Inbound callcentermedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Inbound callcentermedewerker: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Inbound callcentermedewerker? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Inbound callcentermedewerker wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Inbound callcentermedewerker, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Inbound callcentermedewerker
- Wat doet een Inbound callcentermedewerker
- Salaris Inbound callcentermedewerker
- Vacatures Inbound callcentermedewerker
- Doorgroeien als Inbound callcentermedewerker
- Opleidingen Inbound callcentermedewerker
- Omscholen tot Inbound callcentermedewerker
- Hoe word je Inbound callcentermedewerker
- Competenties Inbound callcentermedewerker
- Persoonstypen Inbound callcentermedewerker
Vacatures Inbound callcentermedewerker
Vacatures laden...
Wat is een Inbound callcentermedewerker?
Een inbound callcentermedewerker, of callcenter medewerker inbound is iemand die in een callcenter werkt en daar de telefoon opneemt en vragen beantwoordt voor het bedrijf waarvoor hij binnen het callcenter werkzaam is.
Binnen de callcenterbranche zijn er verschillende werkzaamheden. Zo is er de callcenter medewerker, die verantwoordelijk is voor de acquisitie, maar zijn er ook inbound callcentermedewerkers aanwezig. Waar de callcenter medewerker moet zorgen voor de verkoop van producten is de inbound medewerker verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf. Daarom wordt dit beroep ook vaak Klantenservice Medewerker, of Telefonisch Klantenservice Medewerker genoemd.
De term inbound staat voor inkomende telefoontjes, hetgeen het ook het verschil tussen Inbound Callcentermedewerker en Outbound Callcentermedewerker aangeeft. Een andere naam hiervoor is Contactcenter, hetgeen ook de reactieve rol aangeeft. Dan krijgt dit beroep de naam Medewerker Contactcenter, of Contact Center Agent.
Past het beroep Inbound callcentermedewerker bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Inbound callcentermedewerker?
De inbound callcentermedewerker is werkzaam bij een MKB tot Grootbedrijf en krijgt de klanten aan de telefoon die een specifieke vraag over het product of de dienst hebben.
Binnen een callcenterorganisatie wordt er over het algemeen voor meerdere bedrijven gewerkt. Zo kan de inbound callcentermedewerker bijvoorbeeld afspraken inplannen voor de winterbandenwissel als hij werkt voor Euromaster, helpt hij mensen met vragen over de pakketpost bij PostNL of moet hij technische vragen over internet of telefonie beantwoorden als hij werkzaam is voor KPN.
Waar de outbound callcentermedewerker verantwoordelijk is voor sales en bepaalde targets moet halen (iets waar streng op wordt gelet) is dit bij de inbound callcentermedewerker vrij vaak niet het geval.
Het kan zijn dat de inbound callcentermedewerker bij bijvoorbeeld werkzaamheden voor KPN na afloop van het gesprek de klant iets moet proberen aan te bieden maar dit is niet altijd het geval.
De inbound callcentermedewerker is over het algemeen verantwoordelijk voor de klantenservice van een bedrijf en heeft vrijwel niet met targets of sales te maken. Hierdoor is dit beroep ideaal voor mensen die niet willen verkopen maar wel werkzaam willen zijn binnen de callcenterbranche.
Voorbeeldwerkzaamheden inbound callcentermedewerker:
- voert gesprekken aan de hand van gespreksschema's (scripts of beslisbomen)
- Geeft informatie over producten en diensten (zoals gebruiksgoederen, levensmiddelen, abonnementen en verzekeringen)
- beantwoordt vragen over deze producten of diensten,
- onderzoekt problemen en lost deze op
- registeerd en behandelt klachten
- geeft advies en/of neemt bestellingen op
- legt de gesprekshistorie vast in de computer
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Inbound callcentermedewerker per niveau
Vacatures Inbound callcentermedewerker per stad
Vacatures Inbound callcentermedewerker Alkmaar
Vacatures Inbound callcentermedewerker Almelo
Vacatures Inbound callcentermedewerker Almere
Vacatures Inbound callcentermedewerker Alphen aan den Rijn
Vacatures Inbound callcentermedewerker Amersfoort
Vacatures Inbound callcentermedewerker Amstelveen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Amsterdam
Vacatures Inbound callcentermedewerker Apeldoorn
Vacatures Inbound callcentermedewerker Arnhem
Vacatures Inbound callcentermedewerker Assen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Bergen op Zoom
Vacatures Inbound callcentermedewerker Breda
Vacatures Inbound callcentermedewerker Capelle aan den IJssel
Vacatures Inbound callcentermedewerker Delft
Vacatures Inbound callcentermedewerker Den Bosch
Vacatures Inbound callcentermedewerker Den Haag
Vacatures Inbound callcentermedewerker Den Helder
Vacatures Inbound callcentermedewerker Deventer
Vacatures Inbound callcentermedewerker Doetinchem
Vacatures Inbound callcentermedewerker Dordrecht
Vacatures Inbound callcentermedewerker Ede
Vacatures Inbound callcentermedewerker Eindhoven
Vacatures Inbound callcentermedewerker Emmen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Enschede
Vacatures Inbound callcentermedewerker Gouda
Vacatures Inbound callcentermedewerker Groningen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Haarlem
Vacatures Inbound callcentermedewerker Haarlemmermeer
Vacatures Inbound callcentermedewerker Heerlen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Helmond
Vacatures Inbound callcentermedewerker Hengelo
Vacatures Inbound callcentermedewerker Hilversum
Vacatures Inbound callcentermedewerker Hoogeveen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Hoorn
Vacatures Inbound callcentermedewerker Katwijk
Vacatures Inbound callcentermedewerker Leeuwarden
Vacatures Inbound callcentermedewerker Leiden
Vacatures Inbound callcentermedewerker Lelystad
Vacatures Inbound callcentermedewerker Maastricht
Vacatures Inbound callcentermedewerker Middelburg
Vacatures Inbound callcentermedewerker Nieuwegein
Vacatures Inbound callcentermedewerker Nijmegen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Oss
Vacatures Inbound callcentermedewerker Purmerend
Vacatures Inbound callcentermedewerker Roermond
Vacatures Inbound callcentermedewerker Roosendaal
Vacatures Inbound callcentermedewerker Rotterdam
Vacatures Inbound callcentermedewerker Schiedam
Vacatures Inbound callcentermedewerker Spijkenisse
Vacatures Inbound callcentermedewerker Terneuzen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Tilburg
Vacatures Inbound callcentermedewerker Utrecht
Vacatures Inbound callcentermedewerker Veenendaal
Vacatures Inbound callcentermedewerker Venlo
Vacatures Inbound callcentermedewerker Vlaardingen
Vacatures Inbound callcentermedewerker Westland
Vacatures Inbound callcentermedewerker Zaanstad
Vacatures Inbound callcentermedewerker Zeist
Salarisschaal Inbound callcentermedewerker
Wat verdient een Inbound callcentermedewerker?
Het salaris van de inbound callcentermedewerker is afhankelijk van de werkgever of het callcenter waarvoor hij werkt en het aantal uren dat hij werkzaam is.
Het salaris van een inbound callcentermedewerker in loondienst op basis van fulltime begint bij €1850,- en kan oplopen tot ongeveer €2800,- bruto per maand.
Wanneer de inbound callcentermedewerker meer wilt verdienen zal hij/zij moeten overstappen naar outbound of door moeten groeien naar Shift- of Teamleader
Meer weten over het salaris Inbound callcentermedewerker
Hoe word je een Inbound callcentermedewerker?
Voor het beroep van inbound callcentermedewerker is geen opleiding vereist. Hierdoor is het de ideale baan voor studenten of mensen die iets willen bijverdienen.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Inbound callcentermedewerker
Er zijn geen opleidingen Inbound callcentermedewerker aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Inbound callcentermedewerker in werkt
Bekijk alle opleidingen Zakelijke DienstverleningOmscholen tot Inbound callcentermedewerker
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Inbound callcentermedewerker. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Inbound callcentermedewerker
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Inbound callcentermedewerker
Als je Inbound callcentermedewerker wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Inbound callcentermedewerker zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Inbound callcentermedewerker
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Inbound callcentermedewerker?
Competenties Inbound callcentermedewerker
Een Inbound callcentermedewerker heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: inlevingsvermogen, veranderingen, flexibiliteit
Omschrijving
Deze mensen blijven doorwerken en presenteren ondanks veranderende omstandigheden. Op het moment van een verandering zijn deze mensen in staat om snel om te schakelen van de oude naar de nieuwe situatie. Daarbij houden deze mensen het overzicht en in crisissituaties weten ze hun taken goed af te ronden.
Sterke punten
Deze mensen hebben vaak een goede discipline en ze zijn stressbestendig. Veranderingen kunnen behoorlijk grote gevolgen hebben en zij weten hier goed mee om te gaan. Daarnaast zijn deze mensen flexibel en kunnen ze zich goed inleven in de situatie. Dat laatste zorgt ervoor dat aanpassen gemakkelijker wordt. Flexibiliteit laten zij zien wanneer zij binnen een verandering zich gemakkelijk aanpassen aan de nieuwe situatie.
Zwakke punten
Teveel aanpassen zorgt ervoor dat je onzeker overkomt. In de zakelijke sfeer kan het voorkomen dat mensen niet meer naar de mening van deze mensen vragen. Het is van belang dat deze personen af en toe van zich laten horen, zo is het duidelijk dat zij ook een mening hebben.
Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: aanzetten tot actie, luisteren, sensitiviteit, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen weten op een bepaalde manier anderen te overtuigen van hun opvattingen. Zij gebruiken hiervoor argumenten, maar kunnen ook emoties gebruiken om hun verhaal kracht bij te zetten. Zij proberen hiermee anderen bijvoorbeeld aan te zetten tot actie. Overtuigers houden rekening met hun eigen belangen en dat van een ander.
Sterke punten
Overtuigers kunnen over het algemeen duidelijk en helder communiceren. Zij hebben van te voren bedacht wat ze willen vertellen en hoe ze de anderen willen overtuigen. Ze hebben een bepaalde structuur in het verhaal. Om mensen te overtuigen, luisteren deze personen ook goed. Zij proberen achterliggende opvattingen te achterhalen en baseren hierop hun argumenten. Deze mensen hebben vaak een goede balans tussen argumenten met feiten en argumenten met emotie.
Zwakke punten
Sommige overtuigers willen zo graag anderen overtuigen van hun gelijk, dat ze zich opdringen. Hierdoor wordt er een bepaalde weerstand opgebouwd, waardoor de boodschap niet meer overkomt op het publiek. Daarnaast zijn er overtuigers die teveel gebruik maken van zogenaamde drogredenen, zij voeren argumenten aan die niet feitelijk juist zijn. Dit verpakken zij in een mooi verhaal en proberen op die manier anderen te overtuigen.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Steekwoorden: structureel werken, zakelijk en kalm, energie
Omschrijving
Deze personen kunnen blijven presteren in zware tijden. Ze laten zich niet aan de kant zetten door extra werk, tijdsdruk of tegenvallende resultaten. Het maakt deze personen niet uit hoeveel taken ze nog moeten doen, ze hebben doorzettingsvermogen om de taken af te ronden. Deze personen communiceren duidelijk over hun werkzaamheden en over wat zij wel/of niet willen.
Sterke punten
Ondanks de vele werkzaamheden en taken blijven deze personen rustig. Zij kunnen goed relativeren en hun energie goed verdelen over de verschillende werkzaamheden. Deze personen handelen vaak zakelijk en kalm en op deze manier weten zij ook het overzicht te bewaren. Ook structureel werken valt binnen deze competentie. Op die manier kunnen zij veel werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. In zware tijden laten deze stressbestendige personen doorzettingsvermogen zien, ze willen graag de verschillende doelen behalen. Het resultaat staat bij deze personen dan ook centraal.
Zwakke punten
Er bestaat een gevaar dat deze mensen stress niet onderkennen. Hierdoor kan het gebeuren dat zij zichzelf voorbij lopen en lopen zij een verhoogd risico op gezondheidsklachten. De eigenschappen ‘zakelijk’ en ‘kalm’ kunnen ook een zwak punt zijn, deze personen kunnen afstandelijk overkomen naar hun omgeving.
Vaardigheden Inbound callcentermedewerker
- Zorgvuldigheid
- Luistervaardigheid
- Doorzettingsvermogen
- Oog voor detail
- Nauwkeurigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Resultaatgerichtheid
- Argumentatiekracht
- Doelgericht werken
- Ambitie
- Incasseringsvermogen
- Rust bewaren
- Inlevingsvermogen
- Omgaan met veranderingen
- Flexibiliteit
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
Wat voor persoonlijkheid heeft een Inbound callcentermedewerker nodig?
Een inbound callcentermedewerker is verantwoordelijk voor de klantenservice. Hij moet goed naar de klanten kunnen luisteren, ze begrijpen (waarnemer) en ze helpen bij problemen of advies geven als ze een vraag hebben. De inbound callcentermedewerker moet ervoor zorgen dat de klant goed geholpen wordt en tevreden de telefoon ophangt. (succesvolle werker)
Wat voor persoonlijkheidstype is de Succesvolle Werker?
De succesvolle werker wil je graag als personeel hebben. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De succesvolle werker is doelgericht, efficiënt, zelfverzekerd en motiverend. Ook is hij energiek, gedreven en optimistisch. Daardoor kan hij goed leiding geven. Hij richt zich op eenvoud. Als een probleem complex is, maakt hij het simpel en overzichtelijk.
Zwakke eigenschappen
De succesvolle werker kan narcistisch zijn en wil mislukkingen weg wensen, waardoor het probleem soms alleen maar zal verergeren. Hij kan kort door de bocht zijn en ongevoelig zijn tegenover collega's.
Omgang
In de omgang met anderen is de succesvolle werker erg strategisch. Dit kan motiverend werken, maar kan mensen ook angst aanjagen. Mensen worden door een succesvolle werker vaak gezien als middelen. In persoonlijke relaties is de succesvolle werker vaak recht-door-zee en accepterend, maar ook ongeduldig en geobsedeerd door werk.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Inbound callcentermedewerker
- Enthousiasme
- Zelfverzekerdheid
- Ondernemendheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Inbound callcentermedewerker?
Het arbeidsmarktperspectief voor een inbound callcentermedewerker is goed. Er zijn veel bedrijven die op zoek zijn naar inbound callcentermedewerkers dus er valt vrij veel werk in te vinden.
Inbound Callcentermedewerker is een prima startersfunctie voor mensen die een carrière willen in de klantenservice of in de commercie.
Er zijn doorgroeimogelijkheden naar bijvoobeeld Shiftleader of Teamleader Callcenter. Vanuit die positie kan er worden doorgegroeid naar bijvoorbeeld Hoofd Binnendienst
Of kan de overstap gemaakt worden naar bijvoorbeeld outbound Callcenter Agent, waarna er een doorstap gemaakt kan worden naar Telesales of Inside Sales / Account manager, uiteindelijk naar Sales of Account Director.
De actuele kans op werk voor een Inbound callcentermedewerker
Het beroep Inbound callcentermedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-inbound. De kans op werk voor de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-inbound is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
46
Baankans Inbound callcentermedewerker
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Inbound callcentermedewerker
Het beroep Inbound callcentermedewerker is onderdeel van de beroepsfamilie Klantcontactmedewerkers-inbound.
Mogelijke specialisaties voor een Inbound callcentermedewerker
Doorgroei beroepen voor een Inbound callcentermedewerker
Waar werkt een Inbound callcentermedewerker?
De inbound callcentermedewerker werkt in een callcenter voor het bedrijf waarvoor hij is ingedeeld (en waarvoor hij werkzaam is). Zo kan hij binnen het callcenter werken voor bijvoorbeeld UPC, Nuon, PostNL of Euromaster.
Met wie werkt een Inbound callcentermedewerker samen?
Het netwerk van de inbound callcentermedewerker bestaat uit de klanten van het bedrijf die hem bellen en hem vragen stellen (of zijn advies nodig hebben of afspraken willen maken), zijn collega's aan wie hij vragen kan stellen en de leidinggevende die op dat moment op de vloer aanwezig is.
- Klanten
- Collega's
- Leidinggevende
Verwante beroepen Inbound callcentermedewerker:
Opleiding: Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: Geen Cursus / Bijscholing MBO HBO
Baankans: Onbekend
Baankans
Alles over het beroep Inbound callcentermedewerker in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Persoonstype:
Netwerk:
- Klanten
- Collega's
- Leidinggevende
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1850 tot €2800