Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Medewerker Klantenservice & Leenservice: Salaris, Opleiding, Taken & Vaardigheden
Dus je wilt misschien wel werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice? Je vindt hier alles wat je moet weten wanneer je Medewerker Klantenservice & Leenservice wilt worden.
Informatie over omscholing, wat je gaat doen als Medewerker Klantenservice & Leenservice, wat je gaat verdienen, wat je moet kunnen, nieuwe banen en omschoolvacatures.
Alles over het werken als Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Opleidingen Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Salaris Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Hoe word je Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Doorgroeien als Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Toekomst Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Competenties Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Omschoolsuggesties
Vacatures Medewerker Klantenservice & Leenservice
Vacatures laden...
Wat is een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Een Medewerker Klantenservice & Keenservice is werkzaam in een openbare bibliotheek. Daar is hij verantwoordelijk voor alle uitvoerende taken rondom de uitleen en inname van bibliotheekmateriaal, de afhandeling van klachten en afsluiting en verlenging van abonnementen en al het andere (administratieve) dat met bibliotheeklidmaatschap te doen heeft.
Tegenwoordig heet dit beroep ook vaak Service medewerker bibliotheek
Past het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice bij jou?
Wil je een baan vinden die echt bij jou past? Bekijk actuele vacatures die passen bij jouw interesse, competenties en persoonlijkheid.
Bekijk jouw baansuggestiesWat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
De Service medewerker bibliotheek is het aanspreekpunt voor de klant en speelt klachten door naar de juiste persoon. Via telefoon, e-mail en van achter de balie handelt hij verlengingen en aanvragen af en int hij boetes. Ook biedt hij ondersteuning bij het gebruik van de catalogus. Bij speciale activiteiten als lezingen, cursussen of presentaties fungeert de Medewerker Klantenservice & Leenservice als gastheer.
Heb je wel eens gedacht aan?
Omscholen naar een beroep met baankansen?Vacatures laden...
Salarisschaal Medewerker Klantenservice & Leenservice
Wat verdient een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Het gemiddelde salaris van een Medewerker Klantenservice & Leenservice in Nederland ligt tussen de € 2.371 en € 2.874 per maand, afhankelijk van ervaring en kennis. Een Senior Medewerker Klantenservice & Leenservice kan tot € 3.000 verdienen.
Dit salaris geldt bij een 40-urige werkweek. Bekijk ook Het gemiddelde bruto jaarsalaris en uurloon voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice, of het salaris per ervaringsniveau.
Meer weten over het salaris Medewerker Klantenservice & Leenservice
Hoe word je een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Afgerond VMBO geeft toegang tot de functie van Medewerker Klantenservice & Leenservice. Bibliotheken stimuleren medewerkers om zich (verder) te scholen. De MBO opleiding Medewerker Informatiedienstverlening Bibliotheken vergroot (doorgroei)mogelijkheden voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice. Ook bestaat er een eenjarige deeltijdopleiding Bibliotheekmedewerker.
Opleidingen, cursussen en trainingen tot Medewerker Klantenservice & Leenservice
Er zijn geen opleidingen Medewerker Klantenservice & Leenservice aanwezig. Je kan wel verder kijken naar de opleidingen van de sector waar een Medewerker Klantenservice & Leenservice in werkt
Bekijk alle opleidingen Kunst & Cultuur & EntertainmentInteresse en Motivatie Medewerker Klantenservice & Leenservice
Om je werk goed te kunnen doen moet je het leuk vinden. Je moet jouw beroep inhoudelijk interessant vinden en het moet bij jouw motivatie passen.
Wat doet een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Competenties Medewerker Klantenservice & Leenservice
Een Medewerker Klantenservice & Leenservice heeft de volgende competenties nodig om zijn of haar beroep goed te kunnen uitoefenen.Vaardigheden Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Zorgvuldigheid
- Luistervaardigheid
- Oog voor detail
- Nauwkeurigheid
- Belangstelling hebben
- Vragen stellen
- Gestructureerd werken
- Accuratesse
- Spontaniteit
- Sociaal gevoel
- Doorzettingsvermogen
- Consequent handelen
- Ambitie
- Vriendelijkheid
- Respectvol
- Dienstverlenendheid
- Helder communiceren
- Inlevingsvermogen
- Taalkennis
Wat voor persoonlijkheid heeft een Medewerker Klantenservice & Leenservice nodig?
Zoals de functienaam al doet vermoeden staat service centraal voor de Medewerker Klantenservice & Leenservice. Hij biedt op allerhande gebieden hulp, of dat nou met computerproblemen of de verlenging van een abonnement te maken heeft (Gever). Daarnaast neemt hij klachten aan, waarbij hij naar de klant zijn inlevingsvermogen inzet en anderzijds de klacht vertaalt naar zijn meerdere, om zo tot een oplossing te komen. Hij is een betrouwbare collega die goed in teams werken kan (Bemiddelaar).
Eigenschappen Medewerker Klantenservice & Leenservice
- Empathie
- Diplomatiek
- Zorgzaamheid
- Behulpzaamheid
- Vriendelijkheid
Wat zijn de baankansen voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
Er worden bezuiningen verwacht voor 2011. Dit zal de werkgelegenheid niet ten goede komen. Qua doorgroeimogelijkheden kan de Medewerker Klantenservice & Leenservice overstappen op de soortgelijke functie van medewerker ondersteuning frontoffice, al kent die een beperkter takenpakket. Verder zou bijscholing de stap naar medewerker informatie & advies mogelijk maken.
De actuele kans op werk voor een Medewerker Klantenservice & Leenservice
Het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice is onderdeel van de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers. De kans op werk voor de beroepsfamilie Bibliotheekmedewerkers is in de huidige periode goed
Huidige aantal vacatures
0
Baankans Medewerker Klantenservice & Leenservice
Deze indicatie is gebaseerd op de spanningsindicator van het UWV. De kans op werk voor de afzonderlijke beroepen binnen deze beroepsfamilie kan verschillen
Waar werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice?
De Medewerker Klantenservice & Leenservice zal werken bij een openbare bibliotheek. Openbare bibliotheken zijn non-profit organisaties.
Met wie werkt een Medewerker Klantenservice & Leenservice samen?
De Medewerker Klantenservice & Leenservice maakt deel uit van het team frontoffice. Dit betekent dat hij samenwerkt met opruimhulpen, de medewerker ondersteuning frontoffice, medewerkers informatie & advies en een hoofd frontoffice. Daarnaast heeft hij veel te maken met klanten; telefonisch, via email en aan de balie.
- Opruimhulp
- Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Medewerker Informatie & Advies
Verwante beroepen Medewerker Klantenservice & Leenservice:
Opleiding: Geen Cursus / Bijscholing MBO
Baankans: Goed
Baankans
Opleiding: MBO
Baankans: Goed
Baankans
Alles over het beroep Medewerker Klantenservice & Leenservice in één oogopslag
Beroepsgroep:
Competenties:
Persoonstype:
Netwerk:
- Opruimhulp
- Medewerker Ondersteuning Frontoffice
- Medewerker Informatie & Advies
Opleidingsniveau:
Salarisindicatie:
- Van €2371 tot €3000