Manager Delivery: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Manager Delivery: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Manager Delivery? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Manager Delivery wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Manager Delivery, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Manager Delivery
Vacatures Manager Delivery
Vacatures laden...
Wat is een Manager Delivery?
Een Manager Delivery is verantwoordelijk voor succesvolle implementaties van ICT-services bij klanten. De Manager Delivery leidt het proces.
Werkzaamheden van de Manager Delivery:
- Het opstellen van een Deliveryplan
- Het begeleiden van projectenHet vertalen van wensen naar ICT-implementaties
- Het coördineren van impactanalyse van nieuwe ICT-service aanvragen
- Onderzoek uitvoeren en initiëren van serviceverbetering plannen of projecten
- Het handhaven van de ICT-diensten-catalogus
- Het onderhouden en uitbouwen van klantrelaties
- Het voeren van voortgangs-, functionerings- en beoordelingsgesprekken
- Het aannemen van nieuwe werknemers
- Het bijdragen aan strategieontwikkeling van het bedrijf
Door de ICT-implementaties is het realiseren van de bedrijfsstrategie mogelijk. De Manager Delivery ziet commerciële kansen om de dienstverlening van het bedrijf uit te breiden.
Past het beroep Manager Delivery bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesHeb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Manager Delivery per niveau
Vacatures Manager Delivery per stad
Vacatures Manager Delivery Alkmaar
Vacatures Manager Delivery Almelo
Vacatures Manager Delivery Almere
Vacatures Manager Delivery Alphen aan den Rijn
Vacatures Manager Delivery Amersfoort
Vacatures Manager Delivery Amstelveen
Vacatures Manager Delivery Amsterdam
Vacatures Manager Delivery Apeldoorn
Vacatures Manager Delivery Arnhem
Vacatures Manager Delivery Assen
Vacatures Manager Delivery Bergen op Zoom
Vacatures Manager Delivery Breda
Vacatures Manager Delivery Capelle aan den IJssel
Vacatures Manager Delivery Delft
Vacatures Manager Delivery Den Bosch
Vacatures Manager Delivery Den Haag
Vacatures Manager Delivery Den Helder
Vacatures Manager Delivery Deventer
Vacatures Manager Delivery Doetinchem
Vacatures Manager Delivery Dordrecht
Vacatures Manager Delivery Ede
Vacatures Manager Delivery Eindhoven
Vacatures Manager Delivery Emmen
Vacatures Manager Delivery Enschede
Vacatures Manager Delivery Gouda
Vacatures Manager Delivery Groningen
Vacatures Manager Delivery Haarlem
Vacatures Manager Delivery Haarlemmermeer
Vacatures Manager Delivery Heerlen
Vacatures Manager Delivery Helmond
Vacatures Manager Delivery Hengelo
Vacatures Manager Delivery Hilversum
Vacatures Manager Delivery Hoogeveen
Vacatures Manager Delivery Hoorn
Vacatures Manager Delivery Katwijk
Vacatures Manager Delivery Leeuwarden
Vacatures Manager Delivery Leiden
Vacatures Manager Delivery Lelystad
Vacatures Manager Delivery Maastricht
Vacatures Manager Delivery Middelburg
Vacatures Manager Delivery Nieuwegein
Vacatures Manager Delivery Nijmegen
Vacatures Manager Delivery Oss
Vacatures Manager Delivery Purmerend
Vacatures Manager Delivery Roermond
Vacatures Manager Delivery Roosendaal
Vacatures Manager Delivery Rotterdam
Vacatures Manager Delivery Schiedam
Vacatures Manager Delivery Spijkenisse
Vacatures Manager Delivery Terneuzen
Vacatures Manager Delivery Tilburg
Vacatures Manager Delivery Utrecht
Vacatures Manager Delivery Veenendaal
Vacatures Manager Delivery Venlo
Vacatures Manager Delivery Vlaardingen
Vacatures Manager Delivery Westland
Vacatures Manager Delivery Zaanstad
Vacatures Manager Delivery Zeist
Salarisschaal Manager Delivery
Wat verdient een Manager Delivery?
Een Manager Delivery kan rekenen op zo’n 4000 tot 8000 euro bruto per maand. Het bedrag hangt onder meer af van de ervaring en leeftijd van de Manager Delivery. Tevens speelt het type organisatie een belangrijke rol in de hoogte van het salaris.
Secundaire arbeidsvoorwaarden hangen ook af van het bedrijf waarvoor de Manager Delivery werkzaam is. Het is bijvoorbeeld gebruikelijk dat hij een telefoon en laptop van de zaak krijgt, doorbetaalde vakantiedagen en een goed pensioen. Ook is er meestal de mogelijkheid voor betaalde cursussen. Daarnaast is er vaak ook sprake van een variabele component, deze is afhankelijk van de prestaties van de Manager Delivery en de prestaties van de organisatie.
Meer weten over het salaris Manager Delivery
Hoe word je een Manager Delivery?
Om Manager Delivery te worden, is minimaal een HBO-opleiding nodig. De meeste bedrijven vragen naar een IT-opleiding. Verder is ervaring met delivery en/of senior projectmanagement belangrijk, evenals ervaring met het projectmatig implementeren van ICT-services.
Opleidingen Manager Delivery
Omscholen tot Manager Delivery
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Manager Delivery. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Manager Delivery
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Manager Delivery
Als je Manager Delivery wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Manager Delivery zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Manager Delivery
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Manager Delivery?
Interview met een Manager Delivery
Jan Willem van Asperen is manager delivery.
Ben je benieuwd wat een manager delivery allemaal doet op een dag? Jan Willem van Asperen vertelt je er alles over!
Lees de rest van het interview met een Manager DeliveryCompetenties Manager Delivery
Een Manager Delivery heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Analytisch:
analyseren, systematisch denken, problemen bekijken vanuit verschillende oogpunten, kritisch
Omschrijving
Hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden, dat ligt deze mensen wel. Zij pakken de kern van het probleem aan en bekijken dit vanuit verschillende oogpunten. Daarnaast leggen zij verbanden tussen deze verschillende perspectieven. Deze analytische mensen beginnen bij de hoofdzaak en pakken vervolgens de bijzaken aan. Hierbij worden gevolgen op korte en op lange termijn in de gaten gehouden. Uiteindelijk komen zij met een duidelijke conclusie.
Sterke punten
Deze mensen zijn vaak pro-actief. Als zij een probleem constateren, pakken zij dit aan en proberen dit op een goede manier op te lossen. Verder zijn deze mensen vaak gestructureerd. Ze bekijken eerst de hoofdlijnen, de details komen later aan bod. Daarnaast zijn deze mensen in staat om zaken duidelijk te beoordelen. Ze bekijken problemen vanuit verschillende perspectieven en trekken daaruit een heldere conclusie.
Zwakke punten
Een valkuil kan de hoeveelheid aan hoofd- en bijzaken zijn. Soms kunnen deze personen dan door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast kan de hoeveelheid aan analyses teveel zijn, deze analist verliest dan het resultaat uit het oog. Als laatste kan deze persoon behoorlijk theoretisch zijn, dit kan soms leiden tot een langdradig verhaal met lange stukken tekst.
Steekwoorden: beslissingen, argumenten, overtuigen, durf
Omschrijving
Deze personen durven beslissingen te nemen. Dit doen ze bijvoorbeeld door een bepaalde actie uit te voeren of een regel in te stellen. Deze besluitvaardige personen stellen hun beslissingen niet uit tot ze alle informatie hebben, zij proberen zo snel mogelijk de knoop door te maken. Bij eventuele consequenties kan hij terugkomen op de beslissing en een andere keuze maken. De persoon weet de beslissingen op een goede manier te onderbouwen.
Sterke punten
Deze personen weten anderen te overtuigen van hun besluit, ze gebruiken hierbij verschillende argumenten die passen bij hun standpunt. Voor het nemen van besluiten is lef nodig, hierover beschikt deze besluitvaardige persoon dan ook.
Zwakke punten
Aan het nemen van beslissingen zitten risico’s en deze risico’s kunnen gevolgen hebben. Op het moment dat deze persoon te snel teveel beslissingen neemt, kan hij roekeloos worden en zijn oog voor het resultaat verliezen. Het is dan ook van belang dat deze persoon op het juiste moment de juiste beslissing neemt en goed nadenkt over de voor- en nadelen ervan.
Wat betekent de competentie coachen? De competentie coachen heeft de steekwoorden: motiveren, leiderschap, assertiviteit, luisteren
Omschrijving
In teamverband kunnen deze mensen ervoor zorgen dat taken voltooid worden. De coach motiveert anderen, op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. De coach is betrokken en wil het beste voor zichzelf en voor de ander. Deze mensen luisteren goed en proberen de juiste vragen te stellen. Op die manier proberen ze anderen een bepaalde ontwikkeling door te laten maken.
Sterke punten
De coaches kunnen anderen vaak goed inspireren en motiveren. Bij tegenslagen zijn dit de mensen die het team en de werkzaamheden weer op gang krijgen. Ze motiveren niet alleen, maar zijn over het algemeen ook goede leiders. Ze kunnen mensen aansturen en begeleiden. Daarnaast zijn deze coaches over het algemeen betrouwbaar en willen ze iedereen graag helpen. Deze mensen zijn vaak zelfverzekerd en willen het beste voor zichzelf en voor de ander.
Zwakke punten
Het is mogelijk dat de betrokkenheid van de coach zo groot wordt, dat de prioriteiten op verkeerde aspecten komen te liggen. Deze grote betrokkenheid kan ervoor zorgen dat anderen zich gecontroleerd voelen.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: delegeren, luisteren, overtuigen, taken verdelen
Omschrijving
Deze mensen kunnen individuen en groepen aansturen. De leiders maken een goede balans tussen delegeren en bijvoorbeeld regels opleggen. Deze personen leggen anderen uit wat er van hen wordt verwacht. Op die manier kunnen zij een project sturen. Daarbij kunnen leiders de verantwoordelijkheden bij anderen neerleggen.
Sterke punten
Een goede leider kan luisteren, iemand opfleuren, maar ook overtuigen. De leider maakt beslissingen en probeert ervoor iedereen het beste uit te halen. Een goede leider laat dingen los, maar probeert ook overzicht te houden. Ook kan een goede leider anderen inspireren en motiveren om gezamenlijk een doel te bereiken. Hij neemt hierbij het resultaat als uitgangspunt.
Zwakke punten
Sommige leiders willen teveel zelf doen, hierdoor krijgen werknemers niet de kans om zich te ontwikkelen. Ook kan dit voor frustratie en stress zorgen. Ook kunnen leiders het resultaat zo voorop stellen dat de omgeving wegvalt.
Steekwoorden: doorzetters, zorgvuldig, eigenwijs, ambitieus
Omschrijving
Bij deze mensen staat het resultaat centraal. Zij spannen zich in om dit resultaat te behalen. Zij laten zich niet van de wijs brengen door extra werk, tegenvallers of tijdsdruk. Onderweg weten ze problemen op te lossen en daarbij het resultaat voor ogen te houden.
Sterke punten
Deze mensen gaan net zo lang door totdat ze hun doel behaald hebben. Ze werken accuraat en zorgvuldig. Deze mensen hebben vaak ook veel discipline en doorzettingsvermogen, ze voelen zich goed wanneer het beoogde doel behaald is. Deze personen hebben een bepaalde mate van prestatiedrang, hierdoor kunnen ze zowel zichzelf als anderen goed motiveren.
Zwakke punten
De manier waarop deze mensen tot het resultaat komen is niet zo belangrijk. Hierdoor kunnen er wel fouten gemaakt worden. Andere mensen kunnen door deze persoon ook benadeeld worden. Deze resultaatgerichte mensen zijn teveel met het resultaat bezig, zodat ze hun omgeving vergeten. Maar ook bij henzelf kan de prestatiedrang leiden tot problemen. Zij willen zo graag presteren dat ze een verhoogd risico lopen op bijvoorbeeld een burn-out.
Vaardigheden Manager Delivery
- Analyseren
- Systematisch denken
- Problemen vanuit verschillende oogpunten bekijken
- Beslissingen nemen
- Afwegen
- Prioriteiten stellen
- Luistervaardigheid
- Feedback geven
- Stimuleren
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Besluitvaardigheid
- Delegeren
- Motiveren
- Doelgericht werken
- Doorzettingsvermogen
- Ambitie
Wat voor persoonlijkheid heeft een Manager Delivery nodig?
Persoonstypen die goed bij een Manager Delivery passen zijn Baas en Waarnemer.
Een Manager Delivery moet over leidinggevende capaciteiten beschikken. Hij staat stevig in zijn schoenen en kan goed beslissingen nemen. Bovendien kunnen werknemers bij hem terecht bij vragen of problemen (Baas).
Verder is het belangrijk dat een Manager Delivery onderzoekend, analytisch en inzichtelijk is. Hij brengt de wensen van de klant in kaart en vertaalt dit naar nuttige ICT-implementaties (Waarnemer).
Wat voor persoonlijkheidstype is de baas? De baas heeft een zeer karakteristieke persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De baas heeft een sterke uitstraling en een natuurlijk overmacht. Hij kan goed leidinggeven, is zelfstandig en kan goed tegen kritiek. Verder is de baas loyaal aan de mensen onder zich en is hij erg resultaatgericht. Hij deinst niet terug voor een uitdaging.
Zwakke eigenschappen
De baas kan te direct zijn tegenover werknemers, en zich snel kritisch of woedend opstellen zonder zelf de impact van diens acties door te hebben. Verder heeft de baas geen tollerantie voor zwakheid, vooral van zichzelf, en vaak ook geen geduld. Alles moet op zijn manier.
Omgang
De baas is charismatisch en indrukwekkend als gesprekspartner, maar ook erg direct en kritisch. Doordat de baas de eigen interesses als absoluut bestempelt, zorgt de baas soms ook onbedoeld voor veel conflict en paniek onder de werknemers.
Wat voor persoonlijkheidstype is de waarnemer?
De waarnemer ziet vaak de details die een ander niet kent. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De waarnemer is vaak specialist op een bepaald vakgebied en bezit daarmee veel en diepgaande kennis over zaken. Ook heeft hij een sterke motivatie om te werken en is hij analytisch, eerlijk en intellectueel. De waarnemer kan goed hoofd- en bijzaken scheiden. Tevens is de waarnemer door diens onafhankelijke, afstandelijke natuur goed in het houden van geheimen en is hij objectief.
Zwakke eigenschappen
De waarnemer is door diens persoonlijkheid slecht in het onderhouden van menselijk contact en persoonlijke relaties. Door de nadruk op het intellectuele, is het moeilijk voor de waarnemer om spontane dingen te doen. De waarnemer kan dus ook gesloten en afstandelijk zijn.
Omgang
De waarnemer is goed in luisteren, en sterk als het gaat om het eigen vakgebied. Verder is het moeilijk voor een waarnemer om met anderen te praten. Hij heeft ook meestal geen behoefte om over zogenaamde “onbenulligheden” te praten. Conflicten worden vermeden.
Eigenschappen Manager Delivery
- Overwicht
- Gedrevenheid
- Zelfverzekerdheid
- Waarnemendheid
- Gedetailleerdheid
- Leergierigheid
Wat zijn de baankansen voor een Manager Delivery?
Er zijn redelijk veel vacatures te vinden voor Manager Delivery. Het arbeidsmarktperspectief lijkt daarom goed. Voor starters kan het wel moeilijk zijn een baan te vinden, omdat de meeste bedrijven iemand zoeken met veel ervaring.
Een Manager Delivery heeft al een hoge functie. Toch kan hij bij goed functioneren steeds meer verantwoordelijkheden krijgen. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat hij op het begin nog geen functioneringsgesprekken of sollicitatiegesprekken mag voeren, maar dit na een tijd toch op zich mag nemen.
De actuele kans op werk voor een Manager Delivery
Het beroep Manager Delivery is onderdeel van de beroepsfamilie Projectleiders ict. De kans op werk voor de beroepsfamilie Projectleiders ict is in de huidige periode zeer goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Manager Delivery
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Manager Delivery
Het beroep Manager Delivery is onderdeel van de beroepsfamilie Projectleiders ict.
Verwante beroepen Manager Delivery
Mogelijke specialisaties voor een Manager Delivery
Doorgroei beroepen voor een Manager Delivery
Manager telecommunicatiebedrijf
Hoofd informatievoorziening en automatisering
Bedrijfsleider / ondernemer ict-bedrijf
bedrijfsleider automatiseringsbedrijf
bedrijfsleider computerbedrijf
ondernemer automatiseringsbedrijf
service level agreement (sla) beheerder ict
hoofd beheer technische infrastructuur ict
hoofd systeem- en netwerkbeheer
manager technische infrastructuur ict
teamleider software ontwikkeling
Waar werkt een Manager Delivery?
Een Manager Delivery kan bij zeer diverse bedrijven aan de slag. Denk aan ICT-bedrijven en (grote) commerciële bedrijven, maar ook aan schoolgemeenschappen of grote (internationale) stichtingen. Een Manager Delivery kan dus zowel in de profit- als in de non-profitsector werkzaam zijn.
Met wie werkt een Manager Delivery samen?
Een Manager Delivery werkt samen met een heel team van ICT’ers. Tevens komt hij natuurlijk in aanraking met klanten.
- ICT'ers
- Klanten
Alles over het beroep Manager Delivery in één oogopslag
Sector:
Beroepsgroep:
Competenties:
Netwerk:
- ICT'ers
- Klanten
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €4000 tot €8000