Vertegenwoordiger: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Vertegenwoordiger: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Vertegenwoordiger? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Vertegenwoordiger wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Vertegenwoordiger, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Vertegenwoordiger
Vacatures Vertegenwoordiger
Vacatures laden...
Wat is een Vertegenwoordiger?
Een Vertegenwoordiger werkt op de Afdeling Sales of Commerciële Zaken van een bedrijf. Hij vertegenwoordigt het bedrijf en verkoopt goederen of diensten aan klanten. De Vertegenwoordiger streeft naar optimale verkoopcijfers op de middellange termijn. De omzet- en winstdoelstellingen van het bedrijf waarvoor de Vertegenwoordiger werkzaam is moeten gehaald worden. Dit gebeurt door bijvoorbeeld het houden van verkoopgesprekken met potentiële klanten en acquisitie. Zo is de Vertegenwoordiger verantwoordelijk voor het binnenhalen van nieuwe klanten en het onderhouden van relaties met bestaande klanten. Het is tevens de taak van de Vertegenwoordiger om verkoop- en klantgegevens bij te houden.
Een Vertegenwoordiger geeft advies, behandelt klachten en doet de directe verkoop. Hiervoor is hij veel op pad om de klanten te bezoeken. Voor de verkoop stelt de Vertegenwoordiger offertes op en maakt hij verkoopcontracten. Om er achter te komen wat de wensen van de klantenkring van het bedrijf zijn, doet een Vertegenwoordiger vaak een marktonderzoek. Aan de hand hiervan wordt, in overleg met collega’s, bepaald welke producten er aan de klant worden aangeboden en hoe dit wordt aangepakt. Hierbij wordt rekening gehouden met de werkwijze van de concurrent. Naast het bezoeken van klanten, geeft een Vertegenwoordiger ook vaak presentaties en demonstraties van de producten die hij verkoopt.
Past het beroep Vertegenwoordiger bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Vertegenwoordiger per niveau
Vacatures Vertegenwoordiger per stad
Vacatures Vertegenwoordiger Alkmaar
Vacatures Vertegenwoordiger Almelo
Vacatures Vertegenwoordiger Almere
Vacatures Vertegenwoordiger Alphen aan den Rijn
Vacatures Vertegenwoordiger Amersfoort
Vacatures Vertegenwoordiger Amstelveen
Vacatures Vertegenwoordiger Amsterdam
Vacatures Vertegenwoordiger Apeldoorn
Vacatures Vertegenwoordiger Arnhem
Vacatures Vertegenwoordiger Assen
Vacatures Vertegenwoordiger Bergen op Zoom
Vacatures Vertegenwoordiger Breda
Vacatures Vertegenwoordiger Capelle aan den IJssel
Vacatures Vertegenwoordiger Delft
Vacatures Vertegenwoordiger Den Bosch
Vacatures Vertegenwoordiger Den Haag
Vacatures Vertegenwoordiger Den Helder
Vacatures Vertegenwoordiger Deventer
Vacatures Vertegenwoordiger Doetinchem
Vacatures Vertegenwoordiger Dordrecht
Vacatures Vertegenwoordiger Ede
Vacatures Vertegenwoordiger Eindhoven
Vacatures Vertegenwoordiger Emmen
Vacatures Vertegenwoordiger Enschede
Vacatures Vertegenwoordiger Gouda
Vacatures Vertegenwoordiger Groningen
Vacatures Vertegenwoordiger Haarlem
Vacatures Vertegenwoordiger Haarlemmermeer
Vacatures Vertegenwoordiger Heerlen
Vacatures Vertegenwoordiger Helmond
Vacatures Vertegenwoordiger Hengelo
Vacatures Vertegenwoordiger Hilversum
Vacatures Vertegenwoordiger Hoogeveen
Vacatures Vertegenwoordiger Hoorn
Vacatures Vertegenwoordiger Katwijk
Vacatures Vertegenwoordiger Leeuwarden
Vacatures Vertegenwoordiger Leiden
Vacatures Vertegenwoordiger Lelystad
Vacatures Vertegenwoordiger Maastricht
Vacatures Vertegenwoordiger Middelburg
Vacatures Vertegenwoordiger Nieuwegein
Vacatures Vertegenwoordiger Nijmegen
Vacatures Vertegenwoordiger Oss
Vacatures Vertegenwoordiger Purmerend
Vacatures Vertegenwoordiger Roermond
Vacatures Vertegenwoordiger Roosendaal
Vacatures Vertegenwoordiger Rotterdam
Vacatures Vertegenwoordiger Schiedam
Vacatures Vertegenwoordiger Spijkenisse
Vacatures Vertegenwoordiger Terneuzen
Vacatures Vertegenwoordiger Tilburg
Vacatures Vertegenwoordiger Utrecht
Vacatures Vertegenwoordiger Veenendaal
Vacatures Vertegenwoordiger Venlo
Vacatures Vertegenwoordiger Vlaardingen
Vacatures Vertegenwoordiger Westland
Vacatures Vertegenwoordiger Zaanstad
Vacatures Vertegenwoordiger Zeist
Salarisschaal Vertegenwoordiger
Wat verdient een Vertegenwoordiger?
Een Vertegenwoordiger werkt vaak op provisiebasis. Men krijgt dan een basissalaris, dat meestal tussen de €1800 en €3000 ligt. Als hij dan klanten of orders binnen haalt krijgt de Vertegenwoordiger daar vaak provisie en/of bonussen voor. Het salaris is dus van verschillende factoren afhankelijk.
Afhankelijk van het succes kan het salaris van een vertegenwoordiger dus aardige oplopen. Het is mogelijk om voor een maand met goede omzetten een salaris van €6000,- te krijgen
Meer weten over het salaris Vertegenwoordiger
Hoe word je een Vertegenwoordiger?
Om te gaan werken als Vertegenwoordiger kan men de opleiding Commercieel Medewerker Buitendienst doen. Dit is een MBO niveau-3 opleiding.
Ook komt het voor dat men als Vertegenwoordiger aan het werk gaat zonder passende vooropleiding. Dan is het mogelijk om een cursus voor vertegenwoordiger te volgen, bijvoorbeeld bij de NHA.
Opleidingen Vertegenwoordiger
Omscholen tot Vertegenwoordiger
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Vertegenwoordiger. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Vertegenwoordiger
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Vertegenwoordiger
Als je Vertegenwoordiger wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Vertegenwoordiger zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Vertegenwoordiger
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Vertegenwoordiger?
Competenties Vertegenwoordiger
Een Vertegenwoordiger heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Steekwoorden: processen, ontwikkeling, ambitieus, flexibel
Wat is Zelfsturing?
Deze mensen willen graag op de hoogte blijven van voor hen relevante ontwikkelingen. Zij zoeken proactief naar nieuwe informatie. Zij voelen zichzelf verantwoordelijk voor hun ontwikkeling of een bepaald proces. Deze mensen kijken hierbij naar het resultaat dat ze willen behalen.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak ambitieus en resultaatgericht. Ze stellen voor zichzelf doelen op en proberen deze doelen te behalen. Daarbij zijn deze mensen vaak flexibel, ze zijn verantwoordelijk voor zichzelf en kunnen zich aanpassen aan de situatie en de omgeving. Hierbij houden ze hun doelstellingen voor ogen. Daarbij hebben deze mensen vaak een goede zelfkennis. Ze weten hun zwakke en sterke kanten te benoemen en houden nemen deze dan ook mee in het maken van beslissingen of het stellen van doelen.
Zwakke punten
Mensen die zichzelf teveel proberen te sturen, worden soms bestempeld als star. Zij wijken niet af van hun ideeën en hierdoor wordt de spontaniteit aangetast. Zij hebben precies uitgestippeld waar ze naar toe willen en spontane (creatieve) uitspattingen worden ontweken.
Vaardigheden Vertegenwoordiger
- Luistervaardigheid
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Ambitie
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
- Proactiviteit
- Wendbaarheid
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Vertegenwoordiger nodig?
Als Vertegenwoordiger is het belangrijk om het product dat jij probeert te verkopen goed te promoten. Het is dus belangrijk dat een vertegenwoordiger communicatief vaardig is en overtuigingskracht heeft om zo de doelstellingen te bereiken. Een zelfverzekerde houding is hierbij onmisbaar. De Vertegenwoordiger is gedreven en doet er alles aan om succesvol te zijn. Ook zijn doelgerichtheid kan hij goed benutten (Succesvolle werker).
Als Vertegenwoordiger is het tevens belangrijk om standvastig te zijn en niet gauw van je stuk gebracht te worden. De Vertegenwoordiger moet de klant immers overtuigen van zijn standpunt. Volhardendheid en scherpzinnigheid komen hierbij goed van pas (Waarnemer).
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Vertegenwoordiger
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Vertegenwoordiger?
De arbeidsmarkt voor Vertegenwoordigers is redelijk goed. Bij bedrijven is er vaak plaats voor een Vertegenwoordiger om de omzet te bevorderen. Er zijn dan ook veel vacatures voor dit beroep. Vaak heb je als Vertegenwoordiger ook verschillende opleidings- en doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. Zo kan je bijvoorbeeld doorgroeien tot commercieel eindverantwoordelijke.
De actuele kans op werk voor een Vertegenwoordiger
Het beroep Vertegenwoordiger is onderdeel van de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten. De kans op werk voor de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
12
Baankans Vertegenwoordiger
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Vertegenwoordiger
Het beroep Vertegenwoordiger is onderdeel van de beroepsfamilie Vertegenwoordigers en accountmanagers zakelijke diensten.
Verwante beroepen Vertegenwoordiger
Mogelijke specialisaties voor een Vertegenwoordiger
key accountmanager advertenties uitgeverij
sales trainee zakelijke diensten
international accountmanager zakelijke diensten
key accountmanager zakelijke diensten
national accountmanager zakelijke diensten
accountmanager schadeverzekeringen
accountmanager transportverzekeringen
accountmanager uitvaartverzekeringen
accountmanager variaverzekeringen
accountmanager zorgverzekeringen
accountmanager ongevallenverzekeringen
accountmanager aansprakelijkheidsverzekeringen
accountmanager brandverzekeringen
Waar werkt een Vertegenwoordiger?
Een Vertegenwoordiger kan werkzaam zijn bij allerlei bedrijven. Het beroep komt zowel in het klein-, midden- als grootbedrijf voor. Ook de branche kan variëren. Het is dus lastig om een omschrijving te geven van het type organisatie waar een Vertegenwoordiger werkzaam is. Vast staat dat dit een profit organisatie is. Het is ten slotte de taak van de Vertegenwoordiger om de omzet- en winstdoelstellingen van het bedrijf te behalen.
Met wie werkt een Vertegenwoordiger samen?
Een Vertegenwoordiger is vaak alleen op pad en werkt dus veel zelfstandig. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf waar hij werkzaam is, staat hij onder leiding van de directeur, een hoofd commerciële zaken of de districtsmanager. Tevens is een Vertegenwoordiger veel in contact met de (potentiële) klanten van het bedrijf. Dit zijn belangrijke contacten, waarbij de Vertegenwoordiger het bedrijf representeert en het product of de dienst van het bedrijf aan deze klanten probeert te verkopen.
- Disctrictmanager
Alles over het beroep Vertegenwoordiger in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Disctrictmanager
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1900 tot €6000