordt steeds belangrijker nu veel organisaties mobieler worden, steeds meer medewerkers thuis werken en veel onderweg zijn. Er zijn dus steeds meer banen voor Office Managers.

Een Office Manager staat al erg hoog in de organisatie, dus het is moeilijk om als Office Manager door te groeien. Wel kan hij steeds meer taken krijgen toegewezen en overstappen naar grotere (internationale) organisaties.

De actuele kans op werk voor een Office Manager

Het beroep Office Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Office managers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Office managers is in de huidige periode goed

Huidige aantal vacatures

6

Baankans Office Manager

logo uwv

Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen


Doorgroei mogelijkheden Office Manager

Het beroep Office Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Office managers.


Waar werkt een Office Manager?

Een Office Manager kan bij diverse soorten bedrijven in de profitsector werkzaam zijn. Denk aan bedrijven in de horecasector en financiële sector. Bij een groot bedrijf is een Office Manager verantwoordelijk voor een bepaald onderdeel van het bedrijf, bij een klein bedrijf is de Office Manager vaak verantwoordelijk voor de hele organisatie.


Met wie werkt een Office Manager samen? 

De Office Manager geeft leiding aan medewerkers van het secretariaat. Hij werkt samen met bijvoorbeeld een Facilitair Manager en P&O-adviseurs. De Office Manager staat onder de directeur, dus ook met hem komt hij in aanraking. Zij bespreken zaken en maken afspraken over een te volgen strategie enzovoort. Soms hoort de Office Manager bij het managementteam, dus heeft hij contact met alle andere Managers.


  • Secretariaat
  • P&O-Adviseurs
  • Directeur
  • Managers
Office Manager

Verwante beroepen Office Manager:

Manager
Salaris: €3200 tot €9000
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO HBO WO Postdoc MBA
Baankans: Onbekend

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Directiesecretaresse
Salaris: €2000 tot €2800
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Zeer goed

Baankans

Dus je wilt misschien wel werken als %1$s? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je %1$s wilt worden. Informatie over omscholing, wat je gaat doen als %1$s, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.

Alles over het beroep Office Manager in één oogopslag

Sector:

Beroepsgroep:

Persoonstype:

Netwerk:

  • Secretariaat
  • P&O-Adviseurs
  • Directeur
  • Managers

Opleidingsniveau:

Salarisindicatie:

  • Van €2500 tot €4200

Baankans:

Aantal vacatures:

Aantal opleidingen:

Baankans

Huidige aantal vacatures

6



Zoek een ander beroep

Bekijk ook

Ga direct naar