Hoofd Binnendienst: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Hoofd Binnendienst: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Hoofd Binnendienst? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Hoofd Binnendienst wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Hoofd Binnendienst, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Hoofd Binnendienst
Vacatures Hoofd Binnendienst
Vacatures laden...
Wat is een Hoofd Binnendienst?
Een Hoofd Binnendienst geeft leiding aan de verkopers in de binnendienst binnen de verkoopafdeling van een bedrijf.
Binnen de verkoopafdeling is er een onderscheid tussen verkopers in de binnendienst en verkopers in de buitendienst. De verkopers in de binnendienst richten zich op het voorbereidende werk voor de verkoper in de buitendienst. Zo voert hij de eerste verkoopgesprekken met klanten, zodat de verkoper van de buitendienst in een tweede gesprek meteen ter zake kan komen. Na de verkoop door de verkopers van de buitendienst is de verkoper binnendienst het aanspreekpunt voor klanten met vragen of klachten. Tevens onderhoudt hij contact met leveranciers, registreert hij afspraken met klanten en regelt de logistiek. Ook neemt een verkoper binnendienst administratieve taken op zich, zoals het verwerken van orders en offertes.
Het Hoofd Binnendienst heeft de leiding over de verkopers in de binnendienst. Hij stuurt hen aan en zorgt voor een prettige werkomgeving. Het Hoofd Binnendienst maakt offertes, controleert administratieve processen, voert werkoverleg en informeert de buitendienst over relevante klant- en marktinformatie. Het Hoofd Binnendienst is tevens degene die zorg draagt voor de rapportages aan de Sales Manager of Marketing Manager.
Past het beroep Hoofd Binnendienst bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Hoofd Binnendienst per niveau
Vacatures Hoofd Binnendienst per stad
Vacatures Hoofd Binnendienst Alkmaar
Vacatures Hoofd Binnendienst Almelo
Vacatures Hoofd Binnendienst Almere
Vacatures Hoofd Binnendienst Alphen aan den Rijn
Vacatures Hoofd Binnendienst Amersfoort
Vacatures Hoofd Binnendienst Amstelveen
Vacatures Hoofd Binnendienst Amsterdam
Vacatures Hoofd Binnendienst Apeldoorn
Vacatures Hoofd Binnendienst Arnhem
Vacatures Hoofd Binnendienst Assen
Vacatures Hoofd Binnendienst Bergen op Zoom
Vacatures Hoofd Binnendienst Breda
Vacatures Hoofd Binnendienst Capelle aan den IJssel
Vacatures Hoofd Binnendienst Delft
Vacatures Hoofd Binnendienst Den Bosch
Vacatures Hoofd Binnendienst Den Haag
Vacatures Hoofd Binnendienst Den Helder
Vacatures Hoofd Binnendienst Deventer
Vacatures Hoofd Binnendienst Doetinchem
Vacatures Hoofd Binnendienst Dordrecht
Vacatures Hoofd Binnendienst Ede
Vacatures Hoofd Binnendienst Eindhoven
Vacatures Hoofd Binnendienst Emmen
Vacatures Hoofd Binnendienst Enschede
Vacatures Hoofd Binnendienst Gouda
Vacatures Hoofd Binnendienst Groningen
Vacatures Hoofd Binnendienst Haarlem
Vacatures Hoofd Binnendienst Haarlemmermeer
Vacatures Hoofd Binnendienst Heerlen
Vacatures Hoofd Binnendienst Helmond
Vacatures Hoofd Binnendienst Hengelo
Vacatures Hoofd Binnendienst Hilversum
Vacatures Hoofd Binnendienst Hoogeveen
Vacatures Hoofd Binnendienst Hoorn
Vacatures Hoofd Binnendienst Katwijk
Vacatures Hoofd Binnendienst Leeuwarden
Vacatures Hoofd Binnendienst Leiden
Vacatures Hoofd Binnendienst Lelystad
Vacatures Hoofd Binnendienst Maastricht
Vacatures Hoofd Binnendienst Middelburg
Vacatures Hoofd Binnendienst Nieuwegein
Vacatures Hoofd Binnendienst Nijmegen
Vacatures Hoofd Binnendienst Oss
Vacatures Hoofd Binnendienst Purmerend
Vacatures Hoofd Binnendienst Roermond
Vacatures Hoofd Binnendienst Roosendaal
Vacatures Hoofd Binnendienst Rotterdam
Vacatures Hoofd Binnendienst Schiedam
Vacatures Hoofd Binnendienst Spijkenisse
Vacatures Hoofd Binnendienst Terneuzen
Vacatures Hoofd Binnendienst Tilburg
Vacatures Hoofd Binnendienst Utrecht
Vacatures Hoofd Binnendienst Veenendaal
Vacatures Hoofd Binnendienst Venlo
Vacatures Hoofd Binnendienst Vlaardingen
Vacatures Hoofd Binnendienst Westland
Vacatures Hoofd Binnendienst Zaanstad
Vacatures Hoofd Binnendienst Zeist
Salarisschaal Hoofd Binnendienst
Wat verdient een Hoofd Binnendienst?
Een beginnend Hoofd Binnendienst kan rekenen op zo’n €3400,- bruto per maand. Na jaren van ervaring kan dit bedrag oplopen tot zo’n €5300,-. Het salaris hangt af van de jaren werkervaring, de genoten opleiding en de leeftijd.
De secundaire arbeidsvoorwaarden hangen af van de branche waarin het Hoofd Binnendienst werkzaam is.
Meer weten over het salaris Hoofd Binnendienst
Hoe word je een Hoofd Binnendienst?
Om Hoofd Binnendienst te worden, is de HBO-opleiding Commerciële Economie erg geschikt. Dit is echter niet noodzakelijk; ook mensen met een andere opleiding kunnen soms na een aantal cursussen aan de slag als Hoofd Binnendienst. Zij hebben vaak een technische opleiding gevolgd, zoals Werktuigbouwkunde.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Hoofd Binnendienst
Er zijn geen opleidingen Hoofd Binnendienst aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Hoofd Binnendienst in werkt
Bekijk alle opleidingen FinanceOmscholen tot Hoofd Binnendienst
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Hoofd Binnendienst. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Hoofd Binnendienst
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Hoofd Binnendienst
Als je Hoofd Binnendienst wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Hoofd Binnendienst zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Hoofd Binnendienst
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Hoofd Binnendienst?
Competenties Hoofd Binnendienst
Een Hoofd Binnendienst heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf
Omschrijving
Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.
Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.
Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: durf, motiveren, stressbestendig, resultaatgericht, optimistisch
Omschrijving
In moeilijke tijden weten deze mensen de moed vast te houden en ondanks de omstandigheden toch door te gaan. Deze doorzetters houden vast aan hun ideeën en laten zich niet van de wijs brengen door tegenslagen. Zij houden het resultaat voor ogen en proberen daar op een zo efficiënt mogelijke manier naar toe te werken.
Sterke punten
Deze mensen zetten door en motiveren daarbij zichzelf en anderen. Op die manier proberen deze mensen zowel hun persoonlijke als het gezamenlijke doel te behalen. Om het doel te behalen is behoorlijk wat energie nodig. Daarnaast zijn zij vaak stressbestendig en optimistisch. Ze laten zich niet uit het veld slaan.
Zwakke punten
Deze mensen willen zo graag de eindstreep behalen, dat de omgeving er soms niet meer toe doet. Ook worden deze doorzetters weleens bestempeld als koppig en eigenwijs. Dit heeft als reden dat zij vasthouden aan ideeën en niet willen afwijken van de bedachte paden.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: spontaan, relaties, nieuwe contacten, sociabiliteit
Omschrijving
Deze mensen bouwen relaties en netwerken op met verschillende mensen. En deze netwerken en relaties gebruiken ze om in de toekomst zaken voor elkaar te krijgen. Deze netwerkers zijn vaak in het gezelschap van anderen en leggen vaak gemakkelijk contact met mensen. Ook vinden deze mensen het leuk om nieuwe dingen uit te proberen om op die manier nieuwe contacten te leggen. Ze brengen mensen binnen in hun netwerk met elkaar in contact zodat zij hier hun voordeel mee kunnen doen.
Sterke punten
Deze mensen nemen vaak initiatief op verschillende gebieden. Op een proactieve manier proberen ze nieuwe relaties te leggen. Deze mensen kunnen vaak goed luisteren en zich inleven in andere personen. Deze netwerkers zijn hulpvaardig, spontaan en erg sociaal.
Zwakke punten
Mensen die te graag willen netwerken kunnen ‘gemaakt’ overkomen en opdringerig overkomen. Het lijkt ze niet meer te gaan om de persoon maar puur om hun netwerk uit te breiden. Daarnaast kunnen ze zich ook teveel inleven in anderen. Het lijkt dan of ze zich overal mee willen bemoeien.
Steekwoorden: overtuigen, luisteren, creativiteit, durf, bemiddelen
Omschrijving
In bepaalde situaties is het nodig dat er onderhandeld wordt. Onderhandelaars proberen op een bepaalde manier te onderhandelen zodat het voor beide partijen een win-winsituatie is. Zij maken hierbij gebruik van argumenten, maar luisteren ook naar het verhaal van anderen. Tijdens onderhandelingen komt deze persoon met verschillende ideeën die het conflict op een goede manier kan oplossen.
Sterke punten
Onderhandelaars kunnen goed overtuigen, maar ook luisteren. Zij proberen voor beide partijen de beste oplossing te zoeken. Verder zijn deze mensen vaak creatief en durven ze ideeën te opperen.
Zwakke punten
Teveel willen onderhandelen, kan leiden tot frustratie. Er zijn onderhandelaars die overal een onderhandeling/wedstrijd van maken. Hierdoor kan het lijken alsof ze niet luisteren of niets aannemen van andere mensen. Dit wekt irritaties op. Tevens kunnen tijdens een onderhandeling de spanningen nog weleens oplopen, waardoor het kan zijn dat een onderhandelaar ‘op de man gaat spelen’. Hij wil inspelen op de emoties om zo de ander te overtuigen van zijn gelijk.
Steekwoorden: structureel, kritisch, resultaat- en taakgericht, prioriteiten
Omschrijving
Voordat deze mensen beginnen aan de uitvoer van een bepaalde taak, hebben zij een goede werkplanning gemaakt. De complete opdracht staat structureel uitgewerkt in een plan van aanpak. Hierbij gebruiken deze mensen het doel van de opdracht als uitgangspunt, vervolgens hangen zij hier de verschillende taken aan op plus de daarbij behorende prioriteiten.
Sterke punten
Deze mensen werken structureel en kunnen hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden. Deze mensen zijn zowel resultaat- als taakgericht. Prioriteiten worden hierbij scherp in de gaten gehouden. Deze mensen zijn dan ook vaak kritisch en kijken afzonderlijk naar de verschillende deeltaken.
Zwakke punten
Mensen die teveel plannen en organiseren verliezen soms hun spontaniteit, hierdoor kan ook de creativiteit achteruit gaan. Het kan voor deze mensen moeilijk zijn om hun eigen ideeën los te laten en ook anderen input te laten geven. Daarnaast kunnen sommige mensen die van plannen en organiseren houden niet goed tegen verandering. Zij laten zich dan nog weleens van de wijs brengen.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Hoofd Binnendienst
- Prioriteiten stellen
- Luistervaardigheid
- Beslissingen nemen
- Afwegen
- Feedback geven
- Stimuleren
- Kansen zien
- Contacten leggen
- Voorbereiden
- Gestructureerd werken
- Motivatie
- Tegenslagen verwerken
- Stressbestendig
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Overtuigingskracht
- Creativiteit
- Bemiddelen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Hoofd Binnendienst nodig?
Persoonstypen die passen bij een Hoofd Binnendienst zijn Succesvolle Werker, Baas en Bemiddelaar.
Een Hoofd Binnendienst is zelfverzekerd en werkt op een efficiënte manier toe naar zijn doel (Succesvolle Werker). Ook staat hij stevig in zijn schoenen, durft hij beslissingen te nemen en mensen aan te sturen (Baas). Tevens is hij streng, maar rechtvaardig. Hij draagt zorg voor een prettige werkomgeving en biedt ondersteuning (Bemiddelaar).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Eigenschappen Hoofd Binnendienst
- Zelfverzekerdheid
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Enthousiasme
- Ondernemendheid
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
Wat zijn de baankansen voor een Hoofd Binnendienst?
Een Hoofd Binnendienst kan redelijk goed aan een baan komen. Elk bedrijf dat iets verkoopt, heeft over het algemeen een Hoofd Binnendienst nodig.
Een Hoofd Binnendienst heeft al een behoorlijk hoge functie, maar kan doorgroeien naar de functie van Sales Manager/Marketing Manager, Regiomanager of Commercieel Directeur.
De actuele kans op werk voor een Hoofd Binnendienst
Het beroep Hoofd Binnendienst is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing. De kans op werk voor de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
6
Baankans Hoofd Binnendienst
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Hoofd Binnendienst
Het beroep Hoofd Binnendienst is onderdeel van de beroepsfamilie Managers verkoop en marketing.
Mogelijke specialisaties voor een Hoofd Binnendienst
Waar werkt een Hoofd Binnendienst?
Een Hoofd Binnendienst kan aan de slag in zeer verschillende branches, zoals reclame, financiën en de detailhandel. Over het algemeen kan een Hoofd Binnendienst bij elk bedrijf dat zich bezighoudt met de verkoop van bepaalde producten of diensten werkzaam zijn. Dit zijn bedrijven in de profit-sector.
Met wie werkt een Hoofd Binnendienst samen?
Een Hoofd Binnendienst heeft de leiding over de verkopers van de binnendienst en komt dus vaak met hen in aanraking. Ook stelt hij de verkopers Buitendienst op de hoogte van relevante klant- en marktinformatie. De vooruitgangen rapporteert hij aan de Sales Manager of de Marketing Manager van het bedrijf. Bovendien onderhoudt het Hoofd Binnendienst contact met de leveranciers en de klanten.
- Verkopers Binnendienst
- Verkopers Buitendienst
- Sales Manager
- Marketing Manager
- Leveranciers
- Klanten
Verwante beroepen Hoofd Binnendienst:
Opleiding: HBO WO
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: HBO WO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Hoofd Binnendienst in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Verkopers Binnendienst
- Verkopers Buitendienst
- Sales Manager
- Marketing Manager
- Leveranciers
- Klanten
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €3400 tot €5300