Brand Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Brand Manager: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Brand Manager? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Brand Manager wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Brand Manager, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Brand Manager
Vacatures Brand Manager
Vacatures laden...
Wat is een Brand Manager?
De Brand Manager is verantwoordelijk voor de verbetering van de marktpositie van een bestaand bedrijf of product, of het introduceren van een nieuw product op de markt. Hiertoe geeft hij leiding aan een team van professionals uit verschillende disciplines en van verschillende afdelingen. Hij coördineert de werkzaamheden en is de eindverantwoordelijke van het project.
Zowel voor de lancering van een nieuw product als voor de vernieuwde marketing van een bestaand product moet onderzoek gedaan worden naar de wensen van de consument. Op basis van kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek wordt het product ontwikkeld. De Brand Manager overziet dit creatieve proces van productontwikkeling en denkt vervolgens actief mee bij de uitvoering ervan. Aspecten die bij de realisatie van een productconcept komen kijken zijn onder andere het financiële plaatje, de communicatie- en marketingstrategie - en uiteindelijke verkoop. De Brand Manager verliest hierbij de wensen van de consument nooit uit het oog.
Meer precieze aandachtsgebieden van de Brand Manager zijn bijvoorbeeld de vormgeving van de verpakking van een product, de inhoud van reclameboodschappen, het gewenste imago van het bedrijf of product en de analyse van marktonderzoek. Om zicht te houden op de behoefte van de consument kan het zijn dat de Brand Manager verkooppunten bezoekt. Naast doelstellingen voor de korte termijn (in de markt zetten van een product, toename verkoopcijfers) houdt de Brand Manager ook de lange termijn in het oog. Hij is altijd op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van zijn product en zal alles op alles zetten om concurrenten voor te blijven.
De Brand Manager is de persoon die de verschillende medewerkers van diverse afdelingen (sales, productontwikkeling, planning, reclamebureaus) bij elkaar brengt in een team en zorgt dat alle werkzaamheden worden verricht met hetzelfde doel voor ogen. Daarnaast levert hij een belangrijke bijdrage aan (de analyse van) het marktonderzoek dat de basis vormt voor de marketing van het product. Hij moet dus zowel leidinggevende kwaliteiten hebben als inhoudelijk sterk zijn, met gevoel voor consumentenbehoeftes.
Past het beroep Brand Manager bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Brand Manager?
De werkzaamheden van een brandmanager zijn erg divers. Zo dient een brandmanager o.a. de strategie voor het merk te bepalen, de communicatie rondom het merk te regelen en het marktonderzoek te verrichten. Daarnaast dient de brandmanager ook de verkoopcijfers van het merk te verantwoorden aan het management. Kortom een brandmanager leidt een specifiek merk of product binnen een onderneming die meerdere merken of producten voert.
Brandmanagers komen vaak voor in de levensmiddelindustrie. Er zijn veel grote levensmiddelfabrikanten die vaak tientallen verschillende soorten producten fabriceren. Omdat deze producten van elkaar verschillen en allemaal een andere doelgroep hebben dienen ze apart in de markt gezet te worden. Daarom worden de merken of productlijnen verdeeld tussen de brandmanagers. Naast de levensmiddelensector komen brandmanagers eigenlijk in bijna alle andere sectoren voor. In bijvoorbeeld de consumenten elektronica, kleding industrie en cosmetica industrie zijn veel brandmanagers actief.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Brand Manager per niveau
Vacatures Brand Manager per stad
Vacatures Brand Manager Alkmaar
Vacatures Brand Manager Almelo
Vacatures Brand Manager Almere
Vacatures Brand Manager Alphen aan den Rijn
Vacatures Brand Manager Amersfoort
Vacatures Brand Manager Amstelveen
Vacatures Brand Manager Amsterdam
Vacatures Brand Manager Apeldoorn
Vacatures Brand Manager Arnhem
Vacatures Brand Manager Bergen op Zoom
Vacatures Brand Manager Capelle aan den IJssel
Vacatures Brand Manager Den Bosch
Vacatures Brand Manager Den Haag
Vacatures Brand Manager Den Helder
Vacatures Brand Manager Deventer
Vacatures Brand Manager Doetinchem
Vacatures Brand Manager Dordrecht
Vacatures Brand Manager Eindhoven
Vacatures Brand Manager Enschede
Vacatures Brand Manager Groningen
Vacatures Brand Manager Haarlem
Vacatures Brand Manager Haarlemmermeer
Vacatures Brand Manager Heerlen
Vacatures Brand Manager Helmond
Vacatures Brand Manager Hengelo
Vacatures Brand Manager Hilversum
Vacatures Brand Manager Hoogeveen
Vacatures Brand Manager Katwijk
Vacatures Brand Manager Leeuwarden
Vacatures Brand Manager Leiden
Vacatures Brand Manager Lelystad
Vacatures Brand Manager Maastricht
Vacatures Brand Manager Middelburg
Vacatures Brand Manager Nieuwegein
Vacatures Brand Manager Nijmegen
Vacatures Brand Manager Purmerend
Vacatures Brand Manager Roermond
Vacatures Brand Manager Roosendaal
Vacatures Brand Manager Rotterdam
Vacatures Brand Manager Schiedam
Vacatures Brand Manager Spijkenisse
Vacatures Brand Manager Terneuzen
Vacatures Brand Manager Tilburg
Vacatures Brand Manager Utrecht
Vacatures Brand Manager Veenendaal
Vacatures Brand Manager Vlaardingen
Vacatures Brand Manager Westland
Vacatures Brand Manager Zaanstad
Salarisschaal Brand Manager
Wat verdient een Brand Manager?
De Brand Manager verdient rond de €2200 bruto per maand bij aanvang. Dit kan oplopen tot ca. €5800. Het salaris is afhankelijk van werkgever, werkervaring en de zwaarte van de functie.
Het commerciële karakter van dit beroep betekent over het algemeen dat er goede secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing zijn, zoals een 13de maand en (lease)auto, telefoon en laptop van de zaak.
Meer weten over het salaris Brand Manager
Hoe word je een Brand Manager?
De Brand Manager heeft minimaal HBO maar vaak WO werk- en denkniveau en enkele jaren (drie tot vijf) werkervaring in relevante functies. Opleidingen in de richting van Business en Marketing zijn een goede basis, maar relevante werkervaring kan een hoop goedmaken. Van Brand Managers wordt verder vaak verwacht dat ze het Nederlands en Engels goed beheersen.
Omdat een brandmanager eigenlijk een specifieke marketing manager is zijn de meeste marketing opleidingen voldoende om als brandmanager aan de slag te kunnen gaan. Hierbij valt te denken aan opleidingen zoals Marketing Management (HBO) of een Marketing Master aan de universiteit. Bijna elke hogeschool of universiteit heeft een dergelijke marketing opleiding. Naast de algemene opleidingen zijn er enkele specifieke opleidingen die opleiden tot brand of productmanager. Zoals HBO productmanagement of WO Levensmiddelentechnologie.
Opleidingen Brand Manager
Omscholen tot Brand Manager
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Brand Manager. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Brand Manager
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Brand Manager
Als je Brand Manager wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Brand Manager zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Brand Manager
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Competenties Brand Manager
Een Brand Manager heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: creativiteit, analytisch vermogen, legt verbanden, concepten
Omschrijving
Deze mensen hebben het vermogen om in concepten te denken. Bij een probleem zien zij vrijwel meteen verschillende oplossingen en vormen ze hierbij een duidelijk beeld. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende oogpunten en komen met die informatie tot de beste oplossing. Naderhand evalueren zij deze oplossing grondig en kijken ze wat er eventueel nog meer mogelijk is. Ze bedenken constant nieuwe concepten voor verschillende problemen.
Sterke punten
Een sterk punt van deze mensen is hun creativiteit. Daarnaast hebben ze over het algemeen een goed ontwikkeld analytisch vermogen. Zij bekijken het probleem vanuit verschillende hoeken en komen dan met meerdere creatieve oplossingen.
Zwakke punten
De creatieve ideeën die deze mensen hebben, kunnen onpraktisch zijn. Zij hebben veel verschillende oplossingen en concepten in hun hoofd, maar deze zijn niet altijd uitvoerbaar. Deze creativiteit kan ook er ook voor zorgen dat deze mensen ‘zweverig’ overkomen.
Steekwoorden: durf, lateraal denken, initiatief, verfrissend
Omschrijving
Bij een project of opdracht is het handig om er een creatieveling bij te hebben. Deze mensen komen vaak met verfrissende ideeën input. Wanneer werkzaamheden vastlopen, kan deze creatieveling met goede oplossingen komen. Creatievelingen kunnen omspringen met veranderende omstandigheden op de werkvloer.
Sterke punten
Deze mensen zijn goed in out-of-the-box denken, zij kunnen vaste patronen of ideeën loslaten en komen met een compleet nieuw perspectief. Deze mensen hebben vaak lef en zijn initiatiefrijk. Zij komen vaak zelf met andere oplossingen.
Zwakke punten
Creatieve mensen hebben vaak veel verschillende ideeën, maar dit kunnen er ook teveel zijn. Deze mensen kunnen dan ook vaker nogal chaotisch overkomen. Hun ideeën bestaan voor het overgrote deel uit losse flodders en duidelijkheid ontbreekt dan. Deze mensen hebben vaak wel een goede sfeer of inspiratie nodig. Ontbreekt het hieraan, dan kan de creatieveling nog weleens vastlopen. Bepaalde creatievelingen kunnen erg eigenwijs zijn, zij hebben dan het idee dat hun plan het beste is.
Steekwoorden: ideeën, creatief, conceptueel denken
Omschrijving
Deze mensen zijn in staat om patronen en randvoorwaarden los te laten en oplossingen of nieuwe manier van denken te ontwikkelen. Zij kijken eerst naar het resultaat, bedenken vervolgens oplossingen en betrekken vervolgens pas de randvoorwaarden en regels. Tijdens brainstormsessies komen deze mensen vaak met heel veel ideeën.
Sterke punten
De competentie ‘innovatief’ heeft veel overeenkomsten met de competentie ‘creativiteit’. Deze mensen hebben vaak veel verschillende creatieve ideeën. Daarbij houden ze het resultaat wel voor ogen. Verder kunnen deze innovators vaak goed conceptueel denken, zij zien oplossingen voor problemen en kijken hierbij niet direct naar de regels en randvoorwaarden.
Zwakke punten
Hierbij geldt dat creativiteit een valkuil kan zijn, veel verschillende ideeën kunnen zorgen voor chaos. Deze mensen hebben zoveel verschillende ideeën en soms bestaan deze enkel uit losse flodders. Daarbij kunnen de ideeën onrealistisch zijn, omdat ze geen rekening houden met regels en randvoorwaarden.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: toekomst, zelfontwikkeling, resultaatgericht, zelfkennis
Omschrijving
Deze mensen hebben een duidelijk toekomstbeeld. Hierbij houden ze rekening met de verschillende mogelijkheden en wegen die zij kunnen bewandelen. Deze mensen kunnen zaken vanaf een afstand bekijken en objectieve besluiten nemen. Verder onderzoeken deze mensen vaak nieuwe dingen en willen ze graag op de hoogte blijven van ontwikkelingen.
Sterke punten
Deze mensen hebben een duidelijke visie, die ze goed onder woorden kunnen brengen. Ze willen dit toekomstbeeld bereiken en zijn dus resultaatgericht. Bovendien hebben ze vaak een goede zelfkennis en zelfontwikkeling.
Zwakke punten
Mensen kunnen een te abstracte of onrealistische visie hebben. Ze hebben dan niet helder in hun hoofd waar ze naar toe willen en hoe ze dit moeten bereiken. Ook kunnen ze koppig en eigenwijs overkomen omdat ze teveel aan hun visie vasthouden. Ze zijn er dan van overtuigd dat hun visie de beste is.
Vaardigheden Brand Manager
- Creatief denken
- Nieuwe oplossingen bedenken
- Luistervaardigheid
- Verbanden leggen
- Buiten kaders denken
- Durf
- Vernieuwend zijn
- Verbeeldingskracht
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Voorbereiden
- Gestructureerd werken
- Prioriteiten stellen
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Voorstellingsvermogen
- Toekomstgerichtheid
- Probleemoplossend
Wat voor persoonlijkheid heeft een Brand Manager nodig?
De Brand Manager moet zelfverzekerd zijn, omdat hij eindverantwoordelijke is voor de vormgeving en uitvoering van de marketingstrategie. Hij heeft lef nodig om bepaalde risico's te nemen die komen kijken bij het lanceren van een product (Succesvolle werker).
De Brand Manager stuurt de medewerkers van de afdeling concept- en productontwikkeling en denkt hierover actief mee. Hij is creatief en vernieuwend, weet buiten de gebaande paden te gaan. Hij heeft veel inzicht in mensen, waardoor hij aan de wensen van consumenten tegemoet kan komen (Romanticus).
Wat voor persoonlijkheidstype is de romanticus? De romanticus is een bijzonder mens. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De romanticus is erg origineel en creatief, waardoor deze innovatieve oplossingen weet te vinden. Hij kan zich ook goed inleven in anderen.
Zwakke eigenschappen
De romanticus is nooit tevreden en streeft altijd naar het onbereikbare. Hij komt vaak met innovatieve oplossingen die niet altijd praktisch zijn. Daarnaast is de romanticus door diens gedachtenproces ook vaak bezig met pijnlijke gevoelens en depressie, waardoor de romanticus zichzelf vaak in de weg zit. Hij voelt zich vaak onbegrepen. Hij is moeilijk te doorgronden en dat kan lastig zijn op de werkvloer.
Omgang
De romanticus heeft niet veel contact met anderen. Denkprocessen zijn voor de romanticus moeilijk te vertalen naar gesprekken. Hij is graag op zichzelf, maar áls hij contact heeft met anderen, gaat dit vaak heel diep.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Brand Manager
- Originaliteit
- Creativiteit
- Passie
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
Wat zijn de baankansen voor een Brand Manager?
Er zijn vacatures voor Brand Managers, maar het zijn er niet veel. Het hoge opleidingsniveau en de gewenste werkervaring maken echter dat het aantal potentiële werknemers vrij klein is.
Je kunt als Brad Manager meer senioriteit verwerven en leiding gaan geven aan afdeling met meerdere Brand Managers. Ook kun je telkens een nieuw project oppakken, met een groter bereik, meer werknemers en grotere verantwoordelijkheid.
De actuele kans op werk voor een Brand Manager
Het beroep Brand Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
1
Baankans Brand Manager
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Brand Manager
Het beroep Brand Manager is onderdeel van de beroepsfamilie Sales promotors en productmanagers.
Verwante beroepen Brand Manager
Mogelijke specialisaties voor een Brand Manager
Doorgroei beroepen voor een Brand Manager
seo specialist (search engine optimization)
seo marketeer (search engine optimization)
client services director reclame
medewerker marketing en communicatie
ondernemer netwerkmarketing (cosmetica)
ondernemer netwerkmarketing (telefonie en computers)
ondernemer netwerkmarketing (gezondheidsproducten)
ondernemer netwerkmarketing (financiële producten en verzekeringen)
Waar werkt een Brand Manager?
Brand Managers zetten een product in de markt. Zij hebben een commerciële functie die goede, groeiende verkoopcijfers tot doel heeft.
Met wie werkt een Brand Manager samen?
De Brand Manager is de spin in het web van de productontwikkeling en bijbehorende marketing. Hij coördineert de werkzaamheden van verschillende afdelingen - sales, productontwikkeling - en eventuele externe professionals (van bijvoorbeeld reclamebureaus). Ook marktonderzoekers maken deel uit van zijn netwerk, evenals verkopers. Iedereen die op enige wijze met een product te maken heeft maakt deel uit van het netwerk van de Brand Manager.
Verwante beroepen Brand Manager:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Onbekend
Baankans
Opleiding: HBO WO MBA
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Brand Manager in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2399 tot €5747