Leraar Klassieke Talen: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Leraar Klassieke Talen: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Leraar Klassieke Talen? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Leraar Klassieke Talen wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Leraar Klassieke Talen, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Leraar Klassieke Talen
- Wat doet een Leraar Klassieke Talen
- Salaris Leraar Klassieke Talen
- Vacatures Leraar Klassieke Talen
- Doorgroeien als Leraar Klassieke Talen
- Opleidingen Leraar Klassieke Talen
- Omscholen tot Leraar Klassieke Talen
- Hoe word je Leraar Klassieke Talen
- Competenties Leraar Klassieke Talen
- Persoonstypen Leraar Klassieke Talen
Vacatures Leraar Klassieke Talen
Vacatures laden...
Wat is een Leraar Klassieke Talen?
Als Docent Klassieke Talen sta je voor de klas. Je bent verantwoordelijk voor het onderwijzen van leerlingen op het gebied van Klassieke Talen en Cultuur (Geschiedenis van de Oudheid). Daarbij heb je je primaire lestaken die vaak de meeste tijd in beslag nemen, maar je hebt ook een aantal secundaire taken zoals individuele begeleiding van leerlingen, administratie (cijfers, aanwezigheid etc.), vergaderingen bijwonen en sectieoverleg. Dan is er het voorbereiden van de lessen en het maken en nakijken van proefwerken, overhoringen en oefeningen. Het surveilleren bij lessen of proefwerken en het deelnemen aan eventuele buitenschoolse activiteiten zoals excursies hoort ook bij je takenpakket.
De tijd dat een docentbaan een 8.00-15.00 baan was is inmiddels voorbij. Full-time leraren zijn veelal heel wat uren kwijt aan vergaderen, lessen voorbereiden en andersoortige taken.
Past het beroep Leraar Klassieke Talen bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Leraar Klassieke Talen per niveau
Vacatures Leraar Klassieke Talen per stad
Vacatures Leraar Klassieke Talen Alkmaar
Vacatures Leraar Klassieke Talen Almelo
Vacatures Leraar Klassieke Talen Almere
Vacatures Leraar Klassieke Talen Alphen aan den Rijn
Vacatures Leraar Klassieke Talen Amersfoort
Vacatures Leraar Klassieke Talen Amstelveen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Amsterdam
Vacatures Leraar Klassieke Talen Apeldoorn
Vacatures Leraar Klassieke Talen Arnhem
Vacatures Leraar Klassieke Talen Assen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Bergen op Zoom
Vacatures Leraar Klassieke Talen Breda
Vacatures Leraar Klassieke Talen Capelle aan den IJssel
Vacatures Leraar Klassieke Talen Delft
Vacatures Leraar Klassieke Talen Den Bosch
Vacatures Leraar Klassieke Talen Den Haag
Vacatures Leraar Klassieke Talen Den Helder
Vacatures Leraar Klassieke Talen Deventer
Vacatures Leraar Klassieke Talen Doetinchem
Vacatures Leraar Klassieke Talen Dordrecht
Vacatures Leraar Klassieke Talen Ede
Vacatures Leraar Klassieke Talen Eindhoven
Vacatures Leraar Klassieke Talen Emmen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Enschede
Vacatures Leraar Klassieke Talen Gouda
Vacatures Leraar Klassieke Talen Groningen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Haarlem
Vacatures Leraar Klassieke Talen Haarlemmermeer
Vacatures Leraar Klassieke Talen Heerlen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Helmond
Vacatures Leraar Klassieke Talen Hengelo
Vacatures Leraar Klassieke Talen Hilversum
Vacatures Leraar Klassieke Talen Hoogeveen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Hoorn
Vacatures Leraar Klassieke Talen Katwijk
Vacatures Leraar Klassieke Talen Leeuwarden
Vacatures Leraar Klassieke Talen Leiden
Vacatures Leraar Klassieke Talen Lelystad
Vacatures Leraar Klassieke Talen Maastricht
Vacatures Leraar Klassieke Talen Middelburg
Vacatures Leraar Klassieke Talen Nieuwegein
Vacatures Leraar Klassieke Talen Nijmegen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Oss
Vacatures Leraar Klassieke Talen Purmerend
Vacatures Leraar Klassieke Talen Roermond
Vacatures Leraar Klassieke Talen Roosendaal
Vacatures Leraar Klassieke Talen Rotterdam
Vacatures Leraar Klassieke Talen Schiedam
Vacatures Leraar Klassieke Talen Spijkenisse
Vacatures Leraar Klassieke Talen Terneuzen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Tilburg
Vacatures Leraar Klassieke Talen Utrecht
Vacatures Leraar Klassieke Talen Veenendaal
Vacatures Leraar Klassieke Talen Venlo
Vacatures Leraar Klassieke Talen Vlaardingen
Vacatures Leraar Klassieke Talen Westland
Vacatures Leraar Klassieke Talen Zaanstad
Vacatures Leraar Klassieke Talen Zeist
Salarisschaal Leraar Klassieke Talen
Wat verdient een Leraar Klassieke Talen?
Het salaris van een Leraar Klassieke Talen ligt tussen de € 2822,- en € 5699,- bruto per maand. Dit salaris is gebaseerd op de CAO voor het voortgezet onderwijs (VO). Er is voor leraren en docenten binnen het VO een salarishuis ontworpen op basis van ervaring. Er zijn 4 ervarings- of competentieniveaus.
Competentieniveau’s Docent VO:
- Niveau LB - Startbekwame / Inductie fase
- Niveau LC - Professionele fase
- Niveau LD - Voortgezette Professionele fase
- Niveau LE - Excellente en onderzoeksfase
Het komt niet vaak voor dat een Leraar in lesgeeft in het Voorgezet Onderwijs in schaal LE komt, zodoende hebben wij voor onze berekeningen gerekend tot maximaal schaal LD.
Salarisschalen Docent VO
Niveau | Startsalaris | Maximaal |
---|---|---|
Docent LB | € 2822,- | € 4301,- |
Docent LC | € 2840,- | € 5012,- |
Docent LD | € 2851,- | € 5699,- |
Docent LE | € 3659,- | € 6178,- |
Een leraar in opleiding (LIO) krijgt ook een vergoeding, dit is € 1425,- bruto per maand
Meer weten over het salaris Leraar Klassieke Talen
Hoe word je een Leraar Klassieke Talen?
Daarnaast kunnen eerste graads docenten, dus docenten die bevoegd zijn in een ander vak (met verwantschap met het vak klassieke talen), die zelf op eindexamenniveau Grieks en
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Leraar Klassieke Talen
Er zijn geen opleidingen Leraar Klassieke Talen aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Leraar Klassieke Talen in werkt
Bekijk alle opleidingen OnderwijsOmscholen tot Leraar Klassieke Talen
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Leraar Klassieke Talen. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Leraar Klassieke Talen
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Leraar Klassieke Talen
Als je Leraar Klassieke Talen wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Leraar Klassieke Talen zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Leraar Klassieke Talen
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Leraar Klassieke Talen?
Competenties Leraar Klassieke Talen
Een Leraar Klassieke Talen heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden: vitaliteit, uithoudingsvermogen, actief, levenlust.
Omschrijving
Energiekelingen zitten vol levenslust. Ze willen graag werken en dit kunnen ze dan ook uren achter elkaar. Deze mensen zetten hun energie gericht in en plannen efficiënt hun taken in, waardoor ze geen onnodige energie verspillen. Ook al krijgt deze persoon extra werk en draait hij veel overuren, deze mensen hoor je niet. Ze laten zich niet zomaar uit het veld slaan.
Sterke punten
Mensen met een hoog energielevel zijn vaak doorzetters. Als zich problemen voordoen, blijven ze optimistisch en pakken ze het probleem met beide handen aan. Ook zijn energiekelingen vaak behoorlijk stressbestendig. Omdat ze hun energie effeciënt inzetten, ervaren ze vaak minder stress dan anderen. Deze mensen kunnen als actief worden omschreven. Naast het werk hebben ze nog veel andere bezigheden. Een ander sterk punt van deze mensen is de resultaatgerichtheid. Ze willen graag presteren en door hun energie effectief te verdelen, boeken ze vele resultaten.
Zwakke punten
De uitdrukking ‘teveel hooi op je vork nemen’ komt bij deze mensen vaker voor. Ze willen graag anderen helpen en nemen hen werk uit handen. Er zijn energiekelingen die weleens willen doorslaan. Aan het eind van een lange werkdag willen ze graag nog een vergadering om bepaalde punten te bespreken of gaan eenmaal thuis meteen weer andere energiekostende dingen doen.
Steekwoorden: luisteren, doelstellingen, motiveren, zelfontwikkeling, resultaatgericht
Omschrijving
Deze personen zijn op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen de organisatie en proberen hun kennis in te zetten waar dat mogelijk is.
Sterke punten
Mensen die inzicht hebben in de omgeving kunnen weloverwogen beslissingen nemen. Ze zijn resultaatgericht en maken beslissingen die helpen het doel te bereiken. Ze ontwikkelen zichtzelf en kunnen anderen motiveren zich ook te ontwikkelen.
Zwakke punten
Soms hebben mensen zoveel informatie over hun omgeving, dat ze moeite hebben hoofd- en bijzaken te scheiden. Ze kunnen zich dan verliezen in details en geen heldere beslissingen nemen.
Steekwoorden: optimistisch, ambitieus, luisteren, overtuigen
Omschrijving
Deze mensen kunnen anderen aanzetten tot actie. Dit kan gebeuren op verschillende manieren, bijvoorbeeld door macht of verbondenheid met een team. Ze willen het werkplezier van anderen vergroten. Ze stellen vaak een gezamenlijk doel centraal en de motivator probeert met het hele team dit doel te behalen.
Sterke punten
In zware tijden blijven deze mensen optimistisch en kijken met een positieve blik naar de toekomst. Ze kunnen zichzelf goed motiveren, maar ook anderen nieuwe zin geven. De meeste motivators zijn goede luisteraars en hebben een goed inlevingsvermogen. Daarnaast past de competentie overtuigen ook goed bij deze competentie. Om mensen te motiveren is overtuiging op bepaalde momenten hard nodig.
Zwakke punten
Een motivator kan doorslaan. Hij kan zo optimistisch zijn, dat hij de realiteit verliest. Dit kan samenhangen met de competentie ambitie, motivators stellen bepaalde doelen en willen deze behalen en ook bij tegenslagen doorgaan. De geloofwaardigheid van de motivator wordt dan aangetast.
Steekwoorden: boodschap, structureel, publiek, resultaatgericht
Omschrijving
Deze mensen kunnen op een duidelijke en heldere manier hun boodschap overbrengen. Zij stemmen hun presentatie af op het publiek. Deze presentatoren maken hierbij vaak gebruik van middelen als PowerPoint, hand-outs of digitale beelden. Deze middelen sluiten goed aan bij het verhaal en op deze manier wordt de boodschap overgebracht op het publiek.
Sterke punten
Goede presentatoren kunnen gestructureerd een verhaal vertellen, maar ook spontaan reageren op onverwachte situaties. Daarnaast zijn ze resultaatgericht: ze willen de boodschap overbrengen. Ook hebben deze mensen vaak weinig last van zenuwen.
Zwakke punten
Mensen die teveel willen presenteren kunnen gemaakt overkomen. Zij hebben soms een onnatuurlijke houding en reageren op een verkeerde manier op onverwachte situaties.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Leraar Klassieke Talen
- Positiviteit
- Vitaliteit
- Levenslust
- Stimuleren
- Overtuigingskracht
- Luisteren
- Analyseren
- Verbanden leggen
- Uitdrukkingsvaardigheid
- Ontspannenheid
- Improvisatievermogen
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Leraar Klassieke Talen nodig?
De Leraar Klassieke Talen moet een leidend figuur zijn die zijn leerlingen kan aansturen om op een orderlijke manier, soms invidueel, soms in groepsverband, de Latijnse en Griekse taal, literatuur en het land te doorgronden. Daarnaast moet hij in staat zijn klassen en individuele leerlingen snel te leren kennen (Baas).
Docenten Grieks en Latijn staan er bij uitstek om bekend dat zij idealiter continu met taal en cultuur bezig zijn. Om dat te kunnen doen moet de Leraar Grieks en Latijn grip hebben op zijn leerlingen. Een goede Docent Klassieke Talen moet echter ook in staat zijn liefde voor Latijns en Grieks over te brengen op de leerlingen (Romanticus).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de romanticus? De romanticus is een bijzonder mens. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De romanticus is erg origineel en creatief, waardoor deze innovatieve oplossingen weet te vinden. Hij kan zich ook goed inleven in anderen.
Zwakke eigenschappen
De romanticus is nooit tevreden en streeft altijd naar het onbereikbare. Hij komt vaak met innovatieve oplossingen die niet altijd praktisch zijn. Daarnaast is de romanticus door diens gedachtenproces ook vaak bezig met pijnlijke gevoelens en depressie, waardoor de romanticus zichzelf vaak in de weg zit. Hij voelt zich vaak onbegrepen. Hij is moeilijk te doorgronden en dat kan lastig zijn op de werkvloer.
Omgang
De romanticus heeft niet veel contact met anderen. Denkprocessen zijn voor de romanticus moeilijk te vertalen naar gesprekken. Hij is graag op zichzelf, maar áls hij contact heeft met anderen, gaat dit vaak heel diep.
Eigenschappen Leraar Klassieke Talen
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Originaliteit
- Creativiteit
- Passie
Wat zijn de baankansen voor een Leraar Klassieke Talen?
Het arbeidsmarktperspectief voor een beginnende Leraar Klassieke Talen (of iemand die zoek naar een baan als Leraar Klassieke Talen) is al een aantal jaren zeer goed. Waar er bij vakken als geschiedenis en aardrijkskunde weinig werkgelegenheid is, is dat bij talen en overige vakken juist niet het geval. De kranten staan dagelijks vol van vacatures in deze secties. Mensen die de opleiding klassieke talen hebben gedaan én het onderwijs in willen, worden steeds moeilijker vindbaar voor scholen.
De carrièremogelijkheden voor een Leraar Klassieke Talen zijn niet heel groot. Dit vraagt echter om relativering. Als met carrièremogelijkheden wordt bedoeld: interne mogelijkheden, dan zijn deze zeker voorhanden. Sowieso groeit een leraar automatisch elk jaar door in zijn salaris: hoe meer ervaringsjaren, hoe meer men verdient. De verhogingen zijn echter niet groot en de top is relatief snel bereikt. Doorgroeien in salarisschalen en mogelijkheden kan dan alleen als men op 1e graads niveau gaat lesgeven.
Verder zijn er mogelijkheden wat betreft aanvullende taken als sectievoorzitter, mentorschap en men kan zelfs een andere functie gaan bekleden zoals afdelingshoofd, iets in management, conrector of zelfs rectorschap tot en met zitting in de raad van bestuur. Buiten de klaslokalen blijkt het moeilijker om een switch te maken maar de mogelijkheden zijn er altijd. Sommige leraren kunnen op jonge leeftijd nog prima switchen naar het bedrijfsleven en men kan er voor kiezen om de wetenschap in te gaan (op zoek naar een promotietraject) of uiteraard zelf het pad uitstippelen (eigen bedrijf, etc.)
De actuele kans op werk voor een Leraar Klassieke Talen
Het beroep Leraar Klassieke Talen is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo. De kans op werk voor de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Leraar Klassieke Talen
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Leraar Klassieke Talen
Het beroep Leraar Klassieke Talen is onderdeel van de beroepsfamilie Docenten taalkundige vakken vo/mbo.
Verwante beroepen Leraar Klassieke Talen
Docent Scandinavische talen (1e graads)
Mogelijke specialisaties voor een Leraar Klassieke Talen
Doorgroei beroepen voor een Leraar Klassieke Talen
Docent natuur- / scheikunde (2e graads)
docent onderzoeken en ontwerpen (beta-techniek)
leraar menskunde (avo-vak) (1e graads)
docent pie (produceren, installeren & energie)
docent m&t (mobiliteit & transport)
docent bwi (bouwen, wonen, interieur)
Docent natuurkunde (1e graads)
docent sterrenkunde (1e graads)
leraar dierkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar plantkunde (avo-vak) (2e graads)
leraar menskunde (avo-vak) (2e graads)
Docent natuurkunde (2e graads)
docent natuurkunde en mechanica, akte n 1
Docent management en organisatie
docent overheid en non-profit management
Docent algemene economie (1e graads)
docent micro-economie (1e graads)
docent monetaire economie (1e graads)
docent overheidsfinanciën (1e graads)
docent openbare financiën (1e graads)
Docent algemene economie (2e graads)
Docent maatschappijleer (1e graads)
docent bijbelkennis (2e graads)
docent kerkgeschiedenis (2e graads)
docent islam godsdienst (2e graads)
docent levensbeschouwing (2e graads)
Docent aardrijkskunde (1e graads)
docent sociale aardrijkskunde en landbeschrijving (1e graads)
docent hydrografie (1e graads)
docent meteorologie (1e graads)
docent sociale geografie (1e graads)
docent economische aardrijkskunde (1e graads)
docent fysische geografie (1e graads)
Docent geschiedenis (2e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (2e graads)
Docent geschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis (1e graads)
docent oudheidkunde (1e graads)
docent geschiedenis oude beschavingen (1e graads)
docent histografie (1e graads)
docent geschiedenis en staatsinrichting (1e graads)
docent economische geschiedenis (1e graads)
docent sociale geschiedenis (1e graads)
Docent aardrijkskunde (2e graads)
docent sociale geografie (2e graads)
docent christelijke geloofsleer (1e graads)
docent kerkgeschiedenis (1e graads)
docent cultuurgeschiedenis van het christendom (1e graads)
docent godsdienstpedagogiek (1e graads)
docent godsdienstsociologie (1e graads)
docent pastorale agogische vaardigheden (1e graads)
docent bijbelkennis (1e graads)
docent levensbeschouwing (1e graads)
Docent maatschappijleer (2e graads)
Docent leren, loopbaan, burgerschap
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (2e graads)
docent muziekonderwijs a algemene muzikale vorming
docent muziektheorie (2e graads)
docent muziekleer algemeen (2e graads)
docent muziekgeschiedenis (2e graads)
docent algemene muzikale vorming (2e graads)
Docent culturele en kunstzinnige vorming (ckv)
Docent volksmuziekgeschiedenis
Docent klassieke muziekgeschiedenis
docent handtekenen (1e graads)
docent lijntekenen, handtekenen en technisch schetsen, akte n2a
docent lijntekenen, handtekenen en decoratief tekenen, akte n2b
Docent textiele werkvormen (2e graads)
docent confectienaaien (2e graads)
docent leerbewerking (2e graads)
docent handwerktechnieken, stofversieren en tekenen, akte nd
docent dameskleermaken, akte nq
docent fijn huishoudgoed en lijfgoed, akte nr
docent handwerktechnieken en kunstnaaldwerk, akte ns
docent hand-, lijn- en kostuumtekenen, akte n 11
vakleerkracht textiele werkvormen
docent onder- en bovenkleding, akte na
leraar textiele werkvormen (2e graads)
docent kostuumnaaien (2e graads)
vakdocent handwerken en handenarbeid (2e graads)
docent naaldvakken (2e graads)
docent beeldende vorming en muziek
docent muziektheorie (1e graads)
docent muziekonderwijs b schoolmuziek
docent musiconomie (1e graads)
docent muziekgeschiedenis (1e graads)
docent muzikale expressie (1e graads)
docent muziekmethodiek en pedagogiek (1e graads)
docent muzisch agogisch werken (1e graads)
docent muziekgeschiedenis/muziekleer (1e graads)
docent muziekleer algemeen (1e graads)
Docent textiele werkvormen (1e graads)
docent kunstnaaldwerk (1e graads)
docent textiel en vormgeving (1e graads)
docent modekritiek (1e graads)
docent mode-ontwerpen (1e graads)
Docent handvaardigheid (1e graads)
docent handenarbeid (1e graads)
docent stemvorming en taalbeheersing
Docent handvaardigheid (2e graads)
docent handenarbeid (2e graads)
Docent lichamelijke oefening (1e graads)
docent sport en bewegingsleer (1e graads)
Waar werkt een Leraar Klassieke Talen?
Een Leraar Klassieke Talen komt meestentijds te werken in een non-profit onderwijsinstelling. In 9 van de 10 gevallen zal het een instelling voor voortgezet onderwijs betreffen (Middelbare School). Soms kan men ook bij een instelling aan de slag waar men aan volwassenen lesgeeft.
Met wie werkt een Leraar Klassieke Talen samen?
Een Leraar Latijns en Grieks komt het meest in contact met leerlingen. Daarnaast zal hij collega docenten buiten de lessen spreken. Incidenteel zal hij een mentor of afdelingsleider spreken. Vaak gaat het dan om uitwisselen van informatie over individuele leerlingen of of over een klas. De rector of conrector spreekt men maar heel af en toe. Het betreft dan voortgangsgesprekken of gewoon 'gesprekken in de gang'.
- Leerling
- Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Verwante beroepen Leraar Klassieke Talen:
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Opleiding: Cursus / Bijscholing HBO WO Postdoc
Baankans: Zeer goed
Baankans
Alles over het beroep Leraar Klassieke Talen in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Leerling
- Docent
- Afdelingsleider
- Mentor
- Conrector
Salarisindicatie:
- Van €2822 tot €5699