Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Klantenservice & Leenservice wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Klantenservice & Leenservice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Salaris Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Doorgroeien als Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Opleidingen Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Omscholen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Hoe word je Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Competenties Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Persoonstypen Medewerker Klantenservice & Leenservice
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice
Vacatures laden...
Wat is een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Een Medewerker Klantenservice & Keenservice is werkzaam in een openbare bibliotheek. Daar is hij verantwoordelijk voor alle uitvoerende taken rondom de uitleen en inname van bibliotheekmateriaal, de afhandeling van klachten en afsluiting en verlenging van abonnementen en al het andere (administratieve) dat met bibliotheeklidmaatschap te doen heeft.
Tegenwoordig heet dit beroep ook vaak Service medewerker bibliotheek
Past het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
De Service medewerker bibliotheek is het aanspreekpunt voor de klant en speelt klachten door naar de juiste persoon. Via telefoon, e-mail en van achter de balie handelt hij verlengingen en aanvragen af en int hij boetes. Ook biedt hij ondersteuning bij het gebruik van de catalogus. Bij speciale activiteiten als lezingen, cursussen of presentaties fungeert de Medewerker Klantenservice & Leenservice als gastheer.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice per niveau
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice per stad
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Alkmaar
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Almelo
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Almere
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Alphen aan den Rijn
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amersfoort
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amstelveen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Amsterdam
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Apeldoorn
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Arnhem
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Assen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Bergen op Zoom
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Breda
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Capelle aan den IJssel
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Delft
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Bosch
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Haag
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Den Helder
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Deventer
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Doetinchem
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Dordrecht
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Ede
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Eindhoven
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Emmen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Enschede
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Gouda
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Groningen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Haarlem
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Haarlemmermeer
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Heerlen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Helmond
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hengelo
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hilversum
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hoogeveen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Hoorn
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Katwijk
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Leeuwarden
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Leiden
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Lelystad
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Maastricht
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Middelburg
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Nieuwegein
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Nijmegen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Oss
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Purmerend
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Roermond
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Roosendaal
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Rotterdam
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Schiedam
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Spijkenisse
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Terneuzen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Tilburg
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Utrecht
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Veenendaal
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Venlo
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Vlaardingen
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Westland
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zaanstad
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zeist
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice Zoetermeer
Salarisschaal Medewerker Klantenservice & Leenservice
Wat verdient een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Een Medewerker Klantenservice & Leenservice verdient ongeveer tussen de €1900 en €2300 bruto per maand.
Naast het bruto maandloon zijn er de vakantietoeslag (8% van ieder maandsalaris), eindejaarsuitkering (1,5% van het bruto jaarsalaris) en onregelmatigheidstoeslagen. Ook bieden bibliotheken gunstige voorwaarden rond (bij)scholing.
Meer weten over het salaris Medewerker Klantenservice & Leenservice
Hoe word je een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Afgerond VMBO geeft toegang tot de functie van Medewerker Klantenservice & Leenservice. Bibliotheken stimuleren medewerkers om zich (verder) te scholen. De MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken vergroot (doorgroei)mogelijkheden voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice. Ook bestaat er een eenjarige deeltijdopleiding Bibliotheekmedewerker.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice
Er zijn geen opleidingen Medewerker Klantenservice & Leenservice aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Medewerker Klantenservice & Leenservice in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentOmscholen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice
Je kan op verschillende manieren omscholen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice. Zelfstandig of georganiseerd.
Op dit moment zijn er geen omschoolvacatures voor Medewerker Klantenservice & Leenservice
Zelfstandig omscholen of doorgroeien tot Medewerker Klantenservice & Leenservice
Als je Medewerker Klantenservice & Leenservice wilt worden vanuit een bestaande baan, dus je wilt omscholen of doorgroeien naar Medewerker Klantenservice & Leenservice zijn de volgende zaken belangrijk:
Interesse en Motivatie Medewerker Klantenservice & Leenservice
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Competenties Medewerker Klantenservice & Leenservice
Een Medewerker Klantenservice & Leenservice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Steekwoorden Competentie Accuratesse:
precies, netjes, oog voor detail, kritisch, perfectionisme
Omschrijving
Deze mensen leveren werk waarin geen fouten naar voren komen. Deze mensen werken gestructureerd en corrigeren meerdere malen het werk. In het werk van anderen, zien deze personen ook vaak de fouten. Deze personen hebben vaak oog voor detail en zien snel verbanden tussen zaken. Ook onder werkdruk blijven deze mensen accuraat werken.
Sterke punten
Hun oog voor detail zorgt voor foutloze documenten en goed voorbereide taken en gebeurtenissen.
Zwakke punten
Accuraat werken zorgt voor foutloos werk, maar kan ook veel tijd kosten. Dit kan voor de omgeving frustrerend zijn. Daarnaast wordt deze competentie weleens gekoppeld aan de term ‘muggenziften’.
Steekwoorden: aanpassingsvermogen, flexibiliteit, overtuigen, luisteren
Omschrijving
De regels en procedures die gelden bij een bedrijf volgen deze mensen zonder moeite. Gedisciplineerde mensen houden zich aan de regels die er gelden, deze regels kunnen ze zelf opgesteld hebben of ze kunnen opgelegd zijn door anderen. Bij veranderingen volgen deze mensen ze over het algemeen op, maar deze mensen kunnen ook ontevredenheden aankaarten.
Sterke punten
De regels volgen, vergt wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Meestal zijn gedisciplineerde mensen structureel, ze weten de regels en procedures en kunnen hierdoor dan ook goed gestructureerd werken. Mensen met een ijzersterke discipline zijn meestal goede overtuigers, als zij het ergens niet mee eens zijn, kunnen ze dit op een goede overtuigende manier duidelijk maken. Maar daarnaast zijn deze mensen vaak ook goede luisteraars, zij luisteren naar de regels en passen zich hierop aan.
Zwakke punten
Mensen die overgediscplineerd zijn kunnen soms stug zijn, ze zijn de flexibiliteit kwijt en houden zich vast aan de regels. Mensen die hard meewerken aan de procedures binnen een bedrijf, kunnen daarin ook doorslaan. Te veel discipline en perfectionisme kan vermoeiend zijn en leiden tot een burn-out.
Steekwoorden: servicegericht, relatiegericht, luisteren, begripvol, helpend
Omschrijving
Mensen die beschikken over deze competentie kunnen goed inspelen op de verwachtingen en behoeften van klanten. Dit kunnen zowel uitgesproken als onuitgesproken behoeften zijn. Dit is dan ook aan deze persoon om dit uit te zoeken. Zij voelen zich betrokken bij de klant en zetten zich vaak voor 100% in voor deze klant. Tevens toont deze persoon respect naar de klant. Een bekend spreekwoord wat past bij deze competentie is ‘De klant is koning’. Verder weet deze persoon de verschillende groepen klanten en hun behoeften te onderscheiden.
Sterke punten
Een sterk punt van deze klantgerichte persoon is de betrokkenheid. Deze mensen zullen altijd actief op zoek gaan naar datgene wat de klant wilt hebben. Ze hebben inlevingsvermogen en kunnen goed luisteren. Daarnaast kunnen deze mensen meestal goed overtuigen.
Zwakke punten
Sommige klantgerichte mensen verliezen het resultaat uit het oog. Ze zijn zo gefocust op de klant, dat het resultaat wordt vergeten. Ook te veel willen kan een valkuil zijn voor deze mensen, ze willen dan zo graag helpen dat ze zich opdringen bij klanten. Of er zijn meerdere klanten en deze moeten lang wachten voordat ze geholpen worden.
Steekwoorden: inzicht in omgeving, overtuigen, motiveren, onderhandelen
Omschrijving
Deze mensen luisteren goed naar andere mensen. Ze zijn oprecht geïnteresseerd en willen anderen graag helpen. Ze zijn overal van op de hoogte en hebben dus overzicht. Ook luisteren deze mensen goed naar de taken die zij krijgen toegewezen en voeren deze daarom meestal goed uit.
Sterke punten
Goede luisteraars stellen vaak goede vragen of geven feedback op de verkregen informatie. Daarnaast kunnen zij met de verkregen informatie anderen overtuigen en eventueel onderhandelen over verschillende zaken. Een goede luisteraar houdt ook rekening met de dingen die juist niet worden gezegd, de zogenaamde non-verbale communicatie. Ook hier kan hij informatie uithalen.
Zwakke punten
Goed luisteren betekent niet dat je niets mag zeggen. Mensen die alleen maar luisteren kunnen verlegen of teruggetrokken overkomen. Sommige mensen luisteren enkel om dingen voor elkaar te krijgen, zij proberen hun voordeel te doen met de informatie die ze krijgen. Het ontbreekt hen dan aan oprechte interesse.
Steekwoorden: structureel, plannen en organiseren, resultaat, perfectionistisch
Omschrijving
Deze mensen hebben details en procedures goed in hun hoofd zitten. Deze personen letten bij opdrachten op de details, zij controleren bijvoorbeeld de spelling en houden zich bezig met de vormgeving. Daarnaast houden deze mensen zich vaak bezig met de planning en organisatie van werkzaamheden.
Sterke punten
Deze mensen zijn precies en werken structureel. Zij kijken met een kritisch oog naar opdrachten. Daarnaast beschikken deze mensen ook vaak over de competentie ‘plannen en organiseren’. Zij hebben een goed beeld in het hoofd van het resultaat en de taken die uitgevoerd moeten worden.
Zwakke punten
De kritische houding kan ervoor zorgen dat de omgeving hen ziet als ‘pietluttig’. Verder kan het zijn dat ze zo opgaan in details dat de creativiteit van deze mensen eronder lijdt. Ook kunnen ze doorslaan en hoofdzaken uit het oog verliezen.
Steekwoorden: sociaal, netwerken, luisteren, spontaan, inzicht in omgeving
Omschrijving
Deze personen bewegen zich gemakkelijk in groepen mensen. Ze zijn dan ook vaak in het gezelschap van veel mensen en stappen gemakkelijk op ombekende mensen af. Deze mensen hebben over het algemeen een groot netwerk, dat ze inzetten voor verschillende doeleinden. Vaak zijn deze mensen lid van een vereniging of commissie.
Sterke punten
Een competentie die in verband staat met sociabiliteit is de competentie netwerken. Deze mensen hebben vaak een groot netwerk en vergroten dit netwerk met gemak. Daarnaast zijn deze mensen vaak spontaan, ze spreken onbekenden gemakkelijk aan en luisteren met gemeende interesse naar deze mensen.
Zwakke punten
Een zwak punt van deze mensen kan zijn dat ze zich teveel bemoeien met anderen. Zij willen zo graag in contact komen met anderen dat ze zich opdringen.
Steekwoorden: to-the-point, structureel, verstaanbaar, helder, ordelijk
Omschrijving
Deze mensen kunnen hun gedachten goed onder woorden brengen. Dit kan zowel op papier als mondeling. Ze kunnen helder en duidelijk communiceren naar de lezer/luisteraar. Ze kunnen hun boodschap vertellen zonder teveel uit te weiden naar irrelevante informatie.
Sterke punten
Helderheid en duidelijkheid zijn twee sterke punten. Zowel mondeling als schriftelijk kunnen deze mensen een boodschap goed verwoorden. Ze passen hun tekst aan op de doelgroep en ze spreken dan ook vaak de taal van het publiek. Tevens kunnen ze op een goede manier vragen beantwoorden, ze maken dan vaak gebruik van heldere voorbeelden.
Zwakke punten
Bij mondelinge uitdrukkingsvaardigheid kan het voorkomen dat de spreker en andere non-verbale houding heeft. Hierdoor kan zijn boodschap verkeerd overkomen op de ontvanger. Sommige van deze mensen gebruiken veel vaktermen, hierdoor kan de boodschap verkeerd worden geïnterpreteerd.
Vaardigheden Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Zorgvuldigheid
- Luistervaardigheid
- Oog voor detail
- Nauwkeurigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Doorzettingsvermogen
- Consequent handelen
- Ambitie
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Klantenservice & Leenservice nodig?
Zoals de functienaam al doet vermoeden staat service centraal voor de Medewerker Klantenservice & Leenservice. Hij biedt op allerhande gebieden hulp, of dat nou met computerproblemen of de verlenging van een abonnement te maken heeft (Gever). Daarnaast neemt hij klachten aan, waarbij hij naar de klant zijn inlevingsvermogen inzet en anderzijds de klacht vertaalt naar zijn meerdere, om zo tot een oplossing te komen. Hij is een betrouwbare collega die goed in teams werken kan (Bemiddelaar).
Wat voor persoonlijkheidstype is de bemiddelaar? Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De bemiddelaar is goed in het helpen van anderen, en is daarin erg empathisch. Door de neutrale houding is de bemiddelaar heel diplomatisch en geduldig. Bij een conflict probeert hij een oplossing te vinden. Ook kan hij goed luisteren en is hij flexibel.
Zwakke eigenschappen
De bemiddelaar zal vaak in gezelschap de eigen doelen vergeten, en daardoor de eigen identiteit verliezen. Daarnaast kan hij door diens voorkeur voor harmonie en de afkeur voor beslissingen als lui en besluiteloos overkomen. Hij heeft tijd nodig om een standpunt te vormen en wil niet de veroorzaker van een conflict zijn.
Omgang
De bemiddelaar is goed, rustig gezelschap. Hij zal zich vaak schikken naar de wil van de groep. Veel eigen input heeft hij niet. In relaties kan de bemiddelaar zichzelf helemaal kwijtraken en daardoor erg gefrustreerd raken.
Wat voor persoonlijkheidstype is de gever? De gever heeft een prettige persoonlijkheid. Je vindt hieronder de sterke en zwakke kanten van dit persoonstype, zoals het beschreven is in het enneagram.
Sterke eigenschappen
De gever is sociaal erg vaardig en kan zich goed inleven in de gevoelens van anderen. Hij is behulpzaam en mensenlievend.
Zwakke eigenschappen
De gever heeft een sterke behoefte aan aandacht en goedkeuring, en overschreidt hierbij soms de grenzen van anderen. Hij wordt soms manipulatief. Doordat de focus naar buiten is gericht, heeft de gever geen goed inzicht in en controle over de eigen gevoelens. Dit maakt hem soms emotioneel en irrationeel in het beoordelen van sociale situaties.
Omgang
De gever is erg goed in de omgang met anderen. Hij hecht veel belang aan dienstbaarheid en goedkeuring, en zet zich dan ook sociaal strategisch in om dit te verkrijgen. In meer diepgaande contacten kan dit leiden tot een verstikkende aandacht en ongebalanceerde relaties.
Eigenschappen Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Er worden bezuiningen verwacht voor 2011. Dit zal de werkgelegenheid niet ten goede komen. Qua doorgroeimogelijkheden kan de Medewerker Klantenservice & Leenservice overstappen op de soortgelijke functie van medewerker ondersteuning frontoffice, al kent die een beperkter takenpakket. Verder zou bijscholing de stap naar medewerker informatie & advies mogelijk maken.
De actuele kans op werk voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice
Het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Medewerker Klantenservice & Leenservice
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Doorgroei mogelijkheden Medewerker Klantenservice & Leenservice
Het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers.
Verwante beroepen Medewerker Klantenservice & Leenservice
Mogelijke specialisaties voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice
Waar werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
De Medewerker Klantenservice & Leenservice zal werken bij een openbare bibliotheek. Openbare bibliotheken zijn non-profit organisaties.
Met wie werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice samen?
De Medewerker Klantenservice & Leenservice maakt deel uit van het team frontoffice. Dit betekent dat hij samenwerkt met opruimhulpen, de medewerker ondersteuning frontoffice, medewerkers informatie & advies en een hoofd frontoffice. Daarnaast heeft hij veel te maken met klanten; telefonisch, via email en aan de balie.
- Opruimhulp
- Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Medewerker Informatie & Advies
Verwante beroepen Medewerker Klantenservice & Leenservice:
Opleiding: Geen Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: MBO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Opruimhulp
- Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Medewerker Informatie & Advies
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €1900 tot €2350